Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Yutani


Yutani
nagyúr

Úgyhogy amikor sok feledhető folytatás (pl: Terror from the Deep)

Micsoda? :U Nekem máig a TFTD AZ UFO játék. Pontosan a víz alatti terep az, ami máshoz nem fogható hangulatot kölcsönöz annak a játéknak.

#tarcsad

(#2) Bog válasza Yutani (#1) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Hát, szerintem rém unalmas volt az első UFO után, pedig azt is baromira vártam anno.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#3) CriticalHit


CriticalHit
őstag

A kapkodásra kényszerítő játékmenet és a korlátozott idő alatt végrehajtandó küldetések -még ha a feszültséget növelik is- túlzott erőltetése pont a precíz tervezéssel és kifinomult, átgondolt taktikázással sikeresen végrehajtott műveletek örömét veszik el. Pár ilyen küldetés (mint az első részben) még rendben van de itt mintha a fejlesztők már átestek volna a ló túloldalára és a fejetlen káosz megteremtésére játszanának.
Persze, ennek ellenére taktikusok számára kihagyhatatlan.

Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.

(#4) Bog válasza CriticalHit (#3) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Igen, ebben van igazság, ugyanakkor ez is kihívás. És szerencsére ahol komoly fölényben van az enemy, ott általában szokott lenni idő arra, hogy osongasson az ember a bandával.
De az is biztos, hogy mintha bele lenne kódolva a játékmenetbe sokszor, hogy ezt a küldetést elsőre úgysem csinálod meg, viszont valamennyire fel tudod mérni a terepet a kudarc során és végül is fejben mégiscsak precíz tervezésre sarkallja a játékost, tutira mindenki átgondolja, hogy adott körön belül milyen trükkel tudja abszolválni a feladatot.

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#5) schawo válasza Yutani (#1) üzenetére


schawo
titán

Nem voltak jók az alien karakterek, nem tudtam azonosulni a problémával. Szorgalomból kinyírtam őket, de nem volt meg az "anyátok, rohadékok" érzés, és hangulat, amiben máig a legjobb a többi ufo és xcom a valaha készült összes játék között.

bog
Köszi a cikket. A buszon ülök, ökölbena gyomrom, és már aprítanám a mocskos disznókat. Meghódítani az emberiséget, és rabszolgasorsba dönteni? Mit képeknek ezek, halál rájuk.:DD

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#6) buchy válasza Yutani (#1) üzenetére


buchy
tag

Valóban, Terror from the deep is nagyon rendben volt...

(#7) sysys


sysys
csendes tag

Nekem is a TFTD volt a kedvenc. Viszont nekem nagyon tetszett az UFO sorozat is (aftermath, aftershock) a harmadikat (afterlight) nem játszottam. Igaz nem körökre osztott, de pont attól volt ez is érdekes.

Nekem az új X-COM (nem a 2) nagyon tetszett, de zavaró, hogy mikor épp kiélvezném az agyonfejlesztett csapat előnyeit, már vége is a játéknak.

(#8) schawo válasza sysys (#7) üzenetére


schawo
titán

Igen, sajnos az első xcomnak úgy lett vége, mint a botnak.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#9) sysys válasza schawo (#8) üzenetére


sysys
csendes tag

Nekem az tetszene, ha kicsit nyugisabb lenne a fejlődés és mindig kiélvezhetném az újdonságokat, nem pedig ahogy most, örülök ha le tudok gyártani valamiből 1-2 darabot és már ott van a következő ami mégjobb. Kb az első fegyver után fel sem tűnik a fejlődés, mert a következő amit legyártok az már két technológiával előrébb van. Szóval egy nagy rohanás az egész és mindent össze kell csapni.
Szvsz több küldetés, lassabb fejlődés, hosszabb játékmenet (én akár hetekig is nyomnám ugyan azt, ezt meg egy nap alatt le lehet nyomni) kellene. És még azzal is megfejelném, hogy ne legyen bekorlátozva az emberek fejlődése, például a jelenlegi max után kitanulhatna más specifikációt is. :)

[ Szerkesztve ]

(#10) Yutani válasza Bog (#2) üzenetére


Yutani
nagyúr

Lehet, hogy én azért élveztem annyira, mert soha nem játszottam az első résszel. Így számomra rendben volt minden a TFTD-ben, bár egyes küldetéstípusokat kevésbé szerettem (hajó és szárazföld elleni támadások). Anno '95-ben sokat játszottam vele, de csak 2014-ben játszottam végig, amikor megvettem STEAM-en.

#tarcsad

(#11) Bog válasza Yutani (#10) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

Igen, valószínűleg ez a vízválasztó, én az eredetivel szerintem hónapokig elvoltam, szerintem vagy 10-szer jártam Szidóniában, a TFTD ehhez képest langyos "víz" volt, kábé csak egy skin az előzőn és nem voltak meg a kedvenc kis rohadékok sem, amiknek egy részét hálisten visszahozták az XCOM-nál (sectoid, thin man - belőle lett a viper, chrystallid, muton, floater, sectopod).

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#12) fogtunder válasza CriticalHit (#3) üzenetére


fogtunder
nagyúr

van már több mod is, amik növelik az idő limitet, vagy megszüntetik, szerencsére kb. bármit meg lehet változtatni az ini file-ok átírásával. ugyanakkor szerintem ezek adják a játék hangulatát, egy gerilla csapattal vagy, ellenállásként, nincs végtelen időd, hogy azt csinálj, amit akarsz. persze lehet nagyokat szívni miatta, de valamilyen szinten ezért játszik XCOM-ot az ember szerintem.

I hate morning people. And mornings. And People.

(#13) Dilikutya


Dilikutya
félisten

Olvasom a tesztben: fegyó. Itt hagytam abba.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#14) bekes.andras


bekes.andras
tag

Sajnos be kell látni, hogy az eredeti két részhez képest, ez a sorozat igencsak le lett butítva, és nem jó értelemben. Vagy ilyen sötét a jelenlegi játékos társadalom, vagy ilyen sötétnek állítják be a kiadók, ezt nem tudom, de a klasszikus játékmenet töredékét sem adja vissza az újragondolt sorozat, úgy, hogy még mindig ez a legjobb verzió a klasszikus óta.

Talán majd egyszer...

Éljen a SkyNET! :D - http://sites.google.com/site/htpconweb/Home

(#15) Piszkos-Fred válasza Bog (#11) üzenetére


Piszkos-Fred
aktív tag

+ no meg a setahajos terrorok olyan hosszuak voltak idoben, hogy azota sem volt annyira hosszu egybefuggo bevetes a sorozatban. Amikor a bepanikolt utolso alient ugy kellett felkutatni az osszes szint, osszes kabinjaban, akkor azt mondta az ember, hogy na jo... Az eredeti XCOM-ban is voltak pajtaban bujkalo panikolos sectiodok, de azokra legalabb rarobbantottam az epuletet, nem kellett vegigkutatni minden konyhat, zuhanyzot, 1x2 kockas ajtoval elzart termeket.

(#16) hemaka


hemaka
nagyúr

Majd meglesem, ah fent lesz ingyen. Ha tetszik, akkor kiperkálom.

(#17) schawo válasza bekes.andras (#14) üzenetére


schawo
titán

A régi is jó volt, az új is az, és senki sem sötét.:U

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#18) fogtunder válasza bekes.andras (#14) üzenetére


fogtunder
nagyúr

az újban jóval nagyobb a potenciál már vanilla állapotban, mint az EW-ben volt és szerintem nem kell sokat várni a komolyabb modok megjelenéséig.

ha meg nagyon a klasszikus akarod újraélni, akkor ott a xenonauts.

I hate morning people. And mornings. And People.

(#19) CriticalHit válasza fogtunder (#12) üzenetére


CriticalHit
őstag

Könnyítés nem célom, de hiszem, hogy időkorlát nélkül is lehet kihívásokkal teli küldetést szerkeszteni, persze az időkorlát az egyik legegyszerűbb választás a nehézségi színt emelésére. Intelligens, kiválóan felfegyverzett, a parancsnok által okosan koordinált, összehangolt, ésszerűen és kiszámíthatatlanul manőverező (megkerülő, bekerítő, csapdába csaló, lesállást állító stb.) idegen csapatoknak jobban örülnék, mint nehezítő tényező.

Yesterday's history, tomorrow's mystery, today's a gift that's why it's called present.

(#20) Analog303


Analog303
tag

Köszi a cikket,megjött a kedvem komolyabban foglalkozni a játékkal :) és csak hogy csatlakozzak: TFTD nálam az ász a régiek közül. ;)

"Minden másképp van..." (Karinthy Frigyes)

(#21) Piszkos-Fred válasza CriticalHit (#19) üzenetére


Piszkos-Fred
aktív tag

Ket dolog:
- Ne felejtsd el, hogy itt most te vagy beszivargo, a gerilla tamado egyseg, akinek sietnie kell a tamadasokkal, igy nem nagyon van ido tokolni. Megerkezel, tamadsz, eltunsz, mielott reagalni tudna barki is.
- Az idolimit csak specialis kuldetesekben van jelen (tuszmentes, adatlopas, stb. - ahol tenyleg fontos az ido), es ott is csak addig, amig el nem vegzed az adott feladatot, meg nem szerzed amit kell. Aztan szabad a palya, azt csinalsz, amit akarsz.

A legtobb kuldetesben nincs is time limit, ha akarsz, kockarol kockara haladhatsz overwatchban. Sot, ahol van, ott sem veszes, es boven meg lehet csinalni. Nem mondom, neha egy varatlan szituacio miatt ki van centizve a dolog, de hat van ilyen az eletben is. Ha pedig nem sikerul a feladat, akkor sincs gaz, kimented a katonakat es a kovetkezo majd sikerul.

Hja, es van mar rakas mod, ami kiszedi/megnoveli/duplazza, stb. az ido/kor limiteket, vagy az avatar progresst, stb. -mind a workshopbol mind a nexusrol elerhetoek.

(#22) Egon


Egon
nagyúr

Tudom, kötözködés, de akkor is.

körökre osztott stratégiai játékok száma olyannyira véges, hogy egy kezemen meg tudom számolni a klasszikusokat. Persze beugrik a Civilizaton széria, a Panzer General meg a Heroes of Might and Magic, de ha hozzáteszem azt is, hogy maga a csata is körökre osztott, akkor kábé marad az XCOM és a feledésbe merült, de gigafantasztikus Jagged Alliance első és második része.

???
1. A HoMM-ban (legalábbis az első 4 részben, a többivel nem nagyon játszottam) is körökre osztott a csata is.
2. Jó pár játék (pl. Civilization széria, hogy csak egyet említsek) nem rendelkezik külön csata móddal (azaz nincs olyan, hogy külön le kell játszani a csatát: ha két ellenséges egység összeakad (azonos mezőre lép), a gép dob valamit, és amelyik egység nyer, az a túlélő). Ettől még "full" TBS-ek...
3. Ha az a feltétel, hogy a csata mód és (mondjuk) a sereg térképen való mozgatása is mind körökre osztott legyen, akkor sem igaz, hogy "kábé marad az XCOM és a feledésbe merült, de gigafantasztikus Jagged Alliance első és második része": a teljesség igénye nélkül: Master of Magic, Disciples széria, Age of Wonders széria, Warlords széria stb stb.

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#23) bekes.andras


bekes.andras
tag

... csak a tisztánlátás kedvéért, nem idő limit van, hanem kör limit. Nem ugyanaz.

Éljen a SkyNET! :D - http://sites.google.com/site/htpconweb/Home

(#24) Dilikutya válasza Egon (#22) üzenetére


Dilikutya
félisten

Én sokat játszottam a 3. mellett HoMM 5. részével is, szerintem eléggé körökre volt osztva abban is a harc.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#25) Egon válasza Dilikutya (#24) üzenetére


Egon
nagyúr

No igen, meg a 6. rész is ilyen, de végülis részletkérdés.
Szerintem amiben unikum az UFO, illetve a stílus, amit képvisel, az inkább a squad-based strategy vonulat továbbvitele (ilyen játék nem sok volt: az inkább taktikai jellegű Incubation képviseli az egyik végletet (kevés lehetőséggel, háttérmenedzsment nélkül, csak a harcra koncentrálva), a Fallout Tactics már egy fokkal összetettebb, a Jagged Alliance további lehetőségeket tartalmaz, de a csúcson (vagy ha úgy tetszik, a másik végletet képviselve) az UFO játékok állnak. Bónuszban ott van még a Silent Storm és a Gorky 17, és annyi).

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#26) atike


atike
nagyúr

Jujj de jó látni azt a képet az ősről... :)

Az új meg...? Nekem túl új... :DDD A réginél nem volt hasba akasztó grafika, nem volt csilli-villi, de nagyon sok órán át lekötött. Remélem az élményt ez is tudja hozni...

(#27) sz_abika


sz_abika
addikt

Kontra:
közvetlen közelről nem eltalált ellenségek.

Ez feature, nem bug :DDD
(ennek ellenére, persze marha zavaró amikor a kardtámadás miss, de azért nem von le a játék pontszámából)

PSN: xszabikax

(#28) schawo válasza bekes.andras (#23) üzenetére


schawo
titán

Mivel a kör időnek felel meg, ezért a körlimit egyben időlimit is.

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#29) ttt1


ttt1
őstag

Én még a koliba játszottam végig szakkörös gépen (mert nem volt saját). Hajnali 2-3ra jutottam a végére- nem tudom melyiknek,amikor ey kriptát kellett kinyitni- 2 emberrel jutottam el oda. Persze a kripta kinyitása közben ugye meghalt az egyik katona így gyakorlatilag az utolsó harcos mentette meg az emberiségert :) Az akkora élmény volt ,hogy csak na :)

(#30) dabadab válasza schawo (#28) üzenetére


dabadab
titán

A kettő azért gyökeres mást jelenthet, az időlimitről azt hittem, hogy van mittomén körönként harminc másodperc, hogy az ember végigklikkelje a katonáit - a körlimit az meg egy más dolog.

DRM is theft

(#31) Piszkos-Fred válasza dabadab (#30) üzenetére


Piszkos-Fred
aktív tag

Amig nem lepsz, vagy nem dobod el a kort (fejezed be), addig itt senki meg nem moccan, semmi fel nem robban, megall az elet (csak max nyujtoznak a sracok unalmukban) :)

(#32) wednesday


wednesday
őstag

Az előző rész nagy kedvenc.

Van egy olyan érzésem, hogy ez is meglesz pakoldva extra tartalommal később. Jönnek majd a DLC-k, kiegészítő, talán itt is lesz "second wawe" opció stb.

Úgyhogy én még várok vele, ha lesz akcóba karácsonykor a Steam-en akkor beszerzem.

(#33) dabadab válasza Piszkos-Fred (#31) üzenetére


dabadab
titán

Igen, én is ilyesmit várok egy X-Comtól, ezért is néztem nagyon hülyén, amikor itt a hozzászólásokban mindenféle időlimit merült fel :)

DRM is theft

(#34) Ganzer


Ganzer
aktív tag

Beszereztem Steamre, csakhogy a launcherbe a Play gombra kattintva "XCOM 2 működése leállt" ablak fogad. Nézegettem fórumokat, vannak sokan akiknek szintén ez a baja. Driverfrissítés, reinstall, semmi sem segít, így várhatok valami patchre, az hátha megoldja a problémát :/

(#35) gyga


gyga
senior tag

Valahol ebactam az időt mert most ott tartok hogy az advent kis piros kockái beteltek és van kb 20 napom hogy valamit tegyek ellene.. :( pedig minden csatát meg nyertem eddig. De sajna csak afrika, európa, india, és az oroszok tartoznak a befolyásom alá. Na nem baj majd újra kezdem. Azt hiszem egyedül kétszer csak az Xcom sorozatot játszottam újra még.

A kisebbség is számíít, teszkó.

(#36) #45185024


#45185024
törölt tag

Szerintem nagyon nagyon nagyon nehéz !
Sokszor 8-12 kör van hogy odaérj valahova kiszabadítsd a túszt megölj 10 szivatós ellenséget
és eltávozz a hajóval, aki lekési elvesztetted. Szerintem ez nem teljesen korrekt és sokan fogják emiatt abbahagyni.
Ezekkel a feltételekkel próbálj meg taktikusan előrehaladni meg "óvörvaccs"oznii Hát nem lehet.!

[ Szerkesztve ]

(#37) Piszkos-Fred válasza #45185024 (#36) üzenetére


Piszkos-Fred
aktív tag

Mar az elso napon mind a steam workshopban, mint a wiragboltival kompatibilisebb nexuson megjelentek az ido/kor limitet befolyasolo (ertsd eltorlo, meghosszabbito, duplazo, stb.) modok.

Direkt szempont volt az XCOM 2 fejlesztesenel a moddolhatosag, mert lattak, hogy az elozo reszt, a rebootot is foleg a LW mod tartotta fenn ilyen sokaig (mert maga az alapjatek is jo volt, a kieg is, de kellett a LW mod a tokeletes elmenyhez - nem hiaba dolgoznak mostantol a sracok hivatalosan is a 2. reszen)

[ Szerkesztve ]

(#38) ttt1 válasza #45185024 (#36) üzenetére


ttt1
őstag

Benne van a pakliban ,hogy nem mindenki éli túl. Sajnos ez a gerillaharc hátránya. Sajnos hátrányból indul az emberiség...

(#39) gyga


gyga
senior tag

Amúgy nekem hiányzik az ufó kergetés, repcsi fejlesztés és a "lelőtt ufo" küldetés

A kisebbség is számíít, teszkó.

(#40) #45185024


#45185024
törölt tag

Mindamellett hogy mind a kettőtöknek igaza van, a legtöbb ember nem MOD-ol.
És így hatalmas nehézségbeli különbség lesz embereknek a végigjátszásban, és sokan frusztráció miatt fogják abbahagyni, ilyen 8 köröket bőven elég lett volna ironman módba belerakni.
Meg értem én hogy gerillaharc és vesztésből indulunk, de a snipereknek a háztetőn kell lenniük, ott érvényesül.
Ha egy ilyen embernek át kell vergődni a szembelevő épületre kör limit miatt az nagyon kiábrándító hogy 3 lépés válassza el a leszállóhelytől és ott hagyja, ráadásul NINCS 0. kör SEM !!!
Egy fullosra képzett sniper elvesztése nagyon érzékeny veszteség, érzelmileg is meg mindenhogy, aki meg se hal és lehet max életerőn van. Az lenne a minimum hogy ha visszarepülsz oda meglegyen ott az embered, de nem végleg eltávozik.
Na ez nekem már a szivatás kategória...

[ Szerkesztve ]

(#41) fogtunder válasza #45185024 (#40) üzenetére


fogtunder
nagyúr

a legtöbb ember nem is játszik XCOM-ot, aki meg igen, az el tudja ezt fogadni, mert vele jár. az ironman nem kötelező opció, lehet menteni küldetés elején és visszatölteni. sőt, mondok jobbat, ha geoscape mentést töltesz vissza, akkor teljesen új küldit generál a játék az elődökkel ellentétben, ahol nem változott az RNG seed.

és az sem mindegy, hogy milyen küldetésre kiket viszel magaddal, az összes extraction küldi, amin én voltam limites volt, egyszerűen nem viszek snipereket, vagy ha mégis, akkor gunslingert, aki tud haladni a csapattal. de két grenadier, két specialist, két ranger csapat is életképes lehet simán.

I hate morning people. And mornings. And People.

(#42) Nevil2


Nevil2
tag

A felsorolásból - legnagyobb sajnálatomra - kimaradt a Laser Squad is!!!

(#43) warcat válasza #45185024 (#40) üzenetére


warcat
veterán

Megválaszolták már előttem,de a fentiek mellé még ott van a spider suit a mesterlövészeknek.
4 körönként ingyen használható (nem kerül mozgáspontba,semmibe) és hatalmas távolságokat lehet megtenni vele.

Az a baj,hogy ott vannak a megoldások a játékban,csak konkrétan játszani és tanulni kellene belőle,helyette megy a panaszkodás.Ezernyi trükk van: flashbanget használva a codex nem tudja klónozni magát,a sectoid mind controlja/hullatámasztása megszakad,a kezdeti kardos ranger után a shotgunos a valódi pusztító,a talentbónuszokkal nem tud hibázni point blank távolságból és 40% körüli esélye van a kritikus találatra,ha meg sikeres volt akkor vissza is tud szaladni fedezékbe.Aztán ott a Psi-Ops,egymaga be tud húzni egy teljes csapatot a képességeivel.

A körlimit még egyetlen egyszer sem okozott gondot,amint tudod hol vannak az ellenfelek.Hogy ezt battle scannerrel, a specialista scan képességével vagy F9 nyomogatásával éred el,már mindegy.
Ironman meg a profiknak való,akik már kiismerték a játékot.

EA: It's in the crate!

(#44) MageRG válasza Piszkos-Fred (#15) üzenetére


MageRG
addikt

Na igen, a hajós küldetések.
Meg amikor szárazföldön reaction fire-ből lőttem egyet torpedóvetővel, aztán meg néztem hogy utána miért nem tudok lőni. :))
Jó hangulata volt a TFTD-nek, de túl sok minden miatt csak egy jól sikerült modnak lehet nevezni. Pl. a szárazföld fölött nem lehetett lelőni az USO-kat, még sonic fegyverrel sem.

Az XCOM: EU-t kipróbáltam, de elvette a kedvem hogy valahányszor felfedeztem egy alient, az kapott egy "ingyen" kört hogy fedezékbe vonuljon. :/

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#45) Piszkos-Fred válasza MageRG (#44) üzenetére


Piszkos-Fred
aktív tag

Nagyon szeretem a rebootot (EU/EW) es egyelore baromira tetszik - az esetleges bugjaival egyutt - a 2. resz is. DE! ezt az ingyen kort egyszeruen nem tudom megemeszteni evek ota. :)

(#46) schawo válasza Piszkos-Fred (#45) üzenetére


schawo
titán

Az új részben is kapnak ingyen kört?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#47) Piszkos-Fred válasza schawo (#46) üzenetére


Piszkos-Fred
aktív tag

Persze, ugyanugy. Ha dash kozben vesznek eszre, akkor csak marad a remeny, hogy van meg aktiv katona, aki meg tudja menteni a szituaciot, ha mas nem, egy vedelmi buffal/fust granattal, stb.

(#48) Fitzgerald


Fitzgerald
veterán

Kojak & Rákosi Mátyás lol.

Ez tetszik, kell. Ha most úgy lenne pénzem ahogy nincs, venném is. De sajnos a gyurmázás, a sok fehérje, vitamin meg csirke kiürítette a kasszát februárra, úgyhogy még várunk.
+ Még mindig van több olyan játékom amivel nem is játszottam, vagy nem játszottam végig (Shadow of Mordor, Dragon Age: Inquisition, Witcher 3, meg még egy pár).

[ Szerkesztve ]

(#49) Joci10 válasza Nevil2 (#42) üzenetére


Joci10
őstag

Hát igen, hiszen a LS-ot akár nevezhetjük is az UFO sorozat elődjének. Rengeteget játszottam vele (mintha még Commodore-on is lett volna). :)

(#50) Piszkos-Fred válasza Joci10 (#49) üzenetére


Piszkos-Fred
aktív tag

Nem csak hogy nevezhetjuk, de konkretan a mufajt (turn based strategy) o es az elodje, a Rebelstar teremtette meg :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.