Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) schawo


schawo
titán

kWh?

evDirect villanyautós töltőhálózat

(#2) wolfman válasza schawo (#1) üzenetére


wolfman
veterán

A leányzó a piros kabátos kiskrapek mellett igen kellemes megjelenésű, bár már nagyon unta a melót. :P

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#3) macilaci78


macilaci78
nagyúr

Hát, ezt a rendezvényt nem a hosstess-lányok adták el. ;]

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

(#4) Reggie0


Reggie0
félisten

En nagyon utaltam a Leaf-et, mert lomha, nem valo neki a budapesti forgalom ritmusa. Mondjuk ez a Priusra is igaz.

(#5) kelzsoca válasza macilaci78 (#3) üzenetére


kelzsoca
félisten

A lányoknak csak egy kis százaléka van a képeken, sokkal többen voltak. :)

https://vertigostore.eu

(#6) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Őszintén kíváncsi lennék arra, hogy ezeknek az elektromos és hibrid autóknál ugyanannyi-e az elvárt százalékos nyereség, mint egy ezeknek megfelelő alsó/közép kategóriás autóknál, és csak a magas gyártási költség miatt van ezeken horror árcédula (amik miatt nem is fogynak), vagy csak szokásos módon ők is az ilyen zöld megoldásokon akarnak meggazdagodni. Mondjuk ez utóbbi láthatóan nem fog menni, az árak miatt, mert nehéz találni olyan futóbolondot, aki kifizeti a hagyományoshoz képesti háromszoros árat, és még tolerálja is a rövid hatótávot. Drágábbnak biztos drágább legyártani, de biztos nem ennyivel. Elég kevés potenciális vevő futkározik kint, aki egyszerre elkötelezett zöld gondolkodású, milliomos és még palimadár is. (igaz van egy kisebbség, aki tudja hogy erősen túlárazott, de neki még így is megfelel)

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#7) stutga válasza Tigerclaw (#6) üzenetére


stutga
tag

Kb. egy éve vettem 360Wh LiFePo4 akksit 250 fontért. Ez alapjan a 25000 fontos ár a gépjármuert realisnak tunik. Sajnos ma még itt tart az akku technika. De mire kiég addigra pont annyit spórolsz vele mint amennyibe az akksi kerult. Tehát a zoldség tudat az egyetlen motivacio a vasarlasra...

Nem hinném hogy a gyártó sokat leakaszt, foleg hogy egy robbanomotorhoz képest a villany faék egyszerusegu.

(#8) zzola válasza Tigerclaw (#6) üzenetére


zzola
félisten

Erre én is...

(#9) Tigerclaw válasza stutga (#7) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Gondolom ők ahhoz képest "töredék" áron veszik az akkut, amennyiért te vetted, de egyértelmű, hogy az akku-pack az árban nagyon komoly részt tesz ki. Ha azt nézzük, mondjuk a kasztni mindenestül annyi lehet, mint egy Nissan Note kasztnija, a motor, teljes üzemanyagrendszer a tanktól a kipufogóig + a sebességváltó nagyjából annyi lehet mint a kerenként beépített villanymotorok, vezérléssel. Azt viszont nem hiszem, hogy 6 millióba kerül ennyi akku a kocsiba...mert ennyi az árkülönbség egy note és a leaf között.

[ Szerkesztve ]

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#10) Geller72 válasza Reggie0 (#4) üzenetére


Geller72
veterán

Én simán el tudnám viselni. Hollandban egy Nissan szalonnal szemben laktunk majd két évig, elég jól összehaverkodtunk velük. Ott, akkor még a régebbi verzió volt, ha jól emlékszem ~150 km-t tudott megtenni optimális esetben. Ha nem lenne ennyire húzós, pontosabban ha egyszer meg tudná venni úgy az ember, hogy netán az állam támogatná, akkor mindenképpen megérné akár ez, akár másik. Ki lehet számolni, hogy 100.000 km megtétele mennyibe kerülne egy átlag 6 literes benzinessel/diesellel. És itt azért álljunk meg egy szóra. Itthon és a csóróbb országokban ez a fő szempont, míg tőlünk "nyugatabbra" nem csak azért vesz egy autós ilyet, mert olcsóbb a fenntartása, jobban tudsz vele közlekedni, parkolni, használni, hanem mert NEKI tényleg számít az, hogy abszolút füstmentes. Egyik kollégám épp egy vitába vont bele, mert nem értette meg, hogy valaki miért vesz priust, ha annyit eszik mint egy másik benzines, de kétszer annyiba kerül. Komoly vita árán fogta fel, hogy mennyiben más a felfogásunk.

(#11) MZperX75


MZperX75
addikt

Nagy durranás ez az elektromos autó.
Most ezt nem igazán értem 1922 NewYork 51% elektromos autó az utakon.
1898-ban mutatták be az első elektro automobilt.
[link]
1898

Ezzel azt akarom mondani 250km hatótávolság az bakfity. 500-600Km lenne az elfogadható.
Dec. 4, 1996: GM Delivers EV1 Electric Cars az utolsó 96 akkumulátor szabvány 500km-t tudott,csak hirtelen visszarendelték az összes modellt bezúzásra,mivel csak bérelni lehetett megvenni nem.
persze az első széria akku sem tudott többet 150km-nél :W

Magyar posta

[ Szerkesztve ]

(#12) icp1970


icp1970
senior tag

Hát mis is mondjak.A lányok miatt biztosan nem volt tolongás.

(#13) Reggie0 válasza Geller72 (#10) üzenetére


Reggie0
félisten

Szerintem nem eri meg elviselni. Az utazasi ido kidobott penz, szoval ugy volna korrekt, hogy a kulonbseget az orabereddel hozzadod a fogyasztasahoz. Amugy van normalis plug-in hibrid is, ami tud csak elektromos uzemmodot: Volvo V60 D60. Na ezt mar erdemes megvenni vagy a teslabol barmelyik. A tobbi csak bohockodas.

(#11) MZperX75: Amugy az idoutazas se nagy dolog, en barmikor tudok elore utazni.:)

[ Szerkesztve ]

(#14) Spancho válasza icp1970 (#12) üzenetére


Spancho
őstag

A Huawei-is lány még filctoll szemöldököt is rajzolt magának :D
Viszont a baloldali Sony-s csaj nem rossz.
(De mindegyik helyes a maga módján ;] )

A nyuszik és az őzgidák is várják a majálist, hát miért lennél épp te szomorú?

(#15) Tigerclaw válasza Geller72 (#10) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az egyértelműen alap lenne, ha ma már totál nulla adót kellene fizetni minden tisztán elektromos autó és a jobb hibridek után, amik tisztán elektromos hajtással meg tudnak tenni egy komolyabb távot, mondjuk 60km-t. Tehát se regadó nem lenne rajta, se ÁFA, se semmi. Persze szigorúan ellenőrizve, hogy a gyártó ezzel ne nyelje be mondjuk az ÁFÁ-t.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#16) Reggie0 válasza Tigerclaw (#15) üzenetére


Reggie0
félisten

Szerencsere regado mar nincs ra, illetve hibridre is nevetseges osszeg.

(#17) #82729984 válasza Geller72 (#10) üzenetére


#82729984
törölt tag

Füstöl az is, csak máshol :)

És épp ezért nem is értem pl. a németeket, ott nyomatják az elektromos autókat, viszont ezzel egyidőben bezárják az atomerömüveket, majd mivel a szél és naperőmüvek bőven nem képesek kipotólni a kieső áramot, szénerőmüveket inditanak be...

Amúgy az elektromos autóba az áram is csak addig olcsó amig nincs elterjedve. Majd ha elterjed akkor hirtelen felugrik az áram ára, jön rá 3 féle jövedéki adó, meg majd be is lesz tiltva hogy otthon konnektorból töltsd, az majd adócsalásnak fog minősülni :)
Lásd gázolaj esete, ma már többe kerül mint a benzin.

(#18) Cannabis7 válasza Tigerclaw (#6) üzenetére


Cannabis7
senior tag

Szerintem van rajta haszon bőven, műszakilag sokkal egyszerűbb az egész, a villanymotor legyártása filléres dolog egy benzinmotorhoz képest, így laikus szemmel a tervezés is okkal-sokkal egyszerűbb.
A legdrgább elem nyilván az akksi a benzines autókhoz képest, de gondolom ilyen hatalmas tételben azt is jól árusítják.
Minden esetre egészen biztos, hogy olcsóbban jön ki egy benzines autónál.
De azt is nézd hogy itt gyakorlatilag nem nagyon van minek elromolni, legalábbis eléégé kiszámítható hogy mi mikor . addig egy benzines autót kis túlzással orosz rulettnek lehet nevezni.

(#19) Cannabis7 válasza Spancho (#14) üzenetére


Cannabis7
senior tag

nekem a videóban 1:34-nél kifejezetten tetszik a leányzó,

(#20) Tigerclaw válasza Cannabis7 (#18) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az igaz, hogy egy otto motor jóval bonyolultabb, főleg ha már turbós, amerre megy a fejlesztési irány (nem beszélve arról, hogy lassan már olyan továbbfejlesztett otto ciklusos motorok is piacra kerülnek mint az atkinson, vagy valami hasonló, ami még tovább bonyolítja a dolgot.

Ezzel szemben vannak megoldások ahol kerekenként van 1-1 elektromos motor, nem pedig 1 az egész autóban. Ott is küzdenek ám azért hogy minél kisebb, könnyebb legyen, meg persze olcsóbb.

Szerintem ha kivesszük az akkut a képből egy Leaf-et és egy Note-ot hasonló árból lehetne kihozni ha hasonló volumenben gyártanák a kettőt, vagyis az akku ára jelenthet felárat. Ettől a ponttól kezdve meg jöhetnek a spekulációk, összeesküvés elméletek. Csak azért drága mert miért ne próbálnák magukat betegre keresni a gyártók, vagy benne van a dologban az olajlobby, a politika is? Szerintem addig kellene változtatniuk az árazáson, amíg valami kínai autógyár fel nem szívja magát és elkezdi ontani az olcsó elektromos autókat.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#21) Cannabis7 válasza Tigerclaw (#20) üzenetére


Cannabis7
senior tag

maga az anyahasználat, a gyártósor biztos hogy sokkal olcsóbb, de biztos vagyok benne hogy a mérnöki munka is egyszerűbb

(#22) Strezi válasza Reggie0 (#4) üzenetére


Strezi
őstag

Hat nem tudom te mit vezettel, de nekem kifejezetten furge volt a Leaf :F
Ketszer egy hetet volt nalam az auto, alaposan kitapasztaltam mit tud. Piros lampanal az ele vagtam be aki ele akartam... Azonnal ugrott gazpedalra.

Ja, nem ECO modban kell hasznalni ;)

Az egyertelmu hogy a villanyautok messze tularazottak a benzinmotoros autokhoz kepest. A villamos hajtas ara meg az akku araval egyutt is alacsonyabb kellene hogy legyen. Megfizettetik avval, aki hajlando megvenni. Aztan jon a csodalkozas...

Persze olcsobb az uzemeltetes, de azert vannak kotottsegek. Es, ami a legmeglepobb, az az hogy bizony az ertekvesztes is igen meredek! Ami fura, hiszen elvileg a villamos auto mechanikailag sokkal kevesbe avul, hasznalodik el. Persze ott az akkucsomag, de az eddigi tapasztalatok azt mutatjak, hogy a gyari tultervezessel (3-5%) meg evek utan is hozzak a nevleges teljesitmenyt.

Peldul az itt emlitett Leaf majd 9.5Misi (lesz) ujonnan, a 30kWh akuppakkal. Most harom eveseket mar 4.5 misiert kapni, es ez meg nem az ajja, csak kinalati ar ...

Mar egy ideje gondolkodom elektromos autoban, a Leaf is tetszik, de meg nem vagyok eleg gazdag ev/vagy megszallott hogy egy kozepes kisauton veszitsek el 4.5 milliot harom ev alatt. Vagy plane hogy egy Tesla Model S-en 12-t...

[ Szerkesztve ]

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#23) Borzoló


Borzoló
senior tag

40 milliard fele Nokia dobozba kerul. Tuti.

"Az életben soha semmi nem lesz elég,de élünk és harcolunk!"

(#24) Geller72


Geller72
veterán

Ezek amúgy addig lesznek csak ilyen drágák, amíg nem jön egy keleti gyártó, aki mondjuk negyedéért megépíti ugyanezt.. :U

(#25) Cannabis7 válasza Geller72 (#24) üzenetére


Cannabis7
senior tag

+1

(#26) Reggie0 válasza Strezi (#22) üzenetére


Reggie0
félisten

Attol fugg mihez hasonlitod, pl. egy peugeot 205 dieselhez viszonyitva valoban:) De ha mondjuk egy keveset fogyaszto dieselhez (mondjuk seat cordoba 1.9 tdi), rohogve lenyomja dinamikaban. Es meg olcsobb is.

[ Szerkesztve ]

(#27) Strezi válasza Reggie0 (#26) üzenetére


Strezi
őstag

Akkor nem ugyanazt az autót vezettük :N
Amiket irtál, azokat az autókat még erősen pörgetni kell fordulaton egy lámpás indulásnál hogy pariban legyenek a Leaf-fel. Szerintem tényleg ECO modban vezethetted. Ott is megy, de tövig kell nyomni a pedált, ami időbe telik, és tök melankolikus az egész élmény.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#28) Geller72 válasza Reggie0 (#26) üzenetére


Geller72
veterán

Szerintem is valami gond lehetett azzal a kocsival, amit te vezettél. Ugrik, mint az állat én legelső alkalommal csak lestem. Az i3-as BMW jobban tetszene. de az meg 12 milla újan..:D.

(#29) Strezi válasza Geller72 (#28) üzenetére


Strezi
őstag

Próbáltam az I3-mat is, de nem volt sokal-sokkal jobb.
Talán azért sem, mert két nagydarab, 192 feletti ember ült benne és a REX verzió volt, ami eleve nehezebb is.

Előnyben van persze a Leaf-fel szemben, mert hátsókerekes, így a jobban terhelt kerékkel tud gyorsítani. Vicces a Leaf-ben, hogy nyitott ablaknál hallani, hogy finoman de folyamatosan csikorgó gumikkal tud indulni, mivel kisebb a terhelés az első kerekeken.

Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...

(#30) Tigerclaw válasza Geller72 (#28) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Igen, az elektromos autók nyomatéka óriás már induláskor is. A benzines és dízeles konkurencia a nyomukba sem ér egy lámpás indulásnál. Kár hogy amíg ilyen magasan tartják az árát, az egésznek semmi értelme. Technikailag most két utat látok fejlődésnek:
- Valami új akkutechnikai, ami súlyhoz, térfogathoz viszonyítva nagyobb energiasűrűséget tesz lehetővé, vagy legalább olcsóbb.
- Koncepcióváltás annyiban hogy nem csak tölteni lehet a kocsiban lévő akku packot, hanem cserélni is a benzinkúton kompletten kb. annyi idő alatt, ahogy tankolna az ember. Mintha elemes autó lenne, amiben új elemet raknak a benzinkúton. Ők töltik, te fizetsz érte. Ez technikailag már megoldható, de ilyen kevés autónál ez totál veszteséges lenne. Egy elektromos töltőfejet semmiből se tart berakni a kútra, de annak meg azért nincs értelme, mert túl lassan tölt fel az autó...főleg ha olyan módon töltik, ami kedvez az akku élettartamának.

Érdekes látni, hogy milyen gyorsan terjednek az elektromos biciklik, motorok, míg az autó sehol sincs.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#31) Geller72 válasza Tigerclaw (#30) üzenetére


Geller72
veterán

Mindenképpen az akkumulátorok terén várja mindenki a nagy áttörést. A töltési eljárások is sokat fejlődhetnek ezen a téren, bár már most is jó, hogy míg mondjuk beugrasz a boltba bevásárolni, 80%-ra löki fel a parkolóban a verdát a rendszer. Már ez is egy óriási előrelépés szerintem. Nem is olyan rég még a mobil telefonjainkat is egész éjszakára raktuk fel tölteni. Ha lesznek normális akkuk, akkor nem kell cserélgetned az akkupakkot, hanem mondjuk 1-5 perc alatt feltölti. Ez már egy alternatíva lehet. Amennyire én olvastam ebben a témában, van ilyen technológia, csak a költséges magasak még. A probléma eleve ott kezdődik, hogy itthon semmi komoly támogatottsága nincs állami szinten arra nézve, hogy olcsóbban juthass hozzá, tehát az állam esetleg adna egy olyan hitelt, ami kedvező, ne adj isten egy kis részt átvállalna, nem adóztatná (a vásárláskor)..stb.
Olyan ismerősöm viszont van már, aki cirka 45 km-ről jár be vele melózni, egy Nissan Micra adatai vannak leadva, és 6.5 literes fogyasztással számolnak el neki, napi 96 km-t. :D. Használtan vette az elektromos autót. Heti legalább egyszer, vagy kétszer még munkaidő után is berántják, ha a délutános műszakkal gond van, neki kell visszamenni. Tehát a heti 600 km biztosan megvan neki. Havi átlag 2500-al számolva az azért már nem rossz. :D. Ha mákod van és részletre vetted, helyetted fizetik a részleteid..:D.

(#32) Reggie0 válasza Strezi (#27) üzenetére


Reggie0
félisten

Biztos nem ECO-ban volt, viszont en 60-ig neztem. Az alacsonyabb tartomanyban(pl. 0-30) tenyleg jobb, de az csak par meteteres elony az elejen.

(#30) Tigerclaw: Most nyitogatja a szarnyat a Natrium-ion akksi technologia, es mar a kezdeti verziok is kozelitik az Li-ion specifikus kapacitasat. Es mivel vagy 4x gyakoribb elem, igy olcsobb is lesz.

[ Szerkesztve ]

(#33) lajafix


lajafix
addikt

Aki nem érti, hogy miért ilyen drága még az elektromos autó, az
1. csináljon piacképes elektromos autót :)
2. vagy értse meg hogy egy teljesen új termék mennyire kockázatos(nem csak technikailag , hanem a jogi környezet, töltőállomások, emberek hozzállása, etc...), mekkora fejlesztési és gyártási költségek vannak kezdetben. Ezt be kell hozni, majd ha minden részegységről lesz x évtizedes tapasztalat és nagy szériák akkor lesz olcsóbb.

Az autó nem okostelefon, hogy ha nem megy akkor veszünk egy másikat, biztosan kell működnie, mint egy régi nokiának, ennyit az olcsó dzsunkagyártás valószínűségéről.

Rock'n Roll

(#34) lajafix válasza Reggie0 (#4) üzenetére


lajafix
addikt

én ezt nem értem egyszer volt hozzá szerencsém egy fél órára vagy 2 éve, de ment mint a golyó, persze POWER módban ha jól emlékszem.

Rock'n Roll

(#35) Cannabis7 válasza Tigerclaw (#30) üzenetére


Cannabis7
senior tag

Elektomos longboardok, keress rá marbel board , is valami hihetetlen.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.