Hirdetés

2024. május 24., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Gdi


Gdi
senior tag

Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?
Kézipoggyásznak írj még fel egy ejtőernyőt :)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#2) t72killer válasza Gdi (#1) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ott a pont:D. Hidegvágó sem árt, mert ezek az agytrösztök nem engedik az utast csak úgy kiugrálni a gépen, magadnak kell lyukat vágnod a gép oldalába az ugráshoz :(((

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#3) Fred23


Fred23
nagyúr

Ugye mások ilyet nem csinálnak?

(#4) t72killer válasza Fred23 (#3) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ryanairnél bele se férsz az ülésbe, ha van 3 kiló súlyfelesleged, úgyhogy ők megspórolták a mérleget.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#5) Lauda


Lauda
félisten

Apropó, csak engem aggaszt, hogy az utolsó deciig ki akarják optimalizálni, mennyi legyen a tankban?

Szerintem csak téged,mert nyilván nem erről van szó.

Egyébként a légikatasztrófák sorozatban is volt ebből baleset, hogy elavult volt a számítási rendszer és emiatt alábecsülték a berakodott csomagok és a felszállt utasok súlyát, le is zuhant a kis gép.

Itt nem a kicentizés a lényeg, bőven van tartalék üzemanyag a gépekben.

[ Szerkesztve ]

(#6) t72killer válasza Lauda (#5) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Hanem:F?

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#7) Lauda válasza t72killer (#6) üzenetére


Lauda
félisten

Erre a cég tudna pontos választ adni. Az sem mindegy például, hogy az idegen reptereken mennyi üzemanyagot tankolnak. De nem fognak kidecizni semmit, több óra repülésre van ezekben tartalék.

(#8) t72killer válasza Lauda (#7) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Ha üzemanyagoptimalizálnak, akkor mégiscsak kidecizik, nem:F?

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#9) Lauda válasza t72killer (#8) üzenetére


Lauda
félisten

Mi az, hogy üzemanyagoptimalizálnak?

(#10) Cucuska2


Cucuska2
őstag

Laudával értek egyet. Van egy szorzó, hogy mennyi plusz üzemanyag kell tartaléknak, azt tudják ezzel belőni pontosan. Ha kétszer van több és kétszer kevesebb vs négyszer pont jó mennyiség, melyik a jobb?

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#11) t72killer válasza Cucuska2 (#10) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Korrekt, ezzel azt a veszélyt is meg lehet előzni, ha túl kevés lenne az üzemanyag:R. Manapság a fizetős poggyászok korában, amikor az utazó értelmiség félmázsányi felszerelést zsúfol a (nem mért) kézipoggyászba, nem árt tudni, hányadán állnak.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#12) #65675776 válasza t72killer (#8) üzenetére


#65675776
törölt tag

Azt ugye tudod, hogy a repülőgépek döntő többsége az üzemanyagmennyiség terhére tud csak többlettömeget emelni? A Ruszlán* teljes üzemanyagtöltéssel 120 t terheléssel csak 4500 km-t tud repülni (a C-5A/B Galaxy is hasonló, az M már egy más történet). Ahogy csökken a terhelés, úgy nő a hatótáv. 50 t körüli terhelés esetén kb ugyan azt tudja, mint egy C-17 vagy A-400M.

Szóval ha megnövekedik az átlagos tömege az utasoknak és azok poggyászainak, akkor bizony csak úgy fog tudni felszállni a gép, hogy kevesebb kerozint tankolnak. Aztán meg az utas szívhatja a fogát, hogy idő előtt le kell esetleg szállni. Katonai repülésben annyira nem probléma, a gépek döntő többsége levegőben utántölthető. Polgári gépekre ez nem igazán jellemző.

Szóval lehetőségnek ott van, hogy szinten kell tartani az utasok és csomagjaik tömegét, vagy csökkenteni a gépek utasbefogadó képességét. Utóbbit nem igazán akarnák meglépni, mert azzal lehet piacokat veszíteni.

* - A maximális emelhető tömeg 230000 kg, amiben benne van a személyzet, az üzemanyag kétharmada, a hidraulikafolyadékok, mindenféle gázok és a hasznos teher is. (Sőt, a gép festése is, ami önmagában ~7 t.) Az üzemanyagtartályok kapacitása 348 740 l, ami ~280 t. Ennek a 2/3-a ~180 t, azaz teljes feltöltéssel minden másra marad 50 t. A maximális 150 t terheléshez ebből kifolyólag 80 t egyéb teher marad, amiből jó esetben 65 t lehet az üzemanyag. Ugyan ilyen rendszer van egyébként a polgári gépeknél is, csak ezt nem kötik az utasok orrára. Nem volt véletlen, hogy régen a fedélzeti mérnök az ideje nagyrészét semmi mással sem töltötte, minthogy az üzemanyagmennyiséget és a megtehető utat számolja. Ahogy a szállítógépek esetén a loadmaster egyik elsődleges feladata is ez (a másik meg a rakomány kiegyensúlyozott elhelyezése).

[ Szerkesztve ]

(#13) buherton válasza t72killer (#4) üzenetére


buherton
őstag

A repülő és a repülés kétfelé van valásztva. Az egyik részét szigorúan felügyelik, úgy mint pl. váz, hajtómű, karbantartás gyakorisága és minősége, biztonsági üzemanyga mennyisége, reptéri kiszolgáló személyzet mozgása. A többi a társaságokra an bízva pl. utastér felszereltség, ülések, stewardessek, felszolgált ételek/frissítők.

Amit pedzegettél azaz optimaliuálásról szólt, aminek a határait a hivatalok szigorúan ellenőrzik. Nyugodtan felülhetsz olyan repülőre, ami EU-ban vagy USA-ban repülhet.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#14) Lauda válasza buherton (#13) üzenetére


Lauda
félisten

Egy kanna kerozinnal biztos ami biztos. :D

(#15) t72killer válasza buherton (#13) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Meg is lepett volna, hogy pont a finneknél lenne valami biztonságon spórolós blama:R.

#12: nagyjából megvolt, de köszi a részleteket:R

#14? legközelebb mindenképp viszek magammal:DD Repülés előtt felhívom őket, melyik kútból tankoljak, mit szeret a kicsike.

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#16) Lauda válasza t72killer (#15) üzenetére


Lauda
félisten

;] ;]

(#17) #65675776 válasza buherton (#13) üzenetére


#65675776
törölt tag

Váz. Ezt a repülésben sárkánynak hívják.

(#18) t72killer válasza Lauda (#16) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem gond, még felszállás közben van - beugorhat a kútra :DD

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#19) pit stop


pit stop
addikt

Én tudnám díjazni, hogy vékonyabb utasok több csomagot vihessenek fel pl.
Én magam sokkal kisebb súlyt képviselek, mégis ugyan annyi poggyászt vihetek fel azonos áron, mint egy kétszer akkora ember... Utoljára is centizni kellett feladott poggyász súlyával, és idegesített eléggé...

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.