Szerintem meg pont hogy nem, bár ez relatív, egyéntől függ, kinek mi a félelmetes.
Alapvetően szerintem azok a címek kimondottan a horror címek, amik arra mennek rá, hogy szorongva, feszülten játssz velük...
Ezt meg legkönnyebben úgy lehet elérni ha olyan az ellenség, ami ellen nem tudsz mit tenni, csak el futni, vagy el bújni, nem pedig le lőni.
Pl.: Amnesia, Alien Isolation, de még a FEAR-t is ide sorolnám, (pedig abban bőven van akció rész is, viszont vannak benne olyan részek is ahol érezteti veled a játék, hogy olyan ellenség ellen mész ami csak játszadozik veled, és esélyed sincs ellene...)
Szóval röviden, tömören szerintem:
Mész, mész, és hirtelen megijeszt valami, (tökmindegy, hogy valami ocsmányság, vagy a Super Mario-ból a sárkány )reflekszböl lelövöd,és minden probléma megszűnt: Akció
Folyamatosan szorongsz, be vagy szarva, valami elpusztíthatatlan fos kerget, és nincs semmid, amivel megvédhetnéd magad: horror
Szóval szerintem a Doom mindig is akció játék volt, most annyi, hogy itt csúnyábbak az ellenfelek, mint egy Quake-be, vagy mint egy Crysis-ba, de mindig van amivel megtudd védeni magad, és a játék alapvetően arra ösztönöz, hogy nyírj ki mindent a pályán... Most hogy a Doom3-ba korom sötét volt, és nem lehetett lóf@...se látni, az inkább idegesítő volt, mint félelmetes szerintem.
A lépcső alól, meg ajtó mögül kiugró imp-ek meg az első 1-2 pályán voltak max félelmetesek, utána meg már megszoktad, hogy szinte minden lépcső és ajtó mögé be volt 1-1 scriptelve...
[ Szerkesztve ]
A sport a legjobb kikapcsolódás...