Az AMD-nek már elég régóta van OpenCL C++-a, Khronos is dolgozik rajta (gondolom átveszik..)? Van erre valami linked, Khronos oldalán nem találok erről semmit.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
lenox
veterán
Nekem az amd c++-ra is johetne egy link, en abbol is csak kamukazast talaltam eddig.
Fiery
veterán
Ezt talaltam a temaban --> [link]
En magam elegge faek modra programozok, sz'al a C++ nem izgat, es az OOP-t is csak akkor hasznalom, amikor muszaj. Az SDK-kat utalom, a statikus linkelest szintugy. Ergo en nem vagyok authentikus forras OpenCL C++ ugyben
Fiery
veterán
APP SDK olyan szempontbol franko, hogy egy halom sample-t adnak hozza, amik nagyon tanulsagosak. A tobbi reszet en meg se neztem, ahogy irtam fentebb is, az SDK-kat nem kedvelem, nem hasznalom, ha nem muszaj. Sample temaban erdemes me'g felrakni a CUDA Toolkit-et is, az is tartalmaz izgalmas sample-ket.
LordX
veterán
Nem, a preferred a hint, a nativ a szabvány szerint "Returns the native ISA vector width." Mondjuk a vector data types oldalon meg azt írják, hogy mindent támogatni kell, és a fordítónak kell elintézni, ha a hardver nem tudja - valszeg az adott driver volt akkor hülye. De így is alátámasztja amit írtam, mert le fog fordulni, csak lassabb lesz.
És igen, driver is jött ki újabb azóta
LordX
veterán
Igen, ez van benne az AMD OpenCL driverban, nézd meg mely cégnél dolgoznak a szerzők
Fiery
veterán
Oke, olyan szempontbol hint a native, hogy ... sz'al nagyjabol semmi ertelme azt nezni Teljesen irrelevans, hiszen, ahogy irod is, a fordito mindent elintez. Szet kell a melot dobalni egy halom work group-ra, es megy minden szepen magatol. HSA nelkul is
Es nem lesz lassabb vektor tipusokkal sem, a fordito elsikalja a dolgot (jo ertelemben).
[ Szerkesztve ]
Fiery
veterán
Lattam a szerzoket, de OpenCL (es HSA) temaban amugy is az AMD tustenkedik minden platformon, sz'al nem meglepo.
LordX
veterán
Mármint úgy lesz lassabb, hogy ez nem gyorsít, ellenben meg lehet tud olyat, amit a másik hardver meg nem. (pl. local_mem_size 2x akkora, mint a legnagyobb Radeonokban)
A __shared __local akart lenni az előbb, valamiért CUDA terminológia volt az agyamban.
orbano
félisten
hogy lenne tele ilyen programokkal, amikor lényegében még nem is kapni alá hardvert?
A vér nem válik VAZZE!™
siriq
őstag
En a helyedben elolvasnam azoknak a hsz-t akik igen eroteljesen megkerdojeleztek es enyhen szolva meghazutoltak a szekeret tolot.
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
Fiery
veterán
A fejlesztok mar tavaly nyaron megkaptak a Kaveri mintakat es a HSA alpha allapotu AMD-fele implementaciojat. Volt boven ido dolgozni a HSA-n, ennek eredmenye egyelore egesz pontosan egy nagy nulla De nyilvan ahogy az ido telik, egyre tobb HSA-s szoftver fog elkeszulni.
orbano
félisten
Hat, en nem kaptam pl. mintakat, es a HSA oldalan is egy nagy nulla van a developereknek. Lehet a nagy partnerek kaptak, de gyanítom azok közül nem sok fejleszt consumer progit. No meg gondolom senki nem ad ki terméket alpha állapotú frameworkkel. Radásul még most is csak beta állapotban van, a hardvert sem kapni még gyakorlatilag, szóval fölösleges várni egyelőre bármit is
Mindenesetre nem örülök, hogy early adopterként kell beszállnom ebbe az iparba
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
Abu85
HÁZIGAZDA
Pár dolog a HSA-hoz, mert nem tűnik világosnak. Ennek a platformnak csupán egy kernel drivere lesz. Ezt a HSA alapítvány teszi, vagy teteti bele az adott operációs rendszerbe. Mindenki ugyanazt a kernel drivert használja majd.
Maga a működés hosszú távon ilyen lesz: App egy támogatott nyelven írva->HSA Runtime->Finalizer->hardver. Egyedül a Finalizert készítik a gyártók specifikusan, de a HSA Runtime-ot a HSA alapítvány adja majd ki. A Finalizer esetében is számos megkötés van. Azért tartott az első HSA verzió elfogadása egy évig a working groupnál, mert a gyártók megegyeztek egymással, hogy milyen direktívák szerint készítik a specifikus implementációt. A cél az, hogy egyetlen forrás teljesítménye minden HSA-t támogató gyártó hardverén skálázódjon. Csak ez számított.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Abu85
HÁZIGAZDA
A legtöbb fejlesztő nem az első HSA implementációt célozza. Az AMD csinált egy JPEG dekódort a startra, ami nyilván elég hasznos, mert a Windows-ban rengetegen fognak képeket nézegetni és betölteni.
De egyébként 2014-ben fokozatosan jönnek a HSA szoftverek: a Corel, a The Document Foundation, az Adobe, a Cyberlink, a Telestream, az Arcsoft, a Roxio, a Sony, a GIMP Team, az Aviary, az eyeSight és a Mixamo támogatja a kezdeményezést a konzumer szoftverek oldaláról. Tehát a szoftvertámogatással nem lesz gondjuk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Fiery
veterán
Tok mindegy, hogy runtime-nak vagy finalizernak hivod, attol me'g ott lesz a HSAIL --> GPU ISA fordito, amit a gyartoknak kell elkesziteni es karbantartani. A 3 gyarto, akinek van egyaltalan ehhez hasonloja (sajat IL --> GPU ISA fordito) az AMD, Intel es nVIDIA. Ebbol az AMD velhetoen fog tudni kesziteni egy megfelelo minosegu megoldast, leven hogy mar van par ev tapasztalatuk a temaban. Az Intel es nVIDIA velhetoen nem fognak ezzel babralni, hiszen nem leptek be a HSA alapitvanyba. A tobbi gyartonak meg pontosan nulla tapasztalata van ilyen forditok kesziteseben, tehat nekik is evekbe fog telni, mire valami jo minosegu forditot (finalizer) keszitenek. Sz'al en a magam reszerol az AMD-ben remenykedek, a tobbi gyarto teljesen kerdojeles, mar csak azert is, mert a nem-x86-Windows platformok sem tamogatjak specifikusan se az OpenCL-t, se a HSA-t. Amig pedig a juzereket el lehet vakitani me'g egy kicsivel tobb core-ral meg az idei es jovo ev slagerevel (64 bites SoC-ok), addig nem az OpenCL/HSA fordito irasa lesz a prioritas a gyartoknal, es a HSA sem lesz prioritas az oprendszer gyartoknal... Ne legyen igazam.
Fiery
veterán
"A legtöbb fejlesztő nem az első HSA implementációt célozza."
Ez jo duma Mondjuk inkabb ugy, hogy a szoftverkeszitoket nem gyozte meg egyelore a HSA, es mindenki a masikra var, hogy valamivel eloalljon, ami erdekes, amire raharapnak a juzerek, es akkor megmozditjak a s***uket a tobbi gyartonal is a fejlesztok. Csak epp kicsit veszelyes ez az egymasra varas, ebben benne van az a veszely is, hogy senki se mozdul semerre. Plane egy zsugorodo PC-piacon, ahol a befektetesek megterulese az idei evben sokkal kevesbe egyertelmu, mint mondjuk 5 eve volt. Ilyen korulmenyek kozt fejlesztoket allokalni a HSA-ra nem egyszeru kerdes, plane amig egesz pontosan 1 db hardver van, ami tamogatja a HSA-t. Ilyen helyzetben a legjobb taktika a kivaras.
[ Szerkesztve ]
lenox
veterán
En is hadd tegyek hozza valamit. Amikor azt mondod, hogy opencl-ben a teljesitmeny nem portolodik, hsa-val meg igen, akkor nyilvanvaloan olyan platformrol beszelsz, amilyiken mindketto van. Melyek ezek?
Abu85
HÁZIGAZDA
Az tévhit, hogy csak ennek a három gyártónak van saját IL-je. Mindenkinek van egy IL réteg a GPU fizikai ISA-ja előtt. Ennek oka, hogy minden gyártó cserélgeti a GPU ISA-t, mert a hardver elméleti skálázhatósága a fizikai ISA-ba van beleépítve. Ergo mindenkinek szüksége van egy virtuális ISA-ra a többféle GPU architektúra előtt. A HSA-val csak annyit tesznek a gyártók, hogy ezt szabványosítják és még a finalizer mögötti specifikus implementációt is belsőleg letisztázott direktívákhoz kötik.
(#719) Fiery: Az érdekes dolog lenne, hiszen a szoftverfejlesztők (a felsorolt cégek) voltak azok, akiket megkérdeztek, hogy mit akarnak. Ennek a hozománya leginkább a HSA. Semmi gond azzal, hogy zsugorodik a PC-s piac, nem ezért a szegmensért van mögötte egy kivételével minden ARM-os gyártó.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Abu85
HÁZIGAZDA
Erről az egészről leginkább az Adobe vezető szoftvermérnöke beszélt még a HSA elindításánál. Ő vázolta fel, hogy az OpenCL nem olyan nehéz, mint ahogy a közhiedelemben le van írva, de egy algoritmus teljesítményét nem igazán lehet portolni és ez a szoftverfejlesztőknek a legnagyobb probléma. Ezért van oda a HSA azon ötletéért, hogy legyen egy olyan platform, ami portolható teljesítményt kínál a heterogén érára. Azt senki sem mondta, hogy könnyű a gyártók számára, de a Corel szerint nagyon jó az eredmény az AMD, az ARM és az Imagination HSA-s GPU-in mérve. Három teljesen különböző architektúrából már ki lehet indulni, így nem várják, hogy máshol is gond legyen ebből.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
martonx
veterán
Ezt így a 713-as hsz-ben már kicsit késő. A francnak van kedve 700 előző hsz-t végignyálazni.
Én kérek elnézést!
lenox
veterán
Ha a klasszikus szoftereikrol van szo, akkor ok amd, intel es nvidia kozott portolnak, ebbol csak az amd hsa-zik, szoval akkor mirol beszelunk?
Mondjuk vannak mas projektek, amikrol nem tudom, hogy mennyire publikus, a videos reszleg vezetoje nagy haverom, ha talalkozunk szokott mutogatni dolgokat, eddig meg hsa-rol nem volt szo, csak regebben cudarol, meg utobbi idoben opencl-rol, de akkor majd legkozelebb rakerdezek, hogy mi a valodi velemenyuk, ami nincs a pr moge bujtatva.
Abu85
HÁZIGAZDA
Arról, hogy az Adobe egy szoftvercég. Mindig próbálja keresni azt az utat, ami gyorsabb feldolgozást biztosít a felhasználóknak. Tudod hányszor az orruk alá dörgölték már a userek, hogy a Nik Software tök jól támogatja az AVX-et és az Adobe meg lemaradt ebből a szempontból? Nyilván minden cégnek megvan a maga prefenciája a jövő szempontjából, és az Adobe-nak mondjuk más, mint a Nik Software-nek, de a lényeg a felhasználók kiszolgálása gyorsabb funkciókkal. És ha az jó, akkor majd vesznek megfelelő hardvert.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
lenox
veterán
Tegyuk fel fejlesztenek egy premiert hsa-val, es akkor majd nem fog futni intelen, nvidian, vagy akar korabbi amd-n? Vagy esetleg az eddigi 13 path melle felvesznek meg egy ujat, csak hogy kaverit supportaljanak hsa-val is? Amin amugy opencl-ben is tok jol futna minden...
Nyilvan nem azt mondom, hogy nem kell nekik kiserletezni vele, csak ne magyarazzuk mar bele, hogy az o platformjaikon (intel, nv, amd) majd a hsa jobban portolodik, mint az opencl, mert nem is supportalnak a platformjaik hsa-t.
solaris17
aktív tag
Na ez elég jó dobás, várjuk a tesztet.
Phenom II X6 | 8 GB CORSAIR XS3 | Kingston V300 | HD 7790 | Creative X-FI Fatal1ty
orbano
félisten
Ne várd, nem lesz valami fényes
A vér nem válik VAZZE!™
siriq
őstag
Sajnos az Adobe tamogatas opencl-re elegge broken szindroma. Sajnos nem mukodik ugy ahogy kellene. Igazabol ez a baj.
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
lenox
veterán
Bezzeg a hsa mukodik vagy mukodne... Ja, csak senki nem kaverin futtatja...
Amugy mi nem mukodik? Nekem a fejleszto csavok azt mondtak, hogy kb. 99%-ban megcsinaltak, ami elotte cudaban megvolt.