Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) akoska07


akoska07
nagyúr

Jöjjön... csak jöjjön az DX12
Jó lenne végre elégedett pc felhasználónak lenni,játékokat tekintve.

Az Amd a jövőbe mutat...De amikor az a jövő jelenné válna akkor az a jelen már régen a múlté... :DDD ....Na meg a horpadós ájemdééé

(#2) .mf


.mf
veterán

A screenshotból nem igazán jön át, hogy mire kell ekkora gépigény...

Lehet, hogy csak én vagyok öreg, de szerintem messze nem csak grafikából áll egy játék, ha a többiben elvérzik, akkor lehet bármilyen csili-vili techdemó, nem fog túlzottan érdekelni.
/mondjuk nem mintha annyi időm lenne manapság játékokra... idén még szerintem nem is játszottam számítógépes játékkal :(

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#3) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Nagy szavak ezek.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#4) BiP válasza .mf (#2) üzenetére


BiP
nagyúr

Meg is válaszoltad magadnak.
A gépigény sem csak a látványos grafikából áll.

Amúgy attól félek, lesz majd itt sok leégett VGA (a hűtésük nem ekkora terhelésre lett kitalálva),
vagy esni fog a teljesítmény, ha van önvédelem a kártyában, amikor visszavesz.

(#5) ktg3


ktg3
őstag

Még, hogy nem láttunk ilyet korábban...
Supreme Commander másolat kb. egy az egyben. Még az egységek is hasonló stílusúak :U

(#6) Hakuoro


Hakuoro
aktív tag

Egyébként ez az ürge sem tud rendesen videót felvenni mobillal. :DDD

(#7) Elrood válasza Hakuoro (#6) üzenetére


Elrood
őstag

Biztos még nem látta azt a videót: [link]

[ Szerkesztve ]

''The spice exists on only one planet in the entire universe. A desolate, dry planet with vast deserts. The planet is Arrakis, also known as DUNE.''

(#8) mikk2000


mikk2000
őstag

Igen, a furmark miatt külön profilozták a drivert hogy ne égjenek le a kártyák, most akkor majd minden külön játékhoz kell majd profil, azaz vissza fog esni a teljesítmény. Persze ami kártyákhoz nincs csak legacy driver, ami frissül kétévente, azok majd.. füstölnek.
És persze vga drivert nem mindenki frissít helyből (jó okkal sokszor) tehát új vga is füstölni fog... :)
Gondolom miután leégett vagy 5000 kártya, berakják az automatikus profilfrissítést a driverekbe... persze azt a drivert előbb fel is kell majd tenni :D

Tehát kezdődik az magyarázkodás, hogy miért nem lesz akkora sebességnövekedés az új DX/Mantléval. Szép. Lassan már nem is lesz előnye, ha így haladunk. Nekem elég annyi hogy ne lehessen élsimítást kapcsolni...ami sanszos, hiszen akkor "driverből" már nem lehet állítani.

(#9) lenox


lenox
veterán

A 90%-ban kihajtott gpu-t mennyire limitalja vajon a memoria szavszelessege? Alig megy felgozzel, mert mindig adatra var?

(#10) tibcsi0407 válasza mikk2000 (#8) üzenetére


tibcsi0407
félisten

Pont az lesz a lényege az új API-knak, hogy nem driver vezérli majd a dolgokat nagyrészt. Így a program lesz felelős az ilyesmiért. Vagy tévedek?

https://utdetailing.hu/

(#11) v_peter2012


v_peter2012
csendes tag

"Tesztgépben dolgozó AMD Radeon R9 290X 90%-ot megközelítő kihasználást produkál, ami az aktuális hardverek esetében a legjobbnak számít, nem véletlenül demonstrálták ezzel a programot"

Természetesen ez csak Abu kitalációja, sehol egyik sajtó sem hozott le ilyet.

[link]

[link]

[ Szerkesztve ]

A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.

(#12) Hakuoro


Hakuoro
aktív tag

Kezdem érteni, hogy miért lesz vízhűtés az új Raedonon ;] Az utóbbi években csökkent a procik és a VGA-k fogyasztása, és ezzel a hűtések is egyszerűbbekké váltak. Ebben nagy szerepe lehetett annak, hogy nem voltak a hardverek eléggé kihasználva. De most fordul a kocka :DDD ;] :DDD

(#13) sayinpety válasza lenox (#9) üzenetére


sayinpety
tag

Nem szerencses megfogalmazas. A kozolt utilization a test scene terhelese. A problema complexebb. A scene complexity kerdeskent merult fel. A test scene terheles nem eros, egy R9-290X elviseli, am nagyobb scene tobb terheles, akar 100k batch es 900k particles, szerintuk. A GPU utilization ekkor esik. Keves lesz a memory bandwidth. Elkepzelheto olyan szamokat mondtak.

(#14) arn


arn
félisten

epp amdn fut a legjobban, es epp memsavszel hianyos, es epp a kov generacios amdn erre gyurnak - veletlen egybeeses? :)

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#15) sayinpety válasza mikk2000 (#8) üzenetére


sayinpety
tag

Probaltam mar async terhelest. D3D12 Compute, DMA. Nem lettek forrobbak a GPUk. Hangosak lettek. Csokkent a core clock is.

(#16) Tigerclaw válasza mikk2000 (#8) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Azóta csak raktak a gyártók a chip-be valami hardveres védelmet is.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#17) sayinpety válasza arn (#14) üzenetére


sayinpety
tag

Async fine-grain computetal hiheto. Sajat tesztjeimben is Hawaii a legjobb. Sok gyors cache, sok register, gyors data path, sok compute queue.

(#18) sb válasza arn (#14) üzenetére


sb
veterán

Senki nem mondta, hogy véletlen. Épp ellenkezőleg. Szerintem az első tudatos és logikus fejlesztés(együttes) az utóbbi években.

- A GCN-t masszív párhuzamos compute-ra (is) tervezték. Nincs megnyirbálva, se a sávszélesség se egyéb feature-ők. A "rossz" fogyasztás/teljesítmény mutató is ebből ered. (Utóbbi mondjuk ilyen kihasználtságnövekedés mellett azért javulni fog erősen)
- A fejlesztés végre kihasználja a fenti előnyöket.
- A sávszélesség meg limitáció lesz... erre jön a következő logikus válasz az új fejlesztéssel.

Így kéne mindent fejleszteni, kár, hogy 10 éve kihasználatlan sz*rok és egy helyben toporgás van csak ehelyett.

Én arra lennék kíváncsi, ha sávszélesség kell és a kihasználtság is ennyire megugrik akkor DX12 alatt ebben egy 970, vagy 960 Maxwell hogy domborítana. Mi lesz a új teljesítmény/fogyasztás arány?

(#19) sb válasza lenox (#9) üzenetére


sb
veterán

Ha 90% akkor nagyon nem limitálhatja. Persze kérdés, hogy mennyire esik be az a 90%. Vagyis max vagy mondjuk átlag. :)

(#20) Reggie0 válasza sb (#19) üzenetére


Reggie0
félisten

Uristen mire nem jonnek ezek ra? Mindjart felfedezik, hogy ha kikapcsoljak a monitort, akkor fekete lesz a kepernyo, meg a harmas ikrek harman vannak... :U

[ Szerkesztve ]

(#21) sb válasza Reggie0 (#20) üzenetére


sb
veterán

Nincs semmi rendkívüli vagy véletlen ebben. Végre arra használnak valamit amire kéne.
El vagyunk tőle szokva.
Persze egy fecske nem csinál nyarat.

(#22) Reggie0 válasza sb (#21) üzenetére


Reggie0
félisten

Igazabol ujat akartam irni, nem neked valaszt, bocsi.

De nem tudom mi az ujdonsag ebben az egeszben. Egyertelmu volt hogy a mem savszel mostan rossz shader kihasznalas mellett is kb. hataron van, nvidia a 256 bithez ujfajta, jobb tomoritest kellett, hogy fejlesszen. Tehat ha no a shaderek kihasznalhatosaga, akkor adatra lesz szukseguk. Evidens.

(#23) imi123 válasza arn (#14) üzenetére


imi123
őstag

Szórol szóra ezt akartam én is írni!
Micsoda véletlen! :)

Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.

(#24) R.Woodoo válasza arn (#14) üzenetére


R.Woodoo
tag

Nnekem is a HBM ugrott be először erre a cikkre, nem véletlen a következő gen radeonoknál a memsávszél növelés

(#25) Abu85 válasza lenox (#9) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ahogy az MS előadásán le lett írva a probléma az egész a nagyon jelenet komplexitáshoz köthető. Átlagos jelenetben nagyjából megvan a 90% a tesztgépen, de ha nő a komplexitás, akkor ez visszaesik. Elképzelhető olyan komplex jelenet ahol negyvenezer batch van, több mint negyedmillió látható részecskével. Ahogy növekszik az egész, úgy jönnek elő a limitek. Valamelyik GPU-n hamarabb, valamelyiken később. Nagyobb pályákon egyébként simán lehet százezer batch, több mint egymillió látható részecskével, ehhez nem elég jók a mai sávszél értékek.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#26) sh4d0w válasza v_peter2012 (#11) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

És hol van az megszabva, hogy Abu nem teheti hozzá a saját véleményét és csak fordíthatja a külföldi híreket?! :F

[ Szerkesztve ]

https://www.coreinfinity.tech

(#27) Abu85 válasza sh4d0w (#26) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Sehol, de akkor vélemény lenne a hír/cikk. Ezek információk a GDC-ről.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28) sh4d0w válasza Abu85 (#27) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog (1)

Annyit azért nem tettél hozzá, hogy vélemény legyen - szvsz.

https://www.coreinfinity.tech

(#29) Abu85 válasza sh4d0w (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A vélemény mindig szerény. :)) :R

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#30) v_peter2012 válasza sh4d0w (#26) üzenetére


v_peter2012
csendes tag

Az a baj hogy sehol nem hangzott el, amit Abu az általam kiemelt részben állít. Lehet megvolt az oka, hogy az adott kártyát használták, de nem lett indokolva sehol, és amit Abu írt csak találgatás, vagy vélemény, nevezzük akárhogy, de ő tényként közölte. És ez nem fedi a valóságot. Egyik gyártó termékét a másikkal szemben pozitívan állítja be. Hazudik.

Gondolom forrás nincs.

Abu: Az se baj ha hamis, mi?

[ Szerkesztve ]

A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.

(#31) Abu85 válasza v_peter2012 (#30) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Elmondom, hogy ez a Microsoft standján volt kiállítva, mellette volt egy röpke előadás is a Stardockkal. A GDC-ről így szerzem az adatokat. Kb. állandóan három emberrel vagyok kapcsolatban, akik beülnek az előadásokba és kérdezgetnek, ha van mit.

Azt is elmondom miért használták azt a kártyát. Egyrészt kell a sávszél, amiből van 320 GB/s-ja. Másrészt az aszinkron compute hatékony működéséhez stateless compute-ot támogató hardverre van szükségük, ami azt jelenti, hogy a compute nem csak más compute feladat mellett futhat, hanem akármilyen grafikai feladat mellett. A GCN architektúra jelenleg az egyetlen stateless compute-ot támogató rendszer a piacon. Abban a motorban, amit ők írtak a GCN működik jól.

A két aszinkron DX12-es funkcióról holnap írok, mert van róluk egy zárt előadás.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#32) v_peter2012 válasza Abu85 (#31) üzenetére


v_peter2012
csendes tag

Én meg elmondom, hogy azért használtak amd karit, mert amd támogatott játék.

[link] Meg lehet nézni a logót a lap alján.

A többi kamu. Ha meg nem az, nem kellett volna elrúgnod a pöttyöst, és akkor talán...

[ Szerkesztve ]

A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.

(#33) westlake


westlake
félisten

"..míg a leképzett grafikát egy AMD Radeon R9 290X biztosította.

Annyit sikerült megtudnunk, hogy olyan mértékben használják ki a hardvereket, amire még játékban nem volt példa. Többek között a VGA-k ventilátorai visítanak az Ashes of the Singularity futtatása közben.."

Én meg a nevetéstől visítottam amikor ezt elolvastam. :D

Play nice!

(#34) Zeratul válasza v_peter2012 (#32) üzenetére


Zeratul
addikt

v_peter2012: nvidiának DX12 Tier3 szintű GPUja, így nehéz lenne rajta bármit is bemutatni.

(#35) Abu85 válasza v_peter2012 (#32) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Amióta a Nitrous ötlete megszületett azóta az AMD partnere ennek a kezdeményezésnek. Nyilván vezető szerepük volt abban, hogy ez a motor ma ilyen képességeket tud.
És igen nincsenek véletlenek, messze az AMD-nek kedvez a legjobban az, ha a mai játékok letérnek a pipeline-ok soros végrehajtásának ösvényéről, és a fejlesztők elkezdenék a compute és grafika pipeline-ok átlapolását. Egyszerűen erre tervezték a GCN-t, nem a soros végrehajtásra.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#36) mikk2000 válasza tibcsi0407 (#10) üzenetére


mikk2000
őstag

Aha, és nyilván a recover funkciót is beleírják a játékba ugye? Tehát amikor mondjuk túlhajtás miatt megszakad a kapcsolat a vga-val, majd minden egyes játék hozzáír egy rutint hogy ezt kezelje le, azaz resetelje a kártya órajeleit igaz? :D

Szerintem alapvető és védelmi funkciók megmaradnak a driverben, legalábbis ez lenne logikus. Nehogy már egy Indie játéktól függjön le fog-e égni egy kártya vagy sem :)

(#37) tibcsi0407 válasza mikk2000 (#36) üzenetére


tibcsi0407
félisten

Mondjuk ebben igazad van, de a fejlesztők kezében nagyobb kontroll lesz, egy-egy architektúrára megírva, így szerintem simán megsüthetik ők is a kártyát. Bár nem kizárt, hogy ahogy írtad is a driver leállítja az egész történetet. (mindannyiunk kedvence, "driver has stopped responding and has recovered" üzenet :) )

https://utdetailing.hu/

(#38) sb válasza v_peter2012 (#32) üzenetére


sb
veterán

Továbbra sem értem a rugózást a témán.
Mást kellett volna használniuk? Vagy másra optimalizálni? Vagy tök mást csinálniuk?
Mondjuk AMD támogatással Intel IGP mellett tejbegrízt főzni?

Vagy mi nem áll össze azon a képen, hogy olyan progit írnak ami adott hw-n jól megy... mert a hw-t is adott típusú programozásra fejlesztették. Plussz az api-t is. Kerek egész történet.

[ Szerkesztve ]

(#39) Abu85 válasza mikk2000 (#36) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A kártya védelmeitől függ, hogy leég-e. Manapság nem valószínű.
Recovery helyett pedig jön a kékhalál. Ez az ára az alacsony szintű hozzáférésnek.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#40) gbors válasza Abu85 (#39) üzenetére


gbors
nagyúr

Recovery helyett pedig jön a kékhalál. Ez az ára az alacsony szintű hozzáférésnek.

eeeeeegen. arra kíváncsi leszek, hogy ezt az árat hányan lesznek hajlandóak megfizetni - nem duma szintjén, hanem amikor szembesülnek vele, hogy a szokásos AAA launch minőség sorozatosan restartokat generál. aki csak játékra használja a gépet, annak talán nem olyan nagy gáz, de aki másra is...

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#41) Xmister válasza gbors (#40) üzenetére


Xmister
senior tag

Azért a Mantle játékok sem döntötték be a rendszert. Volt, hogy BF4-el teszteltem a tuningot, és ugyanúgy csak a játék omlott össze, meg kiírt egy hibaüzenetet.

(#42) Locutus


Locutus
veterán

Bezzeg mikor anno úgy 1.5 éve meg mertem kérdezni, hogy a mantle majd hogyan szedi elő (az akkor még szintén csak elméleti) világmegváltó plusz teljesítményt a GCN-ből, ami már eleve forró és hangos volt, akkor csak a maszatolás ment, meg a nagy hallgatás...
Most tessék itt van, többet hoz ki belőle, de 100%-os ventivel visít 90 fokon majd... tegye fel a kezét, aki így képzelte el a 290x "jövőbemutató" időtállóságát?

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#43) Reggie0 válasza gbors (#40) üzenetére


Reggie0
félisten

Na az oromteli lesz. En alapbol 2-3 havonta inditom ujra a gepet....

(#42) Locutus: Egy jol klimazott helyen azert le lehet nyomni 80...85 fokra.

[ Szerkesztve ]

(#44) Locutus válasza Reggie0 (#43) üzenetére


Locutus
veterán

Aham, ez aztán életszerű :) Tegye fel a kezét az a 290x tulaj, aki majd játék közben azért csücsül a 18 fokban, hogy VGA csak 80 fokon üvöltsön 3000RPM-en, és ne 90-en :)

Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html

(#45) Reggie0 válasza Locutus (#44) üzenetére


Reggie0
félisten

Szerintem az is eleg, ha berakod a fagyasztoladaba fel kobmeter mirelit aru melle:)

De viccet felreteve: En mar gondoltam arra, hogy a szoba klimajanak a kifuvo nyilasa ele rakom a gepet es akkor nem a 4 fokos levego jon ram kozvetlen, a gep meg jobban erzi magat.

[ Szerkesztve ]

(#46) Malibutomi válasza Locutus (#44) üzenetére


Malibutomi
nagyúr

Továbbra is fogod ontani ezt a hülyeséget magadból vagy így 1.5 évvel a kiadás után felfogod hogy csak a ref kártya volt hangos és meleg?

[ Szerkesztve ]

(#47) gbors válasza Xmister (#41) üzenetére


gbors
nagyúr

viszont nem mindenki DICE. amúgy nem is a tuningtól lesz kék halál elsősorban (ezek a problémák vszleg driver szinten kezelhetők maradnak), hanem attól, ha a program rossz helyre nyúl a memóriában.

Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

(#48) R.Woodoo


R.Woodoo
tag

Nekem a 7970 OC húzva órákon keresztül bírja a voxeles planet explorer alatt, pedig ott semmi csilli villi dx12, meg egyéb uj eljárások nincsenek, de a vga full 99% on van hajtva és a hangján is hallani hogy, nagyon dolgoztatja a program. Szerintem egy jól szellöző gépházban nem lesz probléma a jövőben sem.

(#49) sb válasza Locutus (#42) üzenetére


sb
veterán

Én is azt hittem, hogy 2x kihasználtsággal majd termelni fogja az áramot és passzívan fog menni.
Meg kicsit világbékében is bíztam, hogy eljön a Mantle-el.

A 290 szerintem is egy kályha az amd fanok véleménye ellenére is. A Maxwellhez képest főleg. De ha több kraft jön ki belőle akkor ez érthető is. Én pl. mindig a 120W körüli vga-kat célzom meg, ezt kényelmes hűteni és még elfogadható a teljesítménye is általában. De quad SLI teljesítményt nem is várok tőle.
Nincs ingyenebéd.

(#50) sb válasza Reggie0 (#43) üzenetére


sb
veterán

Mondjuk nekem a mindenféle extra progikat/játékokat nélkülöző munkagépem is meghülyül 1 hónapnyi restart nélkül. Néha nem árt az.
Persze nem napi szinten és főleg nem akkor amikor egy játék úgy akarja.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.