Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#58) kameraman77


kameraman77
aktív tag

De ha már next-gen... amellett se menjünk el, hogy a 80-as évek végén és a 90-es évek elején a játéktermi gépek bőven odapakoltak a pc-s, konzolos világnak, szinte minden tekintetben. Sokkal inkább érezte ott az ember a minőségbeli különbséget, amiért megéri dobálni a pénzt a gépekbe, mint manapság az ún next-gen és az egy hónappal előttük levő nem next gen játékok között...

Ez ma nincs meg, sokkal inkább összemosódik a határvonal, nem érezni annyira újdonságnak egy-egy dolgot. Akkoriban, mondjuk 92-ben otthon játszottál - ha nagyon szerencsés voltál - színes monitoron és pc-n, mondjuk wolfenstein-t - ami nagyon jó játék, DE bementél egy arcade-ba, mondjuk Alsóőrsön és lerobbant a fejed az élménytől, mert 3 méteres vászonra vetített, élő szereplőkkel díszletek közt felvett, kalózos-sci-fi fénypisztolyos akciójátékot játszhattál, gyakorlatilag egy filmet végignyomtál lövöldözve! (én sajnos soha nem jutottam el a végére, pedig egy hetet játszottam rajta :D ) Ugyanúgy megvolt a szkriptelés, mint ma, ugyanúgy "korridor shooter hatás volt" DE pc-hez, konzolhoz képest brutális volt a különbség, sokkal inkább "next-gen" élmény volt. Nem beszélve az autós és repülős játékokról, melyek a játéktermekben szétalázták a pc-s, konzolos akkori játékokat... (Amúgy az alsóőrsi játékterem nagyon jó volt, rengeteg jó cuccot hoztak be akkoriban 91-92 környékén, nyaranta tömve volt minden nap...emlékszem Terminator 2-höz nem lehetett hozzáférni annyian nyomták, amikor megérkezett a cabinet)

Akkoriban azt gondoltam, hogy ez lesz a jövő, a filmre vett, irányítható interaktív játékok, de nem ez lett... Pedig ez volt az igazi grafikai ugrás... aki játszott mondjuk a Phantasmagoria-val, vagy a Gabriel Knight - Beast Within-nel, az tudja, hogy mi a next-gen élmény (az akkori adott játékfejlettség állapotához képest).. mert brutális volt a különbség az akkori játékokhoz képest - grafikában, életszerűségben mindenképpen, hiszen élő szereplők, élő, vagy fotórealisztikus helyszínek voltak a monitoron. De az interaktív mozik nem jöttek be.. nem értem miért.. gondolom drága volt.

Ma ez a nagyon jól elkülönülő különbség nincs meg a next-gen játékokban a "régebbi" értsd ez alatt egy hónappal ezelőtti játékokhoz képest. Továbbra is a hangulat szerintem ami meghatározó egy játékban. lásd pl Civilization. Grafikailag egy társasjáték szintjén van, de összetettségében és játékmenetében mégis elérte azt, hogy szinte mindenki ezt játszotta. Vagy a GP2.. grafikailag még akkoriban sem volt egy nagy eresztés, DE mind a mai napig játszanak vele, mert brutálisan jó a fizikája, és az autók hangolhatósága. Ellenben a mai f1 játékokkal, ahol inkább arcade a móka, de azért van szép látvány.. de minek? Vagy éppen az Interstate 76. Grafikailag - hát hogy is fogalmazzak - szögletes volt. De a hangulat, a játékélmény, na az kegyetlen volt, funky-mad max-autós.. (VR sisakra visszatérve, mi még Descent-tel nyomtuk anno egy bemutatón :D )

Persze belemehetnénk abba, hogy a mai generáció agya más impulzusokhoz van szokva, ún. multiimpulzusokhoz, mert míg akár a mi generációnk is egy-két impulzuson szocializálódott - de fel tudjuk azért venni a versenyt, addig egy mai tizenéves agya ahhoz van szokva, hogy folyamatos impulzusterhelés alatt legyen. Ezért van probléma az oktatásban is. A tanárok nagy része főleg a 40 felettiek agya ahhoz van szokva, hogy lassú, egyimpulzusos bevitel kell neki, tehát egy könyv olvasása stb.. nem is igen tud -főleg az 50 felett generáció több beérkező információt kezelni, addig egy mai fiatal egyszerre böngészik 2-3 oldalt, chatel minimum 3-4 személlyel és közben zenét is hallgat. Majd amikor kikerül ebből a multiimpulzusos közegből és beül az iskolapadba és a tanár egy könyvből lassan felolvas, vagy beszél, akkor az agyát olyan lassulás éri, ami kihat a teljesítményre, viselkedésre stb... Nincs ezzel gond, változik a világ, már a szüleink is sokkal gyorsabb impulzusokhoz szoktak, mint a szüleik, vagy nagyszüleik, DE ez is visszavezethető arra, ami ma a játékvilágban zajlik. Gyors-egyszerű-könnyen érthető és rövid - ez a mai fiatalokhoz eljutás receptje szinte mindenben, így a játékokban is. Persze szociológiailag vizsgálhatnánk tovább...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.