Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#9) nemlehet válasza Kolbi_30 (#6) üzenetére


nemlehet
őstag

Mondjuk azért egy funkcionális analfabétából nem lesz mérnök. Ott még azért nem tartunk hidd el.

Tanár már annál inkább. Nekem is volt ilyen osztálytársam akit sehova nem vettek fel, ezért elment tanárnak. Aztán az ő kezében van a gyerekek jövője....

Amúgy igen is meghatározza a pénz az oktatás minőségét. De nem azért mert akkor van digitális tábla, meg projektor meg múzeumlátogatás. Ez csak a sallang és kb az 5%-a a teljesítménynek. Hanem mert akkor olyan embereknek is vonzó lesz a pálya akik színvonalas munkát képesek végezni, szellemileg és emberileg is kiválóak. Ha van egy jó fejű fiatal akkor az biztos nem tanárnak fog menni 90 ezerért hanem mondjuk programozónak meg mérnöknek 2-3-4-500k-ért, vagy külföldre még ennek is a duplájáért. Persze az oktatási rendszernek nem feladata a versenyszférával rivalizálni fizetési szempontból, de sok olyan embert ismerek aki tisztességes fizetésért amiből normálisan meg tudna élni inkább lenne tanár mint, hogy egy multinál dolgozzon és elég sokat tudnának tenni az oktatási színvonal növeléséért (amit pl egyetemi éveik alatt korrepetálás szintjén meg is tettek. Van olyan évfolyamtársam akihez egy komplett gimis osztály jár heti 2x korepre, mert az iskolai tanár teljesen inkompetens szakmailag és emberileg is.

Az életpályamodell ötlet szintjén amúgy nem hülyeség, a megvalósítása és a bevezetés módja, illetve a felügyelete viszont botrányos. Pont megint azok kerülnek a f*sz rossz végére akiknek nem kéne, és ugyan úgy nem vonzó a fiataloknak.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.