Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) fekeandras


fekeandras
őstag

Mivel az utóbbi időben már mindenre használjuk az autós topikokat (itt főleg a BMW Club és a Milyen autót vegyek? topikra gondolok) csak arra nem amiért létrejöttek, arra gondoltam a masszív offolást ezekben be kéne fejezni. Nyitni kellene egy olyan topikot ahol minden általánosságban az autózással, közlekedéssel kapcsolatos témát ki lehetne tárgyalni. Az említett két topikban már többször is felmerült az a jogos kérés, hogy ne szemeteljük tele. Hát tessék, ide lehet offolni.

(#2) gamerkiller


gamerkiller
senior tag

Na! Első kérdés, azaz inkább megerősítésre váró tény: Be kell járatni a szalonból kijövő új autókat? 2 új autó van a családban, egy VW Jetta III, nem kellett bejáratni és egy Skoda Fabia 1.2HTP. Ezt sem kellett, sőt! A szervizben azt mondták, hogy az elején magas fordulaton, ahol tudunk ne váltsunk fel hamar..

Na?

Sony PSP Slim & Lite + 8Gb, Nokia N Series 73 + 2Gb ¤¤ Steam: hayhap4pa ¤¤ Bad Company 2 : Hayh4

(#3) VR6-Fan válasza fekeandras (#1) üzenetére


VR6-Fan
veterán

ave :R

Kiváncsi leszek arra hogy mennyire szokik ide a PH!-s autós társaság.

gamerkiller:szerintem be (vagy legalább érdemes ezzel játszani 1-2e km-ig).

akár mennyire is pontosak az illesztések, a henger fal és a gyűrűk közt nem tudnak 100%-ig pontos illesztést kialakítani.

[ Szerkesztve ]

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#4) fekeandras válasza gamerkiller (#2) üzenetére


fekeandras
őstag

Nem tudok egyértelmű választ adni erre de egy dolog biztos. Ártani nem árt vele az ember ha az első pár hónapban kíméletesen bánik vele. A szervíz meg az elromlott autó(sok)kból él. Így már érthető ez a hozzáállás.

#3: igen, erre én is.

[ Szerkesztve ]

(#5) <NewL>


<NewL>
addikt

megvan az első kérdésem
este tudnak mérni ezekkel a lézeres motyókkal? :U vagy szoktak?

There's an app for that

(#6) fekeandras válasza <NewL> (#5) üzenetére


fekeandras
őstag

Ez engem is érdekelne.

A másik ami még érdekelne: ha megállít a rendőr megbűntethet azért mert le van szedve az első lökhárító (2107)? Vagy kötelező rajta lennie??

(#7) Zolás válasza fekeandras (#6) üzenetére


Zolás
addikt

Kötelező része a kocsinak a lökhárító szóval csak óvatosan :DDD

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8) fekeandras válasza Zolás (#7) üzenetére


fekeandras
őstag

És ha azt hazudná az ember, hogy pár napja egy koccanás miatt lett leszedve? Mondjuk cinkes lenne fél évvel később újra összefutni ugyanazzal a rendőrrel... :D

(#9) 7


7
addikt

Áthelyezve Lokálba.

(#10) DeadMeat válasza Zolás (#7) üzenetére


DeadMeat
veterán

Ha összetöröm akkor is? :DDD

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#11) DeadMeat válasza <NewL> (#5) üzenetére


DeadMeat
veterán

Igen.A lézer lát éjjel is.És a kamera is mellette sajnos.Rendőr spanom mondta.

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#12) keIdor


keIdor
titán

Jájj, de jó ötlet ez a topik! :C :R Már kellett, mint egy falat kenyér!

[ Szerkesztve ]

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#13) !Overdose!


!Overdose!
őstag

Jó ötlet. Remélem hosszú életű lesz. Megy is fel, jobbra. :R

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#14) <NewL> válasza DeadMeat (#11) üzenetére


<NewL>
addikt

de a fényszórótól ,hogy látja a kamera? :F
akkor megin' görcsölhetek 2 hónapig

There's an app for that

(#15) SpeedR válasza gamerkiller (#2) üzenetére


SpeedR
őstag

Ezeket az olcsóbb autókat szerintem érdemes kímélve használni az első néhány ezer km-en. A drágább kategóriákban viszont tudtommal sokkal jobban odafigyelnek erre a gyárban (ultrahangos tisztítás stb..) tehát elvileg nem kell bejáratási ciklus. Amire mindenképpen érdemes figyelni, hogy hidegen ne pörgesd 3k rpm fölé semmiképp.

(#5) <NewL>

Tudnak, de tudtommal nem szoktak. Azért néha biztos előfordul. (vakuval tökéletes képet tudnak készíteni a rendszámról)

(#6) fekeandras
Szvsz nem büntethet meg. Milyen jogcímen tenné azt?

(#16) fekeandras válasza SpeedR (#15) üzenetére


fekeandras
őstag

Passz. Biztosan van rá valami szabály, hogy miért nem lehet leszedni.

(#17) <NewL> válasza fekeandras (#16) üzenetére


<NewL>
addikt

ha meg akar büntetni akkor azért büntet meg amiért akar.
pl haverom fehérgyarmati rendőr. híresek arról ,hogy ők a leg leg leg g****ek az országban :W (2x vettek tőlem forgalmit,szerencsétlenségükre nem tudták kinek a kocsijában ülök:D 10 perc múlva meg ideadták)
szóval a srác mondta ,hogy megállított egy ladát telis tele apaccsal (5db) mind nyakig bekötve. 10 percig ellenőrzött mindent,már nem tudott mibe belekötni,mondta neki ,hogy nyissa fel a motorháztetőt. le volt csúszva az akksi saruja kicsit,meg meg volt oxidálódva (?) arra büntette meg 10K-ra.
egyébként nekem sokat elmesélt a srác. első hónapban 130 körüli büntetést adott ki,így volt ő a második. azonnal belopta magát a kapitány szívébe,azóta körzeti megbízott. azt mondta ,hogy ha nem büntetett meg 5-6 embert min egy műszakban a kapitány lebaszta őket.
nem semmi :F

én speciel utálom a fakabátokat...de nagyon :W

There's an app for that

(#18) tothm


tothm
őstag

Az üzembetartói szerződésről tudna nekem mesélni valaki? Előnyök-hátrányok! Köszi!

(#19) <NewL> válasza tothm (#18) üzenetére


<NewL>
addikt

Előny : nem kell átíratni a kocsit a nevedre. az kb 50-80K
hátrány : nincs a neveden,nem megy a bónuszod.
az előző posztban írtam,pont ezzel az üzembetartóival volt valami,azért vettek 2x forgalmit el tőlem,vagy 5 éve :D

There's an app for that

(#20) Rick4


Rick4
félisten

Hogy odaphotoshoppolta a hátsó rendszámtáblára a kispárnát.. :DDD
[link]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#21) Rick4 válasza <NewL> (#19) üzenetére


Rick4
félisten

Hátrány: ha egy ideje megvan, és az előző tulaj pl tartozik a bevásárlókártyájára mondjuk 30K-val, úgy kihúzzák a feneked alól a kocsit, hogy csak na. _Ha meghal, akkor jönnek az örökösök... További hátrány? Ha megkapod a kocsit üzemben tartásra, akkor az ocsmányiroda vagyonszerzési illetékként odatolja kb az átírás felét. Ha kiderül, hogy susmákolva van a kocsi, mert ugye nem csináltattál eredetvizsgát, akkor van egy 2 éve megvett bontószökevényed, amit ugye akár Te is megmókolhattál, sosem tudod bebizonyítani, hogy nem így volt.

Előny? Semmi..

Ne foglalkozz vele.. Csak azok adják oda a kocsit úgy, aki tudja, hogy gáz van. Keress olcsóbb kocsit, ahol ki tudod a pénzedből fizetni az átírást is.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#23) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Gázos autó témakörben érdekelne még:

-Hogy hat az autó(motor) élettartalmára és egyébb dolgokra pl olajcsere gyakoriság/olaj tipusa változik e.
-Benzin tarállyal mi történik? Mi van ha benzint tankolok bele? Megy vegyesbe?
-Milyen gyakorisággal vannak LPG kutak? UUgy tudom külföldön is tankolni? Ha esetleg nincs kút vagy akármiért nincs LPG megy benzinnel?

Átfutott a fejembe, hogy veszek vmi jobb használt kombit mert kell aztán rakok bele gázt. Mondjuk az egyik kedvenc a Ceed SW egyik legnagyobb előnye a 7év gari evvel ugrana.... (márpedig az pár tipushiba miatt fontos....) :(

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#25) fekeandras válasza Dare2Live (#23) üzenetére


fekeandras
őstag

Benzin + gázüzem.Vegyes üzem.Tehát menet közben kapcsolgathatod, hogy éppen gázzal vagy benzinnel akarsz menni.Kifogy a gázod átpöccinted benzinre és mész tovább.Megállsz az első gázkúton ~ 160ft/literért tankolsz bele gázt és mész tovább azzal.A kocsiból semmit nem szednek ki csak bekerül egy plusz tartály a pótkerék helyére, még a csomagtered sem lesz kisebb.Ma már elég gyakoriak a gázkutak.Majdnem minden MOL és OMV kúton lehet gázt is tankolni.Külföldön nem tudom mi a helyzet.

(#26) SaNyEe


SaNyEe
aktív tag

Meszesnyakú vénemberek, elvenni a jogsit tőlük!

Ma délben leparkoltam az autónkat (nem amit múlt héten vettem), hanem az öreg fordot, s mikor jövök vissza hallom, hogy kiabál egy nő, hogy állj-állj aztán rotty.
Megyek oda, hogy mi történik, s az ismerős nőci mondja, hogy a tiédet kapta el. Kiváló!

Mire odaértem épp állt ki az autó elejéből az öregúr, mondtam is néki, hogy most szépen tessék féllreállni, mert lesz némi elintéznivalónk. Szegény nem értette, hogy mi történt annyira meg volt lepődve. Az eset egy zárt parkolóban történt ahol viszonylag nagy a forgalom és a hely viszonylag szűkös a forgalomhoz mérten. Az útra párhuzamosan lehet parkolni, a parkoló végéből azonban csak kitolatni lehet, megfordulni nem, a bácsika is ezt kísérelte meg, hát mint már kiderült sikertelenül.
De annyira ferdén állt, hogy azt csodálom miként nem tűnt ez fel neki, hát ő ugye hátra nem nézett, csak a tükörig lát, de azt nem értem, hogy ott mit nézett :S az autója bal hátulja, s az enyém jobb eleje találkozott, azonban az autója másik oldalán már akkora helyet halmozott fel, hogy oda mármár mégegy autó elfért volna.
Csupán a sárvédőív bánta a történetet úgyhogy biztosítón kívül egyeztünk meg az öreggel, márkaszervízben 35k-ért csinálják végülis meg, de a napomból kb 3,5 órát azért mindennel együtt elvett a bácsika.
Mondjuk azon meglepődtem, hogy ő ajánlott egy márkaszervízt ahová menjünk el, ahol kereste is egy szaki ismerősét, akivel gondolom okosba akarták megoldani a mutatványt, de tőle ilyenolyan okokból már megvált az adott cég. Lényeg, hogy rá akart volna lottyintatni valami kis festéket a meghorzsolt részre s megúszta 500Ft-ból módszert szeretett volna a bácsika, gondolta Ő. Valami olyasmire akart kilyukadni miután meghallotta a szakértő véleményét, hogy a lehorzsolt részre, fújna kis réteg festéket aztán csókolom :D
Egy eldeformálódott, lehorzsolt karosszériaelemre, értettem már miért gondolta, hogy így jobban ússza meg...

-- end of transmission --

(#27) fekeandras válasza SaNyEe (#26) üzenetére


fekeandras
őstag

Engem egy tornádós öreglány kaszált el majdnem ma bent a kórház udvarán.Ha nem lépek félre rohadt nagyot borult volna a mami.Bringát tekerni már nem tud de ezzel a villanyszamárral úgy tolta mint hamilton... :D

(#28) Rick4 válasza Dare2Live (#23) üzenetére


Rick4
félisten

Akkor én is kiegészíteném, mint sok gázos km-t megtett ember. Elvileg a gáz tisztább üzem, minden tekintetben jobb értékeket produkál a kipufogott gáz, mint benzin üzemben, ezzel egyrészt kíméled a katalizátort, mivel nem kell annyi mindent közömbösíteni, tovább tart, másik oldalról pedig légnemű anyag kerül össze légnemű anyaggal, tehát először is télen nem jelentős a többletfogyasztás, mivel ugye dúsítás sincs (ez másik oldalról ugye azt is jelenti, ha nincs dúsítás, akkor nincs a hideg hengerfalra kicsapódás, olaj lemosás sem), jellemzően nem is folyik bele semennyi benzin az olajba (ez is minden benzinesnél megtörténik) ill nem rakja tele az olajat annyi koksszal sem, elvileg az olajcsere periódus a gázüzem miatt a duplájára nő. LPG kutakat megnézheted a holtankoljak.hu-n, megyénként, várásonként lebontva gázárral, utca házszámmal minden ott van. Mellette ott van letölthető gázos mol kút lista... Külföldön semmivel sem rosszabb az ellátottság, nem kell aggódni, de az okosok tartanak 15-20 liter benzint minden esetre, és ahogy a kolléga említette, akár egy teligázas előzés közepette is gombnyomás, és onnantól gázzal mész. Ja, és amit én imádok, pl tegnap Letenyén voltunk (szegedi vagyok, úgyhogy nem itt van), nem is foglalkoztam a gázzal, de éreztem, hogy már nem akar 3000 fölé pörögni a motor, Ilyenkor kisebb gázzal, de simán fel lehet gyorsítani 90-100-ra is, majd egyre kisebb gázadással de simán haladhatsz. Nem rángat, nem duzzog, csak torpan. Na Így elő a notit, holtankolja, Barcs felé még 13 km, ott hol a gázkút. Adatok GPS-be beadva, szépen elgurultunk, megtankoltunk, és jöttünk tovább. Szóval nem olyan, hogy mész, és mint a benzinnél, egyszer csak vége, és állsz a kereszteződésben, persze lehet ledes tankmérőt teteni, nekem nem jött be.....

Egy hasonlat, egyik ismerős céges kocsinak vett egy 2003-as Passatot 1.8T, 150 paci, megy is ha kell, csendes is, nem füst, meg rezonanciahegyek, ja és a benzinesek ugye olcsók......azonnal bele a gázt, az üzletkötő srác havi 5-6 ezer km-t megy vele, vegyesben 120-130 körül neki 10 litert eszik. Ez most megvan 1600Ft-ból, 280 as dízelárnál ez 5.7 liter. Én itt tőlünk 1 km-re legál kúton shell gázt tankolok 148-4.5%-ért 142 Ft-tal számolva a 10-es gáz nincs 5 liter, se benzinből, se gázoljaból. Cserébe se izzítógyertya, se adagoló, se más dízeles problémák, ugyan nem tuti az összehasonlítás, mert egy nem tudbós 2.0 literessel jobban járt volna... Ott még ugye akkor azt is fel lehetne hozni, hogy a benyásban turbo sincsen ami tönkremenjen.. Ehhez kéest meg kell nézni, mennyi egy dízel, meg egy 1.8T Passat között az árkülönbség.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#29) Rick4 válasza fekeandras (#27) üzenetére


Rick4
félisten

Erre mondj valamit...

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#30) Winner_hun válasza <NewL> (#14) üzenetére


Winner_hun
félisten

Úgy mintha fényszóró nem is lenne:

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#31) Winner_hun válasza Rick4 (#28) üzenetére


Winner_hun
félisten

Gázzal lehet hidegen indítani? Az nem csak 30-40 foktól kapcsolható? Lehet keverem az E85-tel így hajnalok hajnalán:D

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#32) fekeandras válasza Rick4 (#29) üzenetére


fekeandras
őstag

valami :D

(#35) kételkedem válasza Winner_hun (#31) üzenetére


kételkedem
addikt

"Hidegindításkor a motor automatikusan benzinnel kel életre".
MOL is ezt írja:
"Alacsony hômérsékleti viszonyok esetén aján-
latos benzin üzemmódban indítani. Ha a motor
elérte az üzemi hômérsékletet, akkor kapcsoljuk
át – az adott jármûre elôírt utasítás szerint – gáz
üzemmódra"

[ Szerkesztve ]

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#36) keIdor válasza fekeandras (#34) üzenetére


keIdor
titán

Érdekes miért nem Jetta Coupé lesz a neve már inkább? :F
Egyetértek az Audival.

¡GLORIA A LAS PLAGAS!

(#37) fekeandras válasza keIdor (#36) üzenetére


fekeandras
őstag

Furcsán néz ki.Tetszik is meg nem is.Csomagtartója nem lehet valami nagy meg a hátsó fejtér is érdekes lehet.

Audi meg hát...

(#38) Rick4 válasza Winner_hun (#31) üzenetére


Rick4
félisten

De, lehet minden gond nélkül, nekem 1200-as fordulatra van állítva a comp, alapesetben benzinnel indítok, és egy gázfröccs (hülye szó, mert valójában benzinfröccs..) feltolom 1200 fölké, átvált, és megyek. De "vészindítás módban" meg lehet gond nélkül csinálni, hogy gázzal induljon. Elvileg ez azért van így, mert a gáz a tartályban folyékony halmazállapotú, és a reduktorban elpárologva hőelvonást produkál ami lefagyaszthatja a reduktort, (ezért megy a reduktoron keresztül a hűtőrendszer kis köre) vagyis a gáz belefagy. Elvileg. Nekem azonban sosem történt még ilyen, úgyhogy ezzel nem is foglalkozok...

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#39) Rick4 válasza kételkedem (#35) üzenetére


Rick4
félisten

Itt egy rész a linkedből:
Tisztán gázüzemben nem használható az autó, hiába volna még olcsóbb, mivel a gáz nem keni, sőt szárítja a motort. A motor kenéséhez kötelező rendszeresen benzinnel is autózni.

Azért megkérdezném a cikkírótól, mit ken a benzin, és miért szárít a gáz? :DDD

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#40) Zolás válasza Rick4 (#39) üzenetére


Zolás
addikt

A benzin tudod olajból készül és van egy minimális kenése ami szükséges a motornak hogy hosszú élettartamú legyen. A gáz viszont hihetetlen de nem olajból készül igy teljesen száraz és ha hosszú ideig csak gázzal használod kib@szott hamar elkopik a motor. Ezért szokták általában az egy teli tank gáz használata után 1-2 napig benzinnel használni az autót. Sőt vérmesebb autószerelők 200km gáz után 50km benzint ajánlanak amit ha betartasz nem teszed tönkre a gázüzemmel az autódat.
Szóval a benzin a motort keni. A motorolaj nem jut be a hengerekbe hogy a henger falát belülröl kenegesse. Olyan kicsi a rés a henger és a dugattyú között és olyan gyorsan mozog a dugattyú hogy esélye nincs erre az olajnak. Az olaj az összes többi alkatrészt keni. Persze ken valamennyit a dugattyúkon is de az édeskevés menet közben.
Továbbá a gáz sokkal gyengébb mint a benzin aki vezetett már benzin-gázos autót az megerősitheti ezt. Ha huzamosabb ideig csak gázon használod elgyengül a motor. Ebbe az extra kopás is belejátszik természetesen.
Ha valamit kihagytam vagy elírtam egy hozzáértőbb kolléga majd kisegít. :R

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#41) Rick4 válasza Zolás (#40) üzenetére


Rick4
félisten

A benzin tudod olajból készül és van egy minimális kenése ami szükséges a motornak hogy hosszú élettartamú legyen. A gáz viszont hihetetlen de nem olajból készül

Akkor visszakérdezek:
Milyen útvonalon halad a benzin, és ott minek van szüksége kenésre?
Miből készül szerinted a gáz?
A benzin a motort keni? :Y Lehet a tiedet igen, de az enyémet tuti nem...
Ha a motorolaj nem jut be a hengerekbe, és a benzin keni, akkor a dugóra minek lell olajlehúzó gyűrű?? :DDD
Tudod Te egyáltalán, mi az hogy extra kopás? Miből lesz extra kopás?
A sokkal gyengébb azért elég pongyola megfogalmazás, gondolom neked mínusz 5% lóerő és alacsonyabb fordulaton több nyomaték a sokkal gyengébb kategória. Egy 200 lovas motorhoz képest egy 190 lovas már neked a sokkal gyengébb kategória...
Teljesen őszinte leszek, oltári nagy baromságokat írtál...Vagy olvastad valahol, és rosszul emlékszel, vagy kevered, de alapvetően fogalmad sincs sem az otto motor működéséről, se az lpg gáz származásáról, de még a gázüzemről sem...Ha azt mondom, hogy most van a 4. gázos autóm, ebben épp 330ezer km van, és marhára hosszú ideje megy gázzal, akkor erre mit mondasz? Se szétkopva, se kiszáradva nincs, de ezt meg egyik kocsimat se kent benzin sosem... Mossál már kezet egy fél deci benzinnel, nézd már meg, milyen jól keni a bőrödet is... :DDD

Még elmagyarázni sem akarom, mi miért nem így van, de hidd el, nem így van..

[ Szerkesztve ]

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#42) kételkedem válasza Rick4 (#41) üzenetére


kételkedem
addikt

Nekem még sosem volt gázos autóm, de amit Zolás írt, az bizony tényleg nem fedi a valóságot.

"Szóval a benzin a motort keni. A motorolaj nem jut be a hengerekbe hogy a henger falát belülröl kenegesse."

Ez persze butaság, a henger és a dugattyú között olajfilm van, nem a felrobbanó benzin-levegő keveréknek kell a henger falát kenni.

A Skoda Dual-nak hívja a vegyes üzemű konstrukcióját. Ők ezt írják a motor károsításáról:

Mivel a kereskedelmi forgalomban ma már csak ólommentes üzemanyag vásárolható, melyhez a korszerű konstrukciójú, katalizátoros motorok kialakításánál, a szelepülékek, szeleptányérok, illetve a szelepvezetők anyagának helyes megválasztásával sikerült alkalmazkodni, az autógáz használata nem okoz problémát. Az autógáz eleve gáz halmazállapotú szemben a benzinnel, mely a legfinomabb porlasztás mellett is apró cseppek formájában kicsapódik a szívócsőre és a motor hengerfalára, vagyis hígitja a kenőanyagot. Az autógáz viszont nem oldja fel a kenést biztosító olajfilmet és nem hígítja fel a motorolajat. Így nő a motor olajcsere periódusa és a motorkopások is jelentősen lecsökkennek, különösen a legkritikusabb bemelegedési fázisban.

Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823

(#46) Rick4 válasza kételkedem (#42) üzenetére


Rick4
félisten

Röviden a lényeg annyi, hogy azoknál a kocsiknál volt baj a gázüzemmel, amik csak ólmozott benzinnel mehettek. Az ólom arra volt jó, hogy szíváskor ill kipufogáskor egy vékony réteg rárakódott belőle a szeleptányérra, és nem ragadt be a szelep. Amint beöntötték az ólommentes benzint, nem volt meg ez a réteg, és bizony sokszor előfordult, hogy a szeleptányér kiszakított egy darabot a szelepülékből. Ezt egyébként a skodák, kispolskik csinálták előszeretettel, akkor jött ez igazán elő, mikor még állami támogatással 1000 Ft-ért lehetett kataliátort szereltetni a kocsikra. Ott kellett eldönteni, hogy mi legyen, ugyanis a motornak kellett az ólmos benzin, a katalizátornak meg kifejezetten nem...

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#55) Winner_hun válasza Zolás (#43) üzenetére


Winner_hun
félisten

Az LPG-nek 105-től 115-ig van oktánszáma...
forrás

[ Szerkesztve ]

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#60) Szplöttyy válasza Rick4 (#59) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Persze, jó dolog a környezetvédelem, meg minden...De én akkor is ezt szeretném minden reggel hallani :DDD Nem beszélve egy jó 300D-ről, meg a gyönyörű traktor hangjáról :) Nekem minden szép ami dízel... Egy rozzant Avia-nak is szép hangja van :)

Amúgy, ez a gáz nem gázos?( :DDD ) Szóval értem én hogy jó meg minden, de mégis csak belebarmolnak a kocsi dolgaiba, ami annyira nem szimpatikus... Ha olyan lenne, hogy betöltöm és megy, mint az E85, kb, akkor oké lenne. De én pl nem szeretném, ha az X éve jól működő autómba beleraknának ilyesmit.

Smoke & Torque

(#61) Rick4 válasza Szplöttyy (#60) üzenetére


Rick4
félisten

Nem tudom, mi számít annak, az új (értsd 2-3 éves) rendszerek már hengerenkénti injektoros szekvenciális rendszerek, akár turbo-s kocsiba is mehetnek, elvileg egy injektor emulátor emulálja az injektorok működését, a gázos computer meg eltanulja a benzines computertől. Nem nagyobb belepiszkálás ez, mintha kicserélsz valamit nem gyárira, ráadásul már egy jóideje jönnek ki gyárilag kettős benzin- gáz üzemre átalakított Skodák is ahol megmarad a garancia is. Igaz ezeket is itthon szerelik be utólag. Ezek már kompletten, egységcsomagban megvehető cuccok, nem kell barkácsolni, szigszalagozni, meg kapcsolót fúrkálni a műszerfalra.
Engem nem zavar, hogy belepakolják, azt is melléteszem, hogy a benzines rész csak be van lőve minden kocsiban, van egy alapprogram, és kész, ennél ugye meg minden kocsiban egyedileg belőve, akár hetente tesztelve, átállítva egyes paraméterek.. Nekem bejön, hibátlanul dolgozik, nincs vele gondom, és még jól is járok.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#62) SpeedR válasza Szplöttyy (#60) üzenetére


SpeedR
őstag

Na szép... dízelt a hangjáért szeretni.. :DDD
A mai gázrendszerekkel már elég kiforrottak, nincs velük gond. Egy modern CR dízelnél kockázatmentesebb.

(#63) SpeedR válasza SpeedR (#62) üzenetére


SpeedR
őstag

Szóval helyesen: "...A mai gázrendszerek már elég kiforrottak..."
Kell nekem állandóan hsz-t átszerkesztgetni. :DDD

(#64) bambano válasza gamerkiller (#2) üzenetére


bambano
titán

A szalonból kihozott autót nem tudod NEM bejáratni. A motorvezérlés nem hagyja.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#65) bambano válasza Winner_hun (#31) üzenetére


bambano
titán

lpg-t nem nagyon lehet hidegen indítani, mivel a folyadék->gáz átmenethez energia, konkrétan meleg kell és ha ez nincs, akkor megfagy a reduktor. Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem lehet gázzal indítani, de az inkább határeset, mint üzemszerű.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#66) bambano válasza VR6-Fan (#3) üzenetére


bambano
titán

Bejáratni nem csak a hengerfal+dugattyúgyűrű párost illik, hanem a gumikat, fékeket, sebességváltó fogaskerekeket is.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#67) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

A témát kitakarítottam, Zolás és Rick4, mivel egyiküknek sem az első esete volt, hogy illetlen hangnemben feleslegesen nekiesnek valakinek, elmentek 3 napra pihenni.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#68) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

Akkor tényleg jó ez a gáz :) Nem tudtam, hogy ennyire fejlett szintnél tartunk...
Én ott ragadtam le, hogy behozzuk a nagy nyugati autót, bojler a csomagtartóba, beletákolva a gáz, hogy mégse egye le a gatyát, és akkor Mv6 own :) De gáztartály hol lehet? Mert a csomagtartóba nem jó, mert sok helyet foglal... Pótkerék helyére nem jó, mert kell pótkerék is, meg az amúgy is elég pici tartály, nem?

Dízelt a hangjáért? Meg a karakteréért :)) Én inkább a dízelek fejlesztésére szavazok, mint mindenféle villanyautóra. 1.2TDi Lupo elment 3literrel... És azt se ma hozták ki.

Smoke & Torque

(#69) parandroid válasza Szplöttyy (#68) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

A kis lökettérfogatú dízelekkel jelen pillanatban az a gond, hogy ha nem megy a turbó, akkor semmiféle dinamikáról nem beszélhetsz. Turbóval hozzák egy normális méretű benzines teljesítményét, igaz kisebb fogyasztással.

Cégnél 1,3-as turbós Corsa és Combo a céges flotta zöme, előbbihez még ok ez a lökettérfogat, utóbbinál irtó nagy szívás. Még a régi 1,7-es szívódízelek is jobbak voltak, nem is beszélve arról, hogy ha erőltetik ezeket a motorokat (márpedig egy Combo méretű autót cipeltetni velük erőltetés), akkor ezek sem túl gazdaságosak. Az tény, hogy nagyon óvatosan, a dinamikát nélkülözve hajtva a Corsák elmennek 4,5l/100km fogyasztás körül. A Combókat nemigen tudják 6 alá kihozni a kollégák, de a Corsákkal sem nehéz 6 fölött megetetni. 1600-as fordulat alatt meg mindegyik úgy megy, mint egy döglött csiga, szemben a régi 1,7-es dízelekkel, amik alajkáraton elhúzták az autót.

Mindent összefoglalva: a kis lökettérfogatú dízeleknél dízeles karakterről nemigen beszélhetünk... :(

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#70) tibi666 válasza SpeedR (#62) üzenetére


tibi666
senior tag

egy 30d-t már lehet a hangjáért szeretni. :)

(#71) bambano válasza parandroid (#69) üzenetére


bambano
titán

Ha nem erőltetem az 1.6-os benzines astrát, ami azért mégiscsak nehezebb, mint a corsa, akkor 5 literből eljár. Mondjuk ez inkább országút, mint város.

A kis dízelekkel meg a fő bajság az, hogy amikor időnként drágább a gázolaj, mint a benzin és amikor mindig sokkal drágább a dízel motor, mint a benzines, akkor igen keskeny az a megtakarítás, amit a díízel hoz, viszont ha egyszer is elromlott valami (mert el szokott minden autóban), akkor a dízel javításával rögtön buktás lesz a választás.

Maradok a nagyobb szívó benzines híve :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#72) Voyage válasza bambano (#71) üzenetére


Voyage
aktív tag

:Y
1.6 benzines 100 lovas?
H vagy G esetleg F? :F
Nekem is 1.6-os 5 ajtós G astra van, benyás, bp-n belül kb 8 liter, bp-gödöllő között kb 7liter.
Pályán 6 alá nem tudom vinni, és abszolút nyugodt, papis vezető vagyok, 2500-2700 fölé nem húzom, de általában már 2300körül felváltok, 50-nél már 5.-ben vagyok... :F
Ennél kisebb fogyasztást nem tudok összehozni sehogy.se :F

http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html

(#73) fekeandras válasza parandroid (#69) üzenetére


fekeandras
őstag

Hát az említett Lupónál ha megy a turbó akkor sem kell a kormányba kapaszkodni... :)

(#74) parandroid válasza Voyage (#72) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nekem is van egy 105 lovas 1,6-os G Astrám, amíg párom járt vele munkába, csak néztem, hogy kereken 6l körül tartja a fogyasztást. Én olyan 6,6 körül járok vele, autópályán azért 7 fölött. Papis az nem vagyok, szeretem a hangját magasabb fordulaton. :U Ellenben a megengedett legnagyobb sebességekre mindig odafigyelek.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#75) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

A kis dízelek tényleg nem váltják meg a világot, de pl egy Ignisbe, bőven elég az 1,25DDiS, vagy a Puntoba az 1,3multijet. Szerintem. Aki dinamikusabb autózásra vágyok, az vesz mást. Én személy szerint maradnék a dízeleknél, benzinesből..hmm... Esetleg egy WRX Sti, bár akkor már Boxer Dízel :D

Szóval, én maradok a dízel mellett, de nem vagyok elvakult, elismerem hogy van olcsóbb/jobb, meg minden, de nekem dízel kell

Ez ám a jó!

Smoke & Torque

(#76) fekeandras válasza Szplöttyy (#75) üzenetére


fekeandras
őstag

De mi?... :D

"The URL contained a malformed video ID"

(#77) Voyage válasza parandroid (#74) üzenetére


Voyage
aktív tag

Gondolom akkor már az újabb fajta, facelift utáni G Astra.
Ez sima 100 lovas, első generáció, 2000-ből.
Többet fogyaszt, mint a facelift utáni motorok. :(
Azt én is betartom, kivéve a 30-as táblákat.
Itt az utca végébe főút van, 30-as tábla, semmi nem indokolja.
Mikor a rendőr elhúzott mellettem megkülönböztető jelzés nélkül kb 70-el, akkor ledudáltam, azóta se tartom be.
Megyek 50-el... :U

Szplöttyy:[link]

http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html

(#78) Szplöttyy válasza fekeandras (#76) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

(#77) Voyage ott a link rendesen, valamit elszúrtam :B
Voyage, köszi!

Twin turbo Cummins smoke at idleEz talán jó lett :B

Smoke & Torque

(#79) fekeandras


fekeandras
őstag

Ez a füst mennyiség már okádék. :(

(#80) Szplöttyy válasza fekeandras (#79) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Pont az a jó benne :) Ezek azon versenyeznek, kinek kormol jobban a gépe :))

Smoke & Torque

(#81) fekeandras válasza Szplöttyy (#80) üzenetére


fekeandras
őstag

USA ... :U

(#82) Szplöttyy válasza fekeandras (#81) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

Nem szüttyögnek 1,9TDi-vel :P 6liter V8 twinturbo, oszt' kész :DDD

Smoke & Torque

(#83) fekeandras válasza Szplöttyy (#82) üzenetére


fekeandras
őstag

De mire jó ez?Több ismerősömnek van dízel versenyautója de ilyen füstöt egyik sem okád.De még az utcára kicsit kontár módon felhúzottak sem.Sőt egyre inkább azon van mindenki, hogy a lehető legkevesebb füst jöjjön ezek meg ezt élvezik.Tipikus mindent leszarok amcsi laza csávók.Az ilyennek a kertjébe meg az ablaka alá állítanék 3-4 ilyen dögöt és 0/24ben túráztatnám.Kíváncsi lennék meddig tartaná jó poénnak.

[ Szerkesztve ]

(#84) fekeandras


fekeandras
őstag

Így kell ezt csinálni kérem. USA rendszám oda parkol ahová akar, büntetést nem hiszem hogy valaha is kézbe kapná, lopóautó nem tudja elvinni mert legalább akkora ha nem nagyobb, ekkora kerékbilincs meg nem létezik. Ja és lassan a budapesti utak indokolttá teszik.

[link]

(#85) SpeedR


SpeedR
őstag

Ha amcsikról és a dízelről van szó, akkor nem maradhat ki ez a vid sem: [link]

(#86) fekeandras válasza SpeedR (#85) üzenetére


fekeandras
őstag

Átlag amerikainak mennyi is az iq-ja? :D

(#87) Winner_hun válasza fekeandras (#86) üzenetére


Winner_hun
félisten

Erre gondolsz?

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#88) fekeandras válasza Winner_hun (#87) üzenetére


fekeandras
őstag

Jézusom. :(((

(#89) Winner_hun válasza fekeandras (#88) üzenetére


Winner_hun
félisten

:DDD

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#90) Szplöttyy


Szplöttyy
senior tag

Nekem tetszik a füst, mert poén, de tényleg nem szép dolog. Bár mikor az új K rendszámos A8 okád ki ilyet...

Ez a videó meg.... Nézi a világtérképet "Where are we?!" Bazeg, ennyire degenerált idióták... :((( Meg a szőke csaj... Áhh :DDD

Smoke & Torque

(#91) !Overdose! válasza Winner_hun (#87) üzenetére


!Overdose!
őstag

:W No comment.

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#92) #00809728


#00809728
törölt tag

Hy!

Amikor én vettem akkor azt mondták ne nagyon hancurozzak vele 2500fordulat felett ill 130km/felett.Kb 600-1000km.4*** körül meg olajcserét csináltattam.

[ Szerkesztve ]

(#93) bambano válasza Voyage (#72) üzenetére


bambano
titán

igen, 1.6 100 ló, g, benzin. Amikor anyámat vittem nyaralni, akkor lett 5 literes átlag. mondjuk az nagyjából teljesen autópálya volt. de mint aki tojásokon jár.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#94) VR6-Fan válasza bambano (#66) üzenetére


VR6-Fan
veterán

ebben igazad van.

a váltó kulisszát is már pl ha itt tartunk, az is idomul az embernek kézre eső váltáshoz.

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#95) viharhozo válasza parandroid (#69) üzenetére


viharhozo
addikt

A kis lökettérfogatú dízelekkel jelen pillanatban az a gond, hogy ha nem megy a turbó, akkor semmiféle dinamikáról nem beszélhetsz.

En ezt nem igazan tudom ertelmezni se. A kis dizelek maximalis nyomateka ~200 Nm, ez jellemzoen ~1500-as fordulattol mar rendelkezesre all. Az 1,6-os, 110-120 lovas benzinmotorokkal siman versenykepesek.

Durvasága miatt töröltem - moderátor.

(#96) Voyage válasza viharhozo (#95) üzenetére


Voyage
aktív tag

Igen, azért áll rendelkezésre, mert ott már megy a turbó.
Ülj be egy dízel, és menj vele úgy, hogy ne hagyd, hogy a turbó bekapcsoljon, azaz 1500 alatt autózz.
Kb szart se érnek ott.... :(

http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html

(#97) parandroid válasza viharhozo (#95) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Papíron. Én viszont napi szinten vezetem mindkettőt. Ég és föld a különbség. Arról nem is beszélve, hogy az 1,3 turbódízel 1600 RPM-en kb. pont annyira nyomatékos, mint 3000 RPM-en, vagy akár fölötte, benzinesnél pedig ahogy megy feljebb a fordulatszám, úgy lesz egyre több a nyomaték. Egyszerűen hamar kifogy belőlük a szusz.

Nem azt mondom, hogy rossz motorok, csak azt, hogy ahhoz képest, ahol technikailag, vagy teljesítmény terén jelenleg állnak, ahhoz képest irdatlanul drágák, és meglehetősen sok kompromisszumot jelentenek. Ár-érték arányban egyszerűen kevés esetben racionális választás egy ilyen.

Nagyobb dízel megint más kérdés, bár nekem azok sem érnék meg a felárat, nekem a legjobb választás egy átlagosnál éppenhogy nagyobb (1,8 körüli) lökettérfogatú benzines. Bár már régóta szeretném kipróbálni, hogy mit tudnak a kicsi, de turbós benzines motorok: jó lenne kipróbálni egy új 1,6-os, benzines, turbós Astrát pl. :U

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#98) Szplöttyy válasza Voyage (#96) üzenetére


Szplöttyy
senior tag

No de ki használja 1500 alatt? Max 50.nél 5ösbe, alapjáraton, de ott nem is lényeg a turbo szvsz

Smoke & Torque

(#99) Voyage válasza Szplöttyy (#98) üzenetére


Voyage
aktív tag

Az aki nem akarja, hogy sokat fogyasszon.
Pont ezért vesz dízelt. :U

http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html

(#100) parandroid válasza Szplöttyy (#98) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Azért nagyon fura, ha egy motor nem húz alacsony fordulaton, mert ha egy előzésnél, kikerülésnél, vagy akár indulásnál beragadsz, akkor az autó átlagos dinamikájához képest egyszerűen nem is gondolsz rá, hogy hiába adsz gázt, hosszú másodpercekig úgy fog menni az autó, mint egy alulmotorizált literes benzines. Roppant kellemetlen élmény tud lenni, amikor hirtelen lenne szükséged egy kis fürgeségre. Ha beindul a turbó, onnét már persze nincs gond, de addig kész katasztrófa. a váltóval való gépészkedés pedig körülbelül ugyanekkora időveszteség, ha későn jut eszedbe, hogy milyen autóban is ülsz, és hogy ez bizony nem fog innét megindulni. Arról nem is beszélve, hogy ha gyakrabban fordul elő ilyen szituáció (pl. a Körúton kell menni a pesti forgalom idióta ritmusában), akkor már ott is vagy egy 7 liter körüli fogyasztásnál, holott a motor kényelmesen, 2000 RPM körül hajtva tényleg tudja a 4 litert is.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.