Mérési eredmények, játéktesztek
Mérések
A fenti táblázatban az összehasonlításként szolgáló készülékek adatait a Mobilarena HTC One X cikkéből kölcsönöztem. A ZTE mérnökei nem végeztek rossz munkát optimalizálás terén, hisz Antutu és a Smartbench játéktesztje alatt is sikerült leköröznie a nagyokat, bár lehet ehhez picit hozzásegített, hogy a kijelző felbontása kisebb, így a hardverigény is kisebb. A Tegra 3 szépen teszi a dolgát, amit a lentebb található játékok tesztjei is bizonyítanak.
Játéktesztek
A Phosphor Games első, ráadásul ingyenes játéka Android rendszert futtató telefonokra, vagyis pontosabban csak Tegra 3 chipsettel szereltekre. A játékot az Epic Games Unreal grafikus motorja hajtja, így látványra nem lehet panasz. Hősünk egy romos kórházban ébred, amit egy gyönyörű boszorkány és csatlósai szálltak meg, a mi dolgunk lesz kideríteni, hogy miért és hogyan kerültünk ide.
A Dead Trigger alapból szép minden telefonon, viszont a Tegra 3-al rendelkezők kapnak egy kis pluszt, mivel az ő készülékükön elérhetővé válik az "Ultra High" grafikai beállítás is, ami jobb fényeffekteket, szebb és több füst és vízeffektet jelent.
A japán Square Enix idei utolsó nagy dobása Tegra 3 chipsettel ellátott Android telefonokra. A játékban egy átlagos középi... akarom mondani főiskolást, Serenityt kell irányítanunk, és hűséges társunkkal, Daviddal, a beszélő plüssmacival kell megtalálnunk apánkat a démonok által megszállt Szálemi Kórház és Elmegyógyintézetben. A program az Unreal grafikus motort használja, így látványra nincs panasz, az viszont más kérdés, hogy a közel 5000 forintos ár mellett kinek fogja megérni egy olyan railshooter, amiben a játékmenet annyiban merül ki, hogy a megfelelő módon nyomjuk meg a megjelenő gombokat. A screenshotok a játék elejéről vannak, mivel nekem annyira nem jött be ez a játékstílus, hogy a 15 perces határon belül már ment is a Visszatérítés gomb.
Az Electonic Arts Need for Speed sorozatának legújabb darabja Android telefonokon kétségtelenül jelenleg a legszebb autóversenyzős játék, még az olcsóbb telefonokon futó extra effektek nélküli változata is.
A N.O.V.A. 3 nem használ spéci grafikus motort, mindössze a Gameloft saját, házon belül fejlesztett szélmalma hajtja, viszont Tegra chipset alatt az extra effektekkel+nagyobb felbontású textúrákkal még így sem lehet panasz. Talán az egyetlen gond, hogy az U950-et kb megeszi reggelire, mivel vannak pontok, ahol különösebb ok nélkül leesik szemmel láthatóan az FPS. Mivel Neo V alatt ugyanezt csinálja, így feltételezem, valami a játékkal nem okés még mindig.
Egy újabb Unreal motor hajtotta railshooter, exkluzívan Tegra 3 alá a BRIDEA Smart kiadásában. A grafika nem rossz, de mintha nem hozták volna ki a készítők a maximumot a motorból, viszont amivel igazán baj van, az maga a játékmenet. Nem vagyok híve a railshooter játékoknak, de amit ez művel, az már tényleg a vicc kategória, hisz amikor visz előre, akkor én lepumpálom a megjelenő ellenfeleket, viszont pont amikor egy ládát akarnék felvenni (vagyis pontosabban belelőni, mert hősünk úgy vesz fel mindent, hogy ripityára lövi), akkor a játék a kamerát elfordítja, és akármennyire nyomkodom, akármennyire káromkodok, nem tudom visszafordítani, így a ládányi kincs is ott marad, ha csak a hordányi ellenség aprítása mellett gyorsan nem szedem fel a cuccokat is. Ott köszöntem meg az együttműködést, amikor a 2. pálya bossharca közben a vonat beakadt, és nem ment a játék a menekülő boss után, helyette hagyott egy helyben a falat nézve. Viszont látás.
A Shadowgun egymagos telefonokra kiadott változata is gyönyörű, viszont a Tegra 3 chipsetre kiadott verzióval a Madfinger Games még ezt is túlszárnyalta olyan újonnan hozzáadott effektekkel, mint a több és szebb fények, víz, valamint füst. Sajnos azonban sikerült egy hülyeség miatt kitolni a vásárlókkal, mégpedig azzal, hogy ha valaki (mint én) hagyományos telefonra megvette a "sima" verziót, és később Tegra 3-ra vált, akkor újra meg kell venni a játékot, mivel a Madfingers nem az alap játékba építette be extraként a Tegra effekteket, hanem külön megvásárolandó játékként adta ki a THD változatot.
A Sötét Lovag trilógia utolsó részéhez készült hivatalos játék a Gameloft jóvoltából, amiben a film történetét játszhatjuk végig kisebb-nagyobb módosításokkal. Mint a többi új Gameloft játék esetében, a Tegra tulajok itt is kapnak extra effekteket és nagyobb textúrákat.
A Gameloft első olyan játéka, amit az Unreal motor hajt, és habár a látvány szép, azért nem aknázta ki az összes képességét a motornak a Gameloft, főleg árnyékok és fényeffektek terén, nem is említve, hogy sok NPC textúrája picit alacsony felbontásúra sikeredett még úgy is, hogy Tegra chipset alatt az egymagos telefonokhoz képest nagyobb grafikai részletességre kapcsol a játék.
A Steam Store után berobbant a Google áruházába is az - egyelőre - csak Tegra készülékekre elérhető Zombie Driver. Szépnek szép, viszont lehet én vagyok béna, de szerintem nagyon gáz az irányítása ennek a játéknak.
Természetesen rengeteg más játék van még, mint például a Grand Theft Auto sorozat, viszont az összes tesztelésére sem hely, sem idő nincs, valamint inkább olyan játékokat akartam próbálni, amik vagy Tegrára készültek vagy Tegra (és más high-end telefon) alatt szebb a grafika. Az elején a screenshotokhoz csatoltam azt is, hogy mennyi FPS-el fut a program, de aztán inkább hagytam, mivel a tapasztalatom alapján sok esetben nem valós értéket mutatott.
Bug játékok alatt
Az ok, amiért gyári visszaállítást ecseteltem, az volt, hogy határozatlan időközönként (valamikor pár perc, valamikor 1 óra után) 3D játékok alatt az alábbi hibák egyike fordult elő:
- a játék lefagyott, majd a telefon újraindult
- a grafikus hardver kiakadt, és a kép elkezdett villódzni (a játék futott tovább, még tudtam mozogni a hallott hangok alapján)
- a játék hibaüzenet nélkül kilépett
(Természetesen eredeti, Play áruházból töltött dolgokról van szó)
Sajnos gyári visszaállítás sem csinált semmit, sőt megmaradt az a hiba is, hogy minden egyes bootolásnál az ICS "Optimalizálta az Alkalmazásokat", ami arra engedett következtetni (+ hogy a Play áruház sem törlődött le), hogy miközben a bolt belepiszkált, valami félresikerülhetett, ezért felraktam a legújabb, most már tényleg szűz gyári OS-t, amiben vannak érzékelhető változások:
1) Már nem "optimalizálja" az alkalmazásokat minden bootnál
2) Play áruház már nincs benne az OS-ben (sőt root jog is repült)
3) A GPU teljesítménye csökkent, Antutu alatt cirka 1000 ponttal ér el kevesebbet és játékok alatt is érezhető, hogy bizonyos pontokon picit kevesebb az FPS
Viszont 2 óra NOVA 3, 1.5 óra Sonic 2 THD és 1.5 óra Modern Combat 4 után nem fagyott a telefon vagy akadt ki a GPU annak ellenére, hogy NOVA 3 egy óránál tovább az alapból adott ROM alatt nem tudott menni, tehát legalább volt haszna (legalábbis remélem nem csak szerencse volt).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!