2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Wolfdale - tuning és fogyasztás

Azt tudtam, hogy a Kentsfield sokat eszik, ezért kíváncsi voltam, mi a helyzet 45 nm-en..

[ ÚJ TESZT ]

Renderelés

A renderelés tipikusan egy olyan terület, amihez bika processzor kell, ha hamar akarunk végezni. Szerencsére manapság minden komolyabb program tud két- vagy több magot kezelni, így nincs probléma a több szálon való futtatással. De vajon itt is jelentkezik a túlhajtás az értékekben? Lássuk:

Pov-Ray

A Pov-Ray egy elég népszerű grafikai program, előre gyártott elemekből lehet képeket készíteni, nekünk még a főiskolán is tanították számítógépes grafika címszó alatt. A stabil verziója nem támogatja még a két- vagy több szálon való dolgozást, de a régóta kint lévő béta verzió igen, ami ugyanolyan jó, mint a stabil 3.6-os verziója. Én is a bétát használtam, hogy kihasználja a két magot. A beépített bechmark része egy képet renderel le nekünk, ahogy szeretnénk, én alapbeállításon, 800x600, 0,3-as élsimításon hagytam. Lássuk, mit mutat:

Itt is látszik, amire gyanakodtunk: igen, ahogy emeljük az órajelet, úgy gyorsul a program. Itt biztosan a processzor volt a limit, mert végig 200%-on pörgött a kihasználtsága. De mint látjuk, itt is tökéletesen megtérül a befektetett energia: amennyivel túlhúzzuk a procit, annyival fog gyorsulni a program.
Itt bebizonyosodott, lássuk a másik renderelő programunkat:

Cinebench R10

Ez a program egy teljesítménymérésre készült program, mint a neve is mutatja. Szeretem, mert csak elindítom, kattintok, mér, és a végén ad nekem egy pontszámot. Itt sem állítottam semmit, a bike.c4d fájlt renderelte le minden órajelen 800x600-as felbontásban, RGB színtérben, 8 bit színmélységgel. Lássuk, milyen eredménnyel:

Itt is bejött az, amire gondoltam: szépen egyenesen gyorsul az órajel emelésével. Nem teljesen pontosan 10%-okat gyorsul, de megközelítőleg annyi, így ráfoghatjuk: ez is annyit gyorsul, amennyit gyorsítunk a processzoron, azaz nem szól bele se a videokártya, se a merevlemez, se semmi.
Összességében elmondhatjuk, a renderelés is egy olyan terület, ahol szinte csak a processzor sebessége és a magok száma számít.

Utolsó tesztekként lássuk a méltán közkedvelt 3DMark programcsomag utolsó 2 tagját:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.