Tesztek - Metro Exodus - MEDIUM
Műfaj: First Person Shooter
Megjelenés: 2019. február 15.
Tesztelt beállítások: High preset
A népszerű Metro sorozat aktuális epizódja az egyik legnagyobb gépigényű játék a tesztben, így mindenképp érdekes lesz megfigyelni az eredményeket.
Milyen a grafikája?
A cikk legmagasabb gépigényű játékáról lévén szó, nem lepődünk meg azon, hogy a Metro Exodus grafikája igencsak jól néz ki. Már alacsony minőségi szinten is szép grafikát kapunk (és ehhez képest viszonylag gyenge kártyákkal is tűrhetően fut így), a High és az Extreme preset-ek pedig értelemszerűen csodálatosak, bár utóbbinál azért akkora minőségi ugrást azért nem vettem észre, mint amekkorát a sebességbeli visszaesés indokolna.
Milyen mérni vele?
A Metro játékok ebből a szempontból mindig is az élvonalba tartoztak, és nincs ez másképp az új rész esetében sem: a szokásos módon különálló Benchmark tool-t kapunk, ahol minden beállítást könnyen elvégezhetünk, a (szerencsére nem túl hosszú) jelenet lefutása után pedig részletes grafikonon elemezhetjük a végeredményt.
Közepes beállításokkal (melyek itt a High preset-et jelentik) sokat javul a helyzet az Extreme szinthez képest, és Full HD-ban a mezőny nagy részével már játszható sebességet kapunk. A 4K-s felbontáshoz viszont továbbra is a legerősebb vasak fognak kelleni. A sort szokás szerint az NVIDIA kártyák vezetik. Mivel sem a Crossfire, sem az SLI nem működik ebben a játékban, ezért a legerősebb Radeon a VII lett, kis mértékben megelőzve az 5700XT-t. A régebbi típusok között a Kepler alapú GeForce-ok nem szerepeltek jól, ami nem meglepő, hiszen modern, DX12-es tesztről van szó.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!