Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog (1)

Nagyjából egy hónapja, egy mellékutcából akartam ráhajtani egy forgalmas útra.
A gyalogjárda után, kerékpáros sáv, majd parkolósáv következett. A parkoló járművek teljesen takarják a forgalomra való rálátást. Előre kell gördülni, a gyalogos és kerékpáros sávok zavarása árán.

A kerékpárosok többsége tolerálja a helyzetet. Egyszerűen kikerülnek. Igen ám, de ez esetben egy keménymagos biciklis jött felém. Elsőre csöngetett. A mögöttes elképzelésről fogalmam sincs. Nyilván nem tudtam elpárologni előle. Mutattam neki egy sorry jelzést.

Elhaladt mögöttem. Én is tovább tudtam haladni. Illetve tudtam volna. A biciklistám elhagyta saját sávját és el kezdett kacsázni előttem. Ez a terv sem volt teljesen tiszta számomra, mivel kettő sávos az út, nem járhat komoly sikerrel az akadályozásom. Megvártam amíg ellen fázisba kerül a sávváltási szándékomhoz képest.

Átmentem a belső sávba. Ekkor nagyon gyorsan megpróbált mellém kerülni. Ez a terve sem volt átgondolt.
Ha a belső sávban jön nekem oldalról, nincs az a rendőr és bíró aki őt tartaná áldozatnak ez ügyben.
Erre ő is rájöhetett, mert az utolsó pillanatban visszakanyarodott, majd behúzódott a kerékpáros sávba.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) sleve


sleve
tag

Amíg nem tiltják be, hogy a bömbisek kerékpárra üljenek addig ez előfordul. :))

A tudás hatalom, a tudatlanság áldás.

(#3) Realradical válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Realradical
őstag

Előre kell gördülni, a gyalogos és kerékpáros sávok zavarása árán
Igazából itt elvesztettem a szolidaritást.
Van paraszt, meg idióta mindkét oldalon bőven aláírom, de mióta egy autós sávon belüli előzés gyanánt sikeresen elütött (bordatörés nem mókás) azóta azt vallom, hogy mindenkit aki nem szabálykövető, több ezer euróra meg kéne b****i.
Amsterdamban ugyanez működik. Próbálj meg ráállni a biciklis sávra és nézd meg mi lesz.

Persze a parasztkodás amit a biciklis csinált nem követendő példa, de az emberben felgyülemlik a sok hasonló "apró szabálysértés". Nem tudnám összeszámolni, hogy hányszor végeztek ki majdnem a csömöri úton, mert, a biciklis mellett egy sávon belül még az autós/buszos el akar csusszanni csúcsforgalomban.

[ Szerkesztve ]

Things that try to look like things often do look more like things than things

(#4) Lauda


Lauda
félisten

Jól tették, megérdemelték egymást. Pontosan azon a szinten van mindkettő.

(#5) zsolt501


zsolt501
nagyúr

Sajnos a közlekedési kultúra a béka segge alatt van, és ez mindenkit érint aki így vagy úgy részt vesz a közlekedésben.

Alapvető probléma, hogy bizonyos közlekedési eszközöket pl. kerékbár, elektromos kerékpár is alapszintű KRESZ tudás nélkül is vezethetünk, és részt vehetünk vele a közúton a forgalomban, úgy hogy sokszor azt sem tudják, hogy a KRESZ táblán mi is van és pl. hogyan kell közlekedni szabályosan a forgalomban.

Én még ma is azt mondom, hogy a KRESZ oktatást már óvodába el kellene kezdeni, hogy javuljon a közlekedési kultúra és hogy kevesebb olyan baleset történjen ami a KRESZ nem tudása miatt következik be.
Emlékszem, hogy több mint 30 éve az iskolában még volt KRESZ oktatás de sajnos ez sem a tananyag részeként történt hanem szakkör részeként amit tanárok és rendőrök tartottak és volt az iskolától nem messze egy kerékpáros tan pálya ami mindennel fel volt szerelve, akkor még erre adtak és volt rá igény és pénz is, de mára már úgy látszik megváltoztak az igények.

''Mind Így van ezzel aki hasonló időket megélt, de a döntés nem rajta állt neked csak arról kell döntened mihez kezdj az idővel amely megadatik.''

(#6) Lauda válasza zsolt501 (#5) üzenetére


Lauda
félisten

(#7) Freiherr


Freiherr
őstag

Még egy topik, ahol fröcsöghet egymásra autós vs biciklis. Értelmetlen sz@r az egész, tanuljatok már egy kis toleranciát egymással szemben.

XXX

(#8) Hieronymus válasza Realradical (#3) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog (1)

Akkor szerinted mi a megoldás?

Maradjak ott a gyalogos sáv előtt a végtelenségig? Semmit sem latok a gépjármű forgalomból!
Vagy ha nem jön se gyalogos se biciklis hajtsak ki és majd történik valami?

Nekem nem a szolidaritás kell. Megoldás a közlekedési problémákra.
Az meg teljesen hidegen hagy, egy közlekedő, teljes lendülettel halad előre, miközben nem figyeli az előtte történő eseményeket.
Azon esetben bizonyosan hatalmas a szolidaritás, ha a kerékpáros egy járműbe durran bele. Ha egy idősbe vagy gyerekbe, akkor azoké a szolidaritás? Mert nekik zöld van az átkeléshez, de abból a zöldből a biciklis sem lát semmit, ha tehergépjármű parkol.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#9) Lauda válasza Hieronymus (#8) üzenetére


Lauda
félisten

Eleve ha van a kerékpárosnak sávja, abban kell haladnia, tehát szabálytalan volt, mikor azt elhagyta.

(#10) Silεncε


Silεncε
őstag

Akkor a másik oldalról is: biciklivel járok mindenhova, de valami elképesztő ami az utakon uralkodik akár biciklisek akár autósok, akár gyalogosok viszonylatában. Gyalogos: nem találja meg, melyik a járda, természetesen a bicikli út közepén kell bambán sétálgatni, aztán meg neki áll följebb ha valaki elüti. Biciklis: olyan biciklikkel közlekednek néhányan, hogy az életveszély. Mindennemű KRESZ ismeret nélkül közlekednek, mennek bele a nagyvilágba. A járdán biciklizést már nem is mondom. Autósok: nem hajlandók tudomásul venni, hogy a biciklisis is közlekedik. Elsőbbség mi az? Éppen nem rég történt eset: fordulnék be balra, behúzódtam középre, kéz kint, egyértelműen látja a mögöttem jövő, hogy le akarok balra kanyarodni. Volt még nagyjából 5 méter a kereszteződésig. A BMW-s persze nagyon siet, ezért behúzodik mellém balra, a szembe jövő sávba. Egyszerre kanyarodtunk le. Namost, ha egy kicsivel hamarabb kanyarodok le, simán elüt. Mert neki annyira sietős. Az autósok egy nagy része konkrétan a jobb kezes kereszteződést SEM képes felismerni, ebből is volt már nem egy necces helyzetem. A kidudálásra meg már ki se térjünk.

Mindezt egy közepes méretű városban tapasztaltam.

(#11) t72killer válasza Silεncε (#10) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Így bizony, jobbkezes kereszteződésnél kocsival se merem kihasználni az elsőbbségemet Mo.-gon, nemhogy biciklivel/egyéb könnyű járművel.:Y

A BMW-nek meg mindenképp elsőbbséget kell adni, hacsak nem amúgy is kasznishoz akartad vinni a Zil-t...

[ Szerkesztve ]

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#12) Csapoati válasza Lauda (#6) üzenetére


Csapoati
nagyúr

Hú de jó lenne! Amúgy aki hülye, az bármilyen közlekedési eszközön is van épp, hülye marad.

tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

(#13) dugo_


dugo_
veterán

Tehát évi több ezer, következmények nélküli szándékos közúti veszélyeztetés, gyilkossági kisérlet után valaki végre helyretett egy közúti terroristát.

Hogy mik vannak...

(#14) bambano


bambano
titán

nekem mindig azt tanították, hogy elsőbbsége annak van, aki megkapta.
a puhatestűek felfoghatnák végre, hogy másfél tonna vas ellen esélytelenek. pláne, ha automatikusan zárja az ajtókat.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15) Kolondrum

Érezhető ki biciklizik ki nem. :)
Kísérted mert nem lehet előzni, nem haladsz, akkor a családosok közepén a kacsázó gyerekkek, a piros lámpa meg a nem kivilágítás szóval nem egyszerű. Sütit valaki? :D

[ Szerkesztve ]

(#16) Tikakukac válasza Kolondrum (#15) üzenetére


Tikakukac
titán

A rotikapás kisutánfutótól a daruskocsiig én ülök minden vackon és vacakban ha otthon vagyok, de az biztos, hogy totál mindegy mivel van az ember, pontosan ugyanakkora gyökér bír lenni mindenen.

Pesten nagyon belvárosban vagyok, csak BKV és gyaloglás van, nincs értelme még rollert sem tartanom. Ami durva, hogy ki az aki a piros lámpát megtiszteli. Hát, nem sokan. Kocsiból még 1-2 átmegy nagyon érett sárgán, egy meg piroson. De a bringa, apám. Az tényleg csoda. Heti legalább 1 alkalommal sikerül majdnem elgázolni valakit, néha 1-1 kabát és pulcsi van csak megrántva, de kellett már töltögetni papírt, mert valakit úgy elkapott a kormánnyal a gyerek, hogy leb@szta a földre, mint a sz@rt. Hogy ezt miért nem lehet megállni, azt sosem fogom megérteni. Okay, menjen át tök üres zebrán vagy mire átért a tömeg. Kit érdekel, az egész ország pisál a szabályokra, legalább agyat használ. De a rohadt gyalogos tömegbe miért kell beleszállni, az tényleg a totál agyhalál :N

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#17) t72killer válasza dugo_ (#13) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Nem tudjuk, hogy valójában kinek volt elsőbbsége, az "egyszerre értek a körforgalomhoz" leírásból nekem nem áll össze egyértelműen a kép.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#18) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag

Az a baj hogy nem tudják mik is, puhatestűek.
Egyszer jól elbassza majd valaki és egyből óvatosabb lesz.
Láttam már repülő gyereket autós hibájából, de valahogy a gyökerek megússzák az aszfaltra félkenődést. :(
Végre megvan a jogsim korlátlanra mégse vagyok egy eszetlen állat és megyek át mindenhol.
LUSTÁK AZ EMBEREK.
ui.
Tegnap sétáltam a JÁRDÁN, mellette a bringasáv és 2 bringás is a gyalogos sávban tekert.
És nem a forgalom miatt.

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#19) petipetya


petipetya
nagyúr

A galambokról egy szó sem esett, holott némelyik nagyon köcsög tud lenne. Ha nem húzza el a fejét a gyalogos, akkor simán nekirepülne.

"nincs rá lezsóidő"

(#20) the_blu36


the_blu36
tag

Napi 2x25 percet autózok (otthon-ovi-munka, munka-otthon), havi 1-2 alkalommal 100-200km, mellette aktívan bringázok (korábban BP-n, mióta agglomerációba költöztem, havi 1-2 alkalom BP, a többi a községben illetve kisebb-nagyobb kerékpártúra. A prémium flame végett összehasonlítom BP-t is a kisebb településekkel.

Autós szemszögből, a teljesség igénye nélkül:
- kisebb településeken világítás, láthátóság teljes hiánya legalább a bringások 30-40%-ánál, BP-n ez általában nem probléma
- sávtartás: BP-n összevissza kacsázás, egymás mellett beszélgetés és vihogás, szembejövő sávba áttekerés, mert ő úgyis fel fog menni a járdára a szembeoldalon; vidéken szintén, kocsmazárás után extra 30% az ilyenből
- elsőbbségadás: na ez a legröhejesebb. BP-n a casual/mezei trekkinges/szoknyás reggeli finomságok kivételével ilyen nincs. Mind teker mint a hülye, letojja a bármilyen elsőbbségadásra kötelező táblát/lámpát, kanyarodósávot használja előzésre, a sáv végén pedig megpróbál befurakodni, hogy utána jobb szélre visszakódorogjon. Biciklisáv zebra mellett: szétnézés nélkül áthajt fékezés nélkül. Tudom, hogy neki van elsőbbsége. Ez néha kombinálva van váratlan előbukkanással, káromkodásgenerátor. Vidéken stoptábla, beláthatatlan jobbkezes utcák nagy ívben letojása.

Bringás szemszögből:
- oldaltáv: kicentizés előzéskor, idén nyáron konkrétan a kormányomat elvitte a visszapillantójával a község "főútján", egy sövényben kötöttem ki. Szerencsére a bringa és én is megúsztuk. Stop táblánál megállok, általában vagy kielőz, vagy elkezd villogni/dudálni rám. Néha felvilágosítom őket, hogy kerékpárút híján én is ugyanúgy részt veszek a forgalomban, mint ők. Általában megértik. Láthatósággal nyilván nincs gond részükről.
- elsőbbségadás: az szinte sehol sem jellemző. Zebránál tolva a bringát szinte soha sem kapok elsőbbséget, mindenhol érvényes.

Egyébként sok helyen elég gázul van kialakítva sok kereszteződés, pl. csak akkor látod a forgalmat, ha a bringasávra gurulsz, persze én vagyok a köcsög, mert rajta állok, de tényleg nem látok ki 2-3 méterrel hátrébb.

"Téged a szenvedély vezérel, vagy egy H97 chipset?"

(#21) Lauda válasza petipetya (#19) üzenetére


Lauda
félisten

A vérgalambra gondolsz?

;]

(#22) janeszgol válasza Realradical (#3) üzenetére


janeszgol
félisten

Nem értetted meg a történetét. A biciklisek két dolgot nem tudnak:

1, közlekedési partnerek vannak, nem ellenfelek
2, le is lehet szállni a kerékpárról (megállás után persze) és megvárni, amíg a közlekedési partnered kimozdul szorult helyzetéből.

(#23) Jhonny06


Jhonny06
veterán

Nekem nagyjából ugyanez volt. Egyszer korán megyek munkába, már rég behajtottam a körforgalomba, ahol látszott, hogy a biciklis jön ezerrel (emelkedőről vezetett be neki az út egyenesen) és hát ugye a biciklisek 99%-a nem szereti, hogy meg kell állni (se piros lámpánál, se sehol), tehát fék nélkül hajtott tovább, majd amikor látta, hogy én előbb érek a kanyarodási ponthoz és muszáj lesz lelassítania, akkor elkezdett vadul kurvaanyázni. Én mentem tovább, de azért így utólag belegondolva szívesen elbeszélgettem volna vele, hogy szerinte kinek volt elsőbbsége, meg vajon vezetni is így szokott-e (vagy ilyet csak bringával szabad), stb.

A másik, hogy jövök haza, állnék be kocsival a házunk elé, látom, hogy szembe jön két bringás. Viszonylag lassan jöttek, így gondoltam nem várom meg, előttük behajtottam a beállóba őket keresztezve, de még bőven volt helyük, lassítani se kellett meg semmi, nem voltak közel. Akkor is hallottam, hogy engem szidnak, utólag ott is megkérdeztem volna, hogy mégis mi bajuk volt.

Budakalászon lakom, ahol márciustól novemberig rengeteg bringás jár, így első kézből mondhatom, hogy az általam látott bringások nagyon nagy része baszik arra, hogy vannak szabályok, lazán áthajtanak a piroson, mindig nekik van elsőbbségük, stb. És ezt nem két példa alapján, ezt sok éves, mindennapi tapasztalatok alapján mondom.

(#24) Geri Bátyó válasza Silεncε (#10) üzenetére


Geri Bátyó
őstag

"Gyalogos: nem találja meg, melyik a járda, természetesen a bicikli út közepén kell bambán sétálgatni, aztán meg neki áll följebb ha valaki elüti."
Tudod ezzel sokszor az a baj, hogy a járdából leválasztott kerékpársáv úgy van elhelyezve, hogy ellehetetleníti a gyalogos közlekedést. Jártam olyan helyen, ahol a kerékpársáv középen volt. A belső oldal, ahol amúgy is csak szűken fér el egy gyalogos, használhatatlan volt, mert rálógtak a járda melletti bokrok, a külső oldalon pedig az autósok felhajtását megakadályozó babák és a lámpaoszlopok álltak.
A Stadionoknál a kerékpársáv össze-vissza kacsázik, hogy kikerülje a busz/troli megállókat. Nyilván az képzelték az okosok, hogy a gyalogos majd átlevitál a kerékpársáv fölött.
A legtöbb probléma pont emiatt van. Teljesen átgondolatlanul helyezték el a kerékpársávokat.

"Ki a büdös istennyila vagy te bohócképű!?" SzŐr Geri, birodalmi poéta és főszakács (:L topic)

(#25) aprokaroka87 válasza Geri Bátyó (#24) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Van olyan kerékpárútnak mondott tákolmány ahol még egy másik kerékpárt sem tudsz megelőzni, mert kb alig férsz el.

A majdnem negyed vagy fél kerékpárútig benyuló faágakról, bokrokrol meg ne is beszéljünk.

(#26) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

eggyik kedvenc helyem, amit nap megteszek.

Balról jössz kifele a kerékpárúton, szerintetetek meddig kell kijönni az útra ha te egyenesen szeretnél továbbmenni?

[ Szerkesztve ]

(#27) aprokaroka87


aprokaroka87
nagyúr

link

#26 kiegészitése

[ Szerkesztve ]

(#28) Lauda válasza aprokaroka87 (#26) üzenetére


Lauda
félisten

Az útkereszteződésbe való behaladás előtt kell megállni olyan helyen, ahonnan belátod a keresztező forgalmat.

(#29) #72042496


#72042496
törölt tag

Ezekről a topikokról mindig az jut eszembe, hogy a buta ember gyalog, kerékpáron, motoron, közlekedési eszköztől függetlenül buta. :)

(#30) Stanlee válasza Hieronymus (#1) üzenetére


Stanlee
őstag

Nalunk itt a muncheni iroda elott van egy hasonlo hely, az uttestig van jarda meg biciklis sav es egy parkolo a ketsavos ut mellett. A bisiklisek ugy mennek, mintha egy tank lennenek es nem tudja megallitani oket semmi, a feket nem ismerik, jofejsegbol egyik se allna meg, amikor mondjuk tolatva kell be vagy kiallni az udvarrol egy kisbusszal. Ha nincs segitseg akkor alig lehet ki-be allni, mert a kamikaze biciklisek csak azt tudjak, hogy elsobbseg. Lampas keresztezodesekben is ugyanigy teljes sebesseggel belemennek, nemhiaba sok a biciklis gazolas. Nem azert, mert egyaltalan nem figyelnek oda az autovezetok, hanem mert a biciklisek is nulla elozekenyseggel mennek mindenfele. Amugy en valami jol lathato szinnnel festenem fel a keresztezodesekben a biciklissavot, hogy a delikvens autovezeto jobban fel tudjon keszulni arra, hogy itt barmikor egy kamikaze biciklis elougorhat a bokorbol :D

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#31) .Szaki.


.Szaki.
addikt

A probléma az, hogy a közlekedési kultúra a béka feneke alatt van.

Napi szinten vezetek, és mellette amikor az időjárás megfelelő, akkor rengeteget biciklizem. 10 éven át közlekedtem egyébként biciklivel, akkoriban ugyebár nem volt még ez divat és nem is voltak olyan szinten kialakított bicikliutak, mint most.

Ennek ellenére érdekes módon konfliktusom úgy, hogy biciklin ülök mindösszesen egyetlen egy alkalommal volt. A Hungária melletti bicikliúton közlekedtem szabályosan, a kereszteződésnél a lámpa nekem zöld volt, egy kanyarodó autó viszont nem vett észre. Szabályosan indexelt, csak épp megfelelően fékezni felejtett el, szóval satu. Normális volt, elnézést kért, nem jött nekem, de azért megkérdezte, hogy minden rendben van-e, majd mindenki ment a dolgára. Összesen ennyi volt a kellemetlen tapasztalatom. Ez annak tudható be, hogy minden közlekedési eszközt defenzíven kell vezetni, a biciklire pedig ez hatványozottan igaz, mivel ezen vagy a legsebezhetőbb. Mostanában az a legújabb, hogy az autósok, ha épp jobbkezesben megyek és félrehúzódok, hogy ő tudjon haladni, elakadásjelzővel megköszönik, hogy nem tartom fel őket. Éppen ezért már én is így teszek ha normális biciklistával találkozom.

A legtöbb biciklis pont ezt nem hajlandó észrevenni. Tekernek mint az őrült KRESZ-t, lámpákat, jobbkézszabályt nem ismerve, olyan útvonalakon is, ahol épeszű embernek eszébe se jutna biciklivel menni, csak azért, mert nekik ez is jár. Nem, nem jár. Én már régen, amikor bicikliutak alig voltak is tudtam olyan utakat megtenni, ami nagyon minimális kihagyással, de végig bicikliúton tudott történni. Van minimális kerülő ezekben az utakban? Persze, hogy van, de ez ezzel jár, inkább közlekedek szabályosan a számomra kijelölt úton, ami javarészt ráadásul olyan környezetben megy, ahol nem az autók bűzét szívom. Ennyi kompromisszumnak bele kell hogy férjen annak, aki biciklizik. Mint ahogy autóval is valamilyen szinten kell kerülőket tenni, mert az út épp úgy megy, bezzeg légvonalban sokkal közelebb lenne az adott cél. Mégsem tepersz át a kocsival a sétálóutcákon, meg tereken.

Ehhez képest a mostani biciklisek, amikor Pest egyik végéről Buda másik végéig kb végig ellehet jutni bicikliúton, csak azért is az autóúton mennek, már-már direkt provokálva az autósokat. Mindezt úgy, hogy ott van mellette a jó minőségű bicikliút, de ő inkább kerülgeti a kátyúkat, amivel iszonyat balesethelyzeteket alakítanak ki. Általánosítani persze nem szabad, de sajnos egyelőre a döntő többség ilyen.

(#32) aprokaroka87 válasza .Szaki. (#31) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Az is egy megoldás kerékpárosként ha olyan útvonalat választasz ami nem végig főútvonalat érint.
Amikor én megyek haza melóból.
Azért szeretek egyenesen továbbmenni, mert ott hazáig jórészt kisforgalmú mellékutcák vannak,illetve van egy kerékpárút rész is.
Viszont jobbra elfordulva, kb olyan 400m-re van egy pékség, ahova van hogy bemegyek kenyeret vagy mást venni, a pékség főútvonalon van, viszont vele szembe van egy kis mellékútca,és egy főútvonalat keresztező zebra, na egy ideje rászoktam arra hogy ott szépen át tolom a kerékpárt, majd a mellékútca kezdeténél szépen felülök, és onnan is eljutok haza, ha viszont nem ott megyek át, akkor még van két lehetőségem, balra elfordulni.
Eggyik sem az a hűde biztonságos, eleve forgalmas főűtvonal.

Lehet hogy így mobdjuk 2-300 méterrel hosszabb az út, bár lehet rövidebb is.
De megéri, mert nem egy eleve forgalmas helyen kell azon "paráznod" hogy a balra kirakott kezed ellenére melyik autós vagy épp kerékpáros fog beléd menni balra kanyarodás közben.

(#33) janeszgol válasza Lauda (#28) üzenetére


janeszgol
félisten

Itt nincs elsőbbsége a bicajosnak? Hiszen az úton vezet át a sávja egyenesen.
Amúgy ez jellemző. Se tábla, se semmi felfestés, kinek is hogy van elsőbbsége.

(#34) Lauda válasza #72042496 (#29) üzenetére


Lauda
félisten

Egyetlen személyiséged van, ugyan azt a viselkedést viszed ki az utakra, amilyen otthon is vagy, ahogy az üzletben vagy a munkahelyen viselkedsz.

(#35) Silεncε válasza Geri Bátyó (#24) üzenetére


Silεncε
őstag

Ez teljesen oké, egyetértek, naponta találkozok én is ilyen mindfuck kijelöléssel, DE. Konkrétan napi utam során van egy rész, ahol kizárólag biciklisek haladhatnak (híd jobb oldala). A híd mindkét végén tábla jelzi, hogy gyalogosnak tilos felmenni, egysávos kerékpárút, a másik végén behajtani tilos tábla, nyilván a bicikliseknek. Tábla jelzi azt is, hogy a járdának vége ahol kezdődik a bicikliút. Szerinted hány gyalogos jön naponta a biciklis forgalommal SZEMBEN? Ha azt mondom, hogy napi 3 még keveset is mondtam. Persze ha csöngetsz vagy szólsz nekik, te vagy a köcsög....

(#36) Lauda válasza janeszgol (#33) üzenetére


Lauda
félisten

Stop - táblája van a kerékpárosnak.

(#37) aprokaroka87 válasza janeszgol (#33) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Elvileg a kerékpárosnak, bár ha a felfestést értelmezem, akkor csak annak aki ott egyenesen megy tovább.
Csakhogy az elsőbbség megadás szabály nem jelenti azt hogy ott az autos meg is fog állni,
Mint ahogy már velem is megesett ott, hogy nem állt meg az autós.

(#38) janeszgol válasza Stanlee (#30) üzenetére


janeszgol
félisten

No ez az. Ezt a finomságot nem ismerik, hogy "az elsőbbségről való lemondás". Ez nem kötelező, de mint említettem közlekedési partnerek vannak, nem ellenfelek.

(#39) Fred23


Fred23
nagyúr

Sokat tekerek, és egyértelmű, hogy létezik a vérbringás, de kábé olyan gyakori a vérautós is. Időnként pedig a vérautósok termelik ki a vérbringásakat. Durva, miket megengednek maguknak egyes autósok, tudnék mesélni!

Másrészt a kerékpárosokat KRESZ vizsgára kötelezném.

(#40) aprokaroka87 válasza Lauda (#36) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Igen, bár én bár én azon a véleményen vagyok hogy ide indokolt lenne egy jelzőlámpás rendszer.
Mert a 4421-es ről a 4415-ős útra balra elnézve autóval is is és kerékpárral is elég kevés részt lehet belátni.

(#41) Somatom válasza Freiherr (#7) üzenetére


Somatom
veterán

Ajajj... Most fröcsögnöm kéne magamra? :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#42) janeszgol válasza Lauda (#36) üzenetére


janeszgol
félisten

Ó valóban. Akkor bocsi. A te válaszod volt helyes.

(#43) aprokaroka87 válasza janeszgol (#22) üzenetére


aprokaroka87
nagyúr

Olyat lehet csinálni hogy én egy forgalmas főútvonal esetében megállok a felezősávban a kerékpárral, elkezdek leszálni róla, majd áttolom?
Mindezt úgy hogy a kezem ki se rakom

(#44) Silεncε válasza aprokaroka87 (#43) üzenetére


Silεncε
őstag

Ha főútvonal, akkor szépen leszállsz az út szélén, majd ha elment minden autós, áttolod a biciklit. Ugyanis biciklisként főútvonalon nem kanyarodhatsz balra (vagy nekünk hazudott az oktató :D )

[ Szerkesztve ]

(#45) janeszgol válasza aprokaroka87 (#43) üzenetére


janeszgol
félisten

Ahogy Silenc3Hun írja, széltől szélig szabad.

(#46) t72killer válasza Fred23 (#39) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Így van, kb lóerővel arányos szokott lenni az idiotizmus.

30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

(#47) Dilikutya


Dilikutya
félisten

Értelmetlen vitatéma. Egyik se tudja, merre kéne mennie. Én szerencsés helyzetben vagyok, a lakóhelyem és a város között nem kell főútra kimennem, és viszonylag nagy táv le van fedve kerékpárúttal. Lakott területen kívül a béke és nyugalom szigete. De aztán előkerülnek a remegő kezű út szélétől út széléig kacsázó süket nénik és bácsik, az egymás mellett kacsázó családok, párok, haverok. Aztán jöhetnek a gyalogosok, akik a közös használatú útvonalat ugyanúgy a magukénak érzik, mint a gyalogút mellett haladó kerékpárutat.
Ebből a trutymóból is magasan kiemelkednek a szabadságharcosok, akik egész egyszerűen a ligetben sértve érzik magukat, hogy a kerékpárút szélesebb a gyalogosnál, ezért tüntetőleg a kerékpárúton megy, és kulturáltan az asszonnyal cipeli a hűtőtáskát, a teljes kerékpár+gyalog utat lefoglalva, és anyázik, ha lecsöngetem a helyére.

Autós is biztos sok kretén van, de épp a fentiek miatt kevéssel kell osztozkodnom a közúton, persze akkor azért van út közepén kacsázó GLS mobiltelefont, gondolom GPS-t lesve, a kétes minőségű fekvőrendőrös úton a szakadt pizzafutár Swift, meg a terepjárós nyugger, akinek persze igaza van úgyis, ha elgázol, mert 2 tonna ellen úgyse mondod már el a te verziódat.

Extraként azon kevés autóút, amire ki kell mennem, nagyobb gyalogosforgalommal bír, mint gépkocsival, mert biztos kényelmesebb, mint a meglévő járda, ami minden esetben van.

Általánosítani nem szabad, de a közlekedési kultúra hiánya (is) elég általános.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#48) dugo_ válasza Fred23 (#39) üzenetére


dugo_
veterán

A kerékpárosok jelentős része jogosítvány birtokában közlekedik:
http://www.minimalmass.hu/jogositvany-birtokaban-kerekparozol

A KRESZ vizsga megléte és a szabályos közlekedés közötti összefüggést (illetve össze nem függést) gyönyörűen bemutatja a gépjárművet vezetők 99%-a. Az lenne a minimum, hogy őket is jogosítvány letételére kötelezzék... Oh wait, az van nekik.

https://www.youtube.com/watch?v=m56vSWy-G2M

(#49) .Szaki. válasza Fred23 (#39) üzenetére


.Szaki.
addikt

"Másrészt a kerékpárosokat KRESZ vizsgára kötelezném."

Szerintem túlnyomórészt nem azért van ennyi szabálytalan biciklis, mert ne ismernék a KRESZ-t. Állítom nagy részük rendelkezik valamilyen jogosítvánnyal. Szimplán pofátlan módon kihasználják azt, hogy nem lehet őket beazonosítani.

"Így van, kb lóerővel arányos szokott lenni az idiotizmus."

A saját tapasztalatom azt mutatja, hogy általában pont a kisteljesítményű autók (papírstift, ..stb.) a pofátlanok, csak azért sem engedik be a másikat, indexet hírből nem ismernek, próbálnak gyorsulgatni a lámpáknál, észre se veszik, hogy a kutyát nem érdeklik. BMW-ből sem az új persze magyar rendszámos, nem sötétített 5er, vagy X3 a problémás, hanem az E36 és E46-os 316/318. Ők a boyracerek, meg az indexnélküliek. Aki kemény munkával összeszedte a pénzt egy új BMW-re, az agyilag nem ezen a szinten van és ez meg is látszik.

(#50) mephi666 válasza .Szaki. (#49) üzenetére


mephi666
nagyúr

...azért lehet látni "hölgyeket", akik huszonéves korukra igen keményen megdolgozhattak azért az új bömösért, amiben ülnek :DDD

beazonosíthatóságról annyi, hogy pár hete itt kecskeméten haladtunk befelé a központ felé, már majdnem a véda kapunál voltunk (50-es korlátozás), amikor a belsőben saccra 150-el elhúzott mellettünk egy sötét motoros... rendszám nélkül :U rajtam múlna, a rollertől kezdve a tornádón át a robogóig, mindenen rendszám lenne, amivel kimennek az úttestre... ha pedig valaki rendszám nélküli eszközzel próbálna részt venni a közlekedésben, azt kegyetlenül megbüntetném

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.