Hirdetés

Xiaomi Mi 5X – szerelem, mert szeretem

Bevezető, tartozékok

A Xiaomi Inc. kínai betűkkel leírva 小米科技 (ejtsd: saomi) első okostelefonja 2011. augusztusában került piacra. A vállalat hatalmas népszerűségre tett szert, megmutatta, miként kell négy év alatt egy 45 milliárd dollár értékű vállalatot felépíteni és a világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójának lenni. Jelenleg 2017 második negyedévében a világ ranglista ötödik helyét foglalja el a cég.
Mi volt a siker titka? Gyakorlatilag ugyanazt a hardveres összeállítást, minőségi összeszereléssel, a konkurenseknél jóval olcsóbban, akár fél áron kínálták. Miért volt ez lehetséges? A gyártó nem költ marketingre, hirdetésekre, nincsenek óriásplakátok, méregdrága tévéreklámok, irodaépületek, csilli-villi márkaboltok. A termékei népszerűsítéséhez a közösségi hálózatokat veszi igénybe és vásárlóira támaszkodik, ez az úgynevezett word-of-mouth magyarul szájreklám.

Az elismertség kivívásához volt még egy fontos összetevő, ami nem más, mint az Újragondolt Android rendszer, avagy a MIUI. A hivatalos közlemény szerint, a MIUI-nak 2,8 milliárd aktív felhasználója van a világ 142 országában, akik 55-féle nyelvet beszélnek. Nagyon sok nem Xiaomi mobilon fut a rendszerük, így sikerült elérni ezt az elképesztő számú felhasználót, itt megnézhető minden hivatalosan támogatott készülék.

A hosszúra nyúlt bevezetés után nézzük meg, mit tartogat a Xiaomi Mi 5X doboza, amely népszerűsítésére a hagyományoktól eltérően felkértek egy népszerű kínai celebet, Wu Yifan-t, avagy ismertebb nevén Kris Wu-t.

Az aprócska fehér doboz és annak tartalma meglehetősen spártai. A márka- és a modellnevet, valamint egy, a specifikációt tartalmazó matricát azért odabiggyesztettek a tárolóegységre. Mindösszesen egy Type-C USB kábelt, egy SIM-kártya eltávolításához szükséges tűt, egy gyorstöltést nem támogató, nem EU szabványú, 2 amperes töltőfejet és néhány papír alapú irományt kapunk. Mi van itt, kérem? This is Sparta!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények