Látvány és Játékmenet
Szerintem nem hazudok, hogy a látvány egészen elképesztő, és itt nem csak a technikai megvalósításra gondolok, hanem magának a környezetnek az atmoszférájára. A gondozatlan gaz által feltört beton elemek, az épületek oldalán felfutó növényzet, a lepusztultság.
Könnyen el tudom képzelni ezt a való életben, ha egyszer eljön ez a korszak, valami ilyesmire számíthatunk. Mindemellett igen stabil sebességen fut, egyedül egy havas szakasz kivétel, de ekkor a játék annyiban kompenzál, hogy a hóviharok miatt kisebb a látótávolság.
Lenyűgöző, de egyben félelmetes is
Mielőtt mindenki arra gondolna, hogy itt csak zombihentelésről van szó, az nagyot téved! Ugyanis nem vagyunk szuperemberek, csak egyszerű halandók, korlátozott erőforrásokkal. Ráadásul nem elég, hogy a zombikkal, de még a katonasággal is meg kell küzdeni, révén Elliere harapottként tekintenek!
Alapvetően a játék a lopakodásra épít, így lehetőleg mindig maradjunk észrevétlenek, és vagy kerüljük el a harcot, vagy próbáljuk esetleg egyesével kiiktatni az ellenfeleket. Itt is az óvatosság a kulcsszó, főleg ha zombival kerülünk szembe. Egyes fajtával nem bírunk közelharcban, azonnal megharapnak és végeznek velünk.
Ha kedves az életed, azonnal menekülj!
A lopakodás nagyon reálisan van megvalósítva, nem tapadsz a falakhoz, egyszerűen nekidőlsz, és folytonosan kúszol, földközelben mozogsz, fedezékről fedezékre.
Sokszor leszünk erre kényszerítve
Ezért az egyik kulcstaktika az elterelés, melyet egy üres üveggel, esetleg téglával tehetünk meg, szabaddá téve az útvonalat, vagy csoportba rendezni őket, egy kis daráláshoz. Ezt kisegíti a hallás fókuszálása, ez mutatja az ellenfelek körvonalát. Ebből tudod mikor fordulhatsz be egy ajtón, vagy játszhatsz ki egy őrt. Ez később fejleszthető, de erről egy kicsit később.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!