2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

RF 400R rebuild

Megszívtam, de túléltem, viszont a vas... De akkor hogyan tovább? Egy partra vetett bálna kalandjai...

[ ÚJ TESZT ]

A felújítás...

2015.04.18, elvittük a vasat a fél országon át egy Corsával. Na de egyből a felrakás komoly izgalmakat rejtett. Négyen felküzdöttük a ~220 kilót az utánfutóra, rögzítettük, aztán indulhatott a túra.

Útközben a sztrádán a komolyabb emelkedőkön sorra hagytak le a 40T-s Volvók, MAN-ok, minden mindegy volt, csak érjünk oda. Szerencsére az úton minden simán ment, habár nagy széllökések voltak, amik miatt aggódtunk, de lassan és óvatosan mentünk, hisz a Corsa nem is volt képes többre, így minden rendben maradt. Sosem kellett még visszaváltanom autópályán, de már ezen is túlvagyunk.


1000 ccm, 3 henger, 60 le, 1T húzza a 400 ccm, 4 henger, 50 le, 220 kg-t. Ironikus nemde?

A találkozó a szerelőhöz közeli benzinkúton volt, ahonnan az útmutatásukkal és néhány kilométernyi domb leküzdése után már a műhelyhez is értünk. Nagyon rendesek voltak, gyorsan lekaptuk a vasat az utánfutóról, majd meg is beszéltük a részleteket.

Mely szerint az első pár nap lesz a döntő, amikor is szétszedik, megnézik, hogy mi sérült pontosan, és helyre lehet-e állítani 100%-osan. Ha nem, akkor nem is állnak neki - értelemszerűen. Ha minden rendben lesz, a tervek szerint kap egy fekete metál fényezést, új matrica fehér-ezüst szettet, és a szezonra való felkészítést.

2014.04.20, az Öregúr nem sz@rakodott sokáig. Helyre van téve a váz és az eleje a gépjárműnek. Ez tehát azt jelenti, hogy hamarosan folytatódhat a munka. Remek hír ez nekünk, és a Bálnának is, mert jó kezekben van!


Helyretéve, megnyugodtunk.

2014.04.21, Mára is jut valami kis jó hír. Nem tud tétlenül ülni a mester ennek eredményeképpen ma szétszedte a lelkét a gépnek, illetve annak alkotó elemeit. Terítéken a karbi sor, hűtő rendszer, és a vezérlés.

A karburátorokban sok mókolást fedezett fel kezdve azzal, hogy a gyári tömítések helyett szilót használtak, amivel az a gond, hogy a benzin oldja a szilót, tehát idővel nem marad belőle semmi, plusz a motornak sem jó okvetlenül annyira, másrészt rosszul voltak beállítva az úszó szintek, melynek következtében az egyes henger túlfolyt - [ismerős szitu?] -, és valószínűleg, mivel a rossz úszószinthez állították be a benzin mennyiséget, és a szinkrót is, az is rossz lesz. Na, de azt majd később, karbi pipa. Termosztát csere pipa - ventilátor visszakötése a termoswitch-be pipa (ezeket az előző tulaj ronthatta el), vezérlés átnézve - ami szerencsére hibátlan!

A mester munkásságából néhány részlet:


Megfosztva bár...


Új fényezés a vázon, lakkozva.


Koszos, pedig elméletileg ki lett tisztíttatva vásárlás előtt...


Volt baj mindennel, de már megtisztítva, beállítva.


Nyomáspróba alatt...


Szelephézagok jók, lánc jó, szép és jó minden. Szerencsére...


Balra a hibás, jobbra az új termosztát! Vízhőfok kérdése remélhetőleg megoldva...


Erre már nem lesz szükség, szerencsére...


Minden összerakva, folyadékok feltöltése, és .....

2015.04.22, be lett szinkronizálva, hengerek nyomás értékei 185-190 psi között vannak, ami kiváló. Gyári érték 206 psi, alsó limit 118 psi, hengerenkénti eltérés pedig 28 psi lehet. Újabb nagy sóhaj, minden rendben a motorjával, elkészült, várunk a műanyagozásra és a fényezésre. Ha ezeken is túl vagyunk, összerakják és vihetem is haza. A félelmünk a blokkal kapcsolatban alaptalan volt, lekopogom. Rendben lesz!


A Mester munka közben...

2015.04.23, néhány fotó mára is jutott. Ezúttal olajcsere, szűrőcsere és az idomokról jött egy kis anyag. Készen vannak az idomok javításai, alapozásai, és már fent is van az első réteg festék. Nagyon jól haladunk. Én a héten megkaptam az új matrica szettet, amit ma tovább is küldtem.


Ez már megérett a cserére...


Friss olaj és új szűrő...


Kijavítva, előkészítve, és már rajta is az első réteg festék...

2015.04.27, Lassan elkészül a motorocska! A mester befejezte az apró munkákat is, ezután már csak az összerakás következik. Le lett cserélve a két első tárcsa, mert kotyogtak, át lett nézve az első villa, fel lett töltve új olajjal, be lett állítva rendesen a futómű. Helyre lett téve a sebességváltó és a fékkar, elkészült a fényezés és a lakkozás. Négy réteg festékre került két réteg lakk. Én... nem jutok szóhoz! És még a carbon tankpad fent sincs... holnapra ígérik az összeszerelést! Ja, a felnicsíkokat cseszhetem, sajnos nem passzol a hátsó felnivel. Nem baj ezzel megbarátkozunk.


Szerkezeti ellenőrzés...


Kitartás, mindjárt visszakerül minden...


Új tárcsák és az ellenőrzött beállított futómű...


Száradás és napozás...


Sebességváltó kar helyretéve...


Emiatt a pofa miatt mentem meg az egészet...

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.