Verdikt
Sajnos a GameCube nem tudott olyan mértékben elterjedni, mint a társai. Ez sajnos be volt tudható az alacsony third-party támogatásnak. Multiplayer téren sem állt valami fényesen, és akkor még enyhén fogalmaztam. Míg az Xbox Live a felcseperedett, a PlayStation Network pedig a szárnyait bontogatta, addig a Nintendo nem rendelkezett online infrakstruktúrával. Mentségükre legyen, hogy kiadtak egy Broadband adaptert, de összesen négy játék támogatta az internetes játékot, ebből az egyik a Homeland volt, a többi pedig Phantasy Star. Kihagyott ziccer ez, mert a Nintendonak voltak olyan címei amik simán megállták volna a helyüket az online csatamezőn, elég csak megemlíteni a Metroid Prime 2: Echoest, a Super Smash Bros. Meele-t, az F-Zero GX-et és a MarioKart: Double Dasht. A third-party fejlesztők ezek után, pedig vették volna a fáradságot és GC-ra is leprogramozták volna az multis részeket. A GameCube Disk szűkös tárolókapacitása nem volt mentség, mert ma is jelennek meg Xbox 360-ra többlemezes játékok és a fentebb megemlített és esetleges többi program is kaphatott volna egy "Multiplayer Disc"-et, á la Halo 3: ODST.
Külsős szemmel nézve, tehát a Nintendo újra csatát vesztett, a bukás talán a Nintendo 64 fiaskónál is nagyobb volt, de akinek van egy ilyen kis kocka a birtokában az tudja, hogy erről szó sincs: a nagy N a legjobb konzolját pakolta le az asztalra. A Wiivel elkanyarodtak Miyamotoék, de annak az utódjával talán újra elismerően tekinthetnek a cégre a hardcore hívők.
[erős magánvélemény]A GameCube a legjobb konzol a világon. [/erős magánvélemény]
Végezetül álljon itt egy hithű Nintendo szamuráj képe:
Hát, ennyire tellett, remélem tetszett az első cikkem! Az esetleges helyesírási hibákat kérném privátba közölni.