2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Nintendo GameCube - kicsi a bors

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A Nintendo legjobb konzolja lehetett volna, de miért nem lett az?

[ ÚJ TESZT ]

Lélek - szoftver

Bekapcsoláskor láthatjuk a GameCube logót és utána az átalakul a menüvé. Ez is egy "kocka" aminek öt oldalát használhatjuk:
Main: itt nem sok mindent csinálhatunk, elmozdulhatunk négy irányba a kívánt menüpontokhoz.

Game Play: itt a behelyezett játékról kaphatunk némi információt egy pörgő kockákból álló gyűrű társaságában - ez a lemet jelképezi. Az A gombot megnyomva még több infóhoz juthatunk, a START-ra tenyerelve pedig el is indítjuk az.
Calendar: egy szintén kockákból álló óra fog elénk tárulni, láthatjuk a pontos időt digitálisan is, valamint a dátumot. Az A gombot megnyova módosíthatjuk ezeket.
Memory Card: értelemszerűen a memóriakártyáinkat menedzselhetjük itt, külön megtekinthejük az A és B slotban lévők tartalmát.
Options: a beállítások menüpontban állíthatjuk a hangot (stereo/mono), a képernyő pozícióját, hogyha az elcsúszott volna és végül a nyelvet is állíthatjuk. A PAL konzolokban angol, német, francia, spanyol, portugál és holland nyelv található. A háttérben zöld kockák folyton változtatják az alakjukat hangjegy és képernyőkeret között.

Metroid Prime
A legjobb játék GameCube-ra. Pont. Én eddig tíz órát öltem bele és még csak 32%-nál járok. Samus Aran kalandjait átütő sikerrel emelték át a harmadik dimenzióba. Nem FPS, ne tévesszen meg senkit a perspektíva! Ez egy kőkemény akciójáték első személyű nézetből. A formula nem változott a Super Metroid óta, ugyanúgy feldarabolt területeken kell haladnunk, rengeteg puzzle fog várni minket és annyit kell benne ugrálni, mint egy Super Marioban. Rengeteg bossfight, változatos ellenfelek, élő-lélegző világ és rengeteg felfedezni való fog ránk várni. A felfedezési vágyat erősíti, hogy szinte mindent beszkennelhetünk és adatokat kaphatunk az adott dologról - például így kideríthetjük az adott főellenfél gyenge pontját is. A grafika igen gyönyörű, a dallamok pedig kiválóak. Felemelő érzés állni és gyönyörködni Penandra Drifts megfagyott világában az aláfestő zenét hallgatva. Egy részletesebb tesztet biztos szánni fogok neki.

Killer7
A legbetegebb játék amivel valaha játszottam. Ennél különcebb alkotást keresve se találhattam volna, még a stílusát is igen nehéz behatárolni. Fontos megjegyeznem, hogy szabadon nem mozoghatunk, a játékmenet előre letárolt útvonalakon halad. Szerencsére ez nem olyan szörnyű, mint ahogyan hangzik, rengeteg elágazás is van, sőt muszáj minden lehetséges irányt bejárnunk. Ellenfeleink a Heaven Smile-ok lesznek. Ezek vírussal megfertőzött fanatikusok akiknek a testük tele van robbanószerrel. Eredetileg láthatatlanok, de a főhős(ök?) ki tudja őket fürkészni, ezután már levadászhatóak belső nézetből, értük vért kapunk amiket Power Up-okra és fejlesztésekre költhetünk. A főhős/főhősök kiléte számomra ködös volt, mert nem tudtam eldönteni, hogy most egy erősen skizofrén bérgyilkossal van dolgunk vagy hét különálló személlyel. Elég érdekes módon válthatunk a "Personalities"-ek között és ezeken az átvezető videók sem segítenek. Minden bérgyilkost és a főnököt egyébként Smith-nek hívnak. A grafika is igen érdekes része a játéknak, kb. osztályozhatatlan. Miért? Egy biztos: nem szép, de nem is csúnya. Ugyanolyan különc, mint maga a produktum. Elvont, csak azoknak ajánlom akik fogékonyak szinte minden játékstílusra. 3000Ft-ot megért!

TimeSplitters: Future Perfect

A személyes kedvencem. A TimeSplitters anno az érdekes sztorija, a változatos pályái és küldetései, valamint a hihetetlenül nagy fegyverarzenálja, változatos karakterei és színes játékmódjai miatt kapta az elismerést. A favorit nálam a Virus mód, főleg többedmagammal. Egyszerű fogócska, akit megfogsz veled van, de ugye a fogókat le lehet lőni :) Pályaszerkesztőt is tartalmaz, PS2-n rongyosra játszottuk a barátomnál és most végre nekem is van egy példányom! A negyedik rész lassan elkészül, remélem hozza majd az elődjeinek a formáját.

Need for Speed: Carbon
PC-n rongyosra játszottam a játékot, ezért adta magát az összehasonlítási alap. Első lényeges, szembeötlő különbség az, hogy a versenyeken nyolc fő helyett négyen indulunk. Ez hol ront, hol javít az össz-élményen, mert pl. nehezebben fordul elő az, hogy az opponenseink nekünk rongyolnak miközben mi rövidíteni akartunk volna, de így csökken a kihívási faktor is. Hál istennek kicsit javítottak így a mesterséges intelligencián az én észrevételeim szerint. A grafika az erős közepes színvonal a PC-s verzióhoz képest, az út textúrája kicsit elmosottabb és a vegetáció se olyan részletes.

Egyelőre ennyit sikerült beszereznem, de már tervben van az összes Resident Evil (Zero, Remake, 2, 3, 4, Code: Veronica X) beszerzése is a kötelező Metal Gear Solid: The Twin Snakes mellett és meglesem majd a Zeldákat is. 1-2000Ft-ért lehet már rá játékokat venni, a Splinter Cell sorozatra is kíváncsi leszek majd.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Missing in Action: Nintendo címek

    Régvolt idők Nintendo játékai: körutazás a folytatásra váró Nintendo sorozatok világában, ami nem csak Marióból és Zeldából állt.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.