2024. május 7., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Miből mennyit 3.

Három játék, négy videokártya CPU skálázódása i7-2600 "lebutítással" (1.6, 2.0, 2.4, 2.8 és 3.2 GHz-en).

[ ÚJ TESZT ]

Crysis 3

A Crysis 3 a leginkább CPU igényes játék a négy közül. Egyelőre nem tudni, hogy hasonlóan az előző részhez, ez is számít-e valami fölösleges dolgot, de szép a grafikája és pár helyen a fizika (pl. hullámzó füves részek) eléggé meg tudja dolgoztatni a CPU-t.

A HD5770-nél ért az első meglepetés. High beállítások mellett 2 maggal nagyon darabos volt a játék, gyakorlatilag szenvedés volt a tesztelés. A HT javít a helyzeten, de még ennél a lassú kártyánál is 3.2 GHz kell, hogy elérje a GPU limit határát. 4 magnál is jól jön a HT, egészen 2.4 GHz-ig. Az eredmények láttán kezdtem el komolyan azt gondolni, hogy egy i7-2600 ma már kezd gyengének számítani egy erősebb kártya (pl. HD7950) mellé.

HD7770-nél az eredmény hasonló az előzőhöz, csak még jobban nyílnak a különbségek. 2 maghoz kell a HT, hogy meghajtsa rendesen a kártyát legalább 3.2 GHz mellett. 4 magos méréseknél pedig már 2.8 GHz-kell ahhoz, hogy a HT ne jelentsen előnyt.

A HD5850 csak harmadával erősebb ebben a játékban, mint a 7770. Ez elég ahhoz, hogy bár 2 mag HT-val sokkal gyorsabb, mint nélküle, mégis elmarad a 4 magos eredményektől. 4 magnál a HT egészen 3.2 GHz-ig előnyt jelent. Jó kérdés, hogy egy gyengébb Sandy Bridge i5 vagy Phenom II mennyire lehet kevés egy mai közép kategóriás kártya mellé.

A GTX650Ti félúton teljesít a két erősebb Radeon között, de az 5850 megállapításai igazak rá. 2 mag soha nem éri el a 4 mag teljesítményét, még akkor sem, ha a HT sokat segít. 4 magnál is számít a Hyper Threading, még 3.2 GHz-en is csak alulról karistolja HT nélkül a GPU limitet. Érdekes látni, hogy mindeközben a játék nem folyamatos, az FPS rendszeresen 30 alá megy.

A CPU skálázódást 4 maggal és HT-vel ábrázoltam, mert itt számít a HT. Az 5770-nek közel lapos a görbéje. A 7770 is viszonylag alacsony frekvencián, 2-2.4 GHz körül, GPU limitbe fut. A GTX-nek ehhez már 2.4, míg az 5850-nek 2.8 GHz-re van szüksége.

Késleltetési görbéhez csak két beállítást választottam, mert úgy gondoltam, hogy igen tanulságos az eredmény. Az 5850-ből 4 mag HT-vel 1.6 GHz-en 29.5 FPS-es átlagot tud kipréselni. A magok számát felezve, de az órajelet duplázva 2 mag, HT 3.2 GHz-en 28.3 FPS-es átlagot produkál. Az eltérés pár százalék, de játszhatóságban ég és föld a kettő. Tökéletesen látható, hogy miért. 2 mag HT-vel szinte folyamatosan mikrolaggal küzd, ennek oka a több egymásra váró konkurens szál lehet. Az FPS átlagot jelent, pont ezért nem elég azt nézni, de még a GPU kihasználtság sem elég, érdemesebb a képek közötti késleltetést figyelni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.