Hirdetés

2019. november 23., szombat

Gyorskeresés

Generációváltás: R9 290 vs. RX 480

Az R9 290 teljesítménye közel 6 évvel a megjelenése után is dicséretes, 1080p-ben mai napig megállja a helyét.

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek: első felvonás

Assassin's Creed Origins (Built-in benchmark)

A legutóbbi AC játékok nem bánnak kíméletesen a videokártyákkal, pláne ha AMD-ről van szó. Origins alatt az RX egészen korrekt értékeket hozott, az R9-ről ez már annyira nem mondható el, igencsak feszegeti az általam játszhatónak vélt szintet, bár egy ilyen stílusú játéknál még talán rendben is van.

Assassin's Creed Odyssey (Built-in benchmark)

Odyssey esetében sem javult a helyzet, sőt. Az R9 itt már bekacsintott 30 FPS alá, átlag 34 FPS is eléggé szerény érték. RX esetében valamivel jobb a helyzet, átlag 45 FPS részemről már az a szint, amivel meg tudok barátkozni, pláne hogy a minimum sem vészesen alacsony.

Battlefield V Single (In-game benchmark)

Hirdetés

A The Last Tiger nevezetű kampány-szakaszon futtattam a méréseket. Mindkét kártya meglehetősen szép teljesítményt nyújtott, noha az RX-nek sokkal jobban feküdt a játék. Míg az R9 maximum 60 FPS-t tudott kicsikarni magából, addig az RX képes volt egy 57-es minimum FPS-t felmutatni.

Control (In-game benchmark)

Érdekes egy játéknak bizonyult a Control, noha kiemelkedőnek semmiképp nem mondanám, de aki nem ismeri, annak mindenképp tudom ajánlani, hogy vessen rá egy pillantást. Grafikailag összességében szerintem nincs a csúcson, szépnek szép, viszont az effektek és a környezet / tereptárgyak rombolhatósága, ami kifejezetten jól sikerült. Bár úgy gondolom, ez sem indokolná az irreálisan nagy gépigényt, sajnos erősebb kártyákkal is bőven vannak teljesítménybeli problémák. Maximum beállításokon, 720p-ben renderelve átlag 60 FPS-t azért összehozott az RX, 1080p-ben renderelve is képes lenne éppenséggel játszható szintet produkálni. Az R9-nek sem kell szégyenkeznie, viszont 1080p-s renderhez már gyengének bizonyult.

Dead Rising 4 (In-game benchmark)

Nem új, s nem is túl népszerű játék a Dead Rising 4, de nemrégiben nagyon megtetszett, gondoltam, akkor miért is ne rakjam bele a tesztbe. A harmadik részhez képest ez már sokkal jobban van optimalizálva, a két kártya hasonló teljesítményt produkált, hozták a játszható szintet.

Dirt Rally (Built-in benchmark)

Meglepő vagy sem, a Dirt Rally-nak egyszerűen jobban feküdt az öregebb kártya. 8X MSAA talán kicsit túlzás volt, 4X is bőven elég lenne, úgy pedig a stabil 60+ FPS mindkét kártyánál, minden esetben garantált.

Dirt Rally 2.0 (In-game benchmark)

Habár grafika terén a Dirt Rally 2.0 szerintem nem fejlődött túl sokat az elődjéhez képest, a gépigénye azért jóval vaskosabb lett. Szenvedett is kissé vele az R9, az RX nagyon elhúzott mellette.

F1 2018 (Built-in benchmark)

Az RX éppen annyival nyújtott többet, hogy többször látunk 60 FPS fölötti értéket, mint alattit. Néhány beállítás lejjebb vételével mindkét kártyával elérhető a 60+ FPS, nem kell nagy kompromisszumokat kötnünk látványügyileg.

Far Cry 5 (Built-in benchmark)

Far Cry 5 alatt szépen helyt állt az R9, simán játszható vele a játék, az RX viszont közelebb visz minket a varázslatos 60-as számhoz.

Far Cry New Dawn (Built-in benchmark)

Ahhoz képest, hogy grafika terén gyakorlatilag nulla előrelépés történt, a New Dawn érezhetően erősebb vasat követel, mint elődje. Persze a gépigény növekedése nem drasztikus, mégis teljesen indokolatlannak érzem. Ettől függetlenül gond egy szál se, átlag FPS-ben ugyanazt kapjuk mint az 5-nél, ellenben a minimum FPS már jobban bezuhant, főleg az R9 esetében, de még így is képes mindkét kártya játszható szintet produkálni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • AMD Athlon 200GE - Az ébredő Vega

    Új gép került a családba, melynek lelke egy Athlon 200GE, de vajon mit tud régebbi játékok alatt?

  • Teljes platformcsere kis lépésekben

    Bár az Intel + NVIDIA párosítás az elmúlt sok évben jó kombinációnak bizonyult, a 2018. végén aktuális platformcserémben a szokásosnál komolyabb szerepet játszottak az anyagi szempontok. Magam is kíváncsi voltam az elején, mi sül ki ebből, ezért dokumentáltam a lépéseket, és a végén kanyarítottam belőle egy cikket.

  • Játékos VGA-k fejlődése az elmúlt 10 évben

    Vajon milyen fejlődési pályát járt be a 2007 és 2017 közötti 10 év alatt a VGA-k teljesítménye?

  • SLI vs Crossfire megateszt

    Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.