Hirdetés

2019. november 23., szombat

Gyorskeresés

Generációváltás: R9 290 vs. RX 480

Az R9 290 teljesítménye közel 6 évvel a megjelenése után is dicséretes, 1080p-ben mai napig megállja a helyét.

[ ÚJ TESZT ]

Játéktesztek: második felvonás

Forza Horizon 4 (Built-in benchmark)

Akadnak ugyan kisebb-nagyobb problémák a Horizon 4-gyel, de az biztos, hogy az optimalizálásra egy szavunk nem lehet. A grafika gyönyörű, Ultrán az R9-cel is vígan elfutkos. Bár én ezt a játékot V-Sync mellett szeretem játszani, így igazán jól jött az RX plusz teljesítménye, atomstabilan tartja mindenhol a 60 FPS-t.

Just Cause 4 (In-game benchmark)

Habár elég nagy csalódásként éltem meg a Just Cause 4-et, viszonylag vaskos gépigénye miatt nem akartam kihagyni. Noha mint az látható, annyira erős vas azért nem kell neki, az RX eléggé fluid élményt nyújtott, de az R9 is hozta az elvárhatót.

Metro Exodus (Built-in benchmark)

Hirdetés

A játékban sokféle helyszín van, a beépített benchmark a Taiga nevű pályát veszi alapul, ami talán a leginkább gépgyilkos pálya az összes közül, emellett szinte lehetetlen helyzetek vannak benne. Ez a minimum FPS-ben igazán meg is látszik, in-game soha nem láttam ilyen alacsony értékeket. Bánom is kicsit, hogy a benchmarkot használtam, de újratesztelni sajnos már nem volt időm.

Plants vs Zombies: Battle for Neighborville (In-game benchmark)

Garden Warfare 1-2 nagy kedvencem mai napig, nem is haboztam az új rész beszerzésével. Maga módján kifejezetten szép a játék, jól is fut mindkét kártyán. Az R9-cel ugyan látni lehet 60 FPS alatti értékeket, de összességében simán játszható, az RX viszont már képes garantálni a teljesen fluid játékmenetet.

Rage 2 (In-game benchmark)

Rage 2 esetében az R9 meglepően jól teljesített, az RX előnye nagyon minimális, mindkét kártyával nagyon korrektül fut a játék. Érdekességképp említeném meg, hogy a GTX 780 azonos beállítások mellett talán fele ennyi FPS-t tud produkálni, holott az R9 megjelenésekor még azonos szintet képviseltek. A Kepler sajnos nem viselte ennyire jól az évek múlását.

Tom Clancy's Rainbow Six Siege (In-game benchmark)

Hamarosan 4 éves lesz a játék, ennek ellenére még mindig hatalmas a játékosbázis, ez talán köszönhető annak is, hogy még egy ilyen kompetitív FPS nem igazán van a kínálatban. Sajnos ismételten elsiklott a figyelmem afelett, hogy Ultra preset mellé mindössze 720p-s render scalinget állít be. Így valamivel több FPS-t kapunk, mint 1080p-s render mellett, de a különbség annyira azért nem vészes, 1080p-ben is simán hozza mindkét kártya a 60+ FPS-t. Az RX előnyét először sokallottam, de több mérés lefuttatása után is valósnak bizonyultak az értékek.

Shadow of the Tomb Raider (Built-in benchmark)

DX12-ben is kifejezetten szép eredményeket produkál az R9 a Tomb Raiderben, de az RX-nek itt is van egy kis előnye, noha annyira azért nem túl sok.

Strange Brigade (Built-in benchmark)

A Strange Brigade esetében a két kártya közti erőkülönbség nem túl jelentős, az RX egy leheletnyivel jobban teljesít, így képes folyamatosan tartani a 60 feletti FPS-t.

World War Z (Built-in benchmark)

A World War Z nagyjából annyiban kimerül, hogy óriási zombihordákat mészárolunk, de az élvezeti faktor azért jócskán megvan benne, én legalábbis mindenképp tudom élvezni. Gépigénye sem vészes, az R9 képes volt stabilan 60+ FPS-t produkálni. Viszont az RX itt igencsak elhúzott, jókora, 30%-os FPS növekedést hozott az R9-hez képest.

WRC 8 (In-game benchmark)

Nemrégiben megjelent WRC 8 sem futott rosszul, bár az RX hiába nem hozott túl nagy FPS növekedést, mégis sokkal-sokkal „fluidabbnak” érződött a játékmenet – az R9-cel valahogy nagyon darabosnak, döcögősnek éreztem.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • AMD Athlon 200GE - Az ébredő Vega

    Új gép került a családba, melynek lelke egy Athlon 200GE, de vajon mit tud régebbi játékok alatt?

  • Teljes platformcsere kis lépésekben

    Bár az Intel + NVIDIA párosítás az elmúlt sok évben jó kombinációnak bizonyult, a 2018. végén aktuális platformcserémben a szokásosnál komolyabb szerepet játszottak az anyagi szempontok. Magam is kíváncsi voltam az elején, mi sül ki ebből, ezért dokumentáltam a lépéseket, és a végén kanyarítottam belőle egy cikket.

  • Játékos VGA-k fejlődése az elmúlt 10 évben

    Vajon milyen fejlődési pályát járt be a 2007 és 2017 közötti 10 év alatt a VGA-k teljesítménye?

  • SLI vs Crossfire megateszt

    Újra egy nagyszabású VGA teszttel jelentkezem: íme a Multi-GPU rendszerek csatája és története!

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.