2024. május 4., szombat

Erdély-túra 2019

2016 után, 2 Tátra-túra kitérővel ismét Erdély következett. A létszám és a motorok típusa is bővült.

Harmadik nap

A harmadik nap programja a következő volt:
Reggel Szent Anna-tó, ott reggelizés (a szállástól indulva kb. 500 m-re egy kisboltban bevásároltunk reggelizni valót) kis nézelődés, pihenés, majd Haszmann Pál Múzeum Csernáton, eztán pedig 16.00-ra foglalt időpontra a Csíki Sörgyár látogatása, és vacsora a gyár területén.
Reggeli csendélet a megpihent motorokkal:

Ezen a napon nem indultunk korán, emlékeim szerint 8.00 - 8.30 környékén indultunk neki. Ezen a napon is gyönyörű időt fogtunk ki, jobbat kívánni sem lehetett. Tehát reggel útba ejtettünk egy kis boltot, ahol Lacival 2016-ban is vásárolgattunk, itt beköszöntem ismerősömékhez, megbeszéltük, hogy este átszaladnánk picit beszélgetni hozzájuk, majd tovább indultunk a tóhoz.

Egy kis motorozás után megérkeztünk a Mohos Tőzegláphoz, ahonnan tovább lehetett volna menni motorral a tóhoz.. Ámde nyár óta járművel nem lehet lemenni a tóhoz, időközönként jár le egy busz, vagy lesétálunk. A sétát választottuk, egy kis mozgás amúgy sem árt, a motorokat pedig letettük a parkolóban. Itt a parkolási díj felét kellett fizetnünk, most hirtelen nem emlékszem mennyi lehetett, olyan 10 lej környéke. Itt szépen lebattyogtunk a tóhoz, körbesétálgattuk, meg néztük az Anna kápolnát, leültünk enni és iszogatni, vettünk kürtöskalácsot.

Innen olyan 10.00 - 10.30 tájékán tovább indultunk A Haszmann Pál Múzeumhoz Kézdivásárhely irányába. Az út minősége a kereszteződéshez érve (ahol Bixad vagy Kézdivásárhely felé lehet lefordulni) eléggé megromlott, itt picit lassabban haladtunk tovább. És egy útlezárásba csöppentünk... De a munkások voltak olyan rendesek, hogy minket motorral elengedtek, így nem kellett kerülőt tennünk. Innen pedig szépen haladtunk tovább a múzeumhoz, kb. 50 km-re van a tótól, egy laza órás út.
No ide is megérkeztünk rendben, lepakoltuk a motorokat, majd bementünk a múzeumba, szépen körbenéztük.

A belépő becsületkasszás jellegű még mindig, 10 lej, az utolsó épületben lehet tenni a kasszába, és elvenni egy jegyet

Mikor a nézelődés vége fele tartottunk, jeleztem, hogy legkésőbb 14.00-kor induljunk, ugyanis 16.00-ra foglalt időpontunk volt a Csíki Sörgyárba vacsorával egybekötve. Csíkszentsimon, ahol a gyár fekszik , mindössze 20 km-re volt a szállásunktól, az Anna Panzió tulajaival pedig megbeszéltük, hogy üzemanyagköltség fejében autóval elvisznek a gyárba, majd 18.00-ra jönnek értünk és visszahoznak minket a panzióba. A múzeumból visszafele jövet én picit meglógtam a csapattól, majd mikor a panziónál vártam, sehol senki... Várok, várok, de még mindig senki, kb. 15 percig várhattam, mire megindultam visszafele. A faluból kiérve viszont már jöttek szembe, én pedig visszafordultam utánuk. Így kb. a panzióhoz érkeztünk délután 4-re, nem a sörgyárhoz.

Mint kiderült, a másik ETZ-vel voltak karburálási problémák, de baj nem volt belőle, csupán elővigyázatosságból álltak meg ellenőrizni. Ezután gyorsan lecuccoltunk, és átnyergeltünk az autókba, innen pedig irány a sörgyár! Az autóban ülve már telefonáltak, hogy merre vagyunk, mikor érkezünk. 20-30 percet késhettünk, gyorsan beugrottunk a gyár előtti fakunyhóba (ajándékbolt és pénztár), itt befizettük a költséget (65 lej), majd mondták, hogy merre menjünk és ki keressünk. Mi pedig mentünk, és utolértük a csapatot. Sok mindenről szerencsére nem maradtunk le, így bekapcsolódtunk a körbevezetésbe/programba.

Itt bemutatták nekünk az alapanyagokat, elmagyarázták, hogy melyik sört meddig érlelik, hogyan készítik, láttuk az erjesztő tartályokat, közben pedig jó büdös volt. Voltak állomások, ott pedig az adott sört lehetett kóstolni. Majd egy a gyáron belül kialakított bárhelységbe érkeztünk, ahol nagyjából fél órát időzhettünk. Itt szabadon csapolhattuk a sört, leültünk asztalhoz iszogatni, beszélgetni, kellemes közeg volt.

És akkor a képek:

A sörgyár után visszaérkeztünk a 2 autóval a panzióba, majd négyen felsétáltunk ismerősömékhez egy kis esti beszélgetésre, összeismerkedvén a csapat többi tagjával. Egészen estig, legalább 2 - 2,5 órásra nyúlt a beszélgetés, jól éreztük magunkat. Eztán pedig nyugovóra tértünk, és a következő napra pihentünk.