2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Battlefield 1 - Tényleg kell négynél több szál hozzá?

Kíváncsi voltam, vajon mennyit tud a játékélményhez hozzátenni egy magas órajelű i5 ellenében a +4 szállal rendelkező i7?

[ ÚJ TESZT ]

Mérések I.

Először kezdeném az 1080p-s eredményekkel:

Amint az látható, az eredmények eléggé szórnak, de azért megfigyelhető egyfajta tendencia. Az egyik, hogy az átlagos FPS-ek száma viszonylag szűk sávban mozog, a 60-as határ közelében. A másik pedig a 0,1%-os és az 1%-os minimumok drasztikus csökkenése a magok/szálak valamint az órajel függvényében, kivéve az i3-as 4,5 GHz / 3,6 GHz-es eredményeket, ott valami mérési hiba történt - de amikor újramértem, akkor is ez jött ki, és mivel a különbség nem eget rengető, és a végeredményt nem befolyásolja, nem foglalkoztam vele tovább.

Aki nem ismeri annak egy zárójeles rész: a 0,1%-os és az 1%-os minimum FPS azt jelenti, hogy az adott FPS-nél az FPS-ek 99,9 illetve 99 százaléka nagyobb, így ki lehet szűrni a pillanatnyi megakadásokból jövő torzító minimum FPS-eket, és képet kapunk az arányokról is.
(Javítás: Chevy felhasználó megjegyzése:
"Az említett két mennyiséget egészen pontosan 0,1-es és 1-es percentilisnek (vagy percentilis értéknek) hívják. Kérlek, ha lehet, ezt is írd bele ebbe a részbe, ugyanis sokat javíthat az érthetőségen annak, aki foglalkozik statisztikával.,,

Az 1%-os minimumok esetében az i5-ök elég jól állják a sarat, a 30 FPS-es határ mindenhol megvan, de érdekes, hogy 25% órajel különbség 50%-os minimum FPS növekedést jelentett, ami elég erős CPU-limitre utal.

A 0,1%-os minimumok esetén viszont az i7-eseken kívül minden elvérzik, és még az i7-es is gyorsul bő 20%-ot. Itt érhető tetten a legjobban a cpu-limit jelensége, ugyanis az átlagos fps-ből jövő eltérések 10-15%-on belül vannak, míg a minimumoknál az i7-es előnye egy i3-assal szemben minimum kétszeres, az i5-össel szemben pedig 30-40%-os is meglehet helyzettől függően.

A következő diagram az előzőnek a százalékosított változata:

A diagramról leolvasható, hogy referenciának a 4,5 GHz-re húzott i7-est vettem alapul, a többi ehhez van viszonyítva százalékosan.

Mint fentebb írtam, hiba az átlagos FPS-t alapul venni, hiszen látható, hogy leszámítva a 4,5 GHz-es i3-as érthetetlenül alacsony átlagos FPS-ét, körülbelül egy 30%-os sávon belül vannak az értékek, holott a processzorok között minimumokban 50-60%-os eltérések is lehetnek.

A következő két diagram mutatja be a HD-felbontásos eredményeket:

Itt is igaz az, hogy a százalékos diagramon a 4,5 GHz-es i7-eshez lett mérve minden. Szerencsére itt már minden mérés jól sikerült, a processzorok gyönyörűen skálázódnak lefelé.

Mindkettő i3-as teljesítménye gyenge, a 30 FPS-t is csak az elméletben gyengébbik ugrotta meg, azt is csak az 1%-os minimumnál. Az i5-ök eredményei sem sokkal jobbak, a magasabb órajelű i5 még az 1%-os minimumnál tartotta magát, de a 0,1%-osnál elvérzett. Az alacsonyabb órajelű pedig kevesebb mint a felét hozta teljesítményben.

A százalékos eredményekre tekintve látható, hogy az i7-es is szépen meghálálta az órajel növekedést, a minimum FPS-ek majdnem egyenlő arányban növekedtek az órajellel. Az i5-ösnél ismét hatalmas gyorsulás volt tapasztalható, de az azonos órajelű i7-esektől rendre 25-40%-kal elmaradnak. Az i3-asok pedig az i7-esek teljesítményének csupán 40%-ára képesek, tehát 2,5-szer több FPS-t kapunk egy i7-essel, mint egy i3-assal egy GTX 1060-as teljesítményszintű VGA kártya mellett.

Az utolsó diagram azt hivatott szemléltetni, hogy a felbontáscsökkenés hatására mennyit gyorsul a rendszer adott processzor mellett, ugyanis ha a CPU visszafogja a VGA-t, akkor hiába csökkentem a felbontást, a CPU-ra eső terhelés nem változik, így az FPS-szám sem fog, hiába kisebb a VGA limit:

Mint látható, az i7-eseken kívül szinte sehol sem volt jelentősebb teljesítményjavulás, de még az i7-esek sem tudták teljes mértékben kiaknázni a nagyobb GPU-erő adta lehetőségeket, hiszen a 4,5 GHz-es i7-es esetén is az átlagos FPS közel 65%-kal nőtt, köszönhetően a videókártyának, de ugyanakkor a 0,1%-os és az 1%-os minimumok 36 illetve 42%-kal növekedtek csak. Az alacsonyabb órajelű i7-esnél még elkeserítőbb a helyzet, ott már az átlag FPS is csak 30%-kal növekedett. A magasabb órajelű i5 tudott még számottevő növekedést produkálni, de jól láthatóan neki is vége van ekkora GPU mellett, a többi pedig szinte nem is növekedett (a csökkenés a mérési bizonytalanság miatt van).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Battlefield 1-re 4 magnál több?

    A mainstream kategóriába érkező 6-8 magos processzorok extra magszámára szükség van a játékokhoz?

  • Battlefield 3 szubjektíven

    Egy hete vettem birtokomba az év legjobban várt játékát, most itt az idő ítéletet mondani.

  • BATTLEFIELD 2142

    Egy kis áttekintés az elődökről A készítők által hálózati játéknak szánt - ám egyszemélyes...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.