2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Battlefield 1 - Tényleg kell négynél több szál hozzá?

Kíváncsi voltam, vajon mennyit tud a játékélményhez hozzátenni egy magas órajelű i5 ellenében a +4 szállal rendelkező i7?

[ ÚJ TESZT ]

Mérések II.

Most következzenek a Frametime diagramok, amelyekből a játék "simaságára" lehet következtetni. A processzorok három különböző színnel vannak jelölve, s felbontásonként valamint órajelenként is különböző diagramokon vannak. A színkódok:

- vörös - i7
- kék - i5
- lila - i3

Az első diagram a 4,5 GHz-es FullHD-s eredményeket mutatja:

A függőleges tengely adja meg a frametime-ot, szóval az egyes képkockák közt eltelt időt jelenítik meg milisecundumban (a másodperc ezredrésze). Ebből FPS-t úgy lehet számolni, hogy 1000-et elosztod a frametime-mal, és megkapod a másodpercenkénti képkocka számot, tehát az FPS-t.

A vízszintes tengely a mérés hossza milisecundumban, minden mérés láthatóan 300 s-ig ment (tehát 5 percig), ott a program felhagyott a méréssel.

A diagram magáért beszél, az i3-as diagramja nagyon ugrál, ez játék közben is érződik, és jól láthatóan sok benne az ún. "tüske". Ezek a tüskék egy-egy pillanatnyi akadást jelentenek a játékban, de ha a diagramon húznánk egy képzeletbeli vonalat a játszhatóság határát jelentő 33,3 ms-hoz (30 FPS-es határ), akkor láthatnánk, hogy az i3-as diagramjának egy jelentős része felette van, ami pedig akadást jelent.

Az i5-ösé már egy fokkal egyenletesebb, sokkal kevesebb tüske van, s a diagram elenyésző része van 33 ms felett.

Az i7-es pedig jött, látott és győzött, 2 darab tüskéje van csak, és a diagramja bőven 25 ms alatt marad.

A következő diagram a 4,5 GHz-es HD-s eredményeket mutatja:

Az i3-as diagramja, ha lehet, még rosszabb lett, a diagram közel fele 30 ms felett van, rengeteg tüske van benne, így a játékélmény nem túl rózsás. Az i5 ellenben sokkal egyenletesebb teljesítményt nyújt, kevés tüskéje van, valamint a 30 ms-os határt is alig-alig közelíti meg. Természetesen a legsimább játékélményt szintén az i7-es nyújtja, sehol sem megy szinte 20 ms fölé, és kicsi a szórása is.

A következő diagram a 3,6 GHz-es FullHD-s eredményeket mutatja:

Az i3-as és az i5-ös diagramja majdnem teljesen egybemosódott, rengeteg a tüske, a diagramjaik kisebb része van 30 ms felett, de érezhetően tudja befolyásolni a játékélményt. Az i7-es egy minőségi ugrást jelent, de itt is érezhető, hogy a sok szál nem minden, kell oda a magas órajel is.

A következő diagram a 3,6 GHz-es HD-s eredményeket mutatja be:

Körülbelül ugyanaz igaz erre a diagramra is mint az előzőre, annyi kitétele van csak, hogy itt már az i7-esnél is sok tüske van, és jóval kevésbé van egyben a diagramja, mint az előző esetekben. Az i3 és az i5 pedig nagyon ugrál, és jelentős részük 30 ms felett van.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Battlefield 1-re 4 magnál több?

    A mainstream kategóriába érkező 6-8 magos processzorok extra magszámára szükség van a játékokhoz?

  • Battlefield 3 szubjektíven

    Egy hete vettem birtokomba az év legjobban várt játékát, most itt az idő ítéletet mondani.

  • BATTLEFIELD 2142

    Egy kis áttekintés az elődökről A készítők által hálózati játéknak szánt - ám egyszemélyes...

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.