2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Asphalt 8: Airborne - elemzés

7 hónapja ingyenes az Asphalt: sokan a legjobb mobil autós játéknak titulálják, de tényleg olyan jó? Kiderül!

[ ÚJ TESZT ]

Multiplayer

Eleinte 2 körösek voltak a versenyek, de mivel ez hosszú volt, és a fizetős béna pilótáknak nem kedvezett (jobb kanyarvétellel hoztam az első helyeket, de csak a 2 kör miatt), először Tokyót és Monacót, majd az összes futamot 1 körre redukálták.
Multi régen:

Választottál egy autót és már mehetsz is. Igazából nem jártál jól agyontuningolt járművel, mert abszolút értékben rosszabb lett tőle. Fizetős, időre szóló tuning nem volt, de full nitrós csaló igen. Relatíve jól kezelik a csaló kérdést. Képet, nevet, időt raksz fel a Gameloft fórumba, megvizsgálják és repül a ban.
Ugyebár régen 9 pálya volt csak, ezért nem volt túl izgalmas, meg a játékosszám se volt megfelelő. Magyar idő szerint 15:00 és 21-22:00-közt éri meg legjobban kockulni, ekkor nem csak csalók, nolife-ok vannak, hanem átlagemberek is. Ekkor nyertem úgy, hogy semmi extrát nem csináltam, csak vezettem a GTA Spanót. Oldschool volt, visszasírom. Viszont ekkor volt a legtöbb csaló is. De mivel nem volt ilyen a ranglista, ezért nem érdekelt, ha nem voltam első.

Aztán jött a Kína DLC. IOS-en, droidon láttam már pár dolgot, ide is megérkezett. Először is a napi első versenyen a százalékbónusz. Pár nap után gyakorlatilag duplapénz. Ezért nem vittem ki azonnal a jobb nyereményű singleplayer pályákat, mert így akár 20k-t is kaphattam rajtuk.

Lettek boosterek. Most erről itt egy lényegi összefoglaló, hogy értsétek a sorokat.
Nitró starter: teli tartállyal indulsz.
Dupla nitró: nem oly régi, két tartályod van.
Tuning kit: megtuningolja az autót valahány ponttal, ami függ az autótól a kategórián belüli pozíciótól, és a végleges vett tuning mennyiségétől. Látható az autós galériában. Tehát egy gyenge, maxra tuningolt autón dob a legtöbbet.

Bekerültek a kupaversenyek is. Minden nap van, valamint szokott lenni hétvégi és hétköznapi. Ezeket a userek jól megnyomják általában, nehéz a nyereményt megszerezni.
Maga a kupán való részvétel befektetést igényel. Nitró starter és tuning kit nélkül eláshatod magadat. Ez nekem 55k credit alkalmanként, de közlök képeket más árral is. Szerintem a csillagszámtól függ, de semmiképp se drágább, mint nálam.

Mik is voltak a kezdeti nyeremények? Többnyire komoly pénzdíjak, valamint ingyen boosterek, akkor még csak a kétféle. Az első 250 kap többnyire, komolyabb cucc első 100, 25, 10 helyezésre vonatkozik. Ide bekerülni igen sok gyakorlást igényel. Csalók vannak, olyan is, aki több fiókkal regel és elhalássza a nyereményt. De amíg nem elég feltűnő, nincs ban. Aztán nagy ritkán van az első 500-nak és 1250-nek is dobva alamizsna.

Ilyen egy feltűnő csaló. Vagy ilyen.

Komolyabb nyeremény, amire a multiregesek is hajtanak, a limitált számú autó. Ezek általában nagyon jók, nagy előnyhöz juttatnak. Volt olyan is hogy egy idő után meg lehetett venni őket, persze jó drága pénzért, de olyan is, hogy limitált maradt.

Próbálkozni egy kupán annyit tudtál, amennyit akartál. Régen...

De aztán jött a csodafrissítés, ami végképp kiverte a biztit. Double nitró, meg fuel system. Meg anyád...
Először is, akinek ki volt gyűjtve az autópakk, márka alapján, kapott sok ingyen cuccot. Ugrottam is ráfele. Több, mint tíz dupla nitróm lett. Bennem az fel se merült, hogy ez valódi pénzbe kerül. 550 Ft darabonként...

No, akkor itt vannak a boosterárak:

Kezdőknek olcsó, bár nekik ennyi pénzük sincs, és nem tudnak vele mit kezdeni.

Kis játék után már drágul, mint a fene.

Nekem meg már... a tuning kit 40 ezer amúgy.

Droidon ez van, időket is nézzétek, elég kevés...

Ez meg szifon, de az idő az érdekes. Régen itt is órákra szólt a booster, és levették a droid szintjére. Amit előtte megszereztél, természetesen az maradt 2 órás.

Reklámszövege szerint a dupla nitró arra jó, hogy multiban a vén rókákat megszorongassák az újoncok. Szerintem megszilárdította a pay-to-win üzleti modellt és egy köcsög bunkóság. Innentől a vezetési stílusomon is változtatni kellett, valamint végig kell játszani azt a 4 órát, amire szól...
A nitró starter 2 órára, a tuning kit 8 órára szól. Ami röhej, hogy droidon ez csak percekig tart. Remeeeek...

BRÉKING 2014. 09. 08. a nitro starter 7500 creditre és 10 percre módosult. Ez az egész egyre rosszabb.

Ennek megfelelően kupanyereménnyé vált ez a dupla nitró is, de nem túl sokszor. Egyszer volt egy hétig, azóta meg nem éri meg kupázni, mert nem jön vissza a befektetés.
Aztán kaptunk 5 új autót. Abból 1 volt játékpénzes, többi az prémium. 2 db 7250 Ft, másik kettő 23500 Ft. Na, itt kissé berágtam. És még csak nem is ultra jók. Persze kupákon voltak, de annyira kevés, hogy halandónak esélye se volt. Úgyhogy ezt egy nagy szopásnak élem meg. Semmi megbecsülése nincs a profiknak. Fizess, fizess, fizess. Ez a lényeg.

És akkor még a fuel systemről nem is beszéltem. Az még egy nagyon kedves húzás volt. Ugye, mint mondottam volt, kupán akármennyit próbálkozhattál. Most? Minél nagyobb a nyeremény, annál több egységbe kerül egy kör. 1-2-3-5, eddig ezek voltak. Összesen 10 egységed van, és 10 percenként töltődik újra egy. Restart gombra ugyanúgy leveszi. Sőt, nekem olyan is volt, hogy állt a szerver, az időm nem vette be, de a fuelt levette. Mondjuk még mindig jobb, mint azoknál, ahol az IAP-nak csak a fizetés része ment és nem kapott semmit...

Minő meglepő, hogy a teljes üzemanyagszintet vissza tudod tölteni 200 Ft segítségével...

A marketingszöveg itt is azt mondta, hogy ezentúl csak a legjobbak fognak nyerni. Gyakorolni, azt tényleg nem lehet többé, az igaz. Vagyis lehet, ha fizetsz.

Ezek után komolyan elgondolkoztam, kell-e még nekem ez. De még korántsincs vége.
Nyerni autót kétszer sikerült. A Mercedes CLK-t, valamint a Ferrari FF-et. Ezek úgy néznek ki, hogy a nyerendő tuningolatlan autóval kell a legjobbnak lenni a pályán. Régen, a fuel system előtt, volt, hogy bérelni kellett játékpénzért az autót. Most azt mondom, inkább az. Több lehetőségem lett volna.
Mikor megláttam a Merci kiírást, gondoltam, most vagy soha. Nekem a legjobb volt. Első 50 kap, tehát nem reménytelen. Ráadásul Monaco, a kedvencem. 4 napot edzettem, és összejött a csodaidő. Büszke vagyok rá.

Ferrari FF annyira nem volt izgi, nem küzdöttem érte. Meg is lett az eredménye. 1 hellyel lemaradtam 2 dupla nitróról. De azt az autót utálom vezetni, megszokhatatlan, rossz a kanyarvétele. Meg az első 500 kapott. Ja, és 5 egység volt egy menet...
Ezen kívül a kupás autók, és a Ford GT tuningja 3x annyi volt, mint a többinek. 1-2 millió.

Idedobok pár kupás képet, eredményemet, meg, hogy milyenek is vannak:

Napi kupa, nem túl nagy nyeremény:

Hétvégi kétnapos:

A kupa, ahol kupákat kell gyűjteni...

Autónyerős 5 napos:

Multiplayer és kupa ötvözése:

A hírhedt Elite klán:

Néha elmérik az időt, és meg se lehet futni:

Ez meg eltölt büszkeséggel:

Ugyanazok még Elite nélkül

Egy 5 napos autódíjas versenyt sokkal komolyabban vesznek ám!

Jöjjön a mai multi helyzet, lapozz.

Vagy még ne, mert update van. Csináltak egy Hennessey Venom GT vs Chrysler ME412 kupát. Nem engedték be csak a Chryslert. Ennek következtében megtudtuk mégis hányan vették meg a 23 ezer Ft-os csomagot (ez az autó nem volt kupanyeremény sose). A jutalom csak credit volt, 1-3-ig sok, 250-ig 50 ezer. Nem volt motiváló tényező...

ááá nem gyanús a multireg kicsit sem...

Ezek meg meg se próbálták, csak körbeértek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Egy adag nosztalgia: Gothic

    Üdvözöl az új otthonod, egy borús világ kegyetlen szelete. És, hogy te ki vagy? Az itt senkit se érdekel!

  • Clash of Clans leírás magyarul

    A Clash of Clans játékkal kapcsolatos kezdeti kérdésekre adható válaszok, azoknak, akik nem tudnak annyira angolul.

  • Társasjátékok tableten

    Mire jók a társasok mobil eszközön? Melyik társast érdemes kipróbálni? Milyen a játékélmény egy ilyen kis kijelzőn?

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.