2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

A V12-es duruzsolása – Lamborghini Sián FPK 37

Nem csak az egyik legnagyobb Technic autót kaphatjuk meg, hanem ékes díszévé is válik a lakásunknak.

[ ÚJ TESZT ]

Összegzés

Először is el kell hogy mondjam, hogy túl vagyok életem legnagyobb és talán az egyik legkomplexebb készletén, és az eredmény lenyűgöző. Finom részletek jelennek meg az autón, látszik, hogy gondos kezekben készült. Nekem tetszik ez a limezöld szín, tetszenek az aranyra festett felnik is. Az autó hátsó része rendkívül kidolgozott, de a belső térre vagy az elejére sem találok panaszt. Gyönyörű modell, ami egyértelműen kiállításra lett kitalálva, és annak első osztályú. Nem mellesleg hatalmas: 60 cm hosszú, 13 cm magas, 25 cm széles. Összerakva majdnem 3 kilót nyom, és 44 számozott zacskó van. És a matrica utálóknak jó hír: mindegyik elem printelve van.

De érdemes szót ejteni a játékfunkciókról is. Egy 8 fokozatú szekvenciális sebváltó található benne, aminek a működését (a váltókarral lehet váltani) megpillanthatjuk az autó alján lévő sebváltónak hagyott ablakon keresztül. A középkonzolon lévő kar segítségével előre-hátra mozgatva kapcsolhatunk két-, illetve összkerék meghajtásra (ezzel hozzuk mozgásba a dugattyúkat is, azonban ha középen áll, akkor nincs funkciója, tehát a dugattyúk se mozognak). Az ajtók a Lamborghinihez mérten felfelé nyílnak, és meg is állnak abban a pozícióba (vagy kézzel nyomod fel, vagy az ülés mögött lenyomva a mechanikát). Az autó természetesen rugózik. A hátsó szárny tetszőlegesen emelgethető, vagy a belső térből vagy a hátsó résznél kell alányúlni és felnyomni. Levehető a motorháztető, ami elrejti előlünk a V12-est. A csomagtartó felnyitható és ki-betehető a kis táska, amit a Lamborghinihez kapunk. Van egy aktív kormányunk is, bár a súlya miatt álló helyzetben nehézkes a kormányzása.

Egy-két tipp a szereléshez: lehetőleg ne öntsd egybe az összes zacskót, ha csak nem hardcore építő vagy (vagy mazochista). A zacskókat lehetőleg elkülönítve borítsd magad elé, mert előfordulnak olyan egyforma elemek, amik mindkét zacskóban vannak, azonban az egyik változat printelt lehet, azt pedig beépíteni nem túl szerencsés. Legyen nálad egy kis támaszték pl. egy telefontok, ugyanis az összeépítés során lesz egy nagyobb fogaskerék, ami túllóg a kocsi alján, így ha tologatni fogod, nagy valószínűséggel azon fogod. Gondolom, azt pedig mondanom sem kell, hogy lehetőleg minél nagyobb helyen szereld össze, mert a folyamat során egyre több alkatrésszel fogod etetni, amitől egyre nagyobbá válik, és egy kisebb helyen kényelmetlenebb lehet.

De azért ne feledkezzünk meg a negatívokról sem, mert sajnos akad. Kezdjük az instrukcióval. Nem mindig túl egyértelmű mit akar, persze, rájön az ember, de mondjuk több óra építés után előfordulhat, hogy frusztrációt vált ki. Arról nem is beszélve, hogy a 4. és az 5. előkép ugyanaz.

A hiányzó vagy sérült elemeket már említettem korábban. Egyes alkatrészek színe kicsit árnyaltabb. Olyan, mintha a limezöld szín keveredett volna némi sárgával vagy barnával, de nem vészes. Azt nem tudom, hogy magamtól észrevettem volna-e, mert ezt még a LEGO oldalán olvastam az értékelések közt, de később volt olyan, ahol feltűnt, mert azt hiszem, egy másik elemnél is láttam a jelenséget. Mint írtam, nem vészes, messzebbről nézve valószínűleg fel se fog tűnni. Ha a motorháztetőt a középen végigfutó elemmel szeretné felemelni az ember, akkor nem biztos sikerrel jár, mert kicsúszhat a helyéről, így olyan helyen is landolhat, ahol nem kéne. Ezért fokozott óvatossággal járjatok el. Két kézzel a két szélén, vagy ha mindenképp ott szeretnétek felemelni, akkor pillanatragasztó, és a probléma orvosolva lesz. Megesett, hogy bizonyos komponensek nehezebben ugrottak össze (ugyanakkor ez lehet hozzájárul a stabil szerkezetéhez). Ha erősebben fordítod el a kormányt, előfordulhat, hogy a gumi hozzáér a vázhoz. Ha nem a kormánnyal fordítod el a kereket, hanem az ujjaddal, úgy gyakrabban jelentkezhet ez.

A gyermeteg hibái ellenére azt kell mondjam, hogy élveztem az építését, tartogatott kihívást, és közel három napig raktam (no persze nem 72 óráig). Őszintén mondom, hogy minden Technic rajongónak tudom ajánlani, ha nem is ezt, egy másik 1:8-as készletet, mert szerintem más élményt nyújt, mint egy átlagosabb szett. Az ismétlődő részek se voltak gyakoriak. A vásárlók pedig kapnak néhány extra online tartalmat.

Építési/játék élmény: 9,5
Nehézségi szint: 8,5
Kidolgozottság/látvány: 10
Ár-érték arány: 8,5
Építési idő: több mint 10 óra (kinek mennyi persze)

A végső pontszámom: 9,5

Ha hibát, félrefordítást vagy hibás megnevezést észleltek a cikkben, kérlek jelezzétek, és a lehetőségeimhez mérten javítani fogom őket minél előbb. A képek egy Huawei P10 Lite telefonnal készültek.

Források:
Az instrukciós könyv
LEGO.com
Lamborghini
Wikipédia 1
Wikipédia 2
Wikipedia 1
Wikipedia 2

A cikket eredetileg 2020.12.31-n töltöttem fel.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.