2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Sport rovat

A Formula-1 kezdete

Már jóval a Formula-1-es világbajnokság előtt létre jött az autóversenyzés világa: íme az első nagydíjak, autók és versenyzők.

[ ÚJ TESZT ]

Világbajnokság, első szezon: csapatok

Az autóversenyzés második aranykora a második világháború kitörésével ért véget. 1946-ban megalakult a nemzetközi automobil szövetség, vagyis az FIA. A szövetség új keretbe foglalta az autóversenyzést, és az új szabálynak, vagyis formulának az 1-es számot adták. Eleinte csupán egymástól független Grand Prix-k kerültek megrendezésre, majd 1950-ben elindult a világ legnagyobb, legismertebb szériája, a Formula–1. Az első évadában 14 csapat vett részt (négy gyári és tíz független). A váz, a motor és az autók rajtszáma is versenyről versenyre változott.

Verseny közben is szabadon lehetett autót cserélni, és szabadon lehetett igazolni is. A futamok első öt célba érő versenyzője kapott bajnoki pontokat (8, 6, 4, 3, 2), valamint egy pontot adtak a leggyorsabb körért. A pontok közül csak a négy legjobb számított a bajnokság végeredményébe. A megosztott autókért kapott pontokat megosztották az érintett vezetők között. Az első bajnoki versenyt megelőzően áprilisban még rendeztek négy futamot, amelyek nem számítottak bele a bajnokság végeredményébe. Ezek közül Pauban és San Remóban Juan Manuel Fangio, Richmondban Reg Parnell, Párizsban pedig Georges Grignard nyert.

Csapatok:

Alfa Romeo

Az Alfa dominált a kompresszoros 158-assal, ami egy háború előtti fejlesztés volt. Az autó megnyerte mind a hat Európai nagydíjat. Az alfás versenyzők uralták az egész szezont, Nino Farinával, aki nem sokkal előzte meg csapattársát, Juan Manuel Fangio-t. A harmadik versenyzőjük Luigi Fagioli volt, aki összetettben a harmadik helyet szerezte meg. Reg Parnell is szerzett egy dobogós helyezést, beugró versenyzőként.

Alfa Romeo 158.

Talbot-Lago

A francia csapat versenyzői Louis Rosier és Raymond Sommer voltak. Rosier negyedikként végzett a bajnokságban.

Talbot-Lago T26

Ferrari

Az olaszok különböző motorokkal kísérleteztek. A szezont a Ferrari 125-össel kezdték, majd az év végén erősítve zártak a Ferrari 375-tel, az utolsó futamon, Monzában, harcban voltak a győzelemért az Alfa Rómeókkal szemben. A Ferrari versenyzői Alberto Ascari és Luigi Villoresi voltak. Ascari ötödikként végzett az év végén.

Ferrari 375.

Maserati

A Maserati egy régebbi típusú autóval nevezett a világbajnokságra. Versenyzői David Murray és David Hampshire voltak.

Maserati 4CLT

Simca-Gordini

A kis francia csapat pontot szerzett Robert Manzon-nal, aki tizenhatodik helyen zárt a bajnokságban.

Simca-Gordini Type 15.

ERA & Alta

Az Angol ERA És Alta privát kézben lévő csapat volt. Pilótájuk Leslie Johnson volt, nem szerzett pontot.

ERA E-type

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.