November 15-el újraindult (immáron harmadszorra) a Valve Steam Survey. Azoknak akik nem ismernék: Ez a felmérés a Steam-et használók között fut és a program által automatikusan begyűjtött rendszer adatokat lehet félkérésre továbbítani a Valve-nak, akik aztán az összesítést nyilvánosságra is hozzák egy weboldal formájában. Az adatok csak akkor továbbítódnak ha a Steam Client felkér minket erre, ezért is tart több hétig/hónapig az összes potenciális visszajelzés összegzése. Az eredmények a weboldalon [link] folyamatosan újulnak a legfrissebb adatokkal. Lassuk akkor milyen gépeken is játszunk 2006 végén a mai napig begyűjtött több mint 620 ezer felhasználó adatai alapján.
CPU
A piac gyakorlatilag fele-fele arányban van felosztva a két nagy rivális között elenyésző előnnyel (0.33%) az AMD javára.
A legtöbb AMD-s 2.0 és 2.2Ghz-es vagy ennél lassabb (de meg mindig 1.5Ghz feletti) processzort használ. Aránylag kevesen (kb. 6%) rendelkeznek 2.3Ghz-nel gyorsabb CPU-val.
Az Intel-nél a 2.8Ghz az átlag, de sokkal arányosabb a szórás az ettől plusz-mínusz 500Mhz oldalon mint az AMD-nél és a játékosok több mint egyharmada használ 2.3 és 3.3Ghz közötti CPU-t.
A kétmagos processzorok aránya per pillanat 11.4%-on áll. Az arány 9% korül volt 200 ezer felhasználó adatai lékérdezése után így ez meg nagy valószínűséggel változhat a jövőben felfelé.
Részletesebb felosztás nincs gyártónként, de pár érdekesség még kiolvasható az 'Other Settings' részből. Itt láthatjuk hogy az SSE2-t támogató CPU-k aránya majdnem 80%. Ha azt vesszük hogy az AMD-nél ezt csak az első Athlon64/Opteron vagy későbbi processzorok támogatják, az Intel-nél pedig a Pentium4 és későbbiek, akkor kiszámolhatjuk hogy az Athlon64 család valamelyik tagját per pillanat a játékosok kb. egynegyede vagy ennél picivel több használja. Másik adat ami ugyanezen számokból kiderül az az, hogy még mindig elég nagy az AthlonXP-t használok száma, amely megközelítheti a 20%-ot is. Ennél kicsivel több az 'igazi' Pentium4-et használók száma amire a Hyperthreading majd 23%-os részesedése utal. Ez az összes Intel CPU fele. A maradékot a Celeron (a többség) és a Pentium M vagy Core (2) család tagjai teszik ki.
Rendszermemória
A felhasználók majdnem fele 1GB RAM-al rendelkezik (48%), utánuk következnek a még mindig 512MB RAM-al ''küszködők'', akik most az összes felhasználó nem egész egy harmadát teszik ki (28,5%). A 2GB RAM-al rendelkezők száma jelenleg majdnem 14%.
Grafika
Itt egyértelműen az Nvidia vezet a piac 54.4%-ával. Ez majdnem (na jó, kicsit túlzás) másfélszer annyi mint az ATI 38.78%-ok részesedése.
Az összes kártya 40%-a már támogatja a Pixel Shader 3.0-at és ezek majdnem mindegyike valamelyik Nvidia chipre épül, legnagyobbrészt a Geforce6-os és 7-es széria képviselője. Az ATI-nak itt csak kb. 14.5%-os a részesedése.
A csak Pixel Shader 2.0-at támogató kártyák aránya szinten majdnem 40%, de ebből le kell számolnunk kb. 11.5%-ot amit a régi GeForceFX széria tagjai képeznek. Ezek nem tudjak normális sebességél támogatni a PS2.0 effektusokat. A Vista Aero Glass Interface-hez viszont valószínűleg ez is elég (az eddigi megjelent cikkek alapján).
A semmilyen (még DX8.x szintű sem) pixel shader támogatásra nem képes kártyáknak mar csak 8.5% a részesedésük.
A listát egyébként a GeForce 6600 vezeti 9.5%-al amit a Radeon 9600 követ a maga 6%-aval. A harmadik és negyedik helyen két nagyon különböző kártya helyezkedik el nagyon hasonló részesedési aránnyal – GeForceFX 5200 és GeForce 6800 – mindkettő kb. 5.5%-al.
A kártyák legtöbbje (42%) 256MB memóriával rendelkezik a másik nagy csapatot (35%) a 128MB-os kártyák alkotják. Érdekes hogy a 64MB-s kártyák aránya (9.4%) nagyobb mint az 512MB-s kártyáké (7.3%), de nem meglepő a GeForce4 MX és a Radeon 9200 6.-ik és 7.-ik helyezése alapján.
1.Az AGP vs. PCIe csatában a számok szerint az APG vezet de figyelembe kell venni azt hogy a számok nem adjak ki a 100%-ot összesítés után és hogy csak az NV kártya tulajdonosok lettek itt lekérdezve. Ettől függetlenül nagyon is meglátszik hogy az AGP meg egyáltalán nem halott.
Kijelzők
A piacot még mindig óriási előnnyel a klasszikus 4:3-as és 5:4-es kijelzők uralják több mint 91%-al. A CRT és LCD arány már sokkal szorosabb, a legnagyobb részesedéssel bíró 17'' és 19''-es monitoroknál kb. fele-fele.
A wide kijelzők alig haladják meg a 8%-ot.
Audio
Itt az onboard audio vezet természetesen. Ezek közül is a Realtek megoldások toronymagasan, több mint 37.5%-al. Utána következik az Analog Devices a SoundMAX megoldásaival és 10.8%-al. Ezeket követi a C-Media 9.1%-al.
A hangkártya gyártók közül csak a Creative jutott a latható listába (1% feletti eredmény) a maga 14.5%-ával.
Az átlaggép
AMD 2.2Ghz / Intel 2.8Ghz egymagos processzor
1GB rendszermemoria
Nvidia GeForce6-os szeria grafikus kartya 256MB memoriaval
17''/19'' 4:3(5:4) aranyu CRT vagy TFT monitor
Realtek onboard audio
AMD 2.2Ghz / Intel 2.8Ghz egymagos processzor
1GB rendszermemória
Nvidia GeForce6-os széria grafikus kártya 256MB memóriával
17''/19'' 4:3(5:4) arányú CRT vagy TFT monitor
Realtek onboard audio
Ez az információ kinyithatja pár ember szemét aki a kis hardver rajongó közösség enyhen eltorzult realitásában el. A közeljövőben (2007 első fele) megjelenő játékok meg mindig játszhatóak lesznek gyengébb gépeken is. Nem kell a négymagos CPU, az SLI grafikus kártya vagy 4GB RAM mint ahogy az talán itt a PH!-s fórum topicjaibol érződne. A játékkészítők nem engedhetik meg maguknak hogy egy játék pl. csak kétmagos CPU-n menjen jól ha azok piaci részesedése alig haladja meg a 10%-ot. Ok inkább a maradék 90%-ot célozzák majd meg. Grafikus kártyáknál ugyanúgy. Szép a legújabb hardver, de egy 2007 első felében megjelenő játéknak normális kinézetet és szebesseget kell produkálnia egy GF7600GS vagy GT kategóriájú kártyán is 1024 vagy 1280-as felbontásban. Persze ezek nem a max beállításokat jelentik, de nem kell majd gagyi szintre lebutítani a játszhatóság kedvéért.
Par 2004-es őszi adat összehasonlításként:
[link]
Hirdetés
Min játszunk mi?
Creative EAX hardver és szoftver támogatás
Bevezeto
Nagyon gyakran felmerul a PH! forum Multimedia reszlegeben a kerdes hogy egy bizonyos Creative kartya jo e jatekra vagy nem, esetlegy hogy ket kartya kozul melyik a jobb. Annak ellenere hogy kismillioszor meg lett valaszolva a kerdes (gyakran az adott topicban) meg mindig vannak akik valamilyen oknal fogva kifejtik hibas feltetelezeseken alapulo velemenyuket es helytelenul adjak meg egy-egy kartya parametereit vagy tudasat. Igy tortenik az, hogy olyat ajanlanak amit esetleg nem kene mert van jobb valasztasi lehetoseg is...
Megprobalom roviden es egyszeruen leirni a kartyak csoportositasat es ezek lehetosegeit.
Az EAX-rol
Minden Creative kartya tamogatja az EAX valamilyen formajat, minimum az osregi EAX2.0-at ami az eredeti Live! szeria altal kerult bevezetesre. Az Audigy kartyak hoztak az EAX3.0-at, az Audigy2 kartyak az EAX4.0-at, a 2005 nyar vegen bemutatott X-Fi kartyak pedig a legutolso EAX5.0 nevre hallgato verziot.
Az otos legmagasabb verzioszam ellenere harom kulon csoportra oszthatok az EAX effektek:
1. EAX1.0 es EAX2.0
A Creative termekeken kivul sok mas gyarto is tamogatja tobb (Analog Devices, C-Media) vagy kevesebb (Realtek) sikerrel. A Creative kartyak kozul az osszes Live! megjelolesu kartya tamogatja ezek hardveres gyorsitasat. Az elso CTxxxx modellszamuaktol kezdve a masodik generacios SBxxxx-eken keresztul az utolso kiadasokig.
2. EAX3.0 es EAX4.0
Ezeket mar csak a Creative termekek tamogatjak, azok kozul is hardveresen csak a Emu10k2 chipre epulo Audigy csaladok termekei. Kartya nevetol (Audigy2, Audigy2ZS, Audigy4Pro stb.) vagy kiviteletol (dobozos, bulk, OEM) fuggetlenul az EAX kepessegek ugyanazok mindegyik kartyanal.
3. EAX5.0
Egyelore csak a legutoljara bemutatott X-Fi kartyak tamogatjak, azok kozul is csak a 20K1 chipre epulo valtozatok, ugyanis par hete ebben a csaladban is bemutatasra kerult egy (lejebb bovebben kifejtett) kevesebb funkciot tamogato modell Xtreme Audio neven. A neve is sugallja hogy jatekokra kevesbe ajanlott mint a tobbi verzio.
Kivetelek:
Letezik egy evek ota ertekesitett kartya csalad amely kulonbozo neveken felbukkanva mindig megtalalhato a kinalatban de a nevtol eltekintve nem sok koze van az ''igazi'' Audigy vagy X-Fi kartyakhoz. Ez pedig a kovetkezo sorozat:
Audigy LS, Live! 24bit, Audigy Value, Audigy SE
Ezek a kartyak maximum EAX3.0-at tamogatnak azt is szoftveresen(!), tehat a processzor vegzi az effektek szamolasat. Konnyen felismerhetoek, ugyanis az elso Audigy LS kartyan kivul mind felmagas NYAK-ra epul es a kompnensek felosztasa is nagyon hasonlo vagy teljesen megegyezik az egyes kivitelek kozott. A kulonbseg koztuk a szoftveres tamogatottsagban (hozzaadott programok) talalhato.
Vigyazat! Az emlitett kasztralt kartyak koze nem keverendo az Audigy ES, amely egy teljeserteku elso generacios Audigy specialis OEM valtozata es az Audigy 2 Value, amely szinten egy teljeserteku, de koltseghatekonyabb NYAK-ra es IC megoldasokra epulo Audigy 2 verzio.
Tehat ha valaki kimondottan jatekra keres kartyat akkor a szoftveres EAX verziokat nem celszeru ajanlani, jobb egy regebbi sorozat ''teljeserteku'' tagja. Az alaplapra epitett onboard kartya kivaltasara viszont ezek is elegendoek. Tehat limitalt penzugyi lehetosegek mellett Audigy2-tol Audigy4-ig bermelyik kartya, vegso esetben egy elsogeneracios Audigy vagy Audigy ES ajanlatos. Kicsivel tobbe kerulnek az X-Fi sorozat belepo tagjai - Xtreme Gamer es Xtreme Music. A ket kartya megegyezik EAX es CMSS tamogatasban, a Gamer viszont egy felmagas NYAK-ra epulo valtozat a Platinum elolapi panel csatlakoztatasa hasznalt PIN-ek nelkul.
U.I.
A cikkben nem esik szo sem az EAX verziok kozti sem az egyes kartyak kozti (szinten gyakori kerdes) kulonbsegekrol. Ezekrol majd kesobb.
Hirdetés
Percről percre
ma Ha csak fülhallgatóként használjuk, iPhone mellé jobban passzol, de amint pulzust is mérnénk az új Beats fülessel, jobban járunk a zöld robotos rendszerrel.
it A brit jelentés szerint az Apple és a Google visszafogják a mobilos böngészők piacát, különösen a Safari aggasztja a trösztellenes hatóságokat.
ph Mintha két processzort kapnánk egy csomagban: az AMD 3D V-cache gyorsítótárat pakolt a 9950X egyik CCD-jére.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Gyorsabban viszi ki a gyártást Kínából az ASUS
ph A vállalat a Trump-adminisztráció várható vámjaira reagál így, de ennek ára lesz.
Az ASUS gyártja majd az új Xbox kézikonzolt?
ph Ráadásul nem Keenan, hanem Kennan kódnéven fut a projekt.
Kamerájánál 9,5 milliméter vastag lehet az iPhone 17 Air
ma A készülékház 5,5 milliméterét rendesen megdobhatja a kameradudor.
Ma este várható a Rainbow Six Siege X bemutatkozása
gp Ahogy a készítők korábban jelezték egy stream adás keretén belül ismerhetjük meg az újdonságokat.
Kapcsolja ki, kapcsolja be!
ma Ha kinyírta a Pixel 9-ben a márciusi frissítés az ujjlenyomat-leolvasót, egyszerű a megoldás: ki kell kapcsolni a telefont.
Variálhat az apertúrával az S26 Ultra
ma Visszatérhet a korábban használt megoldás.
Megmutatta a Panther Lake-et az Embedded World 2025-ön az Intel
ph Egyelőre csak a fizikai termék volt kiállítva, de az kétségtelenül jól nézett ki.
- Nagyon zavarja a brit hatóságot az Apple Safari böngészője
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OLED monitor topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...