2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Kotyogó

Írta: | Kulcsszavak: robogó teszt

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Három havi éhezés, önmegtartóztatás, munka és a borzalmasan lassan múló idő meghozta eredményét, avagy robogóját. (Régóta gyűjtök a motorra, első élményeimet szeretném megosztani veletek.) Ház előtt parkolok az újdonsült szörnyeteggel. Azért hívom így mert valóban egy Monster a cucc. Egyrészről iszonyatosan "egyedi" a front dizájn, másrészről amikor elkezdi szívni a benzint a 4T 51cc motorka, amely léghűtéses és ezt a technológiára jellemző módon egy a főtengelyre szerelt ventilátor oldja meg, amely jellemzően olyan hangot ad ki 4500-as fordulatszámnál mint egy utánégetős szuperszónikus repülőgép - vagy legalábbis rajta ülve az ember így érzékeli -, akkor egy kicsiny fura szörny képében jelenik meg előttem.

A moci tudja mindazt ami a modern kotyogáshoz kell. Minden jót és minden rosszat is. Kedvező fogyasztás, kellemes rotyogás amely menet közben már kotyogásra emlékeztet. Jó barátom jóvoltából néhányszor Simsonozhattam, amiről ugye tudjuk, hogy a kotyogó faktor csúcsa. Hangos, rossz, úgy érzed hogy száguldasz, - mert tulajdonképpen annyira nem stabil a cucc - közben 40-el rotyogsz a városban és minden érzékszáladdal arra figyelsz, hogy nehogy elrontsd a kuplungolást, mert nem biztos hogy legközelebb is beindul. Szerencsére ilyen jellegű gond nincs egy robogóval manapság, ezért lehetne mondani rá hogy unalmas, de ezt semmiképpen nem mondanám. Nagyon megbízható, kis fogyasztású jármű, amely tutira elvisz a környékre és haza is hoz. Itt kötnék át a vezetési élményre. Nem jellemző hogy van. Egy kerékpáron több vezetési élmény van, főleg ahogyan én csinálom a járdán, csúcsforgalomban a gyalogosok között, de az tuti biztos, hogy a Simson enduro baromira jó feel-t biztosított. Ez hosszú távon unalmassá válik, kivéve ha elég bátrak vagyunk az autók között szlalomozni, de nem ez a jellemző. Menet közben az első kereken hidraulikus tárcsafék a hátsón dobfék gondoskodik a megállásról. Azt kell mondjam elegendő, de nem egy versenyfék. A motor velem együtt ~130kiló lehet és ezt kell 60km/h-ról lassítani 0-ra. Volt szerencsém lelépő gyalogos miatt satuzni, meg tudtam állni.

Az első közös utunkra este kilenc óra körül került sor. Kicsit aggódtam, hogy mi lesz. Bizonyára mindenki tudhatja, hogy attól féltem a legjobban, hogy esetleg nem fogok látni semmit, ugyanis jellemzően borzasztó dísz fényszóróval látják el a segéd motorokat, de egészen pozitívnak mondható a tapasztalat. Jogosan merülhet fel az is, hogy de hát a városok kivilágítottak...igen tudom, de kipróbáltam egy kivilágítatlan útszakaszon és a "tompított" és a "refi' is az elégséges kategóriába sorolható. Jellemzően mindenre elegendő volt. Egy aprócska negatív tapasztalat a tankolásnál ért engem, ugyanis lehetetlen benzinkúton normálisan megtankolni ezt a kis szörnyet. A kábé 5 literes tanknak nincs rendes tankoló nyílása ahol a pisztoly beférhetne. Éppen hozzáérve kell folyatni a benzint, és így tovább tart bele 3 liter nyomni, mint faternek az autóba 60 litert. Ám ez megszokható és elviselhető. A futómű nem ráz annyira, a kátyúkkal meg-meg birkózik, biztosítva ezzel a lassú rotyogást.

Szerintem rendben lesz, de majd később kiderül hogy jó vétel volt-e.

-->

Hozzászólások

(#1) aero.


aero.
veterán
LOGOUT blog

Motoron megvesznék kuplung nélkül, max. nagyvárosba vennék robogót, ott biztos megkímélne. :)

(#2) fesii


fesii
aktív tag

Grat a robogódhoz. Jó dolog :) Nyáron ha közbe van lehetőségem akkkor se ülök be kocsiba...
Mindent a robogókról / kis motorokról! topik

[ Szerkesztve ]

(#3) Samus


Samus
addikt

Egy képet azért dobhattál volna a szörnyről.

Sajnos az én kecském ennyire nem megbízható. Úton útszélen otthagy. Mióta megvettem, 2 hengerfejtömítés, négy variátorszíj, kettő vagy három görgőszett (nem is tudom pontosan), vízpumpa csere, és a jó ég tudja mi volt még cserélve. Karburátort kétszer kellett szétkapni...És én csak 5000km-t raktam bele három év alatt. Igaz, 16 éves. Zabálja a szíjakat. Kicseréltük a hengerfej tömítést, másnap a város túlsó oldalán szakadt el menet közben. Tolhattam 5km-t...és én első alkalommal.

Ja, és öt liter körül kér százon, ami elég húzós...

[ Szerkesztve ]

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#4) aero. válasza Samus (#3) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Ez esetben a tiéd gondolom 2T.

(#5) sztanozs


sztanozs
veterán

Tankolásra: töltess a fateroddal kannába ha megy a kútra és töltsd fel otthon - problem solved :D

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#6) Samus válasza aero. (#4) üzenetére


Samus
addikt

Igen, a jó "öreg", népszerű sportrobogó, az SR50 széria első folyadékhűtéses, hosszú fekvő Minarelli blokkos tagja. Sajnos a megvételkor nem igen volt eszemben, hogy a népszerűség azzal jár, hogy agyonhajtottak a használt típusok nagy része.

Tény, hogy ennyi idősen is szemkápráztatóan jól néz ki, sokan megnézik, mert nem nagyon látszik rajta a kora. Csak lenne annyira megbízható, mint SymbianOS gépe, hogy 240km-t túrázott vele egyszerre. Én 24km-re nem merek elindulni vele...

'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!

(#7) wolfnet


wolfnet
tag

aero.: kerékpározom amikor tehetem, de messzebbre már nehézkes a közlekedés, ezért vásároltam :)

Samus:
Képek igen! :R Eredetileg 5 képet szerettem volna a bejegyzéshez de úgy döntöttem, majd később prezentálom őket. Hamarosan készülnek a képek a szörnyről. Ja és a variátor szíj valszeg cserére szorul, első hiba pipa. (csúszik)

sztanozs:
igen jó ötlet :C

Privátban érdeklődj! :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.