Kellemes ünnepeket kívánok!
A karácsonyról ennyi elég is lesz. A szokásos rohanást egy 15-16°C-os napsütés majd elszórt zápor-zivatar követte, nem is volt kérdés, szánok néhány órát a motorra, eldöntöttem tehát hogy megsétáltatom. November elején letettem, úgy gondoltam tavaszig nem is veszem elő, tehát alapos kicsomagolás vette kezdetét. Miután lekerült a lepel a "bálnáról", kicsit megkentem a láncot, felfújtam a kerekeket, néztem egy olajszintet, levettem az állványáról, bedobtam az akksit, majd beindítottam hogy járjon egy kicsit amíg felöltözök. Pöccre indult. Meg is lepődtem, még a benzincsap is el volt zárva. Semmi sem tűnt fel, szépen dorombolt, talán kicsit köhögött a kipufogó, de ilyenkor szokott is, mi úgy mondjuk bepókhálósodik. Felvettem a kikészített göncöket, dupla nadrág, dupla felső, motoros göncök felül, maszk, téli kesztyű minden ami csak segíti a hűvös cruise-olást.
Kitolattam a garázsból, elindultam egy melegítő óvatos körre az utcánkban. Ekkor alacsony fordulaton már feltűnt az enyhe varrógéphang amit nagyfater három hengeres corsa-jában szoktam tapasztalni. Hohóhohó nem franya a dolog. Úgy egyébként rendben volt a kicsike, nagyon szépen reagált minden utasításra, forogni is forgott, viszont erőtlen volt. Természetesen nem erőltetjük ilyenkor, mert ha hisztis a kicsike akkor abból nagy sírás is lehet. Lőttem pár fotót a szép napsütésben, aztán hazakullogtam. Hazaérve azonnal megtapiztam a leömlőket - óvatosan -, az egyes hengeré gyakorlatilag langyi volt, a többi tűz forró. Hohó megvagy. Na de mi a hiszti tárgya? Pár héttel ezelőtt minden rendben volt. Biztos beköpte a gyertyát - írják ismerősök, szerelők. Vagy eldugult a karbi... (stb...). A dolgok végére kellett járni gyorsan. Hmm ... Kikapom a gyertyát aztán többet tudunk, gondoltam.
Na lássuk. Előkészítettem mindent ami kellhet. Dugókulcs készlet, csavarhúzók, imbuszkulcs készlet, rongyok, WD40! kötelezően, ragasztószalag (bármi lehet), steklámpa, Telefon-> égéstérPodcast, hogy ne unatkozzak. Először le kell bontani egy kicsit az oldal idomokat, ehhez kivettem az üléseket, levettem a túra dobozt, az utasi kapaszkodót, majd lepattintottam az idomot. Ugye ahhoz hoz lássunk bármit is, le kell kapni a tankot. Két csavar fogja, meg figyelni kell a benzincsapra. A csapot gyorsan elzártam, a vázhoz rögzítő csavarjaitól megfosztottam. Lehúztam róla a karbi fele menő csövet, aztán leemeltem a tankot. Az egész manőverben a legszebb az volt hogy a téliesítés miatt tele volt a tank, tehát kicsit megszenvedtem vele. Amúgy megjegyzem 20 év alatt párszor megcsinálták már ezt előttem, ez látszik is. Jó pár pattent le van törve, csavarokat alátét nélkül tették vissza, FACSAVAR műanyag idomban. Na mindegy! Előttünk a látvány! Azt se tudom hova kapjak örömömben, olyan szép látni a mechanikát és a mérnöki tudományt kvázi "munka közben". Néhány perc nyálcsorgatás után neki láttam a gyertya kiszereléshez.
Ekkor szembesültem vele hogy csak 21-es régi gyertyakulcsom van kéznél. Ihj. Pedig ez a jó kis orosz szerszámkészlet része. (Imádom ezt a készletet, mert nem megy tönkre. Nagyon jó minőségű.) Na mindegy gyorsan körbe telefonáltam, kiderült hogy nagy papi csomagtartójában van cél szerszám, amit ő maga készített! Na mondom jól van, egy próbát megér. Az öreg egy 16-os gyertyakulcsot összeeszkábált egy pár acélcsővel, nagy T kulcsot készítve, ami masszív és erős. Igen ám, csak elveszítette a kulcs a hajlási képességeit, és a hely pedig nagyon kicsi a motor körül. Pont annyi hely volt hogy megindítani megtudtam, tehát a nehezén túl voltunk, viszont onnantól már nem lehetett körbeforgatni a kulcsot. Gyorsan elrohantam a Bárdiba egy gyertyakulcsért, amely 510 forintba került. Borzalom emberek. Ezt a megindított gyertyát kihajtottam vele nagyon könnyen, viszont a második gyertyánál a kulcs eltörött, a T-betű találkozásánál. Mint egy ropi. Minek adnak el sz@rt? Legyen drágább, de legyen használható.
Kezemben a gyertya. Megállapítottam hogy úszik a benzinben (tehát anyagot kap). Letisztítottam, majd néztem egy szikrát. Van szikra, de nem olyan hűde micsoda. De időben szerintem jókor adta a szikrát, tehát úgy jónak tűnik a gyújtás, nyilván nem értek hozzá emberek, lelkes amatőr vagyok.
Itt tartunk most:
Lerendeltem négy új gyertyát. Nem vacakolunk ezen a kérdésen, kap négy ropogós NGK gyertyát. Most CR9EK volt benne, a gyári előírás viszont a CR8EK. Az igaz hogy lehet bele tenni indokolt esetben ilyet is, viszont én nem hiszem hogy annyira extrém éghajlatunk lenne. RF fórumon feltettem a kérdést, mindenki küzd gyertya problémákkal, azt javasolták hogy a CR8EK kerüljön bele. Kipróbáljuk. A héten még remélem megjön, és akkor befejezem ezt a blog bejegyzést is. Jelezném mindenkinek, hogy első sorban informatikus mérnök vagyok, nem pedig motor szerelő, ezért feltételezhetően vétettem hibákat, amelyekről szívesen veszek tudomást, viszont kérek mindenkit hogy ne üvöltse le a fejemet. Ötletek tippek is jöhetnek természetesen.