2019. július 21., vasárnap

Gyorskeresés

Pöccre indul, de erőtlen, majd rájössz, megrendeled, összerakod, jó?

Írta: | Kulcsszavak: motorkerékpár . blog . szerelés . hobbi

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kellemes ünnepeket kívánok!

A karácsonyról ennyi elég is lesz. A szokásos rohanást egy 15-16°C-os napsütés majd elszórt zápor-zivatar követte, nem is volt kérdés, szánok néhány órát a motorra, eldöntöttem tehát hogy megsétáltatom. November elején letettem, úgy gondoltam tavaszig nem is veszem elő, tehát alapos kicsomagolás vette kezdetét. Miután lekerült a lepel a "bálnáról", kicsit megkentem a láncot, felfújtam a kerekeket, néztem egy olajszintet, levettem az állványáról, bedobtam az akksit, majd beindítottam hogy járjon egy kicsit amíg felöltözök. Pöccre indult. Meg is lepődtem, még a benzincsap is el volt zárva. Semmi sem tűnt fel, szépen dorombolt, talán kicsit köhögött a kipufogó, de ilyenkor szokott is, mi úgy mondjuk bepókhálósodik. Felvettem a kikészített göncöket, dupla nadrág, dupla felső, motoros göncök felül, maszk, téli kesztyű minden ami csak segíti a hűvös cruise-olást.

Kitolattam a garázsból, elindultam egy melegítő óvatos körre az utcánkban. Ekkor alacsony fordulaton már feltűnt az enyhe varrógéphang amit nagyfater három hengeres corsa-jában szoktam tapasztalni. Hohóhohó nem franya a dolog. Úgy egyébként rendben volt a kicsike, nagyon szépen reagált minden utasításra, forogni is forgott, viszont erőtlen volt. Természetesen nem erőltetjük ilyenkor, mert ha hisztis a kicsike akkor abból nagy sírás is lehet. Lőttem pár fotót a szép napsütésben, aztán hazakullogtam. Hazaérve azonnal megtapiztam a leömlőket - óvatosan -, az egyes hengeré gyakorlatilag langyi volt, a többi tűz forró. Hohó megvagy. Na de mi a hiszti tárgya? Pár héttel ezelőtt minden rendben volt. Biztos beköpte a gyertyát - írják ismerősök, szerelők. Vagy eldugult a karbi... (stb...). A dolgok végére kellett járni gyorsan. Hmm ... Kikapom a gyertyát aztán többet tudunk, gondoltam.

Na lássuk. Előkészítettem mindent ami kellhet. Dugókulcs készlet, csavarhúzók, imbuszkulcs készlet, rongyok, WD40! kötelezően, ragasztószalag (bármi lehet), steklámpa, Telefon-> égéstérPodcast, hogy ne unatkozzak. Először le kell bontani egy kicsit az oldal idomokat, ehhez kivettem az üléseket, levettem a túra dobozt, az utasi kapaszkodót, majd lepattintottam az idomot. Ugye ahhoz hoz lássunk bármit is, le kell kapni a tankot. Két csavar fogja, meg figyelni kell a benzincsapra. A csapot gyorsan elzártam, a vázhoz rögzítő csavarjaitól megfosztottam. Lehúztam róla a karbi fele menő csövet, aztán leemeltem a tankot. Az egész manőverben a legszebb az volt hogy a téliesítés miatt tele volt a tank, tehát kicsit megszenvedtem vele. :C Amúgy megjegyzem 20 év alatt párszor megcsinálták már ezt előttem, ez látszik is. Jó pár pattent le van törve, csavarokat alátét nélkül tették vissza, FACSAVAR :Y műanyag idomban. Na mindegy! Előttünk a látvány! Azt se tudom hova kapjak örömömben, olyan szép látni a mechanikát és a mérnöki tudományt kvázi "munka közben". Néhány perc nyálcsorgatás után neki láttam a gyertya kiszereléshez.

Ekkor szembesültem vele hogy csak 21-es régi gyertyakulcsom van kéznél. Ihj. Pedig ez a jó kis orosz szerszámkészlet része. (Imádom ezt a készletet, mert nem megy tönkre. Nagyon jó minőségű.) Na mindegy gyorsan körbe telefonáltam, kiderült hogy nagy papi csomagtartójában van cél szerszám, amit ő maga készített! Na mondom jól van, egy próbát megér. Az öreg egy 16-os gyertyakulcsot összeeszkábált egy pár acélcsővel, nagy T kulcsot készítve, ami masszív és erős. Igen ám, csak elveszítette a kulcs a hajlási képességeit, és a hely pedig nagyon kicsi a motor körül. Pont annyi hely volt hogy megindítani megtudtam, tehát a nehezén túl voltunk, viszont onnantól már nem lehetett körbeforgatni a kulcsot. Gyorsan elrohantam a Bárdiba egy gyertyakulcsért, amely 510 forintba került. Borzalom emberek. Ezt a megindított gyertyát kihajtottam vele nagyon könnyen, viszont a második gyertyánál a kulcs eltörött, a T-betű találkozásánál. Mint egy ropi. :K Minek adnak el sz@rt? Legyen drágább, de legyen használható.

Kezemben a gyertya. Megállapítottam hogy úszik a benzinben (tehát anyagot kap). Letisztítottam, majd néztem egy szikrát. Van szikra, de nem olyan hűde micsoda. :B De időben szerintem jókor adta a szikrát, tehát úgy jónak tűnik a gyújtás, nyilván nem értek hozzá emberek, lelkes amatőr vagyok. :R

Itt tartunk most:
Lerendeltem négy új gyertyát. Nem vacakolunk ezen a kérdésen, kap négy ropogós NGK gyertyát. Most CR9EK volt benne, a gyári előírás viszont a CR8EK. Az igaz hogy lehet bele tenni indokolt esetben ilyet is, viszont én nem hiszem hogy annyira extrém éghajlatunk lenne. RF fórumon feltettem a kérdést, mindenki küzd gyertya problémákkal, azt javasolták hogy a CR8EK kerüljön bele. Kipróbáljuk. :) A héten még remélem megjön, és akkor befejezem ezt a blog bejegyzést is. Jelezném mindenkinek, hogy első sorban informatikus mérnök vagyok, nem pedig motor szerelő, ezért feltételezhetően vétettem hibákat, amelyekről szívesen veszek tudomást, viszont kérek mindenkit hogy ne üvöltse le a fejemet. :R Ötletek tippek is jöhetnek természetesen.

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
(senior tag)
LOGOUT blog (1)

Szép vas.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. / M7 :) -> Lumia 950 :( -> HTC 10 :) -> Huawei Mate 20 Pro :l / https://www.youtube.com/watch?v=m7CVOQUO1mw

(#2) wolfnet válasza Klaus Duran (#1) üzenetére


wolfnet
(tag)

:R köszi szépen. Csak hisztis a csaj. :)

Privátban érdeklődj! :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.