Három havi éhezés, önmegtartóztatás, munka és a borzalmasan lassan múló idő meghozta eredményét, avagy robogóját. (Régóta gyűjtök a motorra, első élményeimet szeretném megosztani veletek.) Ház előtt parkolok az újdonsült szörnyeteggel. Azért hívom így mert valóban egy Monster a cucc. Egyrészről iszonyatosan "egyedi" a front dizájn, másrészről amikor elkezdi szívni a benzint a 4T 51cc motorka, amely léghűtéses és ezt a technológiára jellemző módon egy a főtengelyre szerelt ventilátor oldja meg, amely jellemzően olyan hangot ad ki 4500-as fordulatszámnál mint egy utánégetős szuperszónikus repülőgép - vagy legalábbis rajta ülve az ember így érzékeli -, akkor egy kicsiny fura szörny képében jelenik meg előttem.
A moci tudja mindazt ami a modern kotyogáshoz kell. Minden jót és minden rosszat is. Kedvező fogyasztás, kellemes rotyogás amely menet közben már kotyogásra emlékeztet. Jó barátom jóvoltából néhányszor Simsonozhattam, amiről ugye tudjuk, hogy a kotyogó faktor csúcsa. Hangos, rossz, úgy érzed hogy száguldasz, - mert tulajdonképpen annyira nem stabil a cucc - közben 40-el rotyogsz a városban és minden érzékszáladdal arra figyelsz, hogy nehogy elrontsd a kuplungolást, mert nem biztos hogy legközelebb is beindul. Szerencsére ilyen jellegű gond nincs egy robogóval manapság, ezért lehetne mondani rá hogy unalmas, de ezt semmiképpen nem mondanám. Nagyon megbízható, kis fogyasztású jármű, amely tutira elvisz a környékre és haza is hoz. Itt kötnék át a vezetési élményre. Nem jellemző hogy van. Egy kerékpáron több vezetési élmény van, főleg ahogyan én csinálom a járdán, csúcsforgalomban a gyalogosok között, de az tuti biztos, hogy a Simson enduro baromira jó feel-t biztosított. Ez hosszú távon unalmassá válik, kivéve ha elég bátrak vagyunk az autók között szlalomozni, de nem ez a jellemző. Menet közben az első kereken hidraulikus tárcsafék a hátsón dobfék gondoskodik a megállásról. Azt kell mondjam elegendő, de nem egy versenyfék. A motor velem együtt ~130kiló lehet és ezt kell 60km/h-ról lassítani 0-ra. Volt szerencsém lelépő gyalogos miatt satuzni, meg tudtam állni.
Az első közös utunkra este kilenc óra körül került sor. Kicsit aggódtam, hogy mi lesz. Bizonyára mindenki tudhatja, hogy attól féltem a legjobban, hogy esetleg nem fogok látni semmit, ugyanis jellemzően borzasztó dísz fényszóróval látják el a segéd motorokat, de egészen pozitívnak mondható a tapasztalat. Jogosan merülhet fel az is, hogy de hát a városok kivilágítottak...igen tudom, de kipróbáltam egy kivilágítatlan útszakaszon és a "tompított" és a "refi' is az elégséges kategóriába sorolható. Jellemzően mindenre elegendő volt. Egy aprócska negatív tapasztalat a tankolásnál ért engem, ugyanis lehetetlen benzinkúton normálisan megtankolni ezt a kis szörnyet. A kábé 5 literes tanknak nincs rendes tankoló nyílása ahol a pisztoly beférhetne. Éppen hozzáérve kell folyatni a benzint, és így tovább tart bele 3 liter nyomni, mint faternek az autóba 60 litert. Ám ez megszokható és elviselhető. A futómű nem ráz annyira, a kátyúkkal meg-meg birkózik, biztosítva ezzel a lassú rotyogást.
Szerintem rendben lesz, de majd később kiderül hogy jó vétel volt-e.