Sziasztok
Tömören:
Arra voltam kíváncsi, hogy valós játékokban, gondosan kerülve a szintetikus benchmarkokat, számít-e valamit 1920x1080 felbontásban, maximumra állított grafikán a cpu, illetve ram túlhajtása.
A tesztgép:
920-as i7, gyárilag 2.66GHz, turbó módban 2.8
Gigabyte EX58-UD3R alaplap
3Gb DDR3 1600MHz Apacer ram
Asus 5870 1Gb gyárilag tuningos verzió (868/1200MHz)
Gyári, default beállítás, bios-ban minden "auto"-n: CPU 2.8GHz, QPI 2.4GHz, ram órajel: 1066, ram időzítés: (itt a tuningramok miatt kis csalás van) 8-8-8-20-1T
Hirdetés
Tuningolva: CPU 4.0GHz, QPI 3.6GHz, ram órajel: 1600MHz, ram időzítés: 9-9-9-24-1T
A mérési módszer rendkívül egyszerű, a menüből lehető legmagasabb részletességre állított játékokban az utolsó mentett állás visszatöltése, fps feljegyez, kilép. Ugyanabban a pozícióban, egérhez-billentyűzethez nem nyúlva, ahol ingadozott az fps, ott megvártam, amíg beáll egy stabil értékre (töltés vége, stb).
Arcania Gothic 4: tuningolva 48 fps / gyári setup: 48 fps
Crysis 1: 38 / 37
Crysis 2: 51 / 50
Bulletstorm: 60 / 60
Homefront: 31-36 (erősen ingadozott) / 29-30
Test Drive Unlimited 2: 85 / 81
Mafia 2: 60 / 60
Dragon Age 2: 60 / 60
Dead Space 2 : a játékban eleve 30 fps limit van..
Láthatjátok, hogy még egy relatíve jónak számító 5870-el is akkora VGA limit van, hogy gyakorlatilag hiába kínozzuk a processzorokat, semmit se változtat.
(a hőfokon, zajon, villanyszámlán annál inkább látszik a különbség)
Talán egy 6870 Crossfire konfig az, ahol már számít a CPU sebessége..