Hirdetés

FullHD játékra CPU tuning? Megéri? Gyorsteszt.

Sziasztok

Tömören:
Arra voltam kíváncsi, hogy valós játékokban, gondosan kerülve a szintetikus benchmarkokat, számít-e valamit 1920x1080 felbontásban, maximumra állított grafikán a cpu, illetve ram túlhajtása.

A tesztgép:
920-as i7, gyárilag 2.66GHz, turbó módban 2.8
Gigabyte EX58-UD3R alaplap
3Gb DDR3 1600MHz Apacer ram
Asus 5870 1Gb gyárilag tuningos verzió (868/1200MHz)

Gyári, default beállítás, bios-ban minden "auto"-n: CPU 2.8GHz, QPI 2.4GHz, ram órajel: 1066, ram időzítés: (itt a tuningramok miatt kis csalás van) 8-8-8-20-1T

Hirdetés

Tuningolva: CPU 4.0GHz, QPI 3.6GHz, ram órajel: 1600MHz, ram időzítés: 9-9-9-24-1T

A mérési módszer rendkívül egyszerű, a menüből lehető legmagasabb részletességre állított játékokban az utolsó mentett állás visszatöltése, fps feljegyez, kilép. Ugyanabban a pozícióban, egérhez-billentyűzethez nem nyúlva, ahol ingadozott az fps, ott megvártam, amíg beáll egy stabil értékre (töltés vége, stb).

Arcania Gothic 4: tuningolva 48 fps / gyári setup: 48 fps

Crysis 1: 38 / 37

Crysis 2: 51 / 50

Bulletstorm: 60 / 60

Homefront: 31-36 (erősen ingadozott) / 29-30

Test Drive Unlimited 2: 85 / 81

Mafia 2: 60 / 60

Dragon Age 2: 60 / 60

Dead Space 2 : a játékban eleve 30 fps limit van..

Láthatjátok, hogy még egy relatíve jónak számító 5870-el is akkora VGA limit van, hogy gyakorlatilag hiába kínozzuk a processzorokat, semmit se változtat. :D
(a hőfokon, zajon, villanyszámlán annál inkább látszik a különbség)

Talán egy 6870 Crossfire konfig az, ahol már számít a CPU sebessége..

Még van hozzászólás! Tovább