2024. február 23., péntek

Gyorskeresés

Az én csomagom a vasárnapi futamhoz

Írta: | Kulcsszavak: Project CARS

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Rouen Les Essarts * Formula B * Gyorskör+setup *

Szokás szerint jövök a vasárnapi futamhoz egy kis útravalóval azok számára, akiknek még több másodperc hátrányuk van ezzel az autó és pálya kombinációval. A gyorskörbe ugyan én beletettem amit részemről lehetett, de nem mondanám 100%-osnak, hiszen mikor mond ilyet az ember. (Oké, Alonso 2011-ben Barcelonában, de hát ő egy kicsit más kategória. :D) Szóval az onboard körből elleshetők a sebességváltások, mikor érdemes használni a KERS-rendszert, és utána természetesen bemutatom a setupot is – amit hagyományszerű módon nem változtattam túl sok mindent, mivel a játék ezen részéhez nem igazán konyítok.

Mire kell számítani vasárnap? Nos, 30 kör, a verda fogyasztását figyelembe véve a teli tank (80 liter) éppen elég lesz a végére, így nem kell kiállni egyszer sem. Az abroncsok kopnak ugyan vadul, de bírni fogják a gyűrődést. Ami inkább problémát okozhat, az a pálya szűkössége, ami már-már monacói érzetet adhat a résztvevőknek. Itt sincs túl sok holttér, ha nagy sebesség mellett kiszállsz – márpedig itt tolhatod neki mint az őrültek -, akkor nagy eséllyel fogsz dombot mászni, vagy nekivágódni a kerítésnek, vagy szalmabálának. Ez esetekben számolhatsz valamelyik keréktől való kényszerű búcsúval, illetve mechanikai sérüléssel, és ezen már csak egy boxlátogatás fog segíteni, ami jelentős időveszteséggel, tehát komoly hátrányba kerüléssel jár.

Lényegében amit ez a futam megkövetel az a gyorsaság és az ez mellé társítandó precizitás. Szerintem két kritikus pontja van ennek a pályának. Az egyik a hajtűkanyar, ahová 280 feletti sebességről satufékezve, balra kormányozva érkezel. Ezt nagyon könnyű elvéteni és minden esetben másodperceket dobhatsz el. Nagyon fontos, hogy magát a kanyarodást hogyan kivitelezed. Itt nem lehet elegáns lazasággal befordulni, a kormányt minden egyes alkalommal mondhatni „tökig” el kell tekerni ahhoz, hogy rendesen lekövethesd az ideális ívet. A másik kritikus része a pályának a videóban kb. a 1:10-től látható, sajnos a kanyar nevét nem tudom. Ez egy igazán aljas része az aszfaltcsíknak, itt nagyon meg tudja dobni az autót egy-két hupli, szóval ha nem vagy biztos a dolgodban, itt azért érdemes minimálisan visszavenni a gázból. (De persze megy ez tökig nyomott pedállal is, de ahhoz nagyon pontosan kell haladnod.)

Nagyjából ennyi az én kis csomagom vasárnapra, remélem többeknek sikerült legalább minimálisan segíteni és így izgalmas, eseménydús verseny vár ránk holnap késő délután.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.