Az egész ott kezdődött, hogy egy ismerőstől szereztem egy Xbox 360 kontrollert...
Később szereztem a telefonomhoz egy OTG kábelt is, így már azzal is tudtam használni. Lehet használni elég sok játékban, viszont ennek a posztnak a fő áldozata a Half-Life 2, ami hivatalosan csak az NVIDIA Shield eszközökön futhatna Androidon. A 4PDA-ról és egyéb oldalakról szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani ebben a bejegyzésben.
A kontrolleren kívül szükséges hozzá egy rootolt eszköz (ajánlom a Magisk-et), viszonylag erős hardverrel (nekem OP3-am van, amin csak pont, hogy elfut(Adreno 530)), ARM(64?) alapú architektúrával. És ezen kívül természetesen a játék androidos változata, amit nagyon helyesen nem lehet a Play Store-ból megvenni akkor, ha nincs hozzá megfelelő eszköz, ami futtatni tudná. Mivel a warez itt tiltott, ezért a beszerzésről nem írhatok.
Alapesetben ha sikerült elindítani a játékot, a Valve intro után a játék crashel. Ez azért van, mert a Shield eszközök saját NVIDIA Tegra chipsetet/GPU-t használnak, speciális feature-ökkel és OpenGL kiterjesztésekkel. Más eszközökön ezeket kell emulálni, amihez a GLTools használható, ami egyelőre csak Android 9-ig működik (sajnos a fejlesztője abbahagyta a fejlesztését az őt érő szivatások miatt, viszont vannak, akik folytatják helyette).
GLTools telepítési segédlet:
Az apk telepítése után a rendszerbe való telepítéskor fontos kiválasztani a tex(de)coder plugint, mert egyébként nem lesznek textúrák (egy pár órát eltöltöttem vele, mire rájöttem, egy random reddit posztnak köszönhetően). Három fajta módon telepíthető, én a Magisk módszert ajánlom, mert így megőrizhető a rendszer integritása. Ebben az esetben a tárhely gyökerében létrehozott zip fájlt kell telepíteni a Magisk > Modules > + gombbal (nem tudtam screenshotot csinálni, mert a Magisk nem engedi). Letörölni is a Magisk modulok közül érdemes.
GLTools beállítása:
Újraindítás után a következő képpen kell beállítani az appban (OP3-on működő beállítások (LineageOS 16 vagyis Android 9), viszont a többi Adreno-s eszközökön is működnie kellene):
(a 4PDA-s posztok szerint az FPS számlálótól kicrashel, nekem működik simán)
A végeredmény: egy laggoló, stutteres, akksi-zabáló elmény viszont bárhol lehet vele játszani. Zárt, geometrialig egyszerű helyeken megvan a max 60 fps.
Néhány dolog, amivel gyorsítani lehet rajta:
HDR kikapcsolása: text editorrel a /data/data/com.nvidia.valvesoftware.halflife2/files/hl2/cfg/config.cfg fájlban a mat_hdr_level átírása 0-rajta:
Akkumulátor optimalizálás kikapcsolása:
Felbontás állítása: próbáltam app-pal és adb-s módszerrel is, de a teljesítmény szinte ugyanaz: lehetséges, hogy más felbontással is 1080p-ben rendereli, de ez nem biztos
Még néhány dolog:
Sajnos ebből a portból elég sok mindent kiszedtek, ami a PC-s verzióban van: nincs konzol, net_graph, cl_showfps, developer mód, ezek pedig elég hasznosak lehetnének.
Előfordulnak grafikai glitchek: például itt ezek a decalok sötétben, vagy pl. a Dr. Breen állán átlógó tartó.
A HL1-hez létezik open source engine Android alá: Xash3D (természtesen sokkal jobban fut, szenvedések és root nélkül)
Úgy érzem kell még egy pár év a Crysis 1-hez