2021. február 24., szerda

Gyorskeresés

Half-Life 2 Androidon

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az egész ott kezdődött, hogy egy ismerőstől szereztem egy Xbox 360 kontrollert...

Később szereztem a telefonomhoz egy OTG kábelt is, így már azzal is tudtam használni. Lehet használni elég sok játékban, viszont ennek a posztnak a fő áldozata a Half-Life 2, ami hivatalosan csak az NVIDIA Shield eszközökön futhatna Androidon. A 4PDA-ról és egyéb oldalakról szerzett tapasztalataimat szeretném megosztani ebben a bejegyzésben.

A kontrolleren kívül szükséges hozzá egy rootolt eszköz (ajánlom a Magisk-et), viszonylag erős hardverrel (nekem OP3-am van, amin csak pont, hogy elfut(Adreno 530)), ARM(64?) alapú architektúrával. És ezen kívül természetesen a játék androidos változata, amit nagyon helyesen nem lehet a Play Store-ból megvenni akkor, ha nincs hozzá megfelelő eszköz, ami futtatni tudná. Mivel a warez itt tiltott, ezért a beszerzésről nem írhatok.

Alapesetben ha sikerült elindítani a játékot, a Valve intro után a játék crashel. Ez azért van, mert a Shield eszközök saját NVIDIA Tegra chipsetet/GPU-t használnak, speciális feature-ökkel és OpenGL kiterjesztésekkel. Más eszközökön ezeket kell emulálni, amihez a GLTools használható, ami egyelőre csak Android 9-ig működik (sajnos a fejlesztője abbahagyta a fejlesztését az őt érő szivatások miatt, viszont vannak, akik folytatják helyette).

GLTools telepítési segédlet:
Az apk telepítése után a rendszerbe való telepítéskor fontos kiválasztani a tex(de)coder plugint, mert egyébként nem lesznek textúrák (egy pár órát eltöltöttem vele, mire rájöttem, egy random reddit posztnak köszönhetően). Három fajta módon telepíthető, én a Magisk módszert ajánlom, mert így megőrizhető a rendszer integritása. Ebben az esetben a tárhely gyökerében létrehozott zip fájlt kell telepíteni a Magisk > Modules > + gombbal (nem tudtam screenshotot csinálni, mert a Magisk nem engedi). Letörölni is a Magisk modulok közül érdemes.

GLTools beállítása:
Újraindítás után a következő képpen kell beállítani az appban (OP3-on működő beállítások (LineageOS 16 vagyis Android 9), viszont a többi Adreno-s eszközökön is működnie kellene):


(a 4PDA-s posztok szerint az FPS számlálótól kicrashel, nekem működik simán)


(Use a template: Tegra 4)

A végeredmény: egy laggoló, stutteres, akksi-zabáló elmény :D viszont bárhol lehet vele játszani. Zárt, geometrialig egyszerű helyeken megvan a max 60 fps.

Néhány dolog, amivel gyorsítani lehet rajta:

HDR kikapcsolása: text editorrel a /data/data/com.nvidia.valvesoftware.halflife2/files/hl2/cfg/config.cfg fájlban a mat_hdr_level átírása 0-rajta:

Teljesítmény mód beállítása:

Akkumulátor optimalizálás kikapcsolása:

Felbontás állítása: próbáltam app-pal és adb-s módszerrel is, de a teljesítmény szinte ugyanaz: lehetséges, hogy más felbontással is 1080p-ben rendereli, de ez nem biztos

Még néhány dolog:
Sajnos ebből a portból elég sok mindent kiszedtek, ami a PC-s verzióban van: nincs konzol, net_graph, cl_showfps, developer mód, ezek pedig elég hasznosak lehetnének.
Előfordulnak grafikai glitchek: például itt ezek a decalok sötétben, vagy pl. a Dr. Breen állán átlógó tartó.

A HL1-hez létezik open source engine Android alá: Xash3D (természtesen sokkal jobban fut, szenvedések és root nélkül)

Úgy érzem kell még egy pár év a Crysis 1-hez :D

Hozzászólások

(#1) Luck Dragon

Azért már önmagában mennyire durva hogy már telefonon is lehet ilyent futtatni. Anno még az is nagy szám volt ha volt valakinek olyan PC amin elfutott. Pedig nagyon jó optimalizált játékról beszélünk :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line. iPad Pro LTE & iPad 2018 ,IPhone SE 2020,Android One R.I.P

(#2) wesder válasza Luck Dragon (#1) üzenetére


wesder
veterán

Simàn menne màr màson is, ha nem Shield exclúzív lenne. Nézd meg a Switch-et. Ami rajta elfut, az ma màr mind menne okostelón is.

Every 60 seconds in Africa, a minute passes.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.