Így karácsony alkalmából jelentkezem a következő résszel a kamionról!
Boldog Karácsonyt!
Kezdjek bele!
A héten megjött a festék és egyéb rendelésem a traktorhoz. Ebben van festék, az olajos lengéscsillapító is, egy fúró szerszám is. Vagyis a lengéscsillapítók, mert két párat rendeltem.
Egy képet készítettem róla, de higyjétek el van még egy.
Mikor volt időm, egyik este, neki is álltam összerakni a lengéscsillapítókat. Körülbelül harminc perc volt a négy darab, mert nem siettem vele. Olaj nagyon sok maradt így szerinrem örök életre elég is lesz nekem ami van.....
Ami kellett még hozzá, az néhány zsebkendő, mert az olaj folyik belőle, mikor rakod össze...
Ebből kellett készíteni még három darabot.
Mikor elkészültek, mehetett a vázra rögzítésre. Ezt a hét elején készítettem, egyik este, talán kedden, szóval annyira nem friss az emlék. Sokat nem haladtam akkor vele.
A vázon valahogy így néz ki a lengéscsillapító. Jah és fontos, ez most egyelőre az első pár csak.
Ezen az estén még annyit tudtam haladni vele, hogy az első tengelyeknek a kormányzását és a kerék rögzítésést felrakjam.
Akkor eddig jutottam vele. Ez keményen a 11. lépés a könyvben. Oh, majdnem elfelejtettem, hogy a kormányzáshoz a rudat is felraktam akkor.
Következő lépes (12.) a hátsó differenciálmű megépítése.
Ezt ma, (24-én) kezdtem el össze rakni és egész sokáig is eljutottam a megépítéssel!
Ha még több időm volna "pikk-pakk" befejezném....
Na de a diffi! Ha nézitek a képeket, akkor szembetűnik, hogy nem a gyári zsírral dolgozom. Inkább vettem hozzá mert kevésnek találtam már a Subarunál is a mennyiséget. Inkább azt használom.
Diffi után meg jött a hátsó felfüggesztés.
Egy jópofa dolog van benne, mert a Japánoknak van humorérzékük... Az alváz egyik keresztmerevítőjére fúrt két darab lyukat, ami arra szolgál, hogy a lengéscsillapító csavarját meg tud húzni...
Jót nevettem rajta...
Na, szóval, a hátsó futómű, diffi, lengéscsillapító akkor a helyén van. Akkor így nézett ki! ->
Ezután neki kezdtem a festésnek. Mivel megjöttek a festékek, ma már kellett vele is haladnom, mert a következő lépsékben már a festett műanyagokat fel kell rakni.
Itt a gloss aluminium (TS-17 a kódja) és az alapozó is. Fehérrel estem neki, mert nem akartam, hogy nagyon sötét legyen majd a végeredmény. Remélem nem lesz az. De egyelőre jól néznek ki...
Elméletben ilyen lenne a traktor színe is, de én ezt megváltoztattam és metál kék lesz. (TS-19 mettallic blue)
A festéshez beizzítottam a kis hősugárzót és már alapoztam is. Gumikesztyűben, ne nagyon legyen zsíros a műanyag.
Amíg meg száradt az alapozó, addig felraktam a zabi gyerek nyerget, mert csak ide-oda pakolgattam...
Egész sokat vártam vele hogy megszáradjon a festék és körülbelül két óra száradás után neki kezdtem fa fújásnak!
Erröl most pontos képem nincs, de így nézett ki az első fújásra.
Ma este szárad telibe, mert holnap maszkolnom kell és feketével meg kell fújni a "tartó pántokat" és az üzemanyag sapkákat is... Hát érdekes lesz... Nem baj, lesz rá időm reggel. Szerintem hétfőn fel is tudom rakni... Neki kell állnom majd a többiit is kiválogatni, melyik milyen színű lesz és el kell kezdenem összeszedni, kiválogatni. Szerintem a hétfő rá is megy majd erre a lépésekre és lehet fújni kékkel...
Egyelőre itt vége is a festésnek!
3 sebességes váltó!
Hirdetés
Neki kezdtem ennek is. Erről kicsit részletesebben írnék, mert jelezték hogy kíváncsiak rá!
Megpróbálom összeszedni magam és jól leírni..
Itt lenne annyi megjegyzésem, hogy ez inkább (szerintem) két sebességes csak, nem három.
Vagyis három, mert a harmadik a lükverc de azt így is a motorral csinálod, hogy nem előre nyomod neki, hanem hátra.... És akkor tolat. De ha kész lesz majd, akkor lehet hülyeséget mondtam most, mert lehet meg lesz a három sebesség...
Első lépésben a váltó rudat kellett megcsinálni és hozzá a váltóvillákat.
Ebben nincs nagy kunszt, fel kell rakni, be kell zsírozni. Elöl hátul rugóval van feszítve. Ide szilikon zsírt használtam, mert gyárilag is ilyet kell használni. De ezt is vettem, nem a gyárit alkalmaztam... Jól be is kentem, hogy mindenhol ahová kell, legyen rajta....
Következő lépésben a váltóház egyik oldalát kellett összerakni.
Harmadik lépésben a két darab fogaskerék tengelyt kellett összerakni.
Van A és B tengely.
A tengely!
Hát itt volt meglepetés, de nem szaladok előre.
Ez a tengely négy darab fogaskerékből áll. Kettő műanyagból és kettő fémből.
Sok alkatész nem kell, mert a tengelyre kell pár darab U alátét vagy mi, meg a fogaskerék.
De itt egy hibába is ütköztem. Szerintem nem jó a könyv...
Az utolsó fogaskerék alá egy hatszögletű elemet kell rakni. Amivel nincs is baj, de ahogy a könyv írja, úgy nem lehet az U alátétet rányomni a tengelyre, ahová írja. A fogaskerék eltakarja a helyet és nem tudod rátenni.
Amint látjátok, nem lehet rá felrakni az U alakú alátétet. vagy zárót.
Megpróbáltam megfordítani, ami jó is lett, de mégsem 100%-os.
Így néz ki ha megfordítottam a hatszögletű elemet.
Jobban néz ki, fel is tudtam rá így rakni a záró alátétet.
Visszatérek ide, hogy miért nem 100%-os.
Amúgy meg teljesen így néz ki.
B tengely!
Ez egy kicsit komplikáltabb volt.
Itt ragasztani is kellett és nem szabadott cserélni a csapágyat sem.
Ezt csapágyra nem szabad cserélni!!!!
Ezen a tengelyen van három darab fogaskerék és a három váltóvillának az ellen darabja.
Itt szerencsére nem volt probléma, jól írt a könyv mindent....
Valahogy így néz ki mikor még nincs összerakva, csak egymásra próbálva.
Kapott sok sok zsírt is...
Na de rakjuk is be a házba....
És itt jött elő a "hiba" amit én "jól" csináltam.
Ha jobban megnézitek, akkor a bal oldali felső fogaskerék nem teljesen fekszik fel az alsó fogaskerékre.
Ez miatt, hogy én megcseréltem a felső fogaskerék alatti elemet.
Nagyon bízom benne, hogy nem fogja ledarálni a fogaskerekeket, mert ahogy a könyv írta, úgy nem tudtam összerakni... Nem tudok vele mit csinálni, így marad...
Ezután jött a ház összeállítása és motor és a váltó rúd összerakása.
A váltó rúd összerakásánál arra gondolok, hogy a tengelyre fel kellett rakni a gömb elemet mert az fogja a szervó mozgatni egy Z alakú rúd segítségével.
Utána jöhetett a vázra szerelés a kardán tengellyel.
Itt egy kép a váltórúd - szervó kapcsolatról.
Ezután még az akku tartó tálcát raktam fel, ami a váz alatt kapott helyet.
De erről nincs most képem, majd pótólom...
A váltóra visszatérve.
Így néz ki. Az alsó sort fogja a szervó kapcsolgatni és az dönti el, hogy lassan, vagy gyorsan mennyen.
A lüki meg szimpla hátra menet, csak nem előre tolod majd a kart, hanem hátra. Mondjuk a videókban három fokozat van... Na kíváncsi leszek.... Vagy lehet szétszedni majd a váltót mert elba...tam.... Na még az szép lesz.... Remélem nem kell majd bontani...
A képeket itt megtaláljátok!
Update!!!!!!!Nettó baromságot csináltam!!! Vissza szedtem a váltót és újra megnéztem a hibás a fogaskereket... Nem jól raktam össze!! Most már jó! Semmi baj nincs a könnyvel!!