2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Csak a profit - emberélet nem számít

Írta: | Kulcsszavak: boeing . 737 MAX . baleset

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

2018 október 29
2019 március 10
2024 január 5

Mi a közös bennük?
Mindegyik dátum mögött egy-egy komoly, Boeing 737-MAX-ot érintő baleset van. Az első kettőnél mindenki meghalt, a harmadiknál csak azért nem történt komolyabb baj, mert az incidens még bőven az emelkedési szakaszban történt.

Az amerikai gyártó a MAX családban mutatta be biztonságfokozónak tűnő MCAS rendszerét, de elfelejtettek erről szólni a hivatalos dokumentációkban, mint ahogy arról is, hogy a MAX más hajtóműveket, más pozícióban használ, tehát a repülőszemélyzet nem ismerhette meg ezeket a részleteket a lezuhanás előtt. Ez 346 emberéletbe került, plusz a repülőgép recertifikációja során a gyártó és az FAA összefogott, hogy manipulált eredményeket adjanak ki.
Szerintem a Boeing és az FAA vezetőségét már itt le kellett volna csukni.

A harmadik baleset felszállás közben, a felszín elhagyása utáni 5.-6. percben történt. Ekkor a repülőgép egyik vészkijárati ajtaja egyszerűen kirobbant a helyéről, kontrollálatlan dekompressziót okozva. Szerencsére senkit nem szippantott ki a hirtelen légnyomás-változás a gépből, az ajtó mellett közvetlenül nem ült senki.
Természetesen - ahogy az MCAS incidensek után - az amerikaiak azonnal a földre parancsolták az összes érintett típusú gépet - jelen esetben a MAX 9-eseket.
Az eddigi vizsgálatok azt derítették ki, hogy számos gépen a csavarozás minősége nem megfelelő - ami szerintem röhejes. Azt gyanítom, hogy itt megint valamilyen költségcsökkentés van a háttérben, amitől a legalsó vonalban lévő melós nem motivált arra, hogy rendesen odafigyeljen a munkájára. Vagyis a fejétől bűzlik megint a hal.

Mindenesetre a Boeing 10 éven belül sokadszorra is bizonyította, hogy megbízhatatlanok, a termékeik pedig életveszélyesek.

Hozzászólások

(#1) PSti


PSti
tag

Hát, ha 10 év alatt 3 baleset volt az annyira nem rossz arány.

(#2) totron válasza PSti (#1) üzenetére


totron
addikt

Ha te nyomorodtál volna meg egész életedre vagy szeretted veszett volna oda az egyikben egészen biztosan nem ezt mondanád, másrészt pontosan ez az a megengedő hozzáállás az, ami további iterálódásoknak ad teret.

(#3) HussarF

Múltkor néztem a témában a Netflix dokumentumfilmjét: ZUHANÁS: A Boeing ügy

Azért rámutatott arra, hogy milyen problémák vannak. Egy pilóta barátom azt mondja, hogy náluk az a mondás: "If it's a Boeing, I ain't going"

(#4) Ceree


Ceree
senior tag

Sajnos, A*B*C, ahogy a harcosok klubjaban is elmeseltek... :(

[link]

Másolat_eredetije

(#5) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

" Azt gyanítom, hogy itt megint valamilyen költségcsökkentés van a háttérben,"
Simán, mert szerintem a törzs azon része nem kellett volna változzon. Vészkijáratokat meg 1000 éve gyártanak.

Viszont azért az nem meglepő, hogy vannak hibái 1-1 gépnek. A történelem folyamán nem az első és nem utolsó eset, csak ilyenkor mindenki rácsodálkozik. :)

Mutogatni való hater díszpinty

(#6) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...a MAX családban mutatta be biztonságfokozónak tűnő MCAS rendszerét, de elfelejtettek erről szólni a hivatalos dokumentációkban, mint ahogy arról is, hogy a MAX más hajtóműveket, más pozícióban használ, tehát a repülőszemélyzet nem ismerhette meg ezeket a részleteket a lezuhanás előtt. "

Ez valószínűleg ebben a formában nem igaz. Minden repülőgép modellre külön képzést kell kapniuk a pilótáknak. Pontosan ezen részletek miatt. Ez a légitársaságok feladata, nem a gyártóé.

A feketedobozok adatait megszokták vizsgálni az illetékes hatóságok, hogy a pontos okot kiderítsék. Amennyiben a pilóták hibás döntése okozta a tragédiát, a hatóságok megosztják a légitársaságokkal.
Pontosan azért, hogy ne legyen baleset sorozat, ugyanazzal a hibás döntéssel.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#7) HussarF válasza Hieronymus (#6) üzenetére

De igaz. Még egyszer ajánlom figyelmedbe a #3-ban linkelt dokumentumfilmet.

(#8) hcl válasza HussarF (#7) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

LOL, pont ez volt a gond a Max-el, hogy úgy adták el a légitársaságoknak, hogy nem kell rá átképzés :D

Mutogatni való hater díszpinty

(#9) HussarF válasza hcl (#8) üzenetére

Jaja

(#10) démosthenés


démosthenés
csendes tag

Érdemes elolvasni ezt a cikket elég jól leírja a problémák gyökerét pld. hogy Boeing által felvásárolt csőd szélén lévő cég inkompetens vezetői belülről átveszik az irányítást.
És a cikk vég jegyzete mindent elmond:
Hardverhibát ne szoftverfrissítéssel próbálj megoldani.
https://index.hu/techtud/2020/01/15/a_boeing_737_maxok_tragediajat_mar_1997-ben_megalapoztak/

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.