Hirdetés
Az 1.2es Hybrid swift kéziváltóval már járt nálam, így leginkább az automata váltó hozzáadott plusszával foglalkoznék. A Vitara és SX4 S-Cross modell kivételével sima CVT váltót kínál a Suzuki akinek igénye van rá és a Swiftnél a hybrid rendszerrel ez nagyon jól lett párosítva.
A motor és a felszereltség sem változott, a CVT váltó szokásos motorpörgetése megmaradt itt is, viszont ha nem padlózzuk nagyon halkan lehet vele Budapest útjait bejárni, ráadásként ezzel a CVT konstrukcióval még a gyorsulása is jobb az autónak. Ez persze abból adódik hogy állandó nyomatékmaximumon tudja tartani a motort a váltó miközben gyorsulunk.
A tesztátlag elég meglepő lett, ha jól emlékszem a kéziváltós variánsal is hasonlóan 5,9-6,3 között tudtam járni. Ebben most volt klímázás bőven, volt dugó, viszont a hybrid rendszernek hála a dugóban állás nem növeli meg a fogyasztást túlzottan ahogy egy átlag bezninesnél megfigyelhető. Ahogy tapasztaltam nagy átlagban 2-3 as töltöttségi szintnél nagyjából 2-3 percet gond nélkül tudja leállítva tartani a motort, ez függ persze a klíma használattól, illetve hogy kint hány fok van.
Sajnos az automata felára 600 ezer forint jelenleg, plusz csak a GL+ felszereltségtől érhető el, így a jól felszerelt alap GL modell kiesik azoknak akik a pihentetőbb közlekedéshez automata váltót szeretnének vásárolni.