2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Majdnem egy év Liával...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Egész pontosan 13.-án lesz 11 hónapja. Nem terveztem vezetni, de az utóbbi napok termése pár szót megérdemel, hogy kiírjam magamból.

Tulajdonképpen, a legutóbbi írásom óta, sok érdemi változás nem történt. Az autó szerencsére "jön megy teszi a dolgát pöcc röff". Sok sok km-t megtettünk azóta, hogy a tulajdonomba került. 98 ezer párszáz km-el vettem, most egész pontosan van benne 114.600+. Kicsit megnéztem a szervíztörténetét, mert az iratai közt ott volt, a vezetett szervízkönyv, ez alapján valóban annyi volt a kocsiba amennyivel vettem. Viszonylag sűrűn volt vezetve, kapta amit kért. Ahogy tőlem is kapja.

Nyáron elvitt minket egy siófoki nyaralásra oda-vissza. Habár nem a legerősebb motorja van a világon, jól bírta az autópályázást. Végre kicsit jobban odaléphettem neki, gyönyörűen fogadta a 140-150 km/h-s sebességet is. Alapvetően sok mindenhez nem kellett nyúlni ez idáig, csak ami fogyogat, ablakmosó meg ilyenek. Illetve kapott szép Renault-s dísztárcsákat. Lentebb képeken talán majd látszik.

Viszont az ősz beköszöntével néha felbukkant egy gyanús vinnyogó hang a motortérből. Valami a szíjaktól, de azt hittem, csak a nyirkos idő végett, rendre meg is szűnt, ám mostanság párosult mellé az, hogy már alapjáraton is volt egyfajta zörgő hangja, ami már nekem se tetszett, főleg, hogy fűtés mellett, egy visszaváltást úgy üdvözölt az autó, hogy hangosan felvonyított.
Másik, hogy a távolsági fényszóróm, a jobb oldali elment borért. Konkrétan szétment valamitől teljesen az izzófoglalat. Beszereztem egy újat és hittem én, hogy majd kicserélem. Hát sajnos ezekhez mivel analfabéta vagyok, úgy döntöttem ezt is szerelőre bíznám inkább. Reggel sötétben járok, sokszor délután is már sötétben prüttyögök haza, és csak a bal oldali távfényszóróm nem világítja be kellően az utat.

Mivel már bőven illett neki egy olajcsere, ezért fel is kerestem a szervízt szerdán, elregéltem nekik, hogy mi a kínom. Már csütörtökön fogadni akartak, viszont mondtam, hogy a péntek jobb volna, mondták oké.
Meg is kapta a kellő törődést, kiderült, hogy a hosszbordásszíj laza volt, orvosolták. Olajszűrőt először rosszat küldött a Bárdi, nem lehetett betekerni a helyére, így ott várni kellett, hogy jöjjön egy másik. Közbe megoperálták még a világítást, megnézték a hűtőfolyadékom, hogy bírja-e a hideget, világításaim körbe nézték, tulajdonképpen úgy, hogy ezeket nem is kértem. Miután megérkezett a másik olajszűrő, fizettem és utamra engedtek.

Az autó gyönyörűen járt, halkan, nem vonyított semmi. És akkor most kezdődik a hétvége kálváriája, sajnos szomorú véggel.

Szombat reggel az épp éjszakás műszakban végző feleségemért indultam volna melóba, mikor is kiállva az udvarról vettem észre egy gyanús foltot. Sötétben, barna talajon csak egy tócsának tűnt, viszont ujjal megnézve illetve szagra is, ez bizony olaj. Eddig egy deci olajat nem engedett az autó sehol, most meg ez. Több mint gyanús volt. Amikor hazaértünk bekukucskáltam az autó alá, ekkor már világos volt, és szemmel láthatóan láttam, hogy honnan is csöpög az olaj. A leeresztő csavarnál volt látható, hogy bizony ott az ereszt. Hétvégén is nyitva a szervíz ahova hordom, be is vágódtam egy újabb kávé után a kocsiba és visszamentem, hogy ezt is orvosoljuk, mert nem oké. Kiderült, az előtte való nap a kocsit szerelő ember nem húzta meg eléggé a csavart, ezért eresztette az olajat a jármű. Na de....

Mikor megálltam ott a kocsival, bebattyogtam elmesélni újabb panaszom, megkaptam az instrukciót, hogy melyik aknához álljak, én visszaszálltam a kocsiba, ráadtam a gyújtást és minden lámpa kialudt, kivéve a kézifék jelző illetve... a Check Engine. Előtte végig semmi gond nem jelentkezett, és ott mikor már járt a motor sem volt semmi hiba, csak ez a komisz lámpa égette a pofámat ott aljasul. Ott helybe rá is kötötték az autódiagnosztikát, hogy mi lehet a baj. Ekkor jött a másik vicces szitu.

Betöltött a program, megadták az autóm paramétereit, 2006, Renault, Thalia meg minden ami kell és a hibakód olvasó aszondta, hogy dehát itt nincs baj. Pislogott rám az asszonyka, hogy na ilyennel még nem találkozott. Megkért, hogy, ha tudok menjek vissza délután - ekkor még javába reggel volt -, akkor bent lesz a főnök, a rangidős szaki, ő is ránéz az autóra. Hazafele sem volt semmi jele, hogy gond van, majd mikor du. mentem vissza sem, csak ez a lámpácska nem akart kialudni.
Nos délután kezelésbe vette a főnök is, másik programmal, megint Thalia-ra semmi hibát nem adott ki. Figyeljétek a párbeszédet:

- Te figyelj már, ez az autó amúgy szinte majdnem egy Clio ugye?
- Igen.
- Várjá, kibaszunk vele.

És beállította a programban ugyanazokkal a paraméterekkel, de Clio kocsit megadva. Lőn világosság, valami rendellenességet talált a folytószelepnél. Hogy miért azt nem tudni, elvitték egy körre, tesztelgették semmi nem utalt gondra, ezért első körben valamilyen értéket visszaállított a szerelő illetve törölte a hibakódot és úgy engedett utamra, ha újra kivillan a mocsok, menjek vissza és akkor viszont már megnézik, hogy mi lehet.

Ezekért a dolgokért egy forintot sem kértek el, ám a hétvége nem érhet végett, ma jött a fekete leves.

Hivatalosak voltunk ma egy születésnapi bulira. Meg is érkeztünk, de sajna mások előbb ott voltak, így én már csak a kapubejáróba tudtam megállni, viszont a lehető legjobban beálltam az út szélére, hogy kellő hely legyen ahhoz, hogy eltudjanak mellettem menni a közlekedő autók. Sajnos erről nem csináltam képet, viszont állíthatom nektek, egy pótos IFA röhögve megfordult volna mellettem. Már javába zajlott a buli, mikor az egyik házigazda bejött és szólt a vendég tömegnek, hogy kié a Thalia... Ekkor már tudtam, hogy a baj van. Volt is.
Egy srác állt ott, megrendült arccal, hogy meghúzta az autót. Amikor megláttam azonnal elszállt az addigi jókedvem, főleg miután közölte, hogy nincs jogosítványa.



A helyzet nem jó de nem is tragikus. Kárrendezés? Megtudtunk egyezni kifogják fizetni a javítási költségeimet. Viszont marhára nem vagyok boldog. Én eddig ügyeltem arra, hogy soha senkit még csak hozzá se érjek. Ha valahova láttam, hogy nem fogok tudni beállni, inkább hagytam. Erre persze csak nekem jönnek. Hát, igaza lett asszonypajtinak, mindig azt mondja; "nem attól félek, hogy te vagy figyelmetlen, hanem attól, hogy mások".

Nézzük a dolog pozitív oldalát. Lehetett volna rosszabb. Benne is ülhettünk volna és belénk is rohanhattak volna hátulról. Ez akkor is megeshetett volna, ha nem vagyunk benne. Lehetne nagyobb a kár, sérülhetett volna a visszapillantótól kezdve, az elektromos ablak, a zárak minden. Nem ez történt, ez "csak" egy esztétikai sérülés. DE sérülés, emellett nem tudok elmenni sehogy sem. Főleg azután, hogy tegnap-tegnapelőtt szervizelték a kocsit.

Kezdünk kalandosodni, gyűlnek az események a kilométerek mellett. Jobb események is történhetnének azért. :)

Úgy látom sorozat lesz ez már. :)
4 hónap Liával...

Hozzászólások

(#1) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Nagyon sajnálom az autódat, kár érte! Asszonyodnak igaza van, hiába vigyázol, ha a másik nem. Jó, oké, nem gtk a kár, és a kocsi sem egy húszmilliós verda, de pont az ilyen kocsikra vigyáz legjobban az ember, mert nem státuszszimbólum, hanem a mindennapi élet fontos eleme, ami nélkül piszkosul nehéz lenne megoldani a mindennapokat.
A képek alapján elég lehet egy kis csiszolás, gittelés, és olyan lesz mint az új. Lehet, érdemes lett volna rendőrt is hívni.
Azért felmerült bennem a gondolat, hogy hogyan nem lehet rendesen meghúzni egy olajleeresztő csavart? Mert ha könnyezik, csepereg, azt mondom, jó, nem lett meghúzva, de ez így olyan, mintha csak be lett volna kapatva a helyére. Esetleg még azt el tudom képzelni, hogy a régi tömítést rakták vissza, ( ha volt alatta egyáltalán) és a megbolygatás után már nem tömített rendesen.
Az egész szerviztörténetből nekem az jött le, hogy nemigen értenek az autóhoz, milyen dolog az már, hogy egy faék autónál nem értenek a diaghoz, meg kell várni a főnit? Látatlanban könnyen vagyok okos, de akármilyen kedvesek, segítőkészek, inkább vinném más helyre, ahol ha többet is kérek a szervizért, de legalább az olajcserét meg tudják csinálni.
Még sok balesetmentest Liával!
mellesleg neked mennyit forog 130-150 nél?

(#2) N€T0X|N


N€T0X|N
őstag

Én keresnék rá két színazonos ajtót, nem javíttatnám, az sose lesz már olyan, mintha nem sérült volna és eladni is könnyebb az autót, ha később úgy alakul. Abban sem vagyok biztos, hogy drágább megoldás, a jogsi nélküli jóember meg viselje csak a következményeket, ha mégis.

Sent from my keyBoard

(#3) Dilikutya


Dilikutya
félisten

Jogsival is neked mehetnek, bár azért a kis takony megérdemelne egy kiadós verést. Vagy a feljelentést, kezdem unni, hogy ez egy következmények nélküli ország.

Hol lehet menni Magyarországon 150-el? :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#4) RawrrSoul válasza Jack Hunter (#1) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

A diagnosztikát csak a munkafelvevő csajszi csinálta aki val'szeg konyít valamit a kocsikhoz, de nem több. Sajnos a másik szerelő meg épp benne volt egy autóba ezért kellett várni. Amúgy nem is az, hogy nem értenének hozzá, inkább túl vállalják magukat, aztán sajnos, ha mindenbe bele bele nyúlnak, nagyobb a hiba ráta. Amúgy sajnos a környéken ez ilyen, mindenki jó, senki nem jó stb. :)

Hogy hol mennyit forog a kocsi nem tudom, mivel nincs fordulatszámmérő benne... :DDD

n o p e !

(#5) RawrrSoul válasza N€T0X|N (#2) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Ez is eszembe jutott... Találtam jópár szép ajtót elsőt is hátsót is. :)

n o p e !

(#6) RawrrSoul válasza Dilikutya (#3) üzenetére


RawrrSoul
csendes tag

Persze ez tény, hogy nem az volt az alapgond, hogy nincs jogsi, de szót érdemelt az is a sztori szempontjából.

És sehol, én is csak egy perc erejéig gyorsultam addig, mert kíváncsi voltam hol kezd erőlködni az autó. :B

n o p e !

(#7) Victoryus


Victoryus
addikt
LOGOUT blog

Katasztfófális állapotok vannak a szervizekben. Hozzáértés a legtöbb helyen nulla, márkaszervizben is. Idős szakik már nem nagyon vannak, az új generáció meg lófütty, tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Az alfa generáció meg ennél is rosszabb lesz. Az óradíjuk meg 16e-ről indul, mert ők továbbképzésekre járnak, szuper szakik.
Anno a Logannel is mennyit szívtam... A tök egyszerű 1.4-es mpi motorral. A szelephézagot nem tudták beállítani, pedig megadtam még az értékeket is. A kuplung bowden feszítőt rossz irányba csavarták. Amikor az fhp jeladó döglődött, nem akarták kicserélni, mert nem írt hibakódot a komputer. Sok barom, pedig 4! szervizt megjártam. Sebesség jeladót is cserélni kellett anno, ablekemelő motort is vettem inkább én, de végül azt megcsinálták normálisan. Ha egy faék egyszerű Loganet nem tudnak megjavítani, akkor egy fullos, elektronikával teli autóval mit kezdenek?
Rohadt a hátsó sárvédő - márkaszervizes ár valami 150e körül lett volna per darab, fényező meg kihozta az egész kocsit 50e-ből, a horpadt lökössel együtt meg a kőfelverődéseket is eltüntette a motorháztetőről.
A Renult márkaszerviz nem tudta megjavítani a Clio-t, mikor vészüzemmódba lépett a fedkomp. Úgy kellett másikat vadászni, mókolni vele. Nincs csere alkatrész, mert öreg a Clio... Hát b+, 15 éves kocsi nem veterán, hogy ne legyen hozzá alkatrész.
Nyáron mikor vittem műszakira a Logant, ott is... á. Nem helyben műszakoztatták, hanem elvitték máshová, a sárga angyalos céghez. Tájékoztatás nulla, csak mismásoltak hogy miért kell otthagyni délutánig a kocsit, mert átnézik, tesztelik műszaki előtt. Tavaly még normálisak voltak mikor olajcserén volt ugyanebben a szervizben, idén meg tök új arcok vannak a kamerán.
Nem tudom, mennyire fizetik meg a srácokat, de az autóstól legombolják a sok pénzt.
Ha nincs annyi eszük, hogy kihúzzák a menetrögzítő kamerát, akkor nagyon érdekes dolgokat is felvesz... Kezdve azzal, hogy a zenéimet hallgatják meg fikázzák azokat. Meg amikor egymást kérdezgetik, mit hogy kell. Érdemes akár egy rejtett kamerát is betenni az utastérbe. Félelmetes, mennyire nem értenek már egy egyszerű motorhoz sem.
Az már alap, hogy fotózom a motorteret, csomagtartót, utasteret szerviz előtt, után, meg rögtön szerviz után átnézem mihez nyúltak hozzá, tényleg cseréltek-e olajat, hűtőfolyadékot stb.
Gyönyörűen látszik ha kicsit koszos a motor, hogy mihez nem nyúltak...

Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle

(#8) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Nahát, nincs fordulatszámmérőd? De fura... :D

[ Szerkesztve ]

(#9) Jack Hunter válasza Dilikutya (#3) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Pl. az Árpád hídon, állami jóváhagyással.

(#10) Graphics


Graphics
Jómunkásember

Volt Thalia-m, de nagyjából csak megutálni tudtam...

Később megértettem, hogy miért volt olcsóbb, mint a Clio...

Nekem csak nyűgöm volt vele.

Én keresnék rá amúgy ajtókat, és kész, nem bonyolult szín, még ki is lehet fogni esetleg szép állapotút. :)

[ Szerkesztve ]

EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.