2021. április 18., vasárnap

Gyorskeresés

Opel kalandok - belémcsapott a villám UPDATE 19

Írta: | Kulcsszavak: Vectra . Z32SE . Pioneer . Irmscher . CTK . Opel kalandok

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Áve nép!

Azt gondoltam idén nem bővül tovább kalandjaim sora, de mint már korábban oly sokszor, most is megleptem magam. Lássuk mivel szúrtam el szabadidőm jelentős részét a legutolsó bejegyzésem óta.

Egy régóta halogatott tervet vettem elő a fiókból: rádió upgrade. Korábban készíttettem AUX bemenetet a gyári NCDC 2013 egységre, de nem bizonyult tökéletesnek több okból sem, - gyenge hangminőség, osztott sáv a CD váltóval, így áthallás a két csatorna közt és a vezetékes működés. A legegyszerűbb megoldást a 2 DIN rádiók jelentenék. Letisztult külső, a lehető legjobb hangzás (annak ellenére is, hogy zenét nem az autóban hallgatunk) és felesleges, parasztvakító fícsörök mellőzése - ezen három kitétel szűrte az árukeresős kínálat (automatikus tárgyeset).
Volt pár darab, ami fent maradt a hálón, de sehogy nem passzoltak az autó belsejéhez. Mintha a fáraó sírkamrájába beállítanál egy IKEA dohányzóasztalt. Maradt tehát az 1 DIN fejegységek sora és a kérdés: hova kerüljön?
Létezik 2 DIN to 1 DIN átalakító keret is. Ez egyrészt rém praktikus, másfelől irtózatosan ronda. Tehetnék ide egy képet, de azzal elveszteném amúgy sem nagy létszámú olvasóim felét. :D

Az alábbi pattant ki a fejemből:

A fejegységet egy barátomtól kértem a teszthez, akit mint utóbb kiderült én fertőztem meg a Pioneer vonallal. Ékes példája hogy a kölcsönrádió is egy P77MP, mint ami az Astra-ban volt. A teszt végére eldőlt, ilyen kerül a Vectra-ba is. Az elhelyezés megfelelő - de mit keres ott az a két lyuk oldalt?
A lehető leggyáriasabb kinézetet szerettem volna, úgyhogy ezen a ponton pihenőre tért a projekt és törpölni kezdtem. Végül egy régebbi Astra-s ismerősöm adta a befutó tippet: az NCDC 2015 mellé egy Nokia gyártotta GSM modul járt annak idején. [kép]
Ha a hardware-t kihajítom és sikerül szépen formára vágni az előlapot, működhet. Rengeteg méricskélés után zöld utat kapott az ötlet.

Már szétvágtam, de még nem tettem a helyére.

Május 13 - Elkészült a Stila fényezése. Elégedett vagyok az eredménnyel, a felnik szépek. A kupakokkal nem volt nagy elvárásom, alapból lehetetlen küldetésnek gondoltam a gyári állapot elérését. Nem is sikerült, nekem meg csak a hibátlan elég jó, szóval azonnal meghirdettem őket. Sajna újat már rendelésre sem kapni, izzítottam a külhoni kapcsolatokat.

Július 12 - Egy random motortisztogatás alkalmával észrevettem hogy hiányzik a hűtővízből. Irány a műhely, hibafeltárás. Mivel tócsa nem volt alatta, így adta magát hogy borogassuk szét a technikát. A két hengersor közt, víztérben pihen egy olajhűtő. A víztér bemenő oldali tömítése feladta a harcot, ott könnyezett a fagyálló és mivel elég meleg van a V közepén, szinte rögtön el is párolgott.


ez lenne az olajhűtő

A Z32SE alkatrész ellátása egyébként sem egy leányálom idehaza, a képen látható két kis gumi karikára egy hónapot kellet várni. Csak ötös pakkban rendelhető, így ezt a közeli Opel kereskedésre bíztuk, akiktől már darabra is lehet venni. Míg a karikákra vártunk volt időm rendelni egy szett szívósor tömítést is. Idehaza ez csak öntvénnyel együtt kapható 7x ezer forintért vs Ebayről az anyag 10K, posta és vám másik 10K.

A beszerzés idejére már nem emlékszem, de egy cimborám motorterében láttam ezt a fékolajtartály burkolatot. Úgy gondoltam nem lehet tőle bajom, amúgy is elég meleg van odabent, ez is véd egy keveset.

Július 16 - Németországból szeretettel. A csomagban lapult egy Pioneer P77MP, egy közepesen ritka CDX-P670 lemezváltó és az igazi kincsnek számító Irmscher felni kupakok.
A Pio-pakett patika állapotú volt, utóbbi esetén viszont nincs lehetőség urizálásra (jelentése itt: válogatás), örülhet az ember hogy egyáltalán kézbe vehet egy szettet.

Láttam az összes White Details videót, neeekem ne mondja meg senki...! Műanyag tisztítás, aztán polír paszta.

#ytalert!

Mivel kis híján vége volt a nyári szezonnak, nem kezdtem őrült nyári gumi vásárlásba. Majd jövőre.

Ezt követően egy darabig csend volt. Pontosabban szólva nem.
Egyik barátom megmutatta frissen szerzett W212 csillagrombolóját. Jól karbantartott, 220CDI. Nagyon készültem hogy leoltom amiért nem V6-ot vett, de legnagyobb meglepetésemre nem tehettem. Lökettérfogatát meghazudtolva húz a kis négyhengeres, az automata pedig irtó finom. Vezettem ugyanis. Nem kellett volna. A jármű irigylésre méltóan csendes, sokkolt az élmény, na. Ott és akkor eldőlt, hogy ha már nem fussa egy prémium járgányra, legalább megpróbálom lecsendesíteni a saját konzervdobozomat amennyire csak lehet. Ezért konzultáltam az audiofil barátommal és pár nappal később rendeltem tíz lap bitumen lapot 500x700mm.

Augusztus 1 - szigetelés beépítése.

Természetesen kevés lett a tíz lap, úgyhogy hozattam egy újabb kanyart és a második felvonásban elkészült a négy ajtó is ugyanezzel a CTK Dominatorral. Egy réteg az ajtó "külső" oldalán az ajtókárpit mögött - duplázva a hangszórók mögött (4mm) és egy réteg magára a kárpitra (3mm). Ezt sajna nem sikerült megörökíteni, mivel nagyon csipkednem kellett magam.

Az előtte-utána mérés professzionális szinten történt.
Mivel leginkább pályatempón érkezik meg a menetzaj, ott mértem. M6, óra szerint 130-as tempó.
Mobil: A5 2017 + Sound Meter app
előtte: 74-76db (9 éves Continental nyárik)
utána: 68-70db (watta új Michelin Alpin6)

Számszerűsítve nem egy Wheeler-Dealers hűazannya, nem kapsz süketszobát a pénzedért, érzésre viszont sokkal jobb lett.
További üröm az örömben hogy a fenti eredmény nagy részben inkább a gumiknak köszönhető.
Jelenlegi zajforrás: ablakok és kerékjáratok, és ez így is marad. Nincs dupla rétegű üveg, a szövetes dobbetéttel pedig nekem sincs kedvem szöszölni. Az ajtók csendes(ebb)ek lettek, sokkal szebb hanggal csukódnak. Pótkerék mélyedését és az ötödik ajtó függőleges részét lehet/kell még szigetelni, ez jövőre marad, anyag még van hozzá.

Augusztus 29 - Az összes ablakra felkerült a Llumar FormulaOne Stratos 70 hővédő fólia.
Ahogy az Astra esetén, itt is a feltűnés mellőzése, gyári hatás volt a cél.
Választás előtt kiolvastam az egész jutybobot, ahol minden video állejtős eredményekkel sokkolja a nézőket, de be kell látni: csodák márpedig nincsenek. Ezt a fóliásom is megerősítette mind szóban, mind gyakorlatban - megengedte hogy beüljek a Jeep-jébe, ami Stratos 30-at kapott. Hogy mégis mit tud? Egy gatyarogyasztó nap közepén az autót kinyitva nem ömlik rád a forró levegő, csak érzed hogy itt "melegecske" van. Nincs instant pisztoly táska, verejtékező homlok/bajusz, izzadó alkar.

Szeptember 3 - XVII kerület, egy adásvétel miatt. Épp volt egy szabad parkolóhely a ház előtt, gondoltam micsoda mázli hogy ide pont nem állt be senki...majd én jó idegurítom a hintót. Gurít-gurít, majd furcsa-csúnya hang. dahekk? Nem véletlen, hogy senki nem állt ott. A villamos sínek mellett is használt betoncsöcsök sorakoztak azon a helyen, csak épp benőtte a fű és nem látszottak ki. :(((


Nem tudom mikor, csak azt hogy hol szereztem - mélygarázsból kifelé jövet.


Ezt a hibát Németországból hozta magával


Egy füst alatt mindhárom hibát javíttattam.

Szeptember 5 - Vettem egy harmadik szett AFL-t is, ott helyben megvót a teszt. Hihetetlen, de működnek. Beépítve.

November 14 - Szomorú vasárnap szombat. Temetésről hazafelé vadat kergető kutya rohan át a főúton, a semmi közepén. Féktávon belül.

Elköszöntek: bal első ködlámpa és műanyag betétje, bal első koptató (összeszedtem, de a fülei letörtek), némi műanyag a lökhárítóból, a teljes ablakmosó folyadék.

November 27 - Ugyan a baleset óta csak nagyon minimális mértékben használtam a járgányt, de bekövetkezett az elkerülhetetlen. A fékekben ennyi volt.

Tárcsa, betét, fékcsövek körbe, hátra új nyergek.

November 28 - Nagyon sokadik terv volt, de mivel ritkán kerül elő jó állapotú szett, így rámartam két multicontour első ülésre. Ezek sem makulátlanok, de az addig látottak közt annak számítottak. Az oldaltámaszokat majd kijavítom én, az ülőlapon látható élesebb vonalak aggasztanak engem is. Egyetlen reményem a Victor's Customs csapata. Jövőre megpingelem őket.
Végre működik a fűtés a bal1-en is, a bárhova fújható deréktámasz pedig hab a tortán. A szellőztetés majd kiderül.

December 16 - Bekerült a Pio fejes egy BT modullal. Ami fontosabb, hogy végre befutott a bontott lökhárító. Nincs törve, gittelve, barmolva. Szétszedtük és már vitte is a fényező. Sajna idén már nem kapom vissza, mer tudja milyen kis részletb.szó igényes gyerök vagyok és nem akarja összecsapni, elkapkodni.

Tanulva az alkatrészhiányból eltettem a fent látható szett krómos ködlámpa betétet és ködlámpát, megrendeltem az új koptatókat, sima fekete ködlámpabetéteket, meg a pilácsokat is. A koptatót és a betéteket január közepére - február elejére jósolják. A Wallis átvette az Opelt, az átállás idejére pedig leállt a forgalom. :U
Kókuszdióhéjban ennyi, majd referálok.

Lajong és jövőle tali!

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán

nekem nem volt meg fejből, hogy milyen autód van, de amikor megláttam a szívósor öntvény fotóját, beugrott :) drága tudás ez nekem :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2021 PROHARDVER Informatikai Kft.