2019. október 16., szerda

Gyorskeresés

Nélkülözhetetlen, nem mellőzhető műanyag kacat..

Írta: | Kulcsszavak: Pedál . stopli . Look . Kéo . hajtás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mivel (teljesen jogosan, helyesen, s támogatandó módon) naponta ~tucatszám látni műanyagok használatát kritizáló posztokat& divathullámát éli a műanyagok elleni kereszteshadjárat, így előveszem a témát, más megközelítésből.

Piatti-platti-cleat-"stopli".

Csak Look Kéo rendszert használtam eddig (pedig tisztában vagyok vele, hogy nem ez az elsődlegesen ajánlott, főleg nem belépő-kategóriában). Ami zavart: a nyekergés-nyöszörgés, amit az új állapotú-nem kopott piattik előszeretettel szoktak. Még 2016 decemberében legomboltam egy "Roto" fantázianevű olasz matricázócég termékét, amit bő 2 szezonban nagy megelégedéssel használtam, de utólag kiokosított róla egy ismerősöm, hogy azok életveszélyes darabok, törnek, és időzített bomba, majd, ha pofára esek, akkor meggondolom, megérte-e spórolni (1800Ft volt a párja, sétálós gumibetétekkel.. Café kompatibilis-közértbe leugrós )

Természetesen semmi gond nem volt a Rotoval . Bárkinek merem ajánlani, bár, tudom, hogy a rivjúk kevertek. A beszerzése egészen romantikus volt: dec 24-én fa öltöztetés közben rezgett a telefon, hogy hamarosan lejár az aukció, licitáljak. Aztán megtettem, és átszámolva ~1800 ft-ért postával lett végül az enyém.

No, de később a kíváncsiság vezérelt, s szereztem egy szett Exustar piros stoplit is, meg, Exustar titántengelyes, karbon-kompozit testes, nagy felületű, elvileg Kéo kompatibilis pedált (természetesen röhej áron, mint ahogy szoktam. 5k HUF, az eladó azt sem tudta, hogy titántengelyes a cucc, párban 182 gramm.)

És itt egy kis anomália: Az Exustar pedál az Exustar platnikkal párosítva nem igazán akart működni. Többször majd' pofára dőltem, mert, nem bírtam kioldani még a legcsirkébbre vett rugóerő mellett sem. Pedig, a "gyári" Kéo klasszik meg klasszisokkal jobb volt az Exustar stoplival. Gondoltam, kipróbálom reverzben: Kéo gyári stopli& exustar pedál, és. Fényévekkel könnyebb használni, nem billeg.

Már csak azt kellene megtudni, miért volt jobb a Look pedál az aftermarket platinval, és miért volt jobb az Exustar a Look Kéo plattikkal, s miért volt ROSSZ mindkét pedál a hozzájuk adott gyári stoplikkal. :)

Furcsa.

Közben már az országban van az Aliexpresszről 15USD-ért & ingyen szállítással vásárolt Kéo kompatibilis full-fém pedálom, alig várom, kipróbáljam. Illetve, van még egy érdekesség a Kéo-kompatibilis "aftermarket" megoldásokkal kapcsolatban, az XPedo termékével.

Konkrétan: nem olvastam el rendesen a sajtóteszteket, s rendeltem egy pár Xpedo Thrust alis pedált. Mivel a platni nálam kb. örök élet (rendeltetésszerű használat), így természetesen a pedált felszereltem, a stoplikat nem. Aztán csodálkoztam, hogy mindig kioldott, ha egy mm-t is megmozdult a lábfejem. Aztán esett le: semmi baja a pedálnak, ez ilyen, a gyári Kéo plattik színtől (piros-szürke..) függetlenül csak FIX pozícióban tudnak rajta működni. Mondanom sem kell, nem tartottam meg őket, főleg, hogy számomra a pedál ne legyen már csilli-villi alumínium, színesben. Legyen csak szürke műanyag, azt nem sajnálod taposni.

(BTW: az Xpedo valójában Wellgo, csak a prémium szegmensbe pozícionált pedáljaik..)

És Ti milyen pedálrendszert & kötést használtok? Számomra a kéo azért jó rendszer, mert, relatíve kicsi a "stack height", viszonylag nagy a kontaktfelület, a stoplik körülbelül az idők végezetéig kitartanak (ha rendesen használod) s még könnyűek is a pedáljaik (forgatott-aktívan mozgatott tömeg, nagyon nem mindegy)

Tapasztalatok? Ajánlások? Én nem tudom jó szívvel ajánlani a Kéo rendszert senkinek, mert van árában jobb (SPD-SL: PD-R550; PD-R8000 és régebbi Ultegrák; 105-ok). A Shimano pedáljai kétség kívül megbízhatóbbak, tartósabbak, ráadásul még nagyobb kontaktfelülettel (=kényelem). De nálam ez a megszokott: mindig az ellenkezőjét csinálom annak, amit prédikálok.

Hozzászólások

(#1) donciccio


donciccio
(csendes tag)

xpedo pedálom volt. most adtam el. amúgy kiváló cucc,csak már túl sok pedál összegyűlt itthon. könnyebb,mint a keo blade. :DD az xpedo jobban működött a look stoplival. a sajátjával alig bírtam belelépni. sztem túl sok gumírozás van a gyáriján.

én még klipszes pedálokkal kezdtem,aztán lett look delta,és/vagy delta rendszerű után gyártott wellgo pedálok. az első wellgo kiváló volt,a második meg egy vacak. eltörött a dokkoló része. a klipszes után egy look rendszerű pedál maga volt a felüdülés. nem volt láb égés,meg ilyesmi. na meg persze könnyebb volt kivenni a lábat a pedálból.

most már jó pár éve áttértem a keo rendszerre,de szinte csak gyári stoplival használom. 1x volt vlmi nóném. az eltörött. nálam kimaradt az easy,egyből keo max pedálokat használtam. többnyire használtat vettem belőle mindig. kivéve most. a decában a legolcsóbb jelen pillanatban a keo blade. most ez van az egyik bringámon. érdemes utána olvasni,h melyik pedál mennyire "magas",mert megspórolhat vele az ember némi fájdalmat. a keo max-hoz képest,a blade még 3 mm-el alacsonyabb. egy deltához képest meg sztem már közel 10 mm-el.

(#2) Paxker315 válasza donciccio (#1) üzenetére


Paxker315
(tag)
LOGOUT blog

Noh jah. Korábban aktívan gugliztam pedál stack-height adatbázisokra-táblázatokra. Ellenben a cipő is nagyon fontos itt: sajnos vannak csukák, ahol maga a talp s talpbetét vastagabb, szinte olyan, mintha kockával a pedál&cipő közt hajtanál.

A régi delták pöpec cuccok. Csak ne ejtsd le őket a parkettára-csempére, mert utána lesz némi javítanivaló.

Agybaj: pár éve egy ismerős grammozgatott a nyereggel, nyeregcsővel, hajtókarral, persze jó drágán. Aztán félkilós Deltával tolta :W Negyed annyi pénzből vett volna Kéot, azzal is bentebb van 200-250 grammal, és pont mozgatott-forgatott tömegről beszélünk. Mosolyogtam rajt', tudom, nem illik. :D

https://www.youtube.com/watch?v=0MtHOwMl3ws

(#3) Kisszidi válasza donciccio (#1) üzenetére


Kisszidi
(csendes tag)

Eddig csak SPD pedálokat használtam a trekking bicókon, aztán építettem magamnak egy karbon országútit edzeni meg vettem egy TT bringát versenyezni.
A TT-hez járt Look Keo pedál, vettem hozzá cleateket meg cipőt és gondoltam eljött a kánaán. Semmi extrát nem érzek az SPD-hez képest, csak macerásabbnak találom.
Aztán szereztem egy SPD-SL pedált is. A Look-kal összehasonlítva szintén semmi, hasonló tömeg, nagyon finom csapágyazás, ugyanolyan belelépni és kioldani, 0 különbség.
Fél év Keo és SPD-SL váltogatás után vettem 1-1 szett sima SPD pedált az országútira és a TT-re is, nekem az a tökéletes. :) 280g párja, esetemben ezen semmi nem fog múlni.

[ Szerkesztve ]

(#4) Paxker315 válasza Kisszidi (#3) üzenetére


Paxker315
(tag)
LOGOUT blog

sajnos nem tudok érdemit hozzátenni: soha nem volt SPD-m, s valoszinuleg nem lesz (mert feleslegesen minek vegyek? :) )

Vannak előnyei, azt nem tagadom. De a legtöbbek, akiket ismerek, nem használnak aszfalton SPD-t.

https://www.youtube.com/watch?v=0MtHOwMl3ws

(#5) Kisszidi válasza Paxker315 (#4) üzenetére


Kisszidi
(csendes tag)

Valószínűleg azon múlik ki mit szokott meg, egyik sem váltja meg a világot a másikkal szemben.
A környezetemben a többség Keot használ, páran SPD-SL pártiak, de vagyunk néhányan akik TT-n is SPD-ben nyomják, pedig azt hittem egyedül leszek vele. Azért ha eljutok ironman szintig, valószínűleg egy aerodinamikusabb pedállal teszem.

(#6) Paxker315 válasza Kisszidi (#5) üzenetére


Paxker315
(tag)
LOGOUT blog

Egyébként a Kéo rendszer népszerűségét kevésbé tudom megérteni (oké, én is azt használok, de az én gondolkodásom egy aberráció).

A Shim azonos árú pedáljai jobbak-tartósabbak-megbízhatóbbak. Mégis, inkább a Kéot választják a népek. Lehet, egyfajta régi beidegződés. Ld: Stihl fűrész analógiájára "Look Pedál". Utóbbit szinte minden 3csavaros felfogatású klikkesre rámondják. :W

https://www.youtube.com/watch?v=0MtHOwMl3ws

(#7) Kisgépkezelő


Kisgépkezelő
(aktív tag)

Ifjú titánként amikor még a KSI-ben róttam a ligetköröket, valami olcsóbb look koppintással tekertem, de asóta átszoktam az SPD-re. Montira volt egy egyik oldalán taposós, másikon patentos pedálom, aztán országutira is egyszerűbbnek láttam venni egy PD-M520-at, minthogy két cipőt tartsak. Lehet nem olyan jó, de már nem is versenyre kell.

(#8) donciccio


donciccio
(csendes tag)

érdekes abból szempontból ez a pedál kérdés,h tényleg van a look-nál jobb pedál,mégis sokan ezt használják. többek közt én is. az xpedo pedáljaim könnyebbek a keo blade-nél,de vlmiért mégis a blade mellett döntöttem. lehet,h márka hűség,vagy vlmi tök más.

campa szettet használok. adná magát,h campa pedálom legyen,de hát megálltak a fejlesztéssel,és mára már nem igazán versenyképes a konkurenciával szemben. legalábbis sztem.

nem esett szó még 2 ismertebb márkáról,de sztem ne menjünk el mellettük.

az egyik a speedplay. drága,és könnyű. legalábbis,ha a stoplikat nem számoljuk. a legtöbb modell közülük kétoldalas. nem tudom mennyire könnyű dokkolni vele,de azért kipróbálnám.

a másik meg a jó öreg time pedálok. a look delta tömegben a kanyarban sem volt régen ehhez a pedálhoz képest,meg közelebb is volt jóval a tengely a talphoz. itthon nem terjedt el,de sok profi használta sokáig. (Indurain,Riis,Ulrich,Pantani) na ezt is kipróbálnám,de tudom,h spéci talp kell hozzá. mondjuk a mostani time pedálokat is szívesen kipróbálnám,igaz,azok már más stoplival vannak ellátva.

(#9) Paxker315 válasza donciccio (#8) üzenetére


Paxker315
(tag)
LOGOUT blog

A Time mostani rendszere az RXS pont a nagyon könnyű használhatóságával, kis kioldóerővel és talán fiziológiásabb lábfejmozgást lehetővé tevő kialakítással tűnik ki. A "régi" Time rendszerrel azért nem foglalkoznék, mert halott platformmal nem érdemes.

A helyi boltban dolgozó egyik 'srác' nagyon kedveli az RXS szériát, főleg kezdőknek ill. gyermekeknek szokta ajánlgatni. Egy ideig nézegettem őket, de, a csapágyazás minőségéről& megbízhatóságról ÉS plattiélettartamról borzalmasan lesúlytó vélemények voltak a belépő&középkategóriában. Kétség kívül optimálisnak látszik a nagy kontaktfelület, szabadabb lábfejmozgás, kisebb kioldóerő, alacsonyabb stack height, de, mindig van kompromisszum.

A Speedplay-jel azért nem foglalkozom, mert rétegcucc, és, számomra érthetetlen módon van 1-2 vallási fanatikus követője, aki szerint nem is lehet más pedállal tekerni (kár, hogy a bringások 99%-a mégis képes rá.. )

Én először az ára miatt keo-ztam még 2013 elején, aztán meg rajt' maradtam, mert nem volt különösebb problémám vele. Első pedálom egy "Guerciotti" feliratos Keo Easy volt, természetesen PX-ről, egy Chain Nova II cipővel. Utóbbi köszöni szépen, jól van, pont pár hete vettem elő jó 2 év nemhasználat után, mert hihetetlen jól szellőzik, 30 fokban fázik a lábam benn'. ;]

A Guerciotti pedál meg fogalmam sincs, kinél van, elment egy bringával együtt. Szerintem a Keo easy pl. kifejezetten jó választás elsőre: pont megfelelő a rugóerő, egyszerű, olcsó, nem sajnálod. A klasszik sem lenne rossz, de igazából a rugóerő-állításon kívül a régebbi klasszik nem igazán különbözött a sima easytől. S mivel én minden pedálnál azzal kezdek, hogy a legcsirkébbre állítom a rugóerőt, így számomra egy teljesen irreleváns feature volt.

Az Exustar nagyon jó, a kis kínai meg itt van előttem dobozban, hétvégén lesz lehetőségem kipróbálni. Vicces, mert Keo kompatibilisnek írja& szemre Wellgo keo grip stoplikkal adták, de a pedál meg nagyon a 6600-ás ultegrákra hajaz megjelenésben :W

:D és az is leesett, hova lett az Xpedo Thrust pedálom, amit 1 próbakör után hirdettem meg.

https://www.youtube.com/watch?v=0MtHOwMl3ws

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.