2019. június 19., szerda

Gyorskeresés

Játékaim - RTS-ek 1

Írta: | Kulcsszavak: rts . stratégia . homeworld . játékaim

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

HOMEWORLD

Kharak bolygó égető homokja alatt, a Kushan nép egy rég elfeledett, titáni űrhajó roncsát találja meg. Felfedezik elveszett otthonuk titkát is az ősi maradványokkal eltemetve.

A több ezer éves roncsban egy galaktikus térképet is találnak, melyen 2 rendszer van kiemelve. Az egyik az a bolygó, melyen jelenleg laknak, a másikat pedig Hiigara (otthon) néven jelölték. Ez az esemény - és persze az az addigra már nyilvánvaló tény, hogy nem erről a bolygóról származnak, egyesíti az addig örökké ellenséges törzseket egy közös cél érdekében; újra megtalálni az otthonukat. Egy hatalmas űrhajót építenek, mely 600.000 személyt képes elszállítani. Mintegy 60 év múlva megkezdődik az anyahajó tesztje az űrben.

És mi - a játékosok - ezen a ponton csatlakozunk be a történetbe.

Emlékszem még 2000-ben, amikor kezembe került a játék demója, furcsa érzésekkel installáltam fel a gépemre. Mindig is szerettem a stratégiai játékokat (mind a körökre osztott, mind a valós változatokat), de nagyon is idegenkedtem a 3D-s megjelenítéstől azt gondolván, hogy annak az FPS-ek világának kell maradnia. De miután elkezdtem belemerülni a játékba, megnyugodtam. A felhasználói felület annyira jól lett kidolgozva, hogy nemhogy hátrány lett volna a 3 dimenzió, de épp az adta a szépségét az egész játéknak.

Anyahajónk elsődleges feladata az önkéntesek elszállítása, de a biztonság kedvéért felszerelik védelmi rendszerekkel is. Maga a hajó olyan bonyolult, hogy irányításához kénytelenek egy élő személy agyát összekötni a komputerrel. A tesztek során váratlan fordulat történik, a hajót megtámadja egy addig ismeretlen ellenfél (ami azt illeti, a szereplőknek ezidáig semmilyen kapcsolatuk nem volt értelmes lényekkel saját magukon kívül). Mikor visszatérnek a Kharak bolygóhoz, megdöbbenve tapasztalják, hogy a bolygót - minden életet elpusztítva - felégette egy támadó flotta. Nem maradt más hátra, mint megtalálni a rég elveszett otthont...

Az egyik dolog, ami rögtön megfogja a játékost, hogy a játék története egyedi és ötletes. A másik a gyakori átvezető animációk, melyek az egész kalandot filmszerűvé teszik. A készítők nagy érzékkel állították be a kameranézeteket, sőt, az ambient aláfestő zene is szenzációs (maga a YES! együttes is közrejátszott).

Maga a játékmenet bátorítja a taktikai gondolkodást. Sőt, amennyiben megpróbáljuk minél hamarabb lerohanni az ellenséget, biztosan számíthatunk a vereségre. Az anyahajónk képes építeni mindenféle hajót, és ha elveszítjük, vége a játéknak. Ugyancsak fontos tudni, hogy ezzel a hajóval csak hyperugrásra vagyunk képesek. A játékban összesen 1 fajta nyersanyag található, melyet speciális hajókkal tudunk kinyerni az aszteroidákból és a gázokból. Ez a nyersanyag szükséges mind a gyártáshoz, mint a kutatáshoz/fejlesztéshez. Nagyon fontos, hogy mindig jól tervezzük meg a támadás helyét, idejét és módját, valamint ne féljünk adott esetben újrakezdeni egy-egy pályát, ha esetleg túl nagy veszteségekkel nyernénk, hiszen a megmaradt flottát továbbvisszük a következő pályára. Az egységlimitet is túl tudjuk lépni olyan módon, hogy ellenséges hajókat zsákmányolunk, melyek beállnak a saját flottánkba.

A játéknak készült 2 folytatása is. A Homeworld: Cataclysm egy önállóan is futó kiegészítő, melynek nagyjából olyan hosszú a kampánya, mint az alapjátéknak. Ez szakít a "hagyományokkal", és a már jól megismert anyahajó helyett, egy bányászhajóé lesz a főszerep. A sztori itt sem kevésbé izgalmas, sőt a filmszerű animációkat is figyelembe véve - az elődhöz hasonlóan -, egyszerűen abbahagyhatatlan a játék. Az amúgy már majdnem tökéletes interfészen is tovább javítottak. A kiegészítő ellenére, a Homeworld 2-nek már sajnos csak egy nagyon sablonos történet jutott. A játékmenetet is egy kicsit - véleményem szerint hátrányára - átszabták. De 2. rész még ezen negatívumok ellenére is a legjobb RTS-ek közé elemkedett.

Nos, bár a grafika mára már erősen elavult, még mindig ajánlom a játékot bárkinek, aki egy jót akar szórakozni egy ötletes RTS-el. Ígérem, a sztori és a játékmenet mindenért kárpótolni fog.

A cikket még bővíteni fogom screenshotokkal.

Előzmények:
Játékaim - Szerepjátékok 2 (Wizardry 8)
Játékaim - Szerepjátékok 1 (Planescape: Torment)

Folytatások:
Játékaim - RTS-ek 2 (folyamatban)

Hozzászólások

(#1) D1Rect


D1Rect
(PH! félisten)

Ez hatalmas játék, nekem csak újságmellékletből van meg, de nagyon jó. :K
(2x is megdicsértem 1 mondatban.)

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#2) ollie válasza D1Rect (#1) üzenetére


ollie
(MODERÁTOR)

"(2x is megdicsértem 1 mondatban.)"

Ügyes vagy! :D

"Ez hatalmas játék, nekem csak újságmellékletből van meg, de nagyon jó."

Ez biztos a teljes játék? Van egy olyan változata, amiben csak a kampány első 4 pályája található, valamint egy ötödik, új pálya is. A teljes kampány amúgy 16 pályát tartalmaz.

***

(#3) D1Rect válasza ollie (#2) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

Tuti teljes játék, az első rész. :K

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#4) ollie válasza D1Rect (#3) üzenetére


ollie
(MODERÁTOR)

És végigjátszottad? :D

***

(#5) D1Rect válasza ollie (#4) üzenetére


D1Rect
(PH! félisten)

Nem, a nagyon sokadik pályán meguntam, és azóta se fogtam neki. :B

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.