Hirdetés

Van egy új születésnapom!?

Azt hiszem van egy új születésnapom, mégpedig október 12. Tegnap előtt este betéteket cseréltünk/tem (Ezek az apróbb mokólások édesapámmal kedvenc közös időtöltéseink egyikei.), levettem a nyerget, közben apám megjött a betétekkel, elkezdtük összetenni amolyan valaki babrál valaki dumál este volt már nem figyeltünk, kicsit szorult a nyereg az új tárcsán (előző csere is szívás volt vele nehezen megy rá hiába nyomjuk vissza a régi betétekkel és csavarhúzóval a dugattyúkat...) de már meg sem lepett. Felemeltük a seggét, röffent, egyes, hátsó féket néz, oké fog. (Hangos volt, de a Lucas betétekkel eddig is az volt az elején mindig.)

Hirdetés

Tegnap reggel irány vele suliba... minden okés még... igaz valami ordenáré hangja volt a vácin ... de beértem.
Délután irány Kecskemétre matekozni nénémhez... Rakpart, ~15:50, lépésben megyek gyenge de folyamatos hátsófék ugye.... Dósáról jöttem le, Margit hídig eljutok jön a meglepi... látok egy kis helyet, 4-5 autó távra oké oda betesszük magunkat, kettes, hármas ~50-es tempó. Egyszer csak marha nehézkesen kezd mozogni a motor és lassulok, ~40-ig aztán hirtelen mintha ráléptem volna telibe a pedálra, teljesen beállt a motorsegge kuplung be első fék és ösztönös rángatózás erőlködés, nem estem el de nem is álló helyzetben álltam meg. Isteni mák, hogy szemből nem voltak, mikor egyenesbe sikerült vele kerüljek már nehezen de mozgolódott a kerék de valami kegyetlen fémes hang kíséretében. Kivánszorgok a parkolókhoz, hidat megelőző srég parkolok ugye. Nézem... Fék. Belül a nyereg belső oldalán ugye ott vannak a "karmok" amik a belső betétet támasztják... vazzeg hol a betét... Karmok...Tárcsa... Belső,Külső betét. :W Hátaztak**va3,14ba.... ennyire nem lehetünk szerencsétlenek ketten is... há de. :W

Jó indulhat a keresgélés nem volt nálam semmi amivel szétfeszíthetem őket... majd eszembe jut az a szerencsétlen fázisceruza a táskámban.. éljen a műszaki suli és a projektek. :DD Sikerült annyira megfeszegetnem a betéteket, hogy a dugattyúk visszamentek. (Jaja nem szakszerű ... de közel nulla szerszámmal a rakpart közepén nem volt jobb ötletem...) Oké már nem fog, következő... telefon elő menten hívom apám ami egészen szépen összeszedett beszélgetés volt: izé tudom momentán szolgálatban vagy de nincs a Hondába pár szerszám? Nincs, miért? Hát izé épp most melegedett el a hátsófék és állt be. Túlvégen néma csend és halálszag. Hol vagyok... Rakpart... letudom legalább kötni vagy valami? ...már megoldottam .... amennyire tudtam. OK irány haza Kmét off.
Csak egy szimpla első tárcsával élvezet volt haza menni.... Szereztem ma rá nem csak csere hátsót erről később de megkapja az R-es dupla elsőjét is....azt a félévet évet amit még nálam tölt már így tölti...
Otthon szedném le a hátsó nyerget, hát a retkes Praktikeres hatlapfejűt nem beletörtem azonnal a rögzítőcsavarokba? Az a nyeszlett imbuszkulcs, gömb szerűen van kivékonyítva a végén... Megyek szomszédolni krova kulcsért (Ez itt Murphy... mivel a készlet az a céges Astraban maradt... az meg Szarvason volt anyámmal.)... eközben hallom ahogy faterom fordul be a sarkon.... berángatta munkatársát-haverját egy órára "csere embernek" mert itt nagy a gáz kérem szépen, csak kicsit volt hót ideg mivel vagy 6x hívott út közben. :DDD :W Immáron hárman álltunk a szemmel láthatóan nagyon ocsmány tárcsa fölött, és látszott, hogy a nyereg a levétel után nem lesz tőle sokkal szebb látvány. Így is lett, a belső három karom:

Nos azok úgy... 10°-os szögben elvannak marva, a maradványaik jól szemügyre vehetőek a féktárcsán.
Régi, kopottabb betéteket betettük... összetettük meglepetésünkre fogni fogott valamennyire a fék. Az anyag nem vékonyodott annyira el, hogy veszélyes lett volna, ezért megmertem kockáztatni az utat... és haza is jöttem, hazafele persze sűrűn hívogattam egyik ismerősöm a két megállásom során akinél jelenleg is dekkol két kis Hyosung bontásra várva, hogy ugyan mennyibe vágna hozzám két nyerget meg pár apróságot...

Most ismét megkérdezem, én négy éve motorozom már lassan... nem először kell fékbetétet cserélni jó pár apróbb itthon megoldható javítással egyetemben... édesapám lassan 27! éve motorozik, hogy engedhettünk meg egy ennyire szarvas hibát, ami csak a többszörös szerencse faktor során nem okozott komolyabb galibát? Ezzel a 40-es szinte döcögő tempóval is alig tudtam megfogni, mi lett volna ha 90, 100 akár 120-as tempónál áll be a fék a hőtől? :Y

Légy az első hozzászóló!

Még nem szólt hozzá senki sem.

Hozzászólok