2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hupikék törpikék társasjáték (DIY)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az alábbi egy leírás, hogy az egyik üzletláncból származó Stikeez-ek felhasználásával milyen társasjátékot készítettünk. (amivel azóta rengeteget játszottunk a már 4 éves fiunkkal :) )

Amire szükség van:

Stikeez-ek (Hókuszpók és a macskája fontos, törpből meg amennyi van), dobókockák (lehetőleg többféle, mi d12+d20-al játszunk újabban, ezek adják meg a figurák sebességét), kartonlap, dekorációhoz ceruza, filc, stb.

Játékszabályok:
A törpök Aprajafalváról indulnak, Hókuszpókék pedig Hókuszpók házától.

A cél:

A törpök a 64-es mező után levő áfonyabokorig akarnak minél többen eljutni. (Itt már biztonságban vannak) Hókuszpókék megpróbálnak minél több törpöt elfogni. (Elfogásnak számít, ha egy törp mellé lépnek, vagy átlépnek rajta: az megegyezés kérdése, hogy ha törp lép egyikük mellé, akkor mi legyen.)
Az elfogott törpök a jobb oldalt látható kalitkába kerülnek.

Különleges mezők:
14: ha egy törp pont ide lép, Kele (a gólya) segítségével kimenekíthet egy törpöt a kalitkából
8, 16: csak a törpök használhatják ezeket a rövidítéseket (Bibice Kecsege hátán előre juttatja őket)
51, 54, 58, 59: Melák és Bibircsóka itt a létrákon visszazavarja Hókuszpókékat (ez a törpökre nem vonatkozik)
22+48: ezt a létrát is csak Hókuszpókék használhatják és fel-le közlekednek rajta

A törpök biztonságban vannak az 1-11 mezőkön (Hókuszpókék nem tudják hol van Aprajafalva, nem találnak ide)

A játék menete:

Játszhatja 2-3-4 (vagy több játékos: nagyjából egyenlő létszámban legyenek a csapatok. Mi általában 3-an játszunk: 2-en a törpökkel d12-vel és 1 Hókuszpókékkal d20-al), felváltva kell dobni és az adott csapatból egy tetszőleges figurával lépni. Akár 2 játékos is léphet egymás után ugyanazzal a figurával.
Ha Hókuszpókék elérkeznek a 64-es mezőhöz, utána az 1-es mezőtől indulnak új körre Hókuszpók házától. (Pl 62-n áll és 5-öt dob, akkor a 3-as mezőre kerül)

A játék menetét lehet befolyásolni azzal, ha variáljuk a kockákat, kinél mi legyen (d6-d8-d10-d12-d20): a nyerési esélyeket erősen módosítják. A törpök számával pedig a játszma hossza változtatható.

Szeretjük a játékot, mert nem csak a szerencsén múlik: lehet taktikázni egyik oldalon bekerítéssel, a törpök pedig amíg sokan vannak, párat mindig lehet biztonságosan mozgatni.

Hozzászólások

(#1) mephi666


mephi666
nagyúr

up :)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#2) muszurkefal


muszurkefal
aktív tag

Hah, nagyon jó. :C :C
Kérdés: amikor a kalitkából kiszabadítasz egy törpöt, ő hová kerül?

(#3) mephi666 válasza muszurkefal (#2) üzenetére


mephi666
nagyúr

Thx :) a 14esre kerül ő is, ahová a nyíl mutat a gólya mellett :D

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#4) hokuszla


hokuszla
aktív tag

nektek anyi töpörödött törpör dögök

10400 16GB 1660s 4.5TB

(#5) cinemazealot


cinemazealot
addikt

Ötletes és kreatív kivitelezés. Gratula! :)

(#6) Amea


Amea
újonc

Nekem ez tetszik, köszi, hogy megosztottad :C

dehogy van rendbe'

(#7) mephi666 válasza Amea (#6) üzenetére


mephi666
nagyúr

szívesen :)

#5: köszönöm :)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.