2020. március 28., szombat

Gyorskeresés

Destiny 2 - egy kis értekezés a problémákról

Írta: | Kulcsszavak: destiny 2 . ps4 . játék

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A múltkor írtam pár sort a Destiny 2 kampányáról, most az azt követő részről szeretnék kicsit elmélkedni.

Mint ahogy már ott is írtam, nem sok időm van az első részben, nem jártam raid-ekre, nem farmoltam a tökéletes fegyvert, nem mentem egyedül Nightfall-t letolni és még sorolhatnám. A Destiny 2-ben viszont meg több, mint 150 órám van, szóval azért nagyjából átlátom a játékot, a rendszereit és a problémáit, amik számomra azok.

Szinte bármit is csinálunk a játékban, legyen az public event, strike, crucible, lost sector, különféle zsetonokat (token) kapunk jutalmul, amiket a megfelelő NPC-nél lehet beváltani legendary tárgyak reményében. Ha minden igaz, ez alól csak a raid a kivétel, ott kapásból eshetnek a raid-hez köthető fegyverek és páncélok, de zsetonok ott is vannak ettől függetlenül. Tehát tegyük fel, hogy kinéztük magunknak az Origin Story nevű auto rifle-t, amit Zavala adhat nekünk. Ilyenkor nekiállunk strike-okat, vagy Nightfall-t farmolni a Vanguard zsetonokért, majd ha megvan a szükséges mennyiség, akkor mehetünk Zavalához beváltani azokat, és ha szerencsénk van, akkor megkapjuk az kívánt tárgyat. Ha nincs, akkor irány vissza farmolni a következő beváltható zseton adagig. Viszont, ha megvan minden, amit az adott zseton áltál elérhető felszerelés közül szeretnénk, akkor onnantól kezdve semmi értelme az adott tevékenységet folytatni, hisz semmi olyat nem kaphatunk belőle, amire szükségünk lenne. A gond az jelenleg, hogy ezt a helyzetet viszonylag gyorsan el lehet érni és akkor ott állunk, hogy igazából mehetnénk ide is, oda is, de minek. Nincs strike vagy crucible specifikus jutalom, nincs csak lost sector-ban megszerezhető exotic, nincs semmi, csak a random loot és a zsetonok.

Jöhet a kérdés, hogy akkor mégis mi az, amit a Bungie rendes endgame tartalomnak tervezett? Mi miatt játszanak az emberek a játékkal, ha nincs már semmi, amit elérhetnének, megszerezhetnének rendes játékkal? Hát nem más, mint a Bright Engram, ami a lootbox helyi megfelelője. Szinte minden kozmetikai exotic, skin, páncél, ghost, űrhajó, emote ide lett elrejtve. Normális mennyiségű heti játékkal szerintem 4-6 ilyen Bright Engram szerezhető, ha többet szeretnénk, akkor lehet a pénztárhoz fordulni és reménykedni, hogy olyat kapunk a pénzünkért, amit szeretnénk, ugyanis mint minden más engram, a jutalom itt is teljes véletlenszerű. Ehhez jön még a pár hetes xp ügy, amikor is kiderült, hogy a játék mesterségesen befolyásolta a kapott xp mennyiségét, ezáltal lassítva a Bright Engram-hoz jutást, pénzköltésre ösztönözve azokat, akiknek valamire nagyon fájt a foguk. Nagy szerencséje a Bungie-nak, hogy épp ekkor volt a tetőfokán az EA és a Battlefront 2 lootbox botrány és emiatt kevesebb figyelem irányult a Destiny 2 árnyoldalára.

Nagyjából így ért véget a Season 1 és jött el az első DLC, a Curse of Osiris, amitől sokan várták, hogy a fenti problémára, ha nem is teljes megoldást, mert értelemszerűen ennyi időt alatt ez lehetetlen volna, de legalább mutasson valami irányt, hogy pontosan miként és képzeli el a Bungie a Destiny 2 jövőjét. De sajnos, ami jött, az csak olaj lett a tűzre.

Bár nagyon jól néz ki, Merkúr nevetségesen kicsi, mindössze egy új public event és egy lost sector található rajta. Az Infinite Forest, mint koncepció érdekes volt, de a játékbeli megvalósítása teljesen értelmetlen, a legjobb, amit tehet az ember, hogy átrohan rajta, egyetlen felesleges lövés nélkül. A különböző idősíkbeli Merkúr helyszínek szintén jók lennének, de csak adventure vagy strike során érhetőek el, nem lehet csak úgy odamenni és körbenézni, felfedezni, bár valószínűleg nem is nagyon lenne mit. Az összes új területet bejárva ugyanis én egyetlen egy elrejtett, scan-elhető tárgyat nem találtam.

Persze vannak újdonságok (heroic adventures, Forge) és visszatérő játékmódok, mint pl a heroic strike playlist, amit senki nem ért, hogy miért kellett egy fizetős DLC mögé tenni, hisz már az alap Destiny 1-ben is benne volt. Ráadásul ezt is a lehető leglustább módon tették, kicsit megnövelték az ellenfelek sebzését és életerejét, semmi módosító, vagy esetleg megváltoztatott ellenfél típusok, pozíciók. A Forge fegyverekről még nem nagyon tudok nyilatkozni, mert még csak kettő van meg.

Amiről viszont tudok, az az Illuminated Engram, avagy a Bright Engram 2.0. A Curse of Osiris DLC több száz új tárgyat hozott, de ennek legalább a fele ehhez a lootbox-hoz van kötve. Tehát lényegében semmi nem változott, minden megy tovább az alapjáték által megkezdett úton. Az összes új hajó, emote és minden más, amit már előbb is soroltam csak és kizárólag innen szerezhető meg. És a Bungie szerint ez így jó, ez így rendben van, tessék csak tovább játszani és venni a lootbox-okat.

Sajnálom ezt az egészet, mert szerintem a játék alapja rendben van. A fegyverek változatosak, a látvány és a zene fantasztikus, az univerzum érdekes és amikor csapatban játszik az ember és halomszámra lövi az űrlényeket, az még mindig szórakoztató és remek móka.

Hozzászólások

(#1) .LnB


.LnB
(félisten)
LOGOUT blog

Akkor lassan a te véleményed is megváltozik úgy látom. Ha eltekintünk a játék hiányosságaitól, a Bungie viselkedése akkor is bicskanyitogató. És semmi jót nem vetít előre ahogy viselkednek.

Homo Ludens

(#2) ldave válasza .LnB (#1) üzenetére


ldave
(nagyúr)
LOGOUT blog

Nem mondanám, hogy megváltozik, inkább csak formálódik :)

Jó lenne tudni, hogy az ilyen abszolút nem játékosbarát döntések mennyire a Bungie vagy mennyire inkább az Activison miatt vannak. Lehet szidni az új CoD-ot, de negyed ennyi kritikát nem kap a játékosoktól, mint a Destiny 2.

A Slime draws near! Command?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.