2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Toyota Corolla AE86 vs BMW 320si 2009 STCC2 @ Apulia Speedway

Írta: | Kulcsszavak: szimulátor . autó . verseny . race 07 . toyota . corolla . bmw . 320si

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hétvégén ismét volt egy kis szabadidőm, ilyenkor le szoktam ülni a gép elé, és keresek valami érdekes pályát a Race 07-ben, amin eddig még soha nem mentem. Mivel ezen a hétvégén kezdődött el a WTCC idei szezonja, ezért logikus lett volna a Monza-i pályára kimenni, főleg esőben, de valamiért azt a pályát annyira nem szeretem, főleg nem esőben, különben is, azon már mentem sok-sok kilométert és nem ez volt az eredeti cél.

Nézegettem az add-on pályákat, amiket unalmasabb perceimben rakosgattam be a játékba, és találtam egy számomra teljesen ismeretlen olasz pályát: Apulia Speedway


a pálya letölthető itt

Elsőre a sok chicane keltette fel az érdeklődésemet, amikkel később meg is küzdöttem rendesen. Nah, akkor pálya van, már csak gép kellene hozzá. Igazából ez nem is volt annyira nagy szívbaj, újabban, ha egy új pályára megyek ki, akkor a Toyota Corolla AE86-ot veszem elő, elég sokat mentem már vele, nagyon szeretem, igazi kezes kis gépállat :D Szerintem sokkal kezelhetőbb adott helyzetekben, mint mondjuk egy BMW 320si, kezdőknek sokkal könnyebb vele megtanulni hátsó kerekes autót vezetni.

Először kicsit fura volt a pálya, de hamar belejöttem, a 12. kör már egész vállalható lett, egészen pontosan 1:37.536-ot mentem. Ezután gondoltam szétnézek a neten, hátha volt más ember is, aki ment már ezen a pályán és ekkor kicsit meglepődtem, ugyanis találtam 1:34-es köridőket is.


1:37.536

Azt tudtam, hogy szegény Corolla nem egy erőbajnok, nem gyorsul úgy mint egy 2008/2009-es WTCC autó (egy FWD Seat is jobban megy, alap setuppal), ezért elővettem egy 2009-es BMW 320si-t, és meg is érkeztünk a címben említett "küzdelemhez".

Legalábbis számomra küzdelem. A BMW-t sokat nem vezettem, számomra elég erős, főleg a Hachiroku-hoz képest, de azért el tudok bánni vele, ha nagyon muszáj. Az első pár 10 kört még akkor este a Toyota után szinte közvetlenül tettem meg, még friss volt az élmény, de arra nem számítottam, hogy 2-3 másodperccel el fogok maradni az AE86-hoz képest.

Másnap már kicsit "ülepedett" a tudás, próbáltam picit máshogy hozzáállni a bömbi-hez, de még 23 kör után is csak a Corolla hátsó lámpáit nézegettem virtuálisan. A legjobb köröm 1:37.839 volt.


1:37.839

Ez kicsit bosszantó volt, hogy egy erősebb autóval sem sikerül javítani. Aztán jött az ötlet, hogy valahogy össze kellene hasonlítani a két visszajátszást, hogy hol vagyok sokkal lassabb, mint a Toyota-val voltam.
(Megjegyzés: mindkét autót alap beállításokkal használtam, nem szeretek addig belepiszkálni, amíg nem ismerem eléggé a pályát)


belsőkamerás videó, a BMW-ből alig lehet kilátni...

Este gyorsan összetákoltam egy videót (nem is egyet), és ami még délután gordiuszi csomó volt, az mostanra teljesen egyértelművé vált: ott a pályán nem tűnt fel, de egyértelművé vált, hogy a BMW-nek sokkal keményebb alapból a futóműve, a T1, T2 kanyarkombinációt csak úgy tudtam abszolválni, ha a T1-ben belefékezek. Inkább a T2-vel volt a baj, ha T1-ben nem fékeztem, akkor a fal adta a másikat, ami eléggé fájt a futóműnek is.

Ezután jön egy elég érdekes kanyar, itt mind a két autóval elég bátortalan voltam, szóval ezt még gyakorolni kell, itt súlyos tizedek vannak még a pályában. Később van egy nagyon trükkös chicane, kb, a T9-T10, főleg a kijárat érdekes. Magasított kerékvetők vannak (szinte az összes kanyarban), a 320si farát sikerült kicsit eldobni, de még nem volt vészes a helyzet. Itt is sokat kell gyakorolni, hogy minél nagyobb sebességgel át tudjak rajta menni mind a két autóval, bár a Corollával szerintem egész jól sikerült a mutatvány. :D

Ha ezt a kombót túléltük jön egy kis utazás, egy darabig csak gyors bal-jobb kanyarok jönnek, majd egy erősebb féktáv és egy hosszabb, de szűk visszafordító, ahol nem lehet túl hamar gázt adni, mert lesodródhatsz az ideális ívről (vagy driftelsz egy szépet, de ez nem annyira gyors megoldás :D ). Majd jön a kedvenc kanyarkombinációm, a célegyenesre rávezető bal-jobb-bal chicane. Folyamatos padlógáz mellett kell az autóval cikázni a kerékvetők között, ami marha nagy élmény :D

Összességében nagyon sokat kell ég gyakorolni a BMW-vel, de az első és legfontosabb feladat, hogy kalapáljak alá valami futóművet, amivel a T1-T2-n a lehető legkevesebb sebességvesztéssel tudok átmenni. Még kb. 40-50 kör és elérhetem az 1:35 eleje, 1:34 végi köridőt, ami már nagyon is jónak számítana.

Van még pár másik nézetből is side-by-side videó, talán itt jobban látható maga a pálya, és a szerencsétlenkedésem is :D


hátsó nézet, itt már többet látni a pályából


tető kamera, csak az érdekesség kedvéért :)

Legközelebb megpróbálom kicsit tudományosabban alátámasztani az ilyen összehasonlító videót, kipróbálom majd a telemetriai programot, igazán tizedeket keresni ugyanis csak így van értelme, itt lehet majd látni a gázadás, fékezés idejét, mértékét, kormányállást, gumik állapotát, szóval sokmindenre jó az.

Kommentelni lehet, hozzáértő kritikát is elfogadok, hogy hol lehetne mind a köridőn, mind pedig a videókon javítani, vagy esetleg hagyjam az egészet a f.szba és inkább húzzak tanulni, mert ebből nem élek meg :DDD

Mint mindig, most is a Logitech Momo Racing Wheel-el toltam, bár már kezdem kinőni ;]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.