2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Toyota AE86 Levin N2 WTCC test @ Crowne Plaza (Race 07) [1:52.112]

Írta: | Kulcsszavak: toyota . corolla . ae86 . wtcc . race 07 . szimulátor . autó . verseny

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Valahogy mindig is szerettem a régi autókat, főleg azért, mert eléggé szögletes, csúnyácska formájuk volt. Az utóbbi időben felkeltette az érdeklődésemet egy fura autósport, mégpedig a drift, ahol szép, hosszú íveket rajzolva kilinccsel előre kanyarognak egy pályán, lezárt útszakaszon, vagy akár egy hegyről lefelé. Kérdezhetné a kedves olvasó, hogy a kettőnek mi köze egymáshoz... A válasz nagyon egyszerű: Toyota Corolla GT AE86 Levin.

A rendes japánautó-nördöknek kötelező lecke az AE86 japán beceneve. A nyolc japánul hacsi, a hat roku, ebből lesz a hacsiroku. A legsúlyosabb nördöknek a japános-homoerotikus kiejtésfinomítás is kötelező, ők ugyanis a szóvégi ú-t inkább ü-nek ejtik, így lesz hacsirokü. Mi pedig csak Hacsinak becézzük, mint egy csahos juhászkutyát. - karotta

Szóval a Hacsi. 1,6, sor 4, 16 szelep, 120 ló, hátul hajt, és gyárilag sperrdiffi (GT verzió). Ez pont ideális egy kis csúszkáláshoz, falutól faluig tofut szállítva. Legalábbis az anime-ban betöltött szerepe ez volt. A 80-as évek derekán ez csupán egy 5 személyes családi autó volt, a hátsókerekesek egyik utolsó szériája. Későbbiekben az elvetemültek kicserélték a motorját a legendás 4A-GE, azaz BlackTop motorra. Ez szintúgy 1,6 sor 4, de már 20 szelep, azaz hengerenként 3 szívó és 2 kipuf. szelep jutott. Ezek a motorok kb. 160 ló környékén voltak, eredetileg elsőkerekes belpiacos toyotákba (AE111 és társai) szánták, de ez nem tartott vissza senkit, hogy egy kis fúrás-vágás során bepaszírozzák a helyére.


Toyota AE86 Levin
nagyítható!

De mégis mi köze a címben található WTCC kifejezés ehhez az alapvetően drifterek által kedvelt autóhoz? Egyszerűen annyira jó a kis Hacsi, hogy sokan pályán is használják. A legtöbb Hacsi így, vagy úgy, de a pályán végzi. Ezek már nem autók, ezek céltárgyak. Talán pont ez fogott meg ebben a típusban, hogy nem csak driftelni jó, de ha betévedünk egy versenypályára vele, ott is kiválóan fog teljesíteni, és rengeteg örömöt tud okozni, annak ellenére is, hogy egy kicsit gyengécske is, vagy egy hosszabb egyenesben 180-nál letilt a sebességkorlátozó. (Japánban 180 körülire lövik be az autók végsebességét.) Én is eltévedtem egy versenypálya felé, igaz, hogy csak virtuálisan de szénné hajtottam egy rendkívül tetszetős AE86 Levin N2-t. Az biztos, hogy nem sok ember találja szépnek szerencsétlen Hacsit, de én büszkén vállalom, hogy szerintem ez egy szép autó. :B

Race 07-hez letölthető az autó itt. (regisztráció szükséges) A Crowne Plaza Raceway pedig Steamen beszerezhető, ingyenes DLC-ként. A pálya elég gyors, a hosszú egyenesen kívül (250-el repeszt szegény Corolla :DDD) vannak benne trükkös, de gyors kanyarok, viszont van benne egy érdekes lassú jobbos, ahol ha picit több gázt adsz a kelleténél, érhetnek meglepetések.. :) Érdemes a hangerőt feltekerni, 9500-nál nagyon vad hangja van a gépnek.


Üvöltő gépállat és egy pici ellenkormány...

Csináltam egy másik videót is, viszont itt a kamerával bajban voltam. Először a TV Camera nézetet szerettem volna használni, de a pályához képest annyira messze vannak a kamerák, hogy még a motor üvöltő hangja ellenére is alig lehetett hallani. :( Ezért free mode-ot használtam, ha nagyon béna lett, akkor nem erőltetem tovább, bár így meg lehet csodálni, hogyan terveznek autót a vakoknak (elég rusnya szegény, na.. :U )


Hát nem gyönyörű? :DDD

Biztos vagyok benne, hogy lehetne ennél sokkal gyorsabban is menni, de nem a körrekord volt a cél, egyszerűen így adta ki, bár egy élményautóval ritkán szoktak rekordokra törekedni. Remélem Karotta nem fog megharagudni érte...

Szóval, aki szokta tolni a Race07-el, de nem tetszik neki a BMW, esetleg meg is szeretne tanulni vezetni, neki bátran ajánlom a Corollát, kitűnő tanulóautó, és szerintem fényévekben mérhető a különbség egy BMW és egy széthajtós Corolla között. (Tudom, ez most csúnya volt, ennek ellenére senkit sem szeretnék lebeszélni egy bömösről, és főleg nem szeretnék senki lelkébe gázolni, de ízlések és pofonok, nekem nagyobb élményt nyújt egy ilyen AE86, mint akármelyik BMW, legyen az E30, E36 vagy az újabbak közül, pl. E90.)

Aki szeretne még olvasni a Hachirokukról, netán kedvet kapott hozzá, hogy szerezzen egy sajátot, érdemes megnézni ezeket a blogokat, sok információ van bennük, mind építés, mind szívás, mindpedig élményügyileg: Belsőség blog AE86 címkék ; Karotta Közlöny AE86 címkék

Hozzászólások

(#1) juhaszattee


juhaszattee
csendes tag

Esetleges hibákat, pontatlanságokat, egyéb plusz, lényeges információt szívesen elfogadok :)

"... úgy szórtad a hedshátokat, mint S3 VGA a hardveresen gyorsított kékhalált" - bacsis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.