2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Race07 Time Attack Hungaroring_11 Volvo 850 [1:51.710]

Írta: | Kulcsszavak: szimulátor . autó . verseny . race 07 . volvo . volvo 850

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]


1:51.700

Viszonylag régóta játszom a Race 07-el, és ezalatt elég sok pályán mentem már virtuálisan, hol egyedül, hol másokkal, szórakozásból vagy bajnokságban. A bajnokságoknak hála a változatosság adott volt, így sok új, eltérő vonalvezetésű, hangulatú aszfaltcsíkon róhattam a köröket, de van egy olyan hely, amit jó eséllyel mindenki ismer itt, az is, aki nem járatos az autósport világában. Igen, ez a Hungaroring.

Elég régen volt az, amikor először mentem ezen a pályán, de már akkor is feltűnt, hogy a látszat ellenére nem könnyű rajta jól végigmenni szinte egyik autóval sem. Mindenkinek vannak kedvenc pályái, autói, én ha vonalvezetést tanulok egy Volvo 850-est szoktam elővenni, mivel a gyári setupja elég univerzális, szinte minden pályán jó a váltóáttétele, a futóműve, és azért erő is akad benne. Eleinte úgy gondoltam, egy kis előnyöm származhat abból, hogy több játékkal (régi/új F1-ek, rFactor,..) köröztem már, de túraautóval nagyon kevés tapasztalatom volt itt. Hamar be kellett látnom, a fele sem tréfa, az első 2 perc körüli idő elég nagy pofon volt, de nem szabad feladni, legalábbis itt még nem. Szép lassan sikerült ráérezni a ritmusra, sikerült egyre jobb időt menni, talán 1:55 körül volt a legjobb, amikor jött a nyári bajnokság, és a meglepi. úgy gondoltam maximum 1-2 másodperc lehet még benne, de nagyot koppant az állam, amikor az első helyezett 1:52 elejét ment az időmérőn egy BMW-vel.

Majd jött egy nagyobb szünet. A bajnokság pörgött tovább, közben kezdődött az egyetem is, túl sok idő nem maradt a szórakozásra, azt a keveset is csak a kedvenc, már jól bejáratott pályáimon mentem. Idővel néha-néha ránéztem a 'ringre, de említésre nem érdemes időket futottam. A napokban viszont konkrét célom volt: 1 perc 52 másodperces időt menni a Hungaroringen

Erre a legalkalmasabb a Time Attack mód, itt nem fogy a benzin, nem kopik a gumi, az aszfalt végig ideális tapadású, nem kell foglalkozni semmivel, csak az ezredmásodpercek számolásával. Nagyjából 40-50 kört mentem mire sikerült elérni a fentebb említett köridőt, és ehhez kellett egy pici segítség:

A játékban lehetőség van betölteni úgynevezett "Ghost Car"-t, ami egy olyan virtuális ellenfél, ami minden körben pontosan ugyan úgy megy végig a pályán. Ez az ellenfél lehet saját korábbi körünk is vagy tölthetünk egyet a játékban megtalálható online adatbázisból is. Én egy 1:52.0-s időt töltöttem le, amit egy 2007-es BMW-vel futottak. Az már az első körökben látszódott, hogy a féktávokkal túl óvatosan bánok, sokszor több autónyival hamarabb fékezek, mint az "ellenfél". Nagyjából 10-15 kör után sikerült elég közel lenni a szellemhez, de a féktávokkal picit átestem a ló túloldalára: Főleg a Mansell kanyarban sikerült kiszélesítenem az "ideális" ívet.

40-50 körrel később viszont sikerült belőni minden féktávot, az íveket, kigyorsításokat és sikerült hosszú idő után a fent látható 1:51.700-as kör. Ez már bőven jobb, mint amire számítottam, ráadásul nem csak a véletlen műve, mivel sikerült többször is megfutnom ezt az időt.


Nagyobb hibákkal is 1:51.710

Ebből a körből látszik, hogy még van benne néhány tized, a T2-t eléggé elrontva is sikerült az 1:51.710-es idő. Az első körben eléggé megkínoztam a gépet, a visszaváltások _picit_ durvábbak lettek, mint az optimális lenne, a második körön már finomabban sikerült megoldani a problémát.

És akkor hogyan tovább? Végre megfutni az 1 perc 52 másodperces időt. Ezt már normális, hátsó kerék hajtású géppel. Szerintem az FWD autókban nincs túl sok kihívás, főleg a Volvo-ban, annyira jó az univerzális setup-ja, hogy gyerekjáték vele végigmenni szinte minden pályán. De egy RWD autó már elég nagy kihívás, és ott a gyári beállítások szinte semmire sem használhatóak, és ez a lényeg: megérteni az autót, a pályát, és alkalmazkodni minden körülményhez.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.