2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Ez nem jött be... 080929

Írta: | Kulcsszavak: olaj . aapl . apple . részvény . tőzsde . nyse . nasdaq . dow jones

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mármint a 700 milliárdos "bailout". Ez a megmentési terv már a múlt hét előtti hét csütörtökön és pénteken beárazódott a részvényekbe (amikor kiszivárgott a pletyka), és azóta szinte az összes plusz eltűnt. Mostmár az emberek nem a segélyre figyelnek, mert azt az USA kormánya úgyis megszavazza, hanem attól félnek, hogy még ez sem lesz elég. :D És ha belegondolunk, akkor igazuk is van. Időközben már két vagy három európai bank is bedőlt, szóval ki tudja mi lesz később.

A stagfláció réme fenyeget, amiből igen nehéz kikecmeregni. Persze most a gazdasági lassulás jeleire hivatkozva tovább esnek a nyersanyagárak is, ami jó hatással lesz az inflációra, csak kell egy kis idő, mire ez érződik majd.

Technikai szemmel az USA piac, de igazából szinte az összes tőzsde egy nagy káosz, az összes hírvezérelt, technikai támaszok meg ellenállások többé nem léteznek. Részvényeket most nem is figyelek, mert minek? Minden esik, a shortosok meg a shortoló ETF-ek nyernek ezen az egészen (ez is jó tanulság nekem).
Egyetlen dolog amire felfigyeltem az a VIX index 40 körüli értéke, ami kib@ magas, 1998-ban egy rohadt nagy esés után később 2002-ben pedig a medvepiac végét egy 45-ös érték jelentette. Ez akár még jót is jelezhetne, de ki garantálja, hogy nem emelkedik tovább vagy hogy nem lesz ennél rosszabb? A VIX emelkedő trendben van rövid és hosszútávon egyaránt, szóval amíg ez nem törik meg, addig gáz van.

Ránéztem még az Apple-re is, ami a múltkor belinkelt grafikon után már 110 USD-nél jár, miután elbukott az emelkedő trend, mélyrepülésbe ment át a részvény. Az ilyen lufiszerű részvényeket az emelkedő trend megszakadása után azonnal el kell adni, mert utána sokáig nem térnek magukhoz, hiszen 1. az emelkedésre játszó traderek eltűnnek, kialakul egy eső trendcsatornában ingázó árfolyamgörbe 2. a befektetői bizalom (tehát a hosszabb távon gondolkodók tábora) folyamatosan elapad 3. rárepülnek a shortosok 4. mindez további esést eredményez. Az Apple sztem 50 USD alá is benéz majd, na nem 2 nap múlva, de valszeg nem kell neki 1 év sem. "I DON'T HAVE A JOB BUT I AM GOING TO BUY AN IPHONE" :D

Most csúnyát fogok mondani, de meg kell próbálnom szemléltetni a dolgokat, ez az Apple-lel kapcsolatban jutott eszembe.
Szóval, vannak akik szerelmesek lesznek egy részvénybe, és csakazért sem adják el, mert majd úgyis visszaemelkedik, mert olyan jó hozamot produkált az előző x évben, meg mert tök jók a fundamentumok, blabla. Először is a részvénypiacon az emberek több, mint 50%-a le sem fingja a fundamentumokat, de lehet, hogy ez a szám még magasabb, a legtöbb ember technikai alapon kereskedik. Másrészt soha nem szabad beleesni egy részvényedbe sem, mert felesleges, a részvény nem fog viszontszeretni. :D Ez csak egy eszköz amivel hozamot tudsz produkálni.

Szóval, ha a grafikonon azt látom, hogy nagy baj van, akkor szerintem ne tartsuk meg szerelmünket, mert csak a gondok vannak vele.

Szemléltetésképpen: gondolj arra, hogy van egy jó csajod, aki tök jól kielégít meg minden, de megunod vagy összeveszel vele 2 év múlva. Csak azért is vele maradsz vagy "kidobod"? :D Miután többé nem azt jelenti számodra amiért összejöttél vele, meg kell szabadulni tőle, mert csak kolonc lesz a nyakadon, folyamatos kiadásokat és nyűgöt jelent neked, és csak stresszelsz miatta ahelyett, hogy ledobnád a terhet a válladról és megszabadulnál tőle.

Ez most csúnyán hangzott, de ez a valóság. :D (valószínűleg a csajok is így gondolják, csak fordítva)
Ugyanez a helyzet a részvényekkel.

Remélem segítettem. :D

update 080929/19:47 - a kongresszus nem szavazta meg a 700 milliárdos tervet, az indexek kb. 2 perc alatt estek 2-3%-ot. Mondtam én, hogy már be volt árazva.

update 080929/21:20 - a VIX már elérte a 46-ot. Ha nem jön vmi nagyon jó hír, akkor itt összeomlás lesz.

update 080929/21:40 - az SP500 és a Dow Jones megint elérte a 0924-én közölt írásomban bemutatott trendvonalat, ami eddig mindig megtartotta az árfolyamot, és lám, most is visszapattantak az indexek, a nap végére emelkedésbe kezdtek.

update 080929/22:20 - a visszapattanás nem volt hosszúéletű, úgy tűnik nincs túl sok vevő, amit mondjuk nem is csodálok.

Holnapra brutális vérengzést várok az európai tőzsdéken, Oroszország (RTS) -15%, Németo. (DAX) -8%, Anglia (FTSE 100) -10%, Hong-Kongról (Hang Seng) jobb nem is beszélni - -10%.

Hozzászólások

(#1) Dare2Live


Dare2Live
nagyúr

Most vettem észre, hogy blogolsz..... majd ha lesz időm hvén elolvasgatom mit hordtál itt ösze :p

privit akartam de hamár homár gondoltam érdekel, levél equitastol:

[I]isztelt Ügyfelünk!

Örömmel tájékoztatjuk, hogy 2008. október 7-én indítjuk el új szolgáltatásunkat, melynek keretében a KBC Securities Magyarországi Fióktelepén keresztül 6 külföldi részvénypiachoz biztosítunk hozzáférést telefonos kapcsolattartással.

Megbízási díjainkat az alábbi táblázat tartalmazza:

Külföldi részvény piacok

Bizományosi díj*

(teljesült megbízások után %-ban)

Minimum díj*

(Ft-ban)

Nasdaq Stock Market

0,5

5 000

New York Stock Exchange

0,5

5 000

Euronext

0,5

5 000

Deutsche Börse - XETRA

0,5

12 000

Bursa de Valori Bucuresti

1,0

12 000

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

0,5

12 000

Letétkezelési díj: 12 bp (0.12%), min 1000 Ft/év

*Díjaink 2008. október 7-étől érvényesek.

További hasznos információkat találnak honlapunkon a www.kbcequitas.hu –n a Szolgáltatások / Külföldi részvénykereskedelem menüpont alatt.

A kereskedés megkezdéséhez szükséges, hogy a KBC Securities Magyarországi Fióktelepénél előzetesen számlát nyissanak, melynek részletes ismertetését szintén a fenti honlapunk megadott pontja alatt találhatják.

Amennyiben az új szolgáltatással kapcsolatban bármilyen további kérdésük, észrevételük van, azt kérjük küldjék meg a kulfolditozsde@kbcequitas.hu e-mail címre

Tisztelettel:

KBC Equitas Zrt.[/I]

és ha jól hallottam ebroker is indít..... gondoltam szólok hátha érdekel.

szerk: Igen ördögi ez a -777 pontos záró nem? ;]

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#2) fLeSs válasza Dare2Live (#1) üzenetére


fLeSs
nagyúr

ez az 5000 ft-os minimumdíj szánalmas, amíg mo.-on ilyen árak vannak addig senki nem fog rajtuk keresztül külföldön kereskedni. az átlagtrader nem milliomos, hogy vételnél és eladásnál kiperkáljon 5000 huf-ot. ez még 500000 forintos tételnél is 1+1%.

itthon a fio-bróker a legjobb, 8-10 USD/trade.

btw én az SP500-at figyelem, mert a DJIA-t manipulálták, a nagy cégek shortolását betiltották, meg egyébként is az SP500 nem 30, hanem 500 részvény átlagát mutatja, az jobban lefedi a piaci hangulatot.

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#3) Gambit


Gambit
őstag

Szerintem ez az egész kisegítő csomag ötlet nem túl jó. Kihúzzák ugyan átmenetileg a szarból a bankszektort, de hosszútávon nem oldanak meg semmit. Csak átrakják a pénzt az egyik zsebükből a másikba. Hiszen mi is történik? A bankok túl sok kölcsönt nyomtak ki a lakosságnak, aminek nem volt meg a fedezete. (Zömében ugye jelzálog kölcsönt.) Ennek köszönhetően elkezdett bedőlni a bankrendszer, hiszen idővel kibukott, hogy nincs meg a fedezet. (Hasonlóság van a dotcom lufival, ott olyan cégek részvényeit adták-vették sok pénzért, amik kb. semmit sem termeltek.) Most, hogy kihúzzák a szarból a bankokat, fogják az adófizetők pénzét, és belepumpálják a rendszerbe helyettük. Csak hogy ez szerintem nem lesz így jó, mert az ördögi körből csak úgy lehetne kilépni, ha nem osztogatnák ész nélkül a hitelt. Csak akkor az emberek életszínvonala hirtelen nem nőne olyan mértékben, mint amit megszoktak, és végre kénytelenek lennének észrevenni, hogy az USA gazdasága már nem növekedik olyan mértékben, mint eddig.

Ez az én véleményem, kövezést nem kérek.

''Akár hiszed, hogy meg tudsz csinálni valamit, akár nem, mindenképpen igazad van.'' - Henry Ford

(#4) fLeSs válasza Gambit (#3) üzenetére


fLeSs
nagyúr

az egész szitu nagyon nem jó.

ha hagyják, hogy a bankok bedőljenek annak elég komoly következményei lehetnek az egész világ gazdaságára nézve, mivel gyakorlatilag az egész világ hitelekből épül, ha nincs hitel (mert a bankok félnek adni), vagy csak nagyon nehezen lehet hozzájutni (azaz csak a jómódúak kapnak) akkor leáll a fejlődés és visszamegyünk a középkorba.

ha viszont nem hagyják bedőlni a bankokat, akkor az adófizetők szívják meg, akiket bár teljesen vétlennel tekintenek a dolgokban, azért ők is közrejátszottak (legalábbis nagyrészük), az USA polgárai már régen többet költenek, mint amennyit keresnek, az ő részük ebben a mértéktelen pazarlás.

a dilemma az, hogy most azokkal fizettessék ki a bankok szemetét, akiknek nincs is közvetlen közük hozzá.

szóval mindenképpen lesznek vesztesek.

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#5) Gambit válasza fLeSs (#4) üzenetére


Gambit
őstag

Igen, a befektetéseknek létszükséglet a hitel. Pont itt van szerintem a probléma (egyik) gyökere. Ugyanis alighanem totálisan eltolódott az egyensúly, és a lakossági hitelek túlnyomó többségbe kerültek a vállalati hitelekkel szemben. Erre mondjuk nincs konkrét adatom, de valószínűleg ez történt, illetve a megtakarítások már nem fedezték többé a kintlévőségeket. De bárhogy is történt, a bankok nagyon rosszul gazdálkodtak. Ha ezen nem fognak változtatni, akkor hiába nyomják most bele a pénzt, ez is ugyanúgy el fog folyni, mint eddig.

''Akár hiszed, hogy meg tudsz csinálni valamit, akár nem, mindenképpen igazad van.'' - Henry Ford

(#6) fLeSs válasza Gambit (#5) üzenetére


fLeSs
nagyúr

szerintem már régen nincs meg a hitelek fedezete, az egész egy nagy lufi, de ez addig nem zavar senkit, amíg nem dől be az egész pénzvilág és nem rohan az összes ember, hogy kivegye a pénzét.

ennek a mentőcsomagnak a másik dilemmája, hogy ha megszavazzák, azzal felbátorítják a bankokat, hogy végülis következmények nélkül lottózhatnak az emberek pénzével. az EU-ban ezért sürgetik egy közös nagy ellenőrző rendszer kiépítését.

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#7) Gambit válasza fLeSs (#6) üzenetére


Gambit
őstag

Igen, ez igaz, de törvényszerű, hogy előbb-utóbb kipukkan a lufi. A semmiből, gazdasági teljesítmény nélkül nem lehet pénzt teremteni. (Na persze nyomtatni lehet bármennyit, de az kb. annyit fog érni, mint a monopoly pénz. :D )

Szerintem is ez a csomag egyik legnagyobb problémája. Ugyanaz a dilemma, mint a túszejtők esetén. Ha egyszer is megadják azt, amit a túszejtő követel, azzal csak bátorítják a túszejtést. Ezzel most valóban bátorítani fogják a bankokat, hogy a tetteiknek nincs igazi következménye, mert Uncle Sam majd a hónuk alá nyúl, ha gáz van.

''Akár hiszed, hogy meg tudsz csinálni valamit, akár nem, mindenképpen igazad van.'' - Henry Ford

(#8) pink75


pink75
aktív tag

de szép...
aki teremt, kap bruttó 80e-t, aki a pénzszektorban tilitolizik, 350e<
hogyan mondjam? élősködő?

xxx

(#9) uhu20


uhu20
tag

Hali,

Nem szép tőled, hogy itt is "szidod" a "cégemet"....:)

Szerintem kissé túlzásokba esel. Hosszú távon a fundamentumok számítanak; minél rövidebb az időtáv, annál inkább előtérbe kerül a pszichológia (a TA).

Nem tudjuk, mi jön még és meddig tart. De az látszik, hogy az Apple növekedésben felülteljesíti a szektort. Szóval, ha megnyugszanak a dolgok és vége lesz a válságnak (ami még soká lehet!), simán felugorhat az ATH-ra, ill. afölé.

(#10) fLeSs válasza uhu20 (#9) üzenetére


fLeSs
nagyúr

kinek a pap, kinek a papné. :)

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.