2022. október 1., szombat

Gyorskeresés

Használt autó vásárlási kaland: Opel Zafira B

Írta: | Kulcsszavak: opel . használt . autó . kereskedő

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Úgy alakult, hogy a szeretett Opel Astra G autónkat le kell cserélnünk a gyerkőc érkezése miatt. Kb. 10 évre akartunk autót venni, így az erre szánt keretet kicsit kitoltuk, és ezek alapján kerestünk autót:

- Max. 2,5M Ft mindennel együtt
- Csak benzines, lehetőleg 1.6-os vagy 1.8-as motorral
- Ne legyen benne turbó
- Ne legyen régebbi, mint 2009
- Kombi vagy egyterű
- Ne legyen francia vagy olasz (így a preferált márkák a Ford, Toyota és az Opel maradtak ebben az árkategóriában)
- BP-től ne legyen messzebb, mint 100km

Így találtuk az alábbi gyöngyszemet:

Adatok:

Opel Zafira B, 2010
1.6L benzinmotor, 116 lóerő (85kW)
Manuális, 5 sebességes váltó. Ismert hibája a kereskedő szerint nincs.
Ausztriából való, végig vezetett szervízkönyvvel, pecsétekkel, különböző tollal kitöltve, valóban ~12 éves dokumentumnak tűnik. Km óraállás valósnak tűnik (140e km).

Az ára pedig átírással együtt 2,4M Ft. Gondoltuk ha már egy kicsit túl van árazva, biztos minden rendben van vele. :U

2022.07.09.

Megtaláltuk a fent említett autónkat. Kívülről gyönyörű, belül szintén szépen kitisztítva. Alul alvázvédelemmel lefújva (később kiderült, hogy frissen). Mentünk vele egy próbakört is, 1000-1500-as fordulat körül furcsa, "ciripelő, levegős" zaj a motor felől, ráfogtam, hogy biztos csak a szíjakat kell cserélni. Minden más jónak tűnt.

Letettük a foglalót.

2022.07.13.

A kereskedő elvitte műszakira az autót, simán átment (valaki írja meg pls, hogy ezekkel a hibákkal egyáltalán átmehet autó a műszakin?!).

Kifizettük az autót teljesen, várjuk a rendszámot.

2022.07.14.

Elhoztuk az autót a kereskedőtől, minden úgy tűnik, hogy rendben van. Este mentünk vele 145km-t vidékre.
Menetközben rájöttünk, hogy az első szivargyújtó nem működik (nincs benne áram).

2022.07.15.

Reggel kitolattam a garázsból, hogy lemossuk az autót, erre elszállt a kuplung. Lötyög, lifeg, nem lehet sebességbe tenni.

Felhívtam a kereskedőt, azt mondta, hogy a távolság miatt (tőle messze vagyok), vigyem el szerelőhöz, akár számlával, akár anélkül, javíttassam meg, majd később megbeszéljük.

Így is lett, elvontattam önköltségen szerelőhöz, ők megállapították az alábbiakat:

- A kuplung levegős lett, illetve a hidraulikacső el volt dugulva. Ezt 3 óra alatt ki is javították, respect nekik!
Megj.: Itt ami nagyon furcsa, hogy ha tényleg hivatalos szervízben volt, akkor miért raktak vissza egy full rozsdás hidraulikacsövet, ahelyett, hogy kicserélték volna? (volt rajta egy fekete ragasztószalag, tehát valaki már hozzányúlt, és tudott a hibáról)
- Az alja frissen lett lefújva alvázvédelemmel, de hogy minden is, igénytelen módon. Még fogott az alja, vagyis nemrég fújták le
- Az alját azért fújták le, mert el akartak rejteni hibákat, többek között azt, hogy lyukas, csak be lett fújva valami sárga anyaggal (purhab-szerű, csak keményebb)
- Hőmérséklet érzékelő beragadva (gépre rádugva mutatta ki), tehát nem méri a hűtőfolyadék hőmérésékletét
- Hűtőfolyadék tartályban olaj (KÉP), valószínűleg csak hengerfej tömítés csere kell ideális esetben. Ez miatt a hibái:
1., Gyenge a motor
2., Ezért van a fent említett hang
3., Ezért mutat a gépre rádugva a normálistól eltérő értékeket a motor (4ms helyett 2ms adagolás vagy befecskendezési érték, vagy hasonló - tehát többet fogyaszt, mit kellene)
4., Ezért nem tartja a fordulatszámot (pl. 1500-as fordulatnál 1400 és 1500 között ingadozik)
5., Ezért több a kartergáz, mint kellene
Megj.: Át kell majd mosatni a rendszert a hiba javítása után

Ami még feltűnt, hogy a kapott szervízkönyvben minden évre van bejegyzés, kivéve 2021-ben, amikor akksit cseréltek (2021-es matrica van rajta), de ez nem szerepel a könyvben. Matrica ugyanonnan származik, mint a szervízkönyv. Furcsa.

Plusz a 3 órás szerelés alatt nagyon ráértünk, így felhívtuk az osztrák szervízt, ahol elvileg az autót szervizelték. Kiderült, hogy ők nem is tudnak arról, hogy ez az autó valaha is ott járt volna... :Y

Ez utóbbi elég durva fegyvertény, biztos ami biztos még visszahívjuk őket, hátha csak félrenéztek valamit.

Ezek után újra felhívtam a kereskedőt, ekkor mondtam neki, hogy ez a hiba javítva, de még vannak neki más hibái is, így elviszem egy másik szervizbe is, ahol a többi hibáját kijavítják. Onnan kapok számlát, ami majd benyújtok neki, ő meg kifizeti. Erre ő: Ez nem így működik, vigyük mi vissza az autót hozzá, majd ő elviszi a saját szervízébe, ahol kijavítják a hibákat, amiket mondtunk. Én kételkedem a szervíz minőségében, de meglátjuk.

Megj.: Számlát kértem, és kaptam is a kuplung hiba javításról, 17ezer Ft volt mindössze a 3 órás munka, ráadásul sikeres is lett a javítás.

2022.07.17.

Mivel a kuplung ki kell javítva, és az autó működőképes, ugyan kockáztatva az újabb kényszerleállást, de hazavezettem (újabb 145km). A úton szerencsére semmi gond nem volt a furcsa motorzajt és a gyenge motort kivéve (végig 100km/h alatt jöttem, biztos, ami biztos, és a lehető legkevesebb váltással, kímélve a kuplungot).

2022.07.18.

Az autót visszavittük a kereskedőhöz, elmondtam neki az összes hibát, _elvileg_ az összes említett hibája ki lesz javítva. Erről átvételi jegyzőkönybet is írattam vele, lepecsételve, aláírva 2 példányban (hibákat tételesen feltüntetve). Most várok arra, hogy visszajelezzen, mikorra lesz kész az autó.

2022.07.19.

Az egyik, még Ausztriában kiállított számlának (amin rajta van az autó alvázszáma is) utánakérdeztem, valódi.

2022.07.25.

Felhívtam a kereskedőt, a héten fog ránézni a szerelő az autóra.

2022.08.01.

Felhívtam a kereskedőt, hogy már 2 hete nála van az autó. Azt a tájékoztatást kapta a szerelőtől, hogy kedden (holnap) tolják be a műhelybe, és onnantól lehet akár 5-7 munkanap is, mire készen vannak.

2022.08.08.

Ismét felhívtam a kereskedőt, azt mondta, hogy a kuplunghoz várnak alkatrészt, várhatóan a héten megérkezik (és talán kész is lesz az autó).

2022.08.10.

Hívott a kereskedő, kész az autó. Holnap elmegyünk érte, szervízbe pedig Aug. 25.-én fogom elvinni (addigra kaptam időpontot).

2022.08.11.

Az autót elhoztuk, eddig minden rendben. A szervízkönyv validálása folyamatban. Több infó itt

2022.08.14.

~500km után is minden rendben az autóval, kivéve a hűtővíz olajosodását. Több infó itt

2022.08.25.

A terveknek megfelelően elvittem szervízbe, még javítás alatt. További infó itt

2022.08.29.

Meg is van az autó, nagyon sok mindent csináltak rajta, egy élmény vezetni. Több infó itt

Hozzászólások

(#1) Fecogame


Fecogame
veterán
LOGOUT blog

Jótanácsokat nagyon szívesen fogadok, többek között ezért is írtam meg a posztot :)

Aktuális kérdéseim:

- Vigyek-e szerelőt akkor, amikor az autót visszaviszem a kereskedőhöz, és összeírom neki a hibákat, vagy csak miután kijavíttatta őket?

- Átmehet műszakin autó ilyen hibákkal?

- Tényleg csak a kereskedő javíttathatja a hibákat, vagy én is (nyilván számlát kérnék róla)?

Mindenkinek köszönöm előre is a válaszokat!

:R

Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak

(#2) F_Zolee válasza Fecogame (#1) üzenetére


F_Zolee
veterán

Kérdés, hogy mikor javítaná meg a hibákat. Lehet ott kell hagyni. Írd össze a hibákat. Mivel ő felel a garanciális hibákért neki kéne kijavítani.
A műszaki más világ. Neppereknek bejáratott helyük van erre.

(#3) Integrale


Integrale
veterán

Több, mint valószínû, hogy nem hengerfejes, hanem a hôcserélô tömítései szarok. Kár hengerfejezni emiatt.

Az F17-es váltó tud csapágyasodni, egy keményebb Nógrádi ropi a tengely amin fut a csapágy.

Milyen hangot hallasz 1500 körül?

Ha 4ms helyett 2ms a befecskendezés, akkor nem fogyaszt többet, inkább kevesebbet. A többlet fogyasztás inkább a vízhôfok érzékelô miatt lehet, ami a vízkörben lévô olajos lerakódás miatt mérhet rosszul.

Gyanús egyébként a szelepfedél membránjának a hibája, az adhat hangot, az okozhat járásban, erôben, fogyasztásban eltérést.
Gyertyatakarót vedd le, balra egy félkörnél van egy rés, ha ott szuszog, sípol, akkor membrán kuka.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#4) CounterBoci válasza Fecogame (#1) üzenetére


CounterBoci
senior tag

- Átmehet műszakin autó ilyen hibákkal?

Sokkal durvábbakkal is. Néhol ha saját lábán eljut odáig az autó, átmegy. Néha számolnak fel egy-egy ilyen korrupt állomást, de van bőven.

(#5) bambano


bambano
titán

ha alvázvédőzni kellett a rozsdát, akkor inkább állj el a szerződéstől.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#6) F_Zolee válasza bambano (#5) üzenetére


F_Zolee
veterán

Ha ilyen egyszerű lenne minden...

(#7) 8th


8th
őstag

Aki átrohadt lemezt purhabbal és alvázvédővel "javít" az bármilyen aljasságra képes. Én is elállnék a vételtől.

Hüje malyom ...

(#8) cinemazealot válasza Fecogame (#1) üzenetére


cinemazealot
addikt

Én is csak használója vagyok a 2006-ban vásárolt, egyébként 2002-es autómnak (Suzuki WR+), és még a rutin szervizeléseket is szakinál végeztetem el, így nem biztos, hogy én leszek a legjobb tanácsadó. De az autómat pontosan azért nem akarom máig lecserélni, mert tudom (hallom, olvasom, tapasztalom), hogy ez a piac konkrétan gusztustalan és nem akarok olyan helyzetbe kerülni, mint most Te. Az "ápol és eltakar" alvázvédelem, meg a "nem így működik, vigyük mi vissza az autót hozzá, majd ő elviszi a saját szervízébe" számomra intő jelek. Amit ő fog csinálni, az gányolás lesz megint, hogy minél hamarabb megszabaduljon Tőled. A kérdéseidre:

- Ha van olyan szerelő ismerősöd, aki el tud kísérni, mindenképpen vidd magaddal, hogy tudjon ki vitázni a főnökkel, ha Te nem érzed magad annyira kompetensnek a témában (én így tennék)!

- Hivatalosan biztosan nem. Számomra -- amikor ott voltam az autóm egy vizsgáján -- az egyik legdöbbenetesebb vizsgaesemény az volt, amikor egy leszakadt tömlődarabra szerelt szondát dugtak be a kipufogóba, és azt lefotózva örökítették meg a káros anyag kibocsátás ellenőrzésének megtörténtét. A ló másik oldala a közlekedési hatóság (Mozaik utca), ahol Fortuna csókjai mellett isteni mázli is kell ahhoz, hogy egy földi halandó autója elsőre átmenjen.

- Miután az autót már kifizetted, az a Tiéd, nem kérdés, hogy ki javíthatja a hibáit: az, akit Te megbízol. És itt jön képbe az, hogy adásvételkor hogyan egyeztél meg az eladóval. Ha az eladó vállalt garanciát, akkor annak megfelelően az eladó jogosult javít(t)a(t)ni. Ha nincs garancia, akkor a Te döntésed, kire bízod az autódat. Ha kérsz is róla számlát, továbbra is az adásvételi megállapodáson múlik, hogy a telepet ilyen frissen elhagyva az eladó köteles-e azzal bármit is kezdeni. Ahogy az is kérdés, hogy hajlandó-e utólag elállni az adásvételtől. Szerintem nonszensz, hogy ennyi hiba jött ki az első 150 kilométeren (bár ez szerintem manapság mindennapos, ezért mondom, hogy ez egy gusztustalan piac), aminek jó része ráadásul ismert hiba kellett legyen. Az eladónak tehát tudnia kellett ezekről, mégsem tájékoztatott róluk. Én megpróbálnám visszavásároltatni vele az autót, de ha így teszel, mindenképpen többed magaddal menjél az egyeztetésre.

(#9) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

az a baj hiába vettél volna toyotát vagy minőségi olasz autót.. ugyanúgy szét tud rohadni nullára. Én, így teljes sötétként, ha autót akarnék venni, akkor 1) újat vennék 2) csak ismerőstől 3) legvégső esetben idegentől, de teljes számlás szervizes átvizsgálással.
Másképp át lennék verve :)

(#10) dj79 válasza cinemazealot (#8) üzenetére


dj79
senior tag

Kereskedőről van szó, tehát 1 év szavatosságról beszélünk. (amennyiben nem eldobós cég)
Itt pont az a baj, hogy ha más nyúl bele... Első körben, a hibák javítása előtt mindenképpen meg kell próbálni a visszavásárlást, de ugye ez csak akkor tud működni, ha az eladó a cég volt, nem pedig hansjürgen, alsóbécspusztai osztrák lakos, utóbbi esetben esélytelen lenne egy szavatossági per vagy hasonló.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.